Re: Discovery 100x jinak
Napsal: 24 dub 2017 10:08
Ze vsech uhlu
Pro příznivce této anglické značky
https://www.landroverforum.cz/forum/
....jakoze koupit si vyse focene auto z tebe udela bukanyra???Hanys_a_Kaca píše: 24 dub 2017 13:15Že ti utíká doba, kdy móda znamená vypada jako buzerant, tě asi mrzet nemusí.
Prosím , moc ráth bych věděl v čem ....kupříkladu ......a myslíš-li jízdu po dálnici , tak to asi ano , nicméně pokud se nemýlím k tomu primárně tenhle model (discovery) nebyl až tak určen !marwak píše: 24 dub 2017 15:01 Začíná to být trošku off-topic, ale přesto bych rád upozornil na skutečnost, že i v tomto případě je třeba se vyvarovat škatulkování. Může být majitel/uživatel D3,4, ale i 5, který ví v čem se vlastně tohle liší od ostatních aut a využívat těchto vlastností a kvalit (čili ne jen jako ukazatel faktu, že nemám hluboko do kapsy). A pak může být zakomplexovaný trouba, co má Defíka a myslí si jaký je offrouďák, ale v prvním těžším terénu je schopen ho převrátit nebo jinak odstavit, protože prostě nemá žádné zkušenosti a jen si o sobě hodně myslí.
Taky se mi nelíbí přílišné zaměření dnešních aut na vzhled a design (a u D5 je to hodně vidět srovnáním s D4), ale to nutně nemusí znamenat nějaký krok zpět nebo zhoršení a je to do určité míry i otázka zvyku (dnes mi to vadí daleko méně než když jsem nový vzhled viděl poprvé). Byl jsem o víkendu D5 vyzkoušet na LR Experience Tour v Kopřivnici a i přes moje silné výhrady ke vzhledu se musí nechat, že v řadě věcí prostě předchozí verze strčí do kapsy. Ale je to zase a opět především o řidiči (i když ty všemožné asistenty dokážou neschopnost řidiče do značné míry kompenzovat).
Větší rozměry ve všech směrech, nižší váha, lepší ovladatelnost nejen na silnici, ale díky nižší váze samozřejmě i v terénu. V terénu lepší oba nájezdové úhly, vyšší brodivost, větší kola.Phulc píše: 24 dub 2017 17:47 Prosím , moc ráth bych věděl v čem ....kupříkladu ......a myslíš-li jízdu po dálnici , tak to asi ano , nicméně pokud se nemýlím k tomu primárně tenhle model (discovery) nebyl až tak určen !![]()
Můj názor je , že z offa udělali temelín suv .(ostatně jako z většiny offů )
![]()
Krom toho, co píše Maxsel, který mě s odpovědí předběhl, taky třeba způsob práce s trakcí a možnost přenášet ji v případě potřeby na libovolný počet kol (těch, která zrovna mají při jízdě na měkkém podkladu dostatečné adhezní podmínky), aniž by to bylo nutně závislé na zručnosti řidiče. Ale i ta jízda po dálnici (nebo třeba normální silnici), stabilita a ovladatelnost při řízení ve větší rychlosti po silnici. Tím sice může pravověrný zastánce off-road ježdění pohrdnout, ale upřímně, kolik procent času z celkových jízd stráví typický uživatel tohoto auta v těžkém terénu a kolik na silnici? A i přesto je to zjevně auto velmi schopné v terénu. Takže můžeme si o tom myslet co chceme, ale z hlediska objektivně měřitelných parametrů (tedy ne dojmů a pocitů, které sice mají svou váhu, ale dost těžko se do nich trefíš každému) je to určitě významný posun.Phulc píše: 24 dub 2017 17:47 Prosím , moc ráth bych věděl v čem ....kupříkladu ......a myslíš-li jízdu po dálnici , tak to asi ano , nicméně pokud se nemýlím k tomu primárně tenhle model (discovery) nebyl až tak určen !![]()
Můj názor je , že z offa udělali temelín suv .(ostatně jako z většiny offů )
![]()
To první je věc názoru, na ten má každý své právo, a mě se taky některé nové věci nelíbí. To druhé je holá skutečnost, a netýká se to jenom aut. Cílem je stejně řidiče z aut eliminovat.Rover píše: 25 dub 2017 08:21 Takže to vypadá, že pokrok je to, že jsou auta čím dál tím hnusnější a čím dál tím víc nahrazují řidiče?
Rover píše: 25 dub 2017 08:21 Takže to vypadá, že pokrok je to, že jsou auta čím dál tím hnusnější a čím dál tím víc nahrazují řidiče?
Přesně tak. Pokud jde o trend debilizace lidí zlepšováním techniky, tak mi to taky vadí, ale asi je prostě po tom poptávka, takže se tomu výrobci snaží jít naproti. V něčem je to dobře (třeba nouzové brzdění), v něčem naopak špatně (třeba různé parkovací asistenty). Na druhou stranu - v sobotu na předváděčce taky říkali, že při koupi D5 nabízejí v ceně celodenní kurz jízdy s autem v různých podmínkách (nejen terén), takže to asi nebude s tou snahou eliminovat co nejvíc vliv řidiče tak hrozné.xxx píše: 25 dub 2017 08:37Rover píše: 25 dub 2017 08:21 Takže to vypadá, že pokrok je to, že jsou auta čím dál tím hnusnější a čím dál tím víc nahrazují řidiče?![]()
jak jsem psal, trh ukáže, jestli se trefili. Myslím si, že většina zákazníků, co si to koupí stejně nevyužije všechny "vymoženosti" auta a jeho schopnosti.
a lepší parametry ne vždy vytvoří lepší výsledek.
Příklad, kdy se zákazníci kupující foťák řídí megapixely a zoomem, čím víc tím lípa potom se diví, že výsledný snímek není hezký. Mohl bych pokračovat, příkladů je hodně.
![]()
Jak píše Maxel, můžeme polemizovat, každý máme názor, ale nikam to nepovede.
D5 je na světě, až její cena na bazaru klesne na polovinu, budou jezdit i v terénu a majitelé budou psát tady na fóru s čím mají problémy a co vylepšili.![]()
Myslím že ne. Zase tak moc se to od D4 v ovládání neliší, většina těch systémů běží někde automaticky na pozadí a není třeba ji nijak aktivovat nebo ovládat. Jen za tu krátkou cca 15 minutovou jízdu zkušebním autem s instruktorkou jsme probrali většinu podstatných ovládacích prvků a nastavení (nemyslím navigace, rádia a další multimediální blbosti) a opravdu se mi to nezdálo nějak přehnaně komplikované.MadTom píše: 25 dub 2017 09:11 Nebo to taky může znamenat, že těch systémů je tam tak moc, že potřebuješ celodenní kurz, aby jsi se s autem vůbec naučil jezdit. A bude z tohoto pohledu hůř. A nemám na mysli jízdu mimo rovnou silnici, tam chápu, že každé auto je trošku jiné.
celodenní kurz nabízí LR při koupi jakéhokoliv jejich auta, nejen D5.marwak píše: 25 dub 2017 09:42Myslím že ne. Zase tak moc se to od D4 v ovládání neliší, většina těch systémů běží někde automaticky na pozadí a není třeba ji nijak aktivovat nebo ovládat. Jen za tu krátkou cca 15 minutovou jízdu zkušebním autem s instruktorkou jsme probrali většinu podstatných ovládacích prvků a nastavení (nemyslím navigace, rádia a další multimediální blbosti) a opravdu se mi to nezdálo nějak přehnaně komplikované.MadTom píše: 25 dub 2017 09:11 Nebo to taky může znamenat, že těch systémů je tam tak moc, že potřebuješ celodenní kurz, aby jsi se s autem vůbec naučil jezdit. A bude z tohoto pohledu hůř. A nemám na mysli jízdu mimo rovnou silnici, tam chápu, že každé auto je trošku jiné.