Stránka 6 z 9
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 16 úno 2012 10:43
od raven.99
ja som vymenil všetky žhaviče, palivový filter, nafta ok, baterka full nabitá a aj tak mi to pri cca > -16°C blbo štartuje.
Bol som cez výkend lyžovať a už som myslel že sa odtial nevrátim

napokon som do sania strekol trochu deo-spreju (už som bol zúfalý a nič lepšie ma nenapadlo) a po dlhšom točení potvora naskočila
otazka - môže svietiť kontrolka žhavenia aj neď nejdú žhaviče? síce som ich vymenil, ale príde mi ako by nešli. Merať som ich nemeral a neviem či mi náhodou neexlo relé.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 16 úno 2012 10:55
od visby
raven.99 píše:otazka - môže svietiť kontrolka žhavenia aj neď nejdú žhaviče? síce som ich vymenil, ale príde mi ako by nešli. Merať som ich nemeral a neviem či mi náhodou neexlo relé.
svieti aj ked nejdu...
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 16 úno 2012 11:19
od DanoDEF
raven.99 píše:
otazka - môže svietiť kontrolka žhavenia aj neď nejdú žhaviče? síce som ich vymenil, ale príde mi ako by nešli. Merať som ich nemeral a neviem či mi náhodou neexlo relé.
... citaj pozorne a dozvies sa viac.

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 16 úno 2012 15:42
od raven.99
DanoDEF píše:
... citaj pozorne a dozvies sa viac.

niečo o relé som sa tu dočítal, ale v súvislosti s kontrolkou nič. Sorry ak som to prehliadol, nemám v poslednej dobe moc času na prečesávanie fóra...
to Visby: dík, skúsim to zmerať či tam ide prúd
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 16 úno 2012 16:00
od DanoDEF
raven.99 píše:...niečo o relé som sa tu dočítal, ale v súvislosti s kontrolkou nič.
... este raz citaj stranu 4.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 17 úno 2012 14:38
od raven.99
DanoDEF píše:raven.99 píše:...niečo o relé som sa tu dočítal, ale v súvislosti s kontrolkou nič.
... este raz citaj stranu 4.
dík, som už asi slepý

nejak som tú stranu asi preskočil
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 17 úno 2012 16:15
od zdenek666
DanoDEF píše:raven.99 píše:...niečo o relé som sa tu dočítal, ale v súvislosti s kontrolkou nič.
... este raz citaj stranu 4.
ty ho napínáš

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 23 úno 2012 21:41
od špalek
Land Jirka píše:Rekapitulace za posledních deset dní:
Denně alespoň 10 telefonátů souvisejících s nejedoucím LR v mrazrch.
Čtyři auta dorazila na laně, dvě odtahovkou
TD5 když už nastartuje, tak jede, protože se nafta ohřívá v hlavě a vracečka jde přes filtr do nádrže, takže po pár minutách je zahřátej naftovej filtr u kola tak, že si o něj můžete ohřívat zmrzlé ruce.
U třístovky i když chytí tak vyhráno není, protože po pár kilometrech tuhnoucí parafíny v nekvalitní naftě zacpou naftovej filtr a většinou pomůže až jeho výměna a natankování dobré "filtrovatelné zimní" nafty.
Mě se stalo toto. Ráno -21 stupňů, 300 chytla na první žhavení, po ujetí 90 km najednou stráta výkonu, motor šel do 1300-1500 otáček v podstatě v pohodě, ale víc se netočil. Do kopce jsme jeli cca 40km/h, po rovině 80km/h. Auto normálně startovalo, jelikož v cílovém městě je servis landrover, tak jsme takhle ujeli dalších 110km. Mechanik v servisu mne neustále přesvědčoval ,že je to zamrzlé. Já si myslím, že kdyby to zamrzlo, tak to prostě klekne a hotovo. A navíc by to nekleklo až po 90 kilákách. Aspoň když mi zamrzlo v traktoru tak to bylo po 5 minutách běhu a šlus. A pak jsem to řešil tanečkem s horkovzdušnou pistolí. A s diskem jsem jel dalších 110 km. Co Vy na to?????????????
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 23 úno 2012 21:48
od Miky_CZ
špalek píše:Land Jirka píše:Rekapitulace za posledních deset dní:
Denně alespoň 10 telefonátů souvisejících s nejedoucím LR v mrazrch.
Čtyři auta dorazila na laně, dvě odtahovkou
TD5 když už nastartuje, tak jede, protože se nafta ohřívá v hlavě a vracečka jde přes filtr do nádrže, takže po pár minutách je zahřátej naftovej filtr u kola tak, že si o něj můžete ohřívat zmrzlé ruce.
U třístovky i když chytí tak vyhráno není, protože po pár kilometrech tuhnoucí parafíny v nekvalitní naftě zacpou naftovej filtr a většinou pomůže až jeho výměna a natankování dobré "filtrovatelné zimní" nafty.
Mě se stalo toto. Ráno -21 stupňů, 300 chytla na první žhavení, po ujetí 90 km najednou stráta výkonu, motor šel do 1300-1500 otáček v podstatě v pohodě, ale víc se netočil. Do kopce jsme jeli cca 40km/h, po rovině 80km/h. Auto normálně startovalo, jelikož v cílovém městě je servis landrover, tak jsme takhle ujeli dalších 110km. Mechanik v servisu mne neustále přesvědčoval ,že je to zamrzlé. Já si myslím, že kdyby to zamrzlo, tak to prostě klekne a hotovo. A navíc by to nekleklo až po 90 kilákách. Aspoň když mi zamrzlo v traktoru tak to bylo po 5 minutách běhu a šlus. A pak jsem to řešil tanečkem s horkovzdušnou pistolí. A s diskem jsem jel dalších 110 km. Co Vy na to?????????????
mam presne ten samy pribeh, akorat mi to udelalo po 30km a jakmile sem sjel niz, rozumej kde uz nebyl takovy mraz tak se to zas rozjelo
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 24 úno 2012 11:45
od Stavros
Je to zamrzlou naftou.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 07 pro 2012 12:03
od Laci DII
otázka do pléna: pri nižších teplotách auto na drnc chytí ale v tej sekunde aj zhasne. spraví to 2x a potom už šlape. skúšal som nechať natlačiť palivové čerpadlo(ide potichu a pravidelne) sústavu naftou,tých približne 30-40sec. ale chová sa to rovnako. pri vyšších teplotách chytá na drnc a motor beží.
chod motora je aj pri dlhšom voľnobehu pravidelný a auto nehulí. chystám sa na výmenu káblového zväzku ku vstrekom lebo mi auto jemne cuká(cca.1800ot) a valí tadial olej.
mal niekto podobný problém?
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 07 pro 2012 12:42
od KENY
Laci L&K píše:otázka do pléna: pri nižších teplotách auto na drnc chytí ale v tej sekunde aj zhasne. spraví to 2x a potom už šlape. skúšal som nechať natlačiť palivové čerpadlo(ide potichu a pravidelne) sústavu naftou,tých približne 30-40sec. ale chová sa to rovnako. pri vyšších teplotách chytá na drnc a motor beží.
chod motora je aj pri dlhšom voľnobehu pravidelný a auto nehulí. chystám sa na výmenu káblového zväzku ku vstrekom lebo mi auto jemne cuká(cca.1800ot) a valí tadial olej.
mal niekto podobný problém?

Jsem na tom stejně, ale už jsem si zvykl
Teda mně pak ještě tak deset km hulí jak fabrika

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 07 pro 2012 13:09
od MadTom
Může to být tím svazkem, pokud ho budeš měnit, tak si dej pozor na těsnění pod víkem ventilů - respektive na jeho zadní část - je tam blbě vidě a když tam začně utíkat olej, je schopnej protéct až do spojky.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 07 pro 2012 14:05
od Laci DII
dík za upozornenie. v pondelok to idem meniť tak dám vedieť či nastal obrat k lepšiemu.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 12 pro 2012 18:46
od Laci DII
káblový zväzok mám vymenený a malá zmena k lepšiemu nastala. motor ide plynulejšie, cukanie sa prejavuje len v určitej fáze a mám pocit akoby vynechávala niektorá tryska-na jemné pohladenie plynového pedálu to vynecháva a všetko doprevádza klepotavý zvuk ako pridretá tryska... ten zvuk sa prejavuje od cca.1500 do 1900ot/min.
za studena je všetko ok ale akonáhle sa motor zohreje prichádza klepot(pri plnom plyne ide auto bez uvedených príznakov,skrátka super).
po dlhšej jazde počuť,že je motor "ostrejší" aj na voľnobeh ale po čase sa to ukľudní.
mám podozrenie na niektorú trysku pretože auto dlho stálo-za 2roky ubehlo 1500km... skúsim priliať do nafty čistiace aditíva. možno nastane nejaká zmena...
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 12 pro 2012 20:33
od MadTom
Aditiva jsou dobrej nápad, případně ještě zkus odpojit váhu vzduchu - může být načnutá, auto pojede i bez toho. A pokud už jsi to neudělal, tak novej naftovej filtr. A potom projít ovládání wastegate ventilu na turbu - je na to taková malá krabička se třeba hadičkama - jedna vede k turbu. Rády praskají.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 12 pro 2012 21:02
od Hanys_a_Kaca
Taky jeden postreh ze zimniho startu td5. Starteru se moc nechtelo, tocil jakoby pomalu a s obtizema, pak to na par valcu chytlo a za chvili jich bylo vsech pet, pak byla trochu citit spalena guma ale nakonec zamrzla vodni pumpa vzdala svuj marny odpor (zacal jit posilovac - stejna osa). Nevim co povolilo, zda led (pumpa ma docela ostre zoubky) nebo se trhlo neco v te pumpe. Ma to ted takovej rolnickovej zvuk - inu vanoce na krku. Soustava je zamrzla asi celkem cela, az na par mist, ktere se cestou odvarili. Vodu si to z nadobky nebere, prvni zmrzlej spunt je nekde vysoko asi. Sazim na raficku teploty, kdyz se vyda dal nez ji vidam obvykle, vyradim nebo plyn jenom lehtam a ona se zase vratim tam, kam patri.
Mam tedy ted vzduchem chlazeny petivalec - limitovana edice "Fire and Ice".
Nevim jak dlouho to ten motor bude bavit tendle provoz. Premyslim o nejake podzemni garazi, kde bych to mohl nechat roztat.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 12 pro 2012 21:26
od SJ410
Hanys_a_Kaca píše:T pak byla trochu citit spalena guma ale nakonec zamrzla vodni pumpa vzdala svuj marny odpor (zacal jit posilovac - stejna osa).
TD5 nemá vodní pumpu poháněnou řemenem.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 12 pro 2012 21:32
od Hanys_a_Kaca
Moje vodni pumpa je hnana od servo pumpy (spolecna osa otaceni - kazda se svym hridelem s packama, co do sebe zapadaji) a ta je hnana remenem. Proto jsem take uvedl ten postreh, ze pokud je zasekla vodni pumpa nejde posilovac, ale ano mas pravdu, remen se tou dobou palil na remenici servopumpy a ne na remenici vodni pumpy, bo ta zadnou skutcne nema...
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 13 pro 2012 11:58
od MarekS
Možná sem divnej,ale dneska jsem stopoval za jak dlouho moje DII naskočí něteří píšou,že jim chytá na cvrknutí já dnes při -7 necelejch 6 vteřin a na všechny válce nijak se to nehádalo jak chytá vám ?