Stránka 6 z 34
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 12 led 2010 13:05
od PavelU
Jestli to máš opravdu zimáky, tak by měly být označené tou vločkou...

Napiš co jsou to za pneumatiky.

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 12 led 2010 13:20
od paia
Michelin Synchrone 4x4...

- dscf2583.jpg (104.04 KiB) Zobrazeno 10454 x
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 12 led 2010 13:40
od PavelU
A to je právě ten omyl, který se tady snažím 6 stránek vysvětlit. Michelin Synchrone výrobce zařazuje mezi letní 4x4 pneumatiky...

V žádném případě tyto gumy nejsou zimní.

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 12 led 2010 14:05
od paia
A není nahodou možny, že se vyráběla jak letní, tak i zimní (nebo spíš celoroční) verze? K čemu je tam pak to označení M+S? Mimochodem, ve sněhu na nich teď jezdím naprosto bez problémů, vyhrabal jsem se i ze 40cm lehce rozježděného sněhu s ledovým podkladem.
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 12 led 2010 14:06
od MadTom
Na Disco2 mám zimní gumy a projet není problém, horší je to s tím zabrzdit. Tady se projeví rozdíl v tom, jaká je to guma.
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 12 led 2010 14:07
od Colonel
M+S je napsany snad na kazdy off road gume

) Jak je to s tim hrachem....

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 12 led 2010 14:31
od Acon
OZNAČENIE M+S
* na bočnici letnej pneumatiky
Označenie M+S na letných pneumatikách vyrobených pod značkou NANKANG a RUNWAY znamená, že tieto pneumatiky sú schopné krátkodobo zvládnuť zhoršené podmienky na ceste ako je blato a podobne. Označenie neznamená, že pneumatiky sú určené na zimnú prevádzku!
Toto označenie je uvádzané na základe amerického systému predpisov DOT (Department of Transportation), ktorý sa odlišuje od európskeho systému predpisov EHK-OSN.
* na bočnici zimnej pneumatiky
Označenie na bočnici zimnej pneumatiky M+S (anglicky mud and snow t.j. blato a sneh) znamená, že pneumatika je určená pre zimnú prevádzku.
Zdroj -
http://www.pneumatikyadisky.sk/odborna- ... umatikach/
Snáď v tom už bude jasno.
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 12 led 2010 15:38
od paia
Není a nebude.
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 12 led 2010 18:06
od Acon
to už bude individuálne. Ja úplne chápem o čo ide, takže jasno mám.
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 12 led 2010 21:27
od visby
Acon píše:OZNAČENIE M+S
* na bočnici letnej pneumatiky
...
* na bočnici zimnej pneumatiky
Označenie na bočnici zimnej pneumatiky M+S (anglicky mud and snow t.j. blato a sneh) znamená, že pneumatika je určená pre zimnú prevádzku.
ako spoznas, ci je to na bocnici zimnej alebo letnej gumy, ked prave m+s ma podla policajtov oznacovat zimnu gumu?;-)
zimna guma ma lamely a vlocku na bocnici...
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 13 led 2010 09:37
od paia
Vločka je podle mě jen dobrovolné označení pro ty, co neumí číst. Jak už jsem psal dříve, někteří výrobci vločku vůbec nepoužívají a označují pouze M+S. Tohle nemám ze své hlavy, tohle jsem někde vyčetl. Ještě pro PavelU - ty moje pneumatiky mají lamely, já si celou dobu říkal, že je to nějaká divná guma a až někdy v prosinci jsem si všiml označení M+S a rozsvítilo se mi...

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 13 led 2010 10:05
od PavelU
Já ty pneumatiky znám, abych byl přesný, výrobce u nich uvádí

letní pneumatika, s příležitosním použitím v zimě (asi nějaký univerzál). To nic nemění na faktu, že to nejsou zimáky. Něco jako lamela na tom vzorku je, ale zase je lamela a lamela...
Pro srovnání:
-letní Synchrone
http://www.tirerack.com/tires/BigPic.js ... +Synchrone
-zimní Latitude
http://www.tirerack.com/tires/BigPic.js ... tude+Alpin
http://www.tirerack.com/tires/BigPic.js ... tude+X-Ice
Ten rozdíl v lamelování je patrný...

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 13 led 2010 10:46
od paia
Teeď si nejsem jistej, ale mám pocit, že ta moje pneu tam ty vroubkovany lamely, co jsou vidět na těch zimákách, má, i když myslím, že ne v takové hustotě... Odpoledne se na to schválně mrknu. Právě ty tenky lamely mi tam jako u letní gumy moc neseděly...
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 13 led 2010 11:10
od Acon
zimná guma, okrem toho, že musí mať príslušnú vzorku dezénu, musí byť aj z inej, mäkšej, zmesi. Ak niekto prezúval letnu už v mrazoch, pozná ten rozdiel už na suchom asfalte o mokrom alebo zasneženom ani nehovorím.
To označenie M+S je napr na všetkých pneu pre nákladné vozidlá. A zimné sú pritom iné. V tom označení je skrátka hokej. Zo zákona sa vyžaduje označenie M+S no už podľa výrobcov pneu to označenie úplne bežne býva aj na letných pneu. Schválne som teraz vystúpil z auta, mám na Oktávke zimné Barum Polaris so symbolom hôr a vločkou + označenie M+S. Doma sa ešte pozriem na letné a zimné čo mám na disko.
Pravdu má aj Pia, no už je jasné, že v praxi je najviac smerodajné to doplnkové označenie
OSTATNÉ INFORMÁCIE
......
M+S: Označenie zimných pneumatík (Mud & Snow = Blato & Sneh)

Dodatočné označenie zimných pneumatík určených pre trh USA a Kanady. Znak označuje pneumatiky, ktoré spĺňajú zákonom dané testovacie kritétiá pre zabezpečenie dobrých zimných vlastností...
Zdroj:
http://www.kolesa.sk/index.php?PageID=22
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 13 led 2010 11:13
od paia
ještě jsem našel jeden článek na webu, co tu odkazoval PavelU, snad to trošku osvětí celou problematiku, bohužel je v angličtině...
http://www.tirerack.com/winter/tech/tec ... techid=125
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 15 led 2010 07:56
od Diana
Zdravím přátele vyjímečných automobilů. Cením si všech názorů a praktických zkušeností zde uváděných. Označení mé osoby za provokatéra mě evokovalo k důslednějšímu řešení problemů pneu pro DiscoII. Hledáním na NETu mě přivedlo ke koupi knihy autorů Růžičky a Kolečka "Pneumatiky pro váš automobil", kde na straně 49 je uvedeno: M+S na bočnici pláště označuje pneu pro zimní nebo celoroční použití (né letní) a pneu pro 4×4 vozy! Symbol skalního masívu se sněhovou vločkou je doplňujícím značení pneu M+S a vyjadřuje, že pneumatika se podrobila zákonem předepsaným testům, splnila jejich kritéria a je zárukou vynikajících vlastností pro zimní provoz. Za neúplné a zavádějící info v prvním příspěvku se omlouvá Diana (jméno lodi kterou od minulé dovolené taháme vozem DiscoII TD5 do Chorvatska).
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 15 led 2010 09:42
od Colonel
Hm, slusne vychovana lodicka a info vypadaji taky verohodne. Jo a mimochodem, tak tedy vitej na foru
Diana píše:Za neúplné a zavádějící info v prvním příspěvku se omlouvá Diana (jméno lodi kterou od minulé dovolené taháme vozem DiscoII TD5 do Chorvatska).
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 15 led 2010 11:34
od PavelU
Přesně tak a navíc toto info je už správné...
M+S na bočnici pláště označuje pneu pro zimní nebo celoroční použití (né letní) a pneu pro 4×4 vozy!
M+S na bočnici pláště označuje pneu pro zimní nebo celoroční použití (né letní)
PRO OSOBNÍ VOZY a
VŠECHNY pneu pro 4×4 vozy!
Dovolil jsem si tu větu ještě malinko doplnit...

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 20 led 2010 14:12
od Acon
len tak ma napadlo pozrieť nejaký reálny test a porovnať 2 pneu AT no toto asi nebude úplne smerodajné.
http://www.tyretest.com/4x4_reifen/cont ... index.html
http://www.tyretest.com/4x4_reifen/bf_g ... index.html
Užívateľov BFG je neporovnateľne viac no sú na trhu podstatne dlhšie. A BFG vzhľadom na doterajšie referencie úplne dôverujem, no ak by sme boli všetci konzervatívny, tak by nikto v živote nevyskúšal nič nové. Máte niekto skúsenosti s BFG aj s Continentalmi? Som náchylný spraviť zo seba pokusného králika v prospech verejnosti no nechcel by som ísť do úplnej kraviny. Navyše ten vzor na Conti sa tvári ako čiastočne samočistiaci. Ten na BFG je skôr taký uzavretý, že ak sa raz zalepí, nemá sa to ako dostať von.
Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení
Napsal: 20 led 2010 14:36
od visby
Acon píše:len tak ma napadlo pozrieť nejaký reálny test a porovnať 2 pneu AT no toto asi nebude úplne smerodajné.
http://www.tyretest.com/4x4_reifen/cont ... index.html
http://www.tyretest.com/4x4_reifen/bf_g ... index.html
Užívateľov BFG je neporovnateľne viac no sú na trhu podstatne dlhšie. A BFG vzhľadom na doterajšie referencie úplne dôverujem, no ak by sme boli všetci konzervatívny, tak by nikto v živote nevyskúšal nič nové. Máte niekto skúsenosti s BFG aj s Continentalmi? Som náchylný spraviť zo seba pokusného králika v prospech verejnosti no nechcel by som ísť do úplnej kraviny. Navyše ten vzor na Conti sa tvári ako čiastočne samočistiaci. Ten na BFG je skôr taký uzavretý, že ak sa raz zalepí, nemá sa to ako dostať von.
vcelku zaujimave porovnanie ked si clovek precita komentare. conti zjavne nemaju nejaku silnejsiu bocnicu, co bude v terene velka nevyhoda. na druhu stranu, hodnotia dobre grip na mokrom, co na bfg hodnotia negativne.
ja som sa rozhodol pre bfg at, jednak maju dost silnu bocnicu, vzorka je overena a vzdy som chcel gumy od bfg:-)