Čerpadlo paliva u TD5

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Čerpadlo paliva u TD5

#1 Příspěvek od Admin » 24 lis 2006 15:21

Všichni kteří máte Defíka s TD5kovým motorem chtěl bych Vám dát jednu radu.
Pokud možno nevyjíždějte úplně nádrž. Jak se vám rozsvítí kontrolka u palivoměru - hladové oko :mrgreen: vyhledejte co možná nejdříve čerpací stanici a dotankujte si naftu.
Ti více znalý jistě ví proč.
V nádrži se nachází vysokotlaké čerpadlo, které je mazané a možná i chlazené naftou. Pokud máte málo nafty čerpadlo může být za určitých okolností špatně nebo vůbec promazáno naftou. Třeba vjedete do táhle zatáčky, ...atd. a palivo se odleje mimo sací koš čerpadla, pak dojde k nasátí vzduchu a čerpadlo přestane být mazáno. Přitom dojde k jeho přidření nebo zadření. Pokud máte málo paliva tak čerpadlo začíná být více slyšitelné, a pokud i po doplnění paliva hlučné zůstavá, je většinou už pozdě a je otázka času kdy odejde do věčných lovišť.
S příchodem zimního období nezapomínejte na přísadu do paliva proti zparafínování nafty, dobré jsou např. Castrol TDA nebo ELF Stopogel.
Přeji spoustu šťastných kilometrů :wink:

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#2 Příspěvek od DanoDEF » 24 lis 2006 17:20

Admin píše:Všichni kteří máte Defíka s TD5kovým motorem
No ano zlate Tdi....sudruhovia v angicku urobili chybu. Na Tdi som si dovolil jazdit ro uplnej "nuly" u TD5 neriskujem cerpadlo nie je lacne...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#3 Příspěvek od erik » 27 lis 2006 13:47

S příchodem zimního období nezapomínejte na přísadu do paliva proti zparafínování nafty, dobré jsou např. Castrol TDA nebo ELF Stopogel.
Přeji spoustu šťastných kilometrů :wink:
A 2 litry benzinu na nadrz, to nefunguje?[/quote]
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Admin » 27 lis 2006 15:41

V případě nouze se dá benzín taky použít. :roll: Tohle se dalo praktikovat u D nebo TD. S rostoucím tlakem paliva na rozprášení směsi při vstřikování již není tak dobrý použít benzín jako nemrznoucí přísadu. Už jen z toho důvodu že nafta maže čerpadlo :wink:

pekař

#5 Příspěvek od pekař » 15 dub 2007 13:13

Musim upozornit že porucha nemusí být jenom při zadření,mně se uprostřed Alžíru čerpadlo zastavilo a až doma jsme zjistili že se utrhl uhlík na moturku a spadl do kotvy a tak si myslim že je třeba vozit radši náhradní.

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#7 Příspěvek od MOPADŽI » 15 kvě 2009 09:57

Také se to někde už řešilo. Nemůžu to ale dopátrat...

V odkazu níže, je rozměrová tabulka a celý postup, jak udělt přístup k čerpadlo u Def 110 Td5 z vnitřku vozu, tedy "ze zhora". Je to praktické a sám to takto mám.
Když je závada, není nutno demontovat celou nádrž, stačí otevřít víčko, čerpadlo demontovat a namontovat nové...

http://www.roverworld.com/pompa_gasolio_td5.htm
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
mrož
Příspěvky: 155
Registrován: 07 pro 2008 22:11
Bydliště: Blansko

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#8 Příspěvek od mrož » 11 říj 2009 23:03

MOPADŽI píše:V odkazu níže, je rozměrová tabulka a celý postup, jak udělt přístup k čerpadlo u Def 110 Td5 z vnitřku vozu, tedy "ze zhora". Je to praktické a sám to takto mám.
¨
Mám to taky tak udělané ( Miruna si dal záležet :) ), stačí 6 nýtů odvrtat a je přístup volný z vniřku vozu ,, teda já to tak mám .
Defender 110 Td5 přední a zadní špéra , zvedlý , topení , naviják , sání , spodek zaplechovaný, nějaký kolo navíc , kompresor , zvedací střecha-integrované spaní a krásná S ll ,r. 1967 , benzín , soft top . Civilní ježdění s Ranger Raptor.

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#9 Příspěvek od DEFIKPV » 02 lis 2009 14:41

Brý den :shock:

Mám Defíka teprve chvíly .. spíš jen jako pracovní auto (SENZAČNÍ)
už od koupi auta "bzučí" stále stejnou intenzitou (nejspíše) čerpadlo v nádrži (110 TD5 r.v.2000)
nevíte zda je to na výměnu čerpadla nebo je jen něco ucpaného či nějaká ne příliš velká vada ?


Auto jezdí (aspoň si myslím) dobře akorát při rychlejší akceleraci ve vyších otáčkách začne pocukávat... ale když to rozjíždím pomaleji tak těch 110 to jede jak bejk :lol:

PŘEDEM děkuji za odpověď 8)
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#10 Příspěvek od MOPADŽI » 02 lis 2009 15:36

DEFIKPV píše:Brý den :shock:

Mám Defíka teprve chvíly .. spíš jen jako pracovní auto (SENZAČNÍ)
už od koupi auta "bzučí" stále stejnou intenzitou (nejspíše) čerpadlo v nádrži (110 TD5 r.v.2000)
nevíte zda je to na výměnu čerpadla nebo je jen něco ucpaného či nějaká ne příliš velká vada ?


Auto jezdí (aspoň si myslím) dobře akorát při rychlejší akceleraci ve vyších otáčkách začne pocukávat... ale když to rozjíždím pomaleji tak těch 110 to jede jak bejk :lol:

PŘEDEM děkuji za odpověď 8)
Tak to máš úplně ten stejný problém jako já = při rychlejší akceleraci ve vyších otáčkách začne pocukávat... ale když to rozjíždím pomaleji tak těch 110 to jede Stále to řeším/e a věřím že vyřešíme. Pak ti dám vědět. Mám také 2000 Td5 :wink:
Čerpadlo mně také bzučí od začátku, myslím že je to normání... Horší je když začne "škvrčet" tak jako mně, teď o víkendu. Nikdy před tím to nedělalo. Uvidímeme až ho vyměním.....jestli to nemá také souvislost s tím cukáním.....že by dávalo méně nafty = cukatůra :?:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#11 Příspěvek od MadTom » 02 lis 2009 15:40

Pokud jsou od čerpadla takové nehezké zvuky, může se celej okruh někde zavzdušňovat. Když jsem měnil regulátor tlaku paliva a potom to celé odvzdušňoval tak to vydávalo podobné zvuky jako ústřední topení, po chvíli to ale zmlklo. Před výměnou to bylo trošku hlučnější, asi jak si to tošku přisávalo vzduch přes prasklej regulátor či co.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#12 Příspěvek od MOPADŽI » 02 lis 2009 16:04

MadTom píše:Pokud jsou od čerpadla takové nehezké zvuky, může se celej okruh někde zavzdušňovat. Když jsem měnil regulátor tlaku paliva a potom to celé odvzdušňoval tak to vydávalo podobné zvuky jako ústřední topení, po chvíli to ale zmlklo. Před výměnou to bylo trošku hlučnější, asi jak si to tošku přisávalo vzduch přes prasklej regulátor či co.
:idea: :idea: :idea: Aha Tome.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#13 Příspěvek od DEFIKPV » 02 lis 2009 17:32

MOPADŽI píše:
DEFIKPV píše:Brý den :shock:

Tak to máš úplně ten stejný problém jako já = při rychlejší akceleraci ve vyších otáčkách začne pocukávat... ale když to rozjíždím pomaleji tak těch 110 to jede Stále to řeším/e a věřím že vyřešíme. Pak ti dám vědět. Mám také 2000 Td5 :wink:
Čerpadlo mně také bzučí od začátku, myslím že je to normání... Horší je když začne "škvrčet" tak jako mně, teď o víkendu. Nikdy před tím to nedělalo. Uvidímeme až ho vyměním.....jestli to nemá také souvislost s tím cukáním.....že by dávalo méně nafty = cukatůra :?:
:shock: :shock:

MadTom ...Nevím přesně ale není regulátor tlaku až v motorové části :idea: ? .. a mě jde zvuk přímo z Nádrže (čili Čerpadlo)
ale mě to stejně nedělá zvuky jak z topení ale spíš bych to přirovnal ke zvuku vybrování mého mobilu (HTC Touch) ale o mnoho silnější .. takový dzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.... ve vysoké oktávě .. :roll:


Díky VŠEM .. až budu mít zas nějaký peníze tak koupím asi jedno čepradlo do zásoby (kdyby něco) :wink:
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#14 Příspěvek od DEFIKPV » 02 lis 2009 17:38

PS: po diskuzi ve firmě :D s bratrem .. jsme došly k závěru..jestli to není jen vymlacené ložisko v tom čerpadle (přece jenom je tam dost velkej tlak :) ) :?: :roll:
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#15 Příspěvek od MadTom » 02 lis 2009 18:49

Regulátor je sice vepředu u motoru, ale zavzdušňovat se bude celá soustava (cirkuluje to docela fofrem) a potom je to trošku víc slyšet (podle toho kolek tam bylo vzduchu - bublinek, tak se zvuk měnil). Nevím jak v Defenderu, ale v D2 slyším čerpadlo vevnitř i vně auta, dokud nenastartuju, ale to jsem slyšel i u jiných aut.
Nevím co je "úplně normální", ale prostě to slyšet je.
Co se týče ložisek, tak mám tušení že nebudou výměnné, aspoň co jsem podobná čerpadla určená přímo do nádrže viděl, tak to byl kus plastu, ze kterého trčely hadičky a dráty. Asi by to mohlo jít rozebrat za použití správných nástrojů, ale netuším jak potom znovu pospojovat (slepit), a to hlavně tak, aby to nenaleptala nafta a ono to neupadlo. Spíš si zjisti, jestli se k tomu čerpadlu dostaneš a nebudeš muset vyndávat celou nádrž spodem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#16 Příspěvek od PavelU » 02 lis 2009 19:35

Nejezdi na výpary, když dáš plnou nádrž tak ho vevnitř DII neslyšíš, nebo si budu muset vyčistit uši... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#17 Příspěvek od Rosi » 03 lis 2009 08:24

mrož píše:
MOPADŽI píše:V odkazu níže, je rozměrová tabulka a celý postup, jak udělt přístup k čerpadlo u Def 110 Td5 z vnitřku vozu, tedy "ze zhora". Je to praktické a sám to takto mám.
¨
Mám to taky tak udělané ( Miruna si dal záležet :) ), stačí 6 nýtů odvrtat a je přístup volný z vniřku vozu ,, teda já to tak mám .
Jenom by mě zajímalo, jestli jste to čerpadlo tudy někdo někdy zkoušeli dolovat.
Díru do podlah yjsem samozřejmě taky vyříznul, ale myslím, že by to byl sakra ježek v kleci.
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#18 Příspěvek od DEFIKPV » 03 lis 2009 10:28

MadTom píše:Regulátor je sice vepředu u motoru, ale zavzdušňovat se bude celá soustava (cirkuluje to docela fofrem) a potom je to trošku víc slyšet (podle toho kolek tam bylo vzduchu - bublinek, tak se zvuk měnil). Nevím jak v Defenderu, ale v D2 slyším čerpadlo vevnitř i vně auta, dokud nenastartuju, ale to jsem slyšel i u jiných aut.
Nevím co je "úplně normální", ale prostě to slyšet je.
Co se týče ložisek, tak mám tušení že nebudou výměnné, aspoň co jsem podobná čerpadla určená přímo do nádrže viděl, tak to byl kus plastu, ze kterého trčely hadičky a dráty. Asi by to mohlo jít rozebrat za použití správných nástrojů, ale netuším jak potom znovu pospojovat (slepit), a to hlavně tak, aby to nenaleptala nafta a ono to neupadlo. Spíš si zjisti, jestli se k tomu čerpadlu dostaneš a nebudeš muset vyndávat celou nádrž spodem.
SMOZDŘEJMŠ ŽE TO NECHCI ROZEBÍRAT ... vím jak to vypadá :D to bych byl blázen :Ja blb:

a k tomu zavzdušňování .. no já si myslím že to nebude... protože to slyším sotva se to čerpadlo otočí... není to nic postupného je to prostě ráz naráz jedn tónina .. a dělá to ať je nádrž po špunt plná či svítí rezerva :roll:
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#19 Příspěvek od DEFIKPV » 03 lis 2009 10:29

mrož píše:
MOPADŽI píše:V odkazu níže, je rozměrová tabulka a celý postup, jak udělt přístup k čerpadlo u Def 110 Td5 z vnitřku vozu, tedy "ze zhora". Je to praktické a sám to takto mám.
¨
Mám to taky tak udělané ( Miruna si dal záležet :) ), stačí 6 nýtů odvrtat a je přístup volný z vniřku vozu ,, teda já to tak mám .

Jenom by mě zajímalo, jestli jste to čerpadlo tudy někdo někdy zkoušeli dolovat.
Díru do podlah yjsem samozřejmě taky vyříznul, ale myslím, že by to byl sakra ježek v kleci.

TÉŽ by mě zajímalo jak se to doluje (díru jsem ještě nedělal..asi ani dělat nebudu..máme šikovného opraváře cca 200m daleko hi :lol: )
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo paliva u TD5

#20 Příspěvek od Land Jirka » 05 lis 2009 20:53

Rosi píše: Jenom by mě zajímalo, jestli jste to čerpadlo tudy někdo někdy zkoušeli dolovat.
Díru do podlah yjsem samozřejmě taky vyříznul, ale myslím, že by to byl sakra ježek v kleci.
jde to v pohodě, největší problém je odstranit ten bordel, kterým je to za ty léta zadělaný, aby ti nenapadal do nádrže.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Odpovědět