Stránka 6 z 7

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 12 črc 2013 12:17
od Hanys_a_Kaca
A co potenciometr na plynovym pedale? Má se dobře?

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 12 črc 2013 12:17
od mco
Hanys_a_Kaca píše:Kucii, kašlete na olej, ja ho tam mám tolik, že bych pomalu mohl dělat vratku do motoru, na oleji mam najeto asi 20tkm - kupovanej v aziji, vypadá jak černej krém na boty, takže nepředpokládám, že ho mám čistší než vy. Motor mi jede jako samet, má skoro 300tkm a diagnostika udává korekce vstřiků do plusminus 2 - tedy vše ok.

Původní nápad LR nacpat vstřiky pod víko ventilů vyšel z představy, že elektrika radši poleze po kovu, než aby se plácala někudy olejem a navíc v oleji nebude nic jiskřit - a kupodivu je to pravda. Základem je zajistit dobré kontakty v konektorech na vstrikach. Někdy je potřeba citlivě, ale důrazně v těch konektorech přihnout ty plíšky.
A k teorii o tom, že signál z čidel je ovlivněný tím, že je v podstatě zkratovanej tim olejem ten konektor jednotky? Myslíte, že na základě zkresleného signálu jednotka usoudí, že nechá jet motor na tři válce? :wring

Panku zdar :rock
Samotny olej mi nevadi (nech je v RJ, na kabloch, konektoroch a pod), len nech to ide ako samet :wink:
Skusim sa teda este pohrat s tymi kenktormi vstrekov - napruzit tie pliesky...

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 12 črc 2013 12:18
od Hanys_a_Kaca
Myslim, že v rámci testování ho můžeš odpojit... :rock Ten pocemtivolemetr na tom plynovym pedale.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 12 črc 2013 12:20
od mco
Hanys_a_Kaca píše:A co potenciometr na plynovym pedale? Má se dobře?
Ten som neskusal, pozriem ho
Nepredpokladam vsak, ze by ten bol zdrojom choroby, kedze po vymene kablov auto slapalo jak hodinky (ca 10mesiacov)

Cukatura sa objavila nedavno - teda ked sa hodne oteplilo - co moze suvisiet so zmenou viskozity oleja, vzlinanie, atd... len tak dedukujem

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 12 črc 2013 12:25
od Hanys_a_Kaca
... já se chytil té poznámky o tempomatu.

Jinak právě to, že po výměně kablovýho svazku se to často zlepší, může být mylně pokládáno za odstranění příčiny v souvislosti s olejem, kdyby šlo o kontakty, jak předpokládám, pomoci to může také, ale souvislost s olejem žádná není.
Dokonce má teorie vysvětluje to, že tam někdo vrátil svazek, který předpokládal, že je vadný, ale nechal si ho z minulé výměny, a ono mu to také pomohlo - tím by se nabízelo, že vlastně stačí svazek vyndat a vrátit, a to už jsme zase u těch mejch kontaktů...

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 12 črc 2013 12:48
od MadTom
Moje zkušenost je, že jsou to kontakty - auto po ohřátí běželo na 4 válce, za studena klid, a diagnostika psala že u vstřikovače open circuit. Vyndal jsem svazek, zmáčknul konektory a od té boty to několik let funguje. Prostě jsou v těch konektorech ty nejmenší fastony co se dělají a do každého vstřikovače jdou pulzy o napětí cca 90V a proudu cca 20A. Tím že jsou to pulzy, tak to sice nehřeje, ale protéct tam stejně musí. A řekněte si sami, jakej kabel a hlavně konektory by jste daly na připojení 4 halogenových autožárovek - to by totiž tomu proudu zhruba odpovídalo.
Dál jsem vyměnil Okroužky na konektoru co je z hlavy ven - ty originál byly pěkně zplacatělé.
Olej jsem v konektoru řídící jednotky měl furt a na nic to nemělo vliv. Dnes ho tam nemám - zatím, protože už jednotku nemám u motoru, ale nad nohama spolujezdce.
Další co je potřeb zkontrolovat jsou kontakty v konektoru od řídící jednotky - může tam být stejnej problém, jako na vstřikovačích.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 12 črc 2013 20:18
od masar
Hanys_a_Kaca píše:Kucii, kašlete na olej, ja ho tam mám tolik, že bych pomalu mohl dělat vratku do motoru, na oleji mam najeto asi 20tkm - kupovanej v aziji, vypadá jak černej krém na boty, takže nepředpokládám, že ho mám čistší než vy. Motor mi jede jako samet, má skoro 300tkm a diagnostika udává korekce vstřiků do plusminus 2 - tedy vše ok.

Původní nápad LR nacpat vstřiky pod víko ventilů vyšel z představy, že elektrika radši poleze po kovu, než aby se plácala někudy olejem a navíc v oleji nebude nic jiskřit - a kupodivu je to pravda. Základem je zajistit dobré kontakty v konektorech na vstrikach. Někdy je potřeba citlivě, ale důrazně v těch konektorech přihnout ty plíšky.
A k teorii o tom, že signál z čidel je ovlivněný tím, že je v podstatě zkratovanej tim olejem ten konektor jednotky? Myslíte, že na základě zkresleného signálu jednotka usoudí, že nechá jet motor na tři válce? :wring

Panku zdar :rock
Nepsal jsem žádnou teorii o tom jak se to stalo nebo co bylo příčinou, ale pokud koupím kabel dražší než originál, tak neočekávám, že se jednomu problému vyhnu, ale jiný mi to způsobí a navíc, že ten vyndaný svazek po 3 letech provozu je v horším stavu než ten po 10 letech.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 12 črc 2013 21:16
od Hanys_a_Kaca
masare ja v tom prispevku nemyslel tebe ani nikoho konkretniho, bylo to spise takove obecne zavzpominani na tech poslednich par let, kdy jsem si na toto tema utvarel nazor. Ja kupoval svazek ke vstrikum jako prvni nahradni dil na defa. Vubec jsem si tehdy nepomohl, problem byl tehda v reglu tlaku paliva, ale to uz odbocuju hodne...

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 12 črc 2013 21:25
od petmic
aky je rozmer o kruzku co je na konektore od vstrekov?? tecie mi to tam, ked odpojim ten konektor co je na zvazku k RJ tak kontakty su suche, musi to tiect len cez ten o kruzok.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 12 črc 2013 21:36
od Acon
To. že niekomu olej v konektore nerobí problém je skôr náhoda. Mne to problém robilo a opakovane som ten konektor čistil. Po vyčistení to bolo nejaký čas vždy OK. Trvale sa to zlepšilo až po výmene zväzku a ešte asi 3-4x som musel konektor vyčistiť, kým to prestalo vzlínať v tom zbytku káblov, čo som nemenil. Ale olej v konektote skrátka problémy robí.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 13 črc 2013 09:48
od MadTom
Rozměr Okroužku nevím, ale tady si ho přímo můžeš koupit:
http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... strikovacu

A co se týče oleje v řídící jednotce - ano, může ovlivňovat signály od čidel, ale podle mých zkušeností by ho jednotka musel být plná. Ona je originál doopravdy dobře vodotěsná, stejně tak ty konektory. Většina problémů není vyvolaná olejem, ale problémy s konektory jako takovými.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 23 bře 2014 21:20
od faisceau
MadTom píše:Moje zkušenost je, že jsou to kontakty - auto po ohřátí běželo na 4 válce, za studena klid, a diagnostika psala že u vstřikovače open circuit. Vyndal jsem svazek, zmáčknul konektory a od té boty to několik let funguje. Prostě jsou v těch konektorech ty nejmenší fastony co se dělají a do každého vstřikovače jdou pulzy o napětí cca 90V a proudu cca 20A. Tím že jsou to pulzy, tak to sice nehřeje, ale protéct tam stejně musí. A řekněte si sami, jakej kabel a hlavně konektory by jste daly na připojení 4 halogenových autožárovek - to by totiž tomu proudu zhruba odpovídalo.
Dál jsem vyměnil Okroužky na konektoru co je z hlavy ven - ty originál byly pěkně zplacatělé.
Olej jsem v konektoru řídící jednotky měl furt a na nic to nemělo vliv. Dnes ho tam nemám - zatím, protože už jednotku nemám u motoru, ale nad nohama spolujezdce.
Další co je potřeb zkontrolovat jsou kontakty v konektoru od řídící jednotky - může tam být stejnej problém, jako na vstřikovačích.

Dnes to postretlo mňa, akoby vynechával jeden valec, bez kolísania otáčok, na voľnobehu to citeľne trasie: Olej v konektore mám, ale doteraz to nič nerobilo.
Díky MadTome, snáď sa vidíme v Doľanoch.

DanoB

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 26 bře 2014 21:00
od Kokesek
MadTom píše:Rozměr Okroužku nevím, ale tady si ho přímo můžeš koupit:
http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... strikovacu

A co se týče oleje v řídící jednotce - ano, může ovlivňovat signály od čidel, ale podle mých zkušeností by ho jednotka musel být plná. Ona je originál doopravdy dobře vodotěsná, stejně tak ty konektory. Většina problémů není vyvolaná olejem, ale problémy s konektory jako takovými.

jak pise Tom olej v konektorech neni ten problem. Ja doplnim ze i kdyz bude jednotka plna oleje, stejne to pojede. Olejem to neni. Konektory jako takove a kable. Tedka sem delal na jedne TD5 novy kabelovy svazek a je klid.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 26 bře 2014 22:02
od faisceau
Súhlas, pohral som sa s konektormi kábla k vstrekovačom a zase idem na všetkých 5 valcov. HURAAAA

DanoB

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 29 říj 2014 17:54
od matus368
Tu je mala finta : http://youtu.be/UZULKjoVxsI
chlapík tam troška mrmle popod nos ale ak ho dobre rozumiem odporuca zasilikovnovať (samozrejme po dokladnom odamstení) vrchnu časť pinov a skontrolovať tesniace o krúžky

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 29 říj 2014 18:06
od MadTom
No nevím, ale já s tím videem úplně nesouhlasím.
Ty piny jsou z plného materiálu, takže stačí aby těsnili obalem. Problém je podle mě na dvou místech:
1. 2 modré těsnící Okroužky, které těsní celý konektor v hlavě motoru - vyměnil jsem je, a je klid. Staré, i když jsou asi silikovové byly na průřezu placaté a ne kulaté, takže netěsnili. A olej v pohodě obtekl konektor v hlavě a natekl do jeho protikusu, kde už piny těsněné nejsou a následně do celého svazku.
2. ty malé konektory na vstřikovačích - piny povolí a má to špatnej kontakt - teče tam při cca 90V 50A proudu, což je na takto malej konektor docela dost. I když to tam teče jenom chvilku, tak jakýkovil nedokonalý kontakt je problém. Mě stačilo ty piny napružit a je to OK.

Nicméně nevylyčuju, že to kolem pinů v konekotoru, co je v hlavě motoru nemůže protékat, ale rozhodně ne jejich středem. Na D2 mám sucho už několik let. Ještě to budu muset dořešit na Defovi.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 30 srp 2015 23:55
od mco
Je tu rec o napruzeni konektorov, olej kada-tade - mna by zaujimalo ci je mozne aby auto dosledkom tychto fenomenov padalo do nudzoveho rezimu, respektive cukalo (a poriadne!) a aj to len pri istych otackach ( u mna je to ca 1700-1800)
to cukanie je fakt silne, po dialnici pri ca 120km/h je to supa jak svina (aj kardan sa ozve)

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 31 srp 2015 08:04
od MadTom
Olej jako takovej nevadí, vadí průvodní jev - vyměknuté kontakty v konektorech přímo na vstřikovačích, nebo ohnilé konektory někde po cestě. Měl jsem v rukou řídící jednotky, kde bylo 0,1l oleje a vesele auto jezdilo. On ten olej je docela odbrý izolátor pro malá napětí (do 90V) co tam běhají.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 31 srp 2015 08:35
od čuník
čistý olej je izol. -dává se i do TR, ale motorový je už poněkud kontaminovaný vším možným, otěr kovu a různé přísady , takže jeho izolační odpor může být úplně jinde :hmm:

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 31 srp 2015 10:08
od MadTom
Prosím srovnávejme srovnatelné (s trafooleji jsem si hrál naposledy na VŠ) - TD5 řídící jednotka motoru - maximální napětí 90V - ovládací napětí pro vstřikovače. Transformátor kde je trafoolej - 22kV efektivní napětí, špičkové napětí tedy necelích 31 000V. Co se týče otěru a podobně - olej se kapilárně cpe skrz vodiče v kabelech mezi hlavou motoru a řídící jednotkou, a tohle funguje jako filtr pro nečistoty.
Z mojí zkušenosti je, že ohnilé (zkorodované) konektory po cestě, nebo vyměklé kontakty v konektorech na vstřikovačích (jsou malé, absolvují hodně cyklů teplo-zima) jsou bohužel běžné a problémy způsobují. Na druhou stranu, viděl jsem a rukama mi prošlo několik řídící jednotek, ze kterých olej doslova tekl a auto nemělo žádné problémy. Vždy jsem je vyčistil, ale hlavně proto, abych neměl od černého oleje špinavý stůl a všechno okolo. Takže bych to nepřeceňoval.
Že to LR píše jako důvod k výměně je z jedné strany neznalost servisáků, pro které je to určeno. Nechci se přeceňovat, ale o elektrice dost často ví že kope. Na druhé straně kalkul - když už se to musí stejně rozebrat, tak tu lištu vyměníme, protože moc nestojí, a práce je podstatně dražší. Navíc je to rychlejší, a je menší riziko, že se konektory poškodí. A jako poslední - na nové liště jsou rovnou nové Okroužky, takže se nezapomene je tam dát. Prostě trošku jiné ekonomické hodnocení celé věci platí pro záruční opravu a pro opravu doma "na svém".