
Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Moderátor: Miky_CZ
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Ano 

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
tak ako som uz v inom vlakne spominal pretekajuce trubkohadice na chladic oleja v AT moje zamery urychlili a uz je to tam.
mam nove trubkohadice, HD menic od Ashcrofta, dokonca som si k nemu prikupil aj ten HD flexplate,gufera na AT, na kukovke, na rozvodovke a hardyspojku.
diky maryanovi za dobre rady hlavne pri usadeni menica a sosonovi za realizaciu. vyrobili sme si taky jednoduchy pripravok ktory ten menic drzal na pozadovanej hlbke pri nasadzani a bola to celkom brnkacka
ale trpol som pekne ci a ako to vobec pojde.
no ale musim povedat ze je to naozaj uplne ina dimenzia D2 a moooc sa mi to lubi ako sa to sprava a hlavne chodi. z rozbiehania typu babeta sa stalo nadherne jazdenie a som z toho uplne vyteseny.
mam nove trubkohadice, HD menic od Ashcrofta, dokonca som si k nemu prikupil aj ten HD flexplate,gufera na AT, na kukovke, na rozvodovke a hardyspojku.
diky maryanovi za dobre rady hlavne pri usadeni menica a sosonovi za realizaciu. vyrobili sme si taky jednoduchy pripravok ktory ten menic drzal na pozadovanej hlbke pri nasadzani a bola to celkom brnkacka

no ale musim povedat ze je to naozaj uplne ina dimenzia D2 a moooc sa mi to lubi ako sa to sprava a hlavne chodi. z rozbiehania typu babeta sa stalo nadherne jazdenie a som z toho uplne vyteseny.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
To je fajn, je to tak a "to je prave ono, vo potrebujeme"
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Trochu to oživím. Ten měnič z V8 je jedno jestli je za 4.0 nebo ze 4.6?
- jbizik
- Příspěvky: 1968
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Podla mna nie! Lebo 4,6 ma este vacsi...a myslim ze tam bude toho viacej ineho( v automate) ako u 4,0.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Pokud si spravne pamatuju, co jsem cetl na Ashcroftovych strankach (a ted to nemuzu najit), tak vsechny automatove V8 D1/D2/P38 (krome nejstarsich 4.6l V8 P38) maji mit stejny stredni menic. A ten pry k TD5 bez uprav nepasuje - coz je ostatne duvod, proc Ashcroft vyrabi ty HD menice pro TD5.
EDIT: je to tady:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... 4hp22.html
EDIT: je to tady:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... 4hp22.html
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... erter.html"Small" is used on the 300 Tdi, P38 diesel and the TD5. "Medium" is used on the 3.9, 4.0 and the later 4.6 P38. "Large" is used on the early 4.6 P38"s. Note the large converter can only be used with the stage 2 as it will only fit the 4HP24 front end.
(z cehoz plyne, ze ten stredni pasuje k TD5kovymu ZF 4HP22 az po upravach)The TD5 came out of the factory with the smaller of the three diameters of ZF converters, this HD converter is a modified medium bodied one made to fit in place of the stock small one.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Mňa by zaujímalo ak by bol niekto kto je znalý a ochotný....
Je možné starú ZF4HP22 prekopať na 24ku a tým pádom v tomto spojení použiť najväčší menič? Mám 2 zvyšné prevodovky ktoré by som chcel v budúcnosti zrepasovať a prípadne vylepšiť aby boli schopné uniesť viac krútiaceho momentu než dáva napríklad taká 4,6tka
Je možné starú ZF4HP22 prekopať na 24ku a tým pádom v tomto spojení použiť najväčší menič? Mám 2 zvyšné prevodovky ktoré by som chcel v budúcnosti zrepasovať a prípadne vylepšiť aby boli schopné uniesť viac krútiaceho momentu než dáva napríklad taká 4,6tka
- pooh
- Příspěvky: 710
- Registrován: 16 úno 2012 16:11
- tel.: +421905664537
- auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
- Bydliště: Horné Mýto
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
hmm, ak by si chcel najvacsi menic, tak musis preverit ci sa zmesti do bellhousing. a prave bellhausing potrebujes pouzivat taky co pasuje na motor, takze asi ten povodny kus. ak nie, tak medzikus a s tym suvisiace vsetky problemy ... brr..Macej píše: 13 úno 2017 16:22 Mňa by zaujímalo ak by bol niekto kto je znalý a ochotný....
Je možné starú ZF4HP22 prekopať na 24ku a tým pádom v tomto spojení použiť najväčší menič? Mám 2 zvyšné prevodovky ktoré by som chcel v budúcnosti zrepasovať a prípadne vylepšiť aby boli schopné uniesť viac krútiaceho momentu než dáva napríklad taká 4,6tka

na druhej strane 24-ka ma ovela silnejsie lamely pre spojku A a plus jednu lamelu pri volnobezke, takze keby si vymenil telo a nechal bellhousing a koniec, mozno by sa oplatilo aj tak.
zas ale neviem aku staru mas tu 22-ku, akym ventilovym blokom, chcelo by to este preskumat moznosti radenia ...

Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM
- Dex
- Příspěvky: 902
- Registrován: 17 led 2012 16:33
- tel.: +420606945930
- auto: D2,D3,S3,RRC
- Bydliště: Ostrava
Re: RE: Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Kokešek to umí...Macej píše:Mňa by zaujímalo ak by bol niekto kto je znalý a ochotný....
Je možné starú ZF4HP22 prekopať na 24ku a tým pádom v tomto spojení použiť najväčší menič? Mám 2 zvyšné prevodovky ktoré by som chcel v budúcnosti zrepasovať a prípadne vylepšiť aby boli schopné uniesť viac krútiaceho momentu než dáva napríklad taká 4,6tka
Odesláno z mého VFD 900 pomocí Tapatalk
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Je dosť pravdepodobné, že tá prevodovka aj tak pôjde na úplne iný motor takže medzikus bude samozrejmosť tak či tak. Aj keď si nemyslím, že ten najväčší menič by mal iný bellhousing keďže ten stredný má okolo seba relatívne dosť miesta a zas až tak velký rozdiel v nich podla fotiek na stránke Aschcroftu nieje. Ale to je iba môj skromný odhad podla toho ako som to videl na svojej prevodovke, že by tam vošlo aj niečo trochu väčšiepooh píše: 07 bře 2017 09:47 hmm, ak by si chcel najvacsi menic, tak musis preverit ci sa zmesti do bellhousing. a prave bellhausing potrebujes pouzivat taky co pasuje na motor, takze asi ten povodny kus. ak nie, tak medzikus a s tym suvisiace vsetky problemy ... brr..![]()
na druhej strane 24-ka ma ovela silnejsie lamely pre spojku A a plus jednu lamelu pri volnobezke, takze keby si vymenil telo a nechal bellhousing a koniec, mozno by sa oplatilo aj tak.
zas ale neviem aku staru mas tu 22-ku, akym ventilovym blokom, chcelo by to este preskumat moznosti radenia ...![]()

Ďakujem za tipCodehunter píše:
Kokešek to umí...
Odesláno z mého VFD 900 pomocí Tapatalk

- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
ja som tiez niekde cital ze na najvacsi menic treba iny bellhousing. mozno to nebude len o velkosti, ale mozno aj o prirube na motor. ale neviem, nepatral som po tom, len som to niekde zachytil.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Skôr by som povedal, že bude inak tvarovaný. nemyslím, že by kvôli tomu vyrábali iný blok motora alebo niečo podobné. Je to predsa Land Rover 

- Mirko
- Příspěvky: 2854
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Nesmíte plést dohromady diesely, které se tady řešili v celém vlákně, a V8, kterou řeší Macej.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Oprášim tému aj keď intenzita nákupov D2 pomaly ale isto klesá... Svojho času som natočil videá zrýchlenia sériovej D2 TD5 s HD resp Medium meničom. Len teda je zdvihnutá a obuté sú 265/75R16 KM2 čo dosť spomaluje. Znalci vedia
Rozjazd na 1/5 plynu, držím ho konštantne, nepridávam ani po preradení, preto je zrýchlenie ku koncu trochu vlažnejšie https://www.youtube.com/watch?v=omyBagrVlkg
A tu je to cez kick down no zameral som sa viac na otáčky, lebo niekto odomňa chcel práve toto... https://www.youtube.com/watch?v=3j7yS36YJp0

Rozjazd na 1/5 plynu, držím ho konštantne, nepridávam ani po preradení, preto je zrýchlenie ku koncu trochu vlažnejšie https://www.youtube.com/watch?v=omyBagrVlkg
A tu je to cez kick down no zameral som sa viac na otáčky, lebo niekto odomňa chcel práve toto... https://www.youtube.com/watch?v=3j7yS36YJp0
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Tak se mi zda, ze u Ashcroftu zmenili recepturu a jejich HD menice pro TD5 ted maji jiny unasec: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... erter.html
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- eveUSO
- Příspěvky: 237
- Registrován: 01 lis 2011 15:13
- tel.: mám
- auto: Discovery II Td5
- Bydliště: Moravia
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
přesně takový mám na své ZF. A ani jsem nevrtal tu díru, měnič se mi podařil přišroubovat i přes původní kontrolní spodní díru převodovky 

-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''
-,,Audaces fortuna iuvat''
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Trochu opráším tohle téma. Chtěl bych se zeptat jestli se neobjevila se nějaká nová možnost dát do ZF4HP22 střední měnič bez toho abych musel ten střední měnič převařovat a soustružit?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5764
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
na vyhozeni ne ale mam tady prevodovku i s menicem na D1 V8
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7894
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
No hlavně záleží do jaké 4HP22. Jenom v LR jsou asi čtyři (spíš víc) 4HP22.mr-tomas píše: 03 bře 2019 23:26 Trochu opráším tohle téma. Chtěl bych se zeptat jestli se neobjevila se nějaká nová možnost dát do ZF4HP22 střední měnič bez toho abych musel ten střední měnič převařovat a soustružit?
Ale pokud to nechceš do DII, tak myslím, že 3,9 a 300tdi mají ten měnič stejně velký.
K

POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe