Stránka 51 z 63
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 05 lis 2021 15:23
od MadTom
Přesně tak, a druhá věc je popis co dělá a proč a co a kdy změřil. To druhé je možná ještě důležitější, i když si to někdo někde nechá udělat (vyvrtat nebo rovnou opravit celý motor), aby měl alespoň trošku představu o co jde. Poučenej zákazník je stejně jako poučenej pacient vždy to nejhorší.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 08 lis 2021 11:16
od MadTom
https://www.youtube.com/watch?v=fjmGueoUGXU - pokračování. A opět s pěknou vysvětlovačkou, jako co funguje a proč.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 08 lis 2021 22:54
od zde.
To je boží!

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 09 lis 2021 10:51
od Rover
Kluci prosím, kámoš.si chce koupit tohle:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/jagu ... /155846071
Nevíte jestli to je stejný motor nebo něco spolehlivějšího? Na mně je to už moc nový, takže se v tom neorientuju. Díky...
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 09 lis 2021 10:55
od matooo
motor stejny ale v jaguarech drzi docela. jsou mnohem lehci tak tak netrpi. par lidi kolem mne ho ma a naprosto v pohode.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 09 lis 2021 14:42
od Rover
Díky... trochu jsem kámošovi zkazil radost... a je otázka jestli to risknout nebo ne...
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 09 lis 2021 15:28
od Lukasino
matooo píše: 09 lis 2021 10:55
motor stejny ale v jaguarech drzi docela. jsou mnohem lehci tak tak netrpi. par lidi kolem mne ho ma a naprosto v pohode.
Trochu se obávám, že tohle tvrzení platí spíš pro RWD placky typu XJ/XF... Zrovna v F-Pace vím o člověku kde to prasklo

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 09 lis 2021 15:40
od matooo
Lukasino píše: 09 lis 2021 15:28
matooo píše: 09 lis 2021 10:55
motor stejny ale v jaguarech drzi docela. jsou mnohem lehci tak tak netrpi. par lidi kolem mne ho ma a naprosto v pohode.
Trochu se obávám, že tohle tvrzení platí spíš pro RWD placky typu XJ/XF... Zrovna v F-Pace vím o člověku kde to prasklo
jak pises predsedo

ja jen letmo kouknul na ten inzerat. ja myslel presne xf
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 07 led 2022 20:29
od romaneto
Tak to vypada že se přiřadim k těm co lehl motor, motor 270000 olej po 120000 nic nepomohlo dnes to zdechlo a pri startovani to jde zlehka

,v tydnu se uvidi dam vědět,jen otazka kde se da sehnat polomotor za slusnej peniz,starej motor tam nema smysl dávat,dik za radu
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 08 led 2022 15:21
od kodl80
A mas tam olejove cerpadlo gen2 nebo gen1?
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 08 led 2022 16:32
od romaneto
gen2
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 08 led 2022 16:33
od Dex
Přesně, když ti upadne kladka na cerpadle nebo se roztrhne řetízek mezi vackami tak by ani olej po 5tis nepomohl. Ale prvnímu jde předejít a druhé jde slyšet
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 08 led 2022 16:49
od romaneto
motor šel potichu zadnej problem v obci na padesatce takrka na volnoběc se rožly kontrolky a fertik
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 09 led 2022 19:07
od Acon
Land Jirka píše: 05 lis 2021 14:50
To přece není nic nového.
Takto se musejí udělají všechny bloky kde se zadřela, nebo protočila klika, než tam dáš novou.
Motorárny na to mají jednoúčelové stroje a v mém bývalém působišti před dvaceti letama jsme to dělali úplně stejně.
Byla tam mašina dimenzována na určitý rozměry motorů a které se nám nevlezly do mašiny tak se to dělalo na univerzálním soustruhu sejně jako na videu.

Když se nedostaneš do rozměru origo vývrtu, tak se musí použít nestandartní ložiska.
Klika se brousí podle ložisek
Otázka je či toto vyrieši problém. Či to znamená, že kluka už nepraskne. Ak je to riešenie, malo by zmysel, spraviť to preventívne.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 09 led 2022 20:08
od MadTom
Podle toho co jsem pochopil, tak nevyřeší - jedině že by se motor zkroutil díky špatnému odlitku, a dále už se nekroutil, pak by převrtání pomohlo. Ale z celého popisu problému tento dojem nemám, spíš se to zkroutí s teplem a potom srovná. A to se převrtáním nevyřeší.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 09 led 2022 20:21
od Kokesek
Podle me je to otazka pomeru casu a zatizeni. Nebude uplne pravda ze prevrtanim se castecne napr od 40-70% problem neodstrani. Na uzralem odlitku bude daleko vetsi pravdepodobnost stability do casoveho zkrutu nez na tehdy novem bloku. Krouceni zatizenim zustane ale v daleko mensi mire treba 10-40%. Coz uz by nove loziska na vetsi vuli a dostatecne viskoznim oleji meli unest.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 09 led 2022 21:28
od MadTom
Ta větší vůle by mohla pomoci, ale stihne se to potom mazat? Dá čerpadlo dost oleje, aby to bamazalo vše co má? A aby to stihlo namazat dostatečně rychle při startování.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 09 led 2022 21:39
od Martin_Černý

Pěkný večer všem, koupím funkční motor motor TDV6, zn. klepetojaksviňa
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 09 led 2022 21:42
od Martin_Černý
MadTom píše: 09 led 2022 21:28
Ta větší vůle by mohla pomoci, ale stihne se to potom mazat? Dá čerpadlo dost oleje, aby to bamazalo vše co má? A aby to stihlo namazat dostatečně rychle při startování.
Proto píše za použití oleje10W-40, ten by tam mohl chvilku počkat.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 12 led 2022 19:24
od MadTom
A nové video k olejové pumpě a popisu rozdílů a jak to celé funguje nebo taky nefunguje:
https://www.youtube.com/watch?v=z6sRSSltG8I