Stránka 6 z 20
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 29 bře 2013 21:27
od Macej
Trochu OT
Až teraz som si všimol - 14šrobové hlavy?

Nemali to mať iba staršie bloky alebo to používali ako sa im chcelo a podarilo navrtať blok?
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 29 bře 2013 21:41
od Mirko
Taky jsem na to zíral, že blok má 14 otvorů a závity pro 14 šroubů, ale hlavy, které na něm byli, jsou jen 10ti šroubkové:

tak snad to není nějaká převložkovaná 3,9ka, ale zas to má křížově chycené šálky kliky...záhadný stroj

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 30 bře 2013 08:43
od eliott
Mirko píše:Ta fotka vznikla ještě před naším telefonátem, takže vana půjde znovu do písku a následně pozinkovat, pokud o víkendu nenajdu jinou použitelnou doma...
Rozhodl jsem se jít tou pomlalejší a důkladnější cestou, teď když vím, že motor je v pořádku. Domluvím se i s Pešlem na tom velkém měniči.
Motor je očištěný:
a pak jsem ze zvědavosti přiložil těsnění k výfukovému potrubí a naznal, že trochu "port matching" by výfuku rozhodně prospělo
původní stav

upravený stav

Zatím jsme jen zkusili jak to jde. Kompresor sice řve, ale jde to poměrně dobře sundat z té litiny, a až to budu mít trochu v ruce, pustím se i do hlav a sání. Takové vlastnoruční stage 1 hlavy.
Když už to máš takhle rozebrané, tak si pořádně přetěsni pátý most bloku, jinak ti tudy poteče olej, je to nečastější místo úniku.
A zvážil bych i nové pánve na kliku, stojí pár korun...
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 30 bře 2013 11:07
od Mirko
Na ten pátý most jsem koukal, akorát jsem blbec připevnil motor do stojanu i se setrvačníkem...uvidím, jak se k tomu dostanu, to těsnění bych měl ještě někde mít. Ty šálky si říkám, že raději ne, když ten blok byl dělanej před nedávnem, tak museli zkontrolovat i kliku. A ono zas: pár korun stojí nějakej ausšus, lepší už jsou přece jen zas další dva litry a navíc se mi nebude líbit nějaká rýha v klice a když už to máš venku, tak by možná mohli i nové pístní kroužky...

no asi to znáš...
Projekt teď zas chvíli usne, poněvadž čekám na to zinkování a lakování víček.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 30 bře 2013 13:15
od eliott
No právě že to znám, a protože to nevydržím, dávám vše nové. S šálama z druhovýroby nebyl nikdy problém. Ten most podmázni silikonem, ta gumička, co tam vymysleli, stojí za .....
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 02 dub 2013 15:00
od Mirko
Šálky definitivně nechám, ale:
vačková hřídel má předozadní vůli...Dá se vytáhnout o cca. 1mm. To se vycentruje po namontování prsou, nebo mi tam něco chybí?
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 02 dub 2013 15:25
od eliott
Mirko píše:Šálky definitivně nechám, ale:
vačková hřídel má předozadní vůli...Dá se vytáhnout o cca. 1mm. To se vycentruje po namontování prsou, nebo mi tam něco chybí?
Vačku drží ta podkova, co je pod rozvodovým kolem, není vyjetá? Ale ono to za běhu a s novým řerězem nebude vadit.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 02 dub 2013 16:28
od Mirko
Myslíš tahle?

Tu tam asi nemám, kvůli konfiguraci s rozdělovačem...
(Ta fotka je z netu, tak čistý ruce nemívám)
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 02 dub 2013 18:32
od eliott
Tam je to podobné...
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 08 dub 2013 09:59
od Mirko
Trochu jsme zas pokročili o víkendu, ale bez fotek. Mám nový klínek v klice, hotovou vanu, všechny díly ze zinkovny, díky Ottifantovi upravené výfukové svody.
Zjistil jsem, že se na 3,9ky dávali dva druhy vstřikovačů: se zeleným proužkem na těle - pozdější, které šli i na 4,6, a ranní s modrým kroužkem pod těsněním - ty mají menší průtok a mám jich nějak moc...Zato těch zelených mi jeden chybí. Nemá někdo navíc doma?
Tento týden ještě budu shánět pár dílů, například mi nepasuje to sání na moje čidla, repesktive jejich kabeláž (a další jsem někde ztratil). Pak už snad přijdou víka ventilů a plenum a bude po výmluvách

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 08 dub 2013 17:29
od eliott
Mám, ze 4.6 určitě.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 08 dub 2013 18:04
od Mirko
Super. Domluvíme se, až se vrátíš do práce. Posílal jsem dnes k vám ještě jednu objednávku, kterou, jak mi bylo sděleno, bude stejně potřeba upřesnit s panem Eliášem

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 08 dub 2013 18:11
od eliott
Mirko píše:Super. Domluvíme se, až se vrátíš do práce. Posílal jsem dnes k vám ještě jednu objednávku, kterou, jak mi bylo sděleno, bude stejně potřeba upřesnit s panem Eliášem

Být nepostradatelný je otrava...
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 20 dub 2013 22:01
od Mirko
Dneska jsem byl opět chvíli v dílně. Dorazili další díly a mezi nimi i lakované víka od Kerama:

Dál je mi pak stále trochu záhadou ta vačka, ale nejspíš to nebudu dále řešit, žádné plíšek tam nikde nevleze:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 23 dub 2013 13:50
od teslo
parada...tie kryty vyzeraju super...
ja sa nakoniec asi vydam cestou kompletnej premeny...tzn. vpredu serpentine belt a sanie thor (tie Nm navyse ma stale mataju)...a uvidime co z toho nakoniec vznikne...ale venovat sa tomu budem az ked sa vratime z croatia trophy. A to uz bude pravdepodobne komplexnejsia zalezitost oprav/uprav a skusim vyuzit co najviac z nakupenych komponentov.
Este k tej volnej vacke. RAVE hovori o nejakom merani axialnej vole na vacke iba pri verzii bez rozdelovaca - tzn. ta s tou podkovou...resp. nikde inde som to nenasiel...
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 29 dub 2013 12:05
od pooh
Mirko píše:Těsnění od Eliotta už dorazili, včera jsem hlavně čistil a lakoval pískované věci - díky matooovi za skvělý kontakt. ]
hmm, mozno ze aj ja budem potrebovat take tesnenie.na pravej strane vpredu akoby trosku kvapkala voda pod hlavou

nic vyrazne, ale predsa nieco (voda sa nenatlakuje nijak vyrazne).
co stoji to tesnenie? aky je rozdiel medzi kompozitovym a plechovym? treba vymenit aj sroby v hlave ak to dam dole?
okrem toho som aj zvedavy, mozno dam dole hlavu a najdem tam prevlozkovany blok aj ja
(ked pozeram tu vasu pracu, dostal som chut rozoberat to aj ja

)
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 29 dub 2013 12:23
od Mirko
Pro tebe připadá v úvahu v podstatě jen kompozitové těsnění, celou sadu na hlavy najdeš např. u eliotta na e-shopu. Plechové těsnění se dávali do starších modelů s větší komorou hlavy (do 3,9 - hlavy mají 14 šroubů). Je teoreticky možné tím, že dáš plechové, zvýšit kompresi. Ale i já jsem se nakonec rozhodl proti tomu...tankovat víc oktanu, mít větší pravděpodobnost úniku kapalin (kompozitové mají lépe těsnit, i když jsem neměl ani problém s plechovými, které jsem dával) mi nestálo za to, zvlášť když tenhle motor by mohl mít ještě poměrně slušnou kompresi i s kompozitovým těsnění.
Šrouby v hlavě bys měl měnit, a samozřejmě srovnat aspoň hlavy, ne-li zabrousit a přetěsnit ventilky atd. Na tomhle motoru se dobře šroubuje (až na ty dva konektory vstřiků pod sáním

) proto ho aspoň jednou do roka rozdělávám a když už to dělám počtvrté, tak je to jako lego. Nicméně ty zodpovědné věci, jako dotahování hlav, přenechám Evženovi, ať je na to nějaká záruka

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 29 dub 2013 13:50
od pooh
dik, takze kompozitove. objednam asi len jeden, lebo to bude viac menej preskumanie stavu, alebo trening. ty uz robis kazdy stvrtrok, ale ja sa do toho pustim sa prvy krat
takze mozno to bude len dane dolu, pak spatky - ale tesnenie aj tak musim vymenit, aj hlavu asi zrovnat, ale viac do detailov nechcem teraz ist. To uz potom necham na skusenejsieho, a potom bude asi treba aj kompletne tesnenie a vsetko ako patri k tomu.
takze rozmyslam ze minimum co potrebujem ked si dam hlavu dole, tak tesnenie pod hlavu, tesnenie na vyfuk asi tiez, mozno tie sroby a este asi tesnenie pod viko ventilov - to vsetko zatial len pre jednu hlavu ...
a ja mam uz ten Bosch - je tam rozdiel co sa tyka tesnenia?
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 30 dub 2013 08:43
od Mirko
O Boschu moc nevím, ale budeš muset sundat celé sání, takže budeš potřebovat i odpovídající těsnění do "Véčka" a nevím jak je to Boschu s dalšími. Když už bych to teda dělal, přetěsnil bych asi obě hlavy, budeš to mít jak na dlani, těsnění se stejně prodávají po dvou (nebo celou sadu na vršek)a srovnat jednu nebo dvě hlavy je rozdíl 300-400 korun. Plus pár nových šroubků, ale mě by to nějak kulhalo jen udělat jednu stranu

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 30 dub 2013 11:20
od pooh
ako som pisal, povodne som chcel dat hlavu dole, pozriet si co tam je a potom spat, a ked tam budu nejake vaznejsie veci, tak zverit do skusenych ruk.
lenze okrem tesnenia bude treba vymenit aj srouby, plus teraz ako hovoris, ak bude treba dat dole aj to vecko, tak potom nema zmysel nechat tam druhu hlavu, .... a pomalicky som tam, ze nema zmysel hrat sa s tym, ale urobit to hned a poriadne ( a ked nedam pozor, tak z toho bude velmi lahko mala generalka

). a to je co som teraz nechcel, lebo inac funguje motor, nic mu neni, a chcel som to naplanovat v klude niekedy za mesiac alebo dva .
a mozno mal by som robit ako eliott hovoril, ze najprv to rozoberat a potom uvidim co bude treba, len nechce sa mi rozoberat tak, ze nemam k tomu veci uz pripravene, alebo rozoberat to co vlastne funguje ...