Stránka 57 z 64

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 10:35
od MadTom
No jo, ale ty máš D4, takže alespoň tušíš, co v tom autě asi je. Pokud přijde někdo novej, kdo doteď jezdil "autobusem nebo na kole", a autem jenom v autoškole, tak s tím může mít docela problém. A nemyslím jenom na spárování telefonu s autem.

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 11:25
od marwak
Jen drobné upřesnění - mám D3, ale to není v tomto případě tak podstatné. Ano, samozřejmě v tomto máš pravdu. Je samozřejmě otázka, kolik zákazníků bude úplně nových a kolik "odjinud" čili úplně nedotčených, ale i tak mi nepřipadá den ježdění jako úplně málo času pro základní zorientování se a určitě je to podstatně lepší než nic a výrobce se tím asi snaží zdůraznit, že ty auta umí i něco víc než jen jezdit po městě na nákupy a ukazovat, že na to mám. :muscle

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 12:09
od low
Mno tak pro drtivou vetsinu ucastniku co dorazi na den dobrodruzstvi zdarma je obrovskou novinkou i to ze jak se nouzove brzdi a ze se da brzdit a u toho zatacet. Trenink se sklada z dopoledniho onroad treninku a po obede potom offroad (hlavne s durazem na snih atp.)

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 14:11
od Mirko
Lowe, asi bys měl na chvíli přestat s cestováním a zůstat na pár měsíců v ČR, abys ten jazyk úplně nezapomněl... :mrk

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 14:38
od Rover
Dotyková klávesnice na telefonu? Taky mně to někdy docela potrápí.

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 15:01
od MadTom
Tohle vypadá skoro jako jazyk na dotykové klávesnici. :mrgreen: Asi to chce jiné pozadí na displeji. :beer :drink :Pohoda:

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 16:12
od Trewor - ségra
Mužskej multitasking. Tady bych tipoval, řízení, kouření a očumování školaček :lol: a to se pak těžko trefujou písmenka.
Podle mě je to ještě v pohodě čitelný, ale asi už jsem navyklej číst text psanej na jiný klávesnici (fr je fakt děs) než si pisatel myslel nebo s různejma znakama místo písmenek.

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 17:03
od low
Omlouvam se, samo to je dotykovej mobil. :-) opravim aby bylo citelno :-)

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 19:06
od Phulc
xxx píše: 24 dub 2017 22:33 Maxele máš přehozené odkazy a nikdo tady nehoní čarodějnice. :mrk Každý tady napsal svůj pohled nebo zkušenost s D5. Já jsem si ji taky byl vyzkoušet teď v Kopřivnici a projel jsem se s ní několikrát. Čekal jsem od toho asi více, auto mě nenadchlo. Na tom není nic špatného.

Jasně, ve většině parametrů je lepší oproti předchůdci, ale kolik lidí, kteří si ji koupí to využije? (brodivost, větší nájezdové úhly,...)
1%?
Možná ani to ne. Takže je to o pohodlí, výbavě, pocitu z jízdy a dalších netechnických parametrech.
A kdo ty auta využívá i na offroadové výlety, tak je stejně upravuje - větší kola, lift, ochrany podvozku, ...

A ještě něco, brodivost 90cm je asi fajn, ale já neviděl brodit ani D3/4 v 70cm, teda až na malé výjimky. :rofl :rofl
......blázen nebo milionář :)

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 19:10
od Phulc
xxx píše: 25 dub 2017 08:37
Rover píše: 25 dub 2017 08:21 Takže to vypadá, že pokrok je to, že jsou auta čím dál tím hnusnější a čím dál tím víc nahrazují řidiče?
:yes

jak jsem psal, trh ukáže, jestli se trefili. Myslím si, že většina zákazníků, co si to koupí stejně nevyužije všechny "vymoženosti" auta a jeho schopnosti.

a lepší parametry ne vždy vytvoří lepší výsledek.
Příklad, kdy se zákazníci kupující foťák řídí megapixely a zoomem, čím víc tím líp :D a potom se diví, že výsledný snímek není hezký. Mohl bych pokračovat, příkladů je hodně. :chuckle

Jak píše Maxel, můžeme polemizovat, každý máme názor, ale nikam to nepovede.
D5 je na světě, až její cena na bazaru klesne na polovinu, budou jezdit i v terénu a majitelé budou psát tady na fóru s čím mají problémy a co vylepšili. :mrk
....nebudou věř mi ! Jen se rozhlídni kolik TD5tek jezdí v terénu ? (né po polní cestě ) Já osobně zažil v terénu dvě .......... :mrgreen:

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 19:20
od Phulc
marwak píše: 24 dub 2017 23:20
Phulc píše: 24 dub 2017 17:47 Prosím , moc ráth bych věděl v čem ....kupříkladu ......a myslíš-li jízdu po dálnici , tak to asi ano , nicméně pokud se nemýlím k tomu primárně tenhle model (discovery) nebyl až tak určen ! :hmm:
Můj názor je , že z offa udělali temelín suv . :evil: (ostatně jako z většiny offů ) :doh
Krom toho, co píše Maxsel, který mě s odpovědí předběhl, taky třeba způsob práce s trakcí a možnost přenášet ji v případě potřeby na libovolný počet kol (těch, která zrovna mají při jízdě na měkkém podkladu dostatečné adhezní podmínky), aniž by to bylo nutně závislé na zručnosti řidiče. Ale i ta jízda po dálnici (nebo třeba normální silnici), stabilita a ovladatelnost při řízení ve větší rychlosti po silnici. Tím sice může pravověrný zastánce off-road ježdění pohrdnout, ale upřímně, kolik procent času z celkových jízd stráví typický uživatel tohoto auta v těžkém terénu a kolik na silnici? A i přesto je to zjevně auto velmi schopné v terénu. Takže můžeme si o tom myslet co chceme, ale z hlediska objektivně měřitelných parametrů (tedy ne dojmů a pocitů, které sice mají svou váhu, ale dost těžko se do nich trefíš každému) je to určitě významný posun.
Jenže to se tu bavíme o voze a koze . Vzpomeňme za jakým účelem byla stvořena DI ? Pominu-li legendární poruchovost , pak tohle byl "pohodlný offroad" který dokázal v terénu jet a i po namočení dojet .......Ten kdo má odvahu s tolika elektronikou se častěji pouštět do mokra , hnusu , a terénu je předem odsouzen k tomu co se nevyhnutelně musí stát brzo bude po temelínu a oprava bude za nesmysl stejně jako RR P38 nebo zprasené motory TDV6 . A že jede príma po dálnici ? No to dneska už jede kde co . Discoška prostě měla svůj sttus a ksicht , teď se zařazuje mezi BMW x5 , Porche Kayeny , a pod . Pan LR dostal pocit , že se nacpe mezi "elitu" a přitom klesl na úroveň špatně padnoucí uniformy za velké peníze :| A jak poznamenal Rover .....to je teda posun ! :mrgreen:

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 19:27
od Phulc
marwak píše: 25 dub 2017 08:54
xxx píše: 25 dub 2017 08:37

:yes

jak jsem psal, trh ukáže, jestli se trefili. Myslím si, že většina zákazníků, co si to koupí stejně nevyužije všechny "vymoženosti" auta a jeho schopnosti.

a lepší parametry ne vždy vytvoří lepší výsledek.
Příklad, kdy se zákazníci kupující foťák řídí megapixely a zoomem, čím víc tím líp :D a potom se diví, že výsledný snímek není hezký. Mohl bych pokračovat, příkladů je hodně. :chuckle

Jak píše Maxel, můžeme polemizovat, každý máme názor, ale nikam to nepovede.
D5 je na světě, až její cena na bazaru klesne na polovinu, budou jezdit i v terénu a majitelé budou psát tady na fóru s čím mají problémy a co vylepšili. :mrk
Přesně tak. Pokud jde o trend debilizace lidí zlepšováním techniky, tak mi to taky vadí, ale asi je prostě po tom poptávka, takže se tomu výrobci snaží jít naproti. V něčem je to dobře (třeba nouzové brzdění), v něčem naopak špatně (třeba různé parkovací asistenty). Na druhou stranu - v sobotu na předváděčce taky říkali, že při koupi D5 nabízejí v ceně celodenní kurz jízdy s autem v různých podmínkách (nejen terén), takže to asi nebude s tou snahou eliminovat co nejvíc vliv řidiče tak hrozné.
A není to náhodou obráceně ? Aby prodali ještě víc tak nabízí pítchoviny které jsou vlastně k ničemu , ale když už se tím soused chlubí tak to musím mít taky abych byl in ? Té jako s těma founama ! ještě lepší a vtší a barevnější a .......dražší , ale hlavně ho koukej do roka zahodit (rozbít ) nebo ztratit a koukej máme tu pro tebe zase novej , lepčí věčí a ......ty budeš debilnější (ne konkrétně ty samozřejmě ) Takhle to je prachy se musej točít ! :mrgreen: O nic jiného nejde ty "trendy " vymýšlej výrobci ne lidi , lidi se na to jen chytěj ! :|

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 19:31
od Phulc
low píše: 25 dub 2017 12:09 Mno tak pro drtivou vetsinu ucastniku co dorazi na den dobrodruzstvi zdarma je obrovskou novinkou i to ze jak se nouzove brzdi a ze se da brzdit a u toho zatacet. Trenink se sklada z dopoledniho onroad treninku a po obede potom offroad (hlavne s durazem na snih atp.)
:lol: :lol:

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 20:39
od marwak
Phulc píše: 25 dub 2017 19:27
A není to náhodou obráceně ? Aby prodali ještě víc tak nabízí pítchoviny které jsou vlastně k ničemu , ale když už se tím soused chlubí tak to musím mít taky abych byl in ? Té jako s těma founama ! ještě lepší a vtší a barevnější a .......dražší , ale hlavně ho koukej do roka zahodit (rozbít ) nebo ztratit a koukej máme tu pro tebe zase novej , lepčí věčí a ......ty budeš debilnější (ne konkrétně ty samozřejmě ) Takhle to je prachy se musej točít ! :mrgreen: O nic jiného nejde ty "trendy " vymýšlej výrobci ne lidi , lidi se na to jen chytěj ! :|
No dobře. Ale co s tím? Samozřejmě se nad tím můžeš vztekat a lamentovat (stejně to ale asi nezměníš), můžeš se toho taky neúčastnit (nikdo nikoho nenutí jít s proudem), anebo si můžeš nechat svoje zkušenosti a názor a dovednosti a snažit se na tom najít i nějaká pozitiva (i když je to někdy zatraceně těžký). Já jsem se vždycky snažil spíš o tu poslední variantu :mrk

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 21:40
od Maxsel
Hlavně to, co Phulc píše, neodpovídá realitě. Bohužel podobné nesmysly dodnes píší a kopírují i novináři a těžko se to vyvrací. Ano, pokud si někdo koupí Hnůjdaj s pohonem přední nápravy a světlou výškou Octávky, tak to možná platí, to nevím. Ale stačí si na Experience, v LR servisech nebo autosalonech popovídat s lidma, co mají nové Discovery 4 (případně RR) a je to vidět. Každý druhý je majitelem lesů, zemědělec, koňák, myslivec, loďař, letec nebo alespoň balonář (zrovna těch totiž s D4-kama znám fakt dost :-) ) a auty normálně brousí mimo silnice. Nehrajou si sice na rádoby offrouďáky, ale jejich auta jezdí ráno po silnici do kanclu a chvíli na to do lesa, na pole, na stavbu a podobně a v době volna po horách a dovolených a výletech. Právě proto, že to všechno umí dobře v jednom. To nejsou kecy vyčtený z Internetu, to je realita od lidí, co ty auta kupují nová. Ti co na takové auto mají, už totiž většinou pochopili k čemu takové auto je, a že na ježdění po dálnici bude v této cenové kategorii asi lepší nějaká A6, Méďa nebo levnější Superb a že na machrování dnes už musí mít něco víc extra jako třeba Ferrari. Jen pár lidí, si koupilo novou D4 s výhledem ježdění výhradně po silnici. A když už, tak jako velké bezpečné rodinné auto platné na hory, lyže, vodu, tahání přívěsu nebo jiné aktivity. Silnice patří Sportům nebo Evoqům a i to ještě dost často jako druhému LR autu v rodině (kolik znáte lidí co mají Evoqua a je to jejich jediný LR?) Nové Diskošky ale prostě do terénu jezdí velmi často i jako nová auta.

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 21:48
od Maxsel
A na srazech v Jihlavě, Mohelnici nebo Žamberku jsou poslední roky společně s Defy nejčastější auta D3 a D4 a L322.

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 25 dub 2017 22:12
od marwak
Je to podle mě i o té (pro mě hlavně) praktické využitelnosti. Nějaké opravdu extrémní terény v našich podmínkách v podstatě nejsou (v běžném životě - na místech, kam se člověk opravdu potřebuje dostat AUTEM, případně tam něco dovézt/odvézt). Všude je většinou (lepší nebo horší) cesta nebo obdobný přístup, kterou projede D3 - 5 i sport verze s prstem v nose. Takže normální uživatel, kterému jde o praktickou stránku věci (různé expedice a lítání po tankodromu je spíš volnočasová aktivita než něco, co by člověk musel dělat kvůli práci nebo jinak prakticky využil), si bohatě vystačí i s autem, které není jen terénní, ale naopak je ještě rád, když s ním může plnohodnotně jezdit i po silnici a ve městě a nemusí si připadat, jako někdo, ke komu civilizace ještě za posledních 50 let nedorazila. A na nějaké to blbnutí si klidně může opatřit Defíka.

Já kupříkladu auto k práci nepotřebuju, ale kam se potřebuju dostat (i s vozíkem a nákladem - třeba pro dřevo do lesa po starých neudržovaných cestách), tam se s D3 pohodlně dostanu a myslím, že ze značné části ani potenciál toho auta nevyužiju naplno. A jak píše Maxsel - je to velké bezpečné rodinné auto, se kterým dopravíš manželku a děti kam je třeba bez ohledu na terén. Takže D5 je v tom trošku krok zpět třeba kvůli vnitřním rozměrům (což je ale zase daň za tu změnu tvaru), ale jinak krom toho, že na ni samozřejmě nemám, :hi v tom nevidím žádný problém.

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 26 dub 2017 19:42
od Phulc
To Maxsel , tys Já ale vůbec nepochopil . Já nemluvil o lidech co kupují nové auto ........ta auta se dneska staví tak na 5 let +- a ceny prací v servisech a ceny ND s tím korespondují . :|

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 05 kvě 2017 22:09
od Maxsel
Nová D4 našich hasičů (TDV6).

Ta hadice vzadu není od hydrauliky, ale k proudnici. Hydraulické nůžky a roztahováky za autem fungují na akumulátory. Nejsou závislé na hadici, ale jsou prý těžší a neohrabanější, protože jsou také delší o motor. Takže není tak úplně jasné, zda jde o přínos. Ale na tu malou AKU zvládnou až 20 minut roztahovat silou 40t a nůžky u čepu stříhat 70t.

A líbila se mi zásuvka, která po nastartování sama odskočí a uzavře deklík. :yes
D4 HZS1.jpg
D4 HZS2.jpg
D4 HZS3.jpg

Re: Discovery 100x jinak

Napsal: 06 kvě 2017 14:24
od Rennie
Nyní jsem shlidl naživo D5 a je to celkem pěkný auto. Zadní část je o zvyku. Pro naše potřeby je zadní část kde máme úložný prostor a spaní ale o dost menší na výšku