#133
Příspěvek
od Neklan » 29 říj 2015 11:23
Discovery 5 mě zajímá, nicméně mám v plánu vyměnit svou Discovery 4, která se pomalu blíží ke 200.000km za ještě jednu čtyřku, dokud půjdou ještě zánovní sehnat (max 1 rok staré a do 50.000km najeto). Co se pětky týká, kamuflované auto na snímcích si zachovává typickou mohutnost Disca a zdá se, že zadek si zachová některé prvky ze současného modelu - dělené zadní dveře do kufru, vysoko umístěná koncová světla a třetí boční okno záměrně narušující linii pontonu. Pravděpodobně bude prosklení tohoto okna protaženo až do střechy jako u současného auta. Co se týká pontonu, potvrzují se mé dřívější obavy, stoupá od čelního okna vzhůru a okna v zadních dveřích jsou velmi nízká, což jde úplně proti designové filozofii všech předchozích generací, kdy bohaté prosklení a skvělý výhled z auta byl jedním z nejtypičtějších prvků. Čelní maska se subtilnějšími světly i maskou je silně zešikmená i zaoblená jako u současných RR modelů, případně Disca Sport, takže konec přehlednosti čumáku při parkování i v terénu, kdy jste věděli, že za výraznou hranou kapoty už je jenom vystouplý nárazník a její rohy byly velmi blízko rohům karoserie. Co se týká celohliníkové konstrukce, nezbývá než jenom doufat, že je dostatečně pevná, aby nahradila poctivé žebřinové šasi, které neslo karoserie všech dosavadních generací (u 3. a 4. generace samonosných). Jinak nadváha byl největší problém D3 a D4, takže odlehčení je určitě namístě. U D3 byla nadváha samozřejmě až druhým problémém po (ne-)spolehlivosti, D4, aspoň ta moje je zatím všech poruch prosta. Dvoulitrový Ingenium diesel je samozřejmě pro mě nepředstavitelnou variantou, doufejme, že možnost třílitru zůstane zachována. Uvidíme, jsem zvědavý i mám obavy, protože při současné nemožnosti si již objednat nového Defa a s koncem roku jeho výroba v Evropě definitivně končí, je velké Disco posledním aktuálním modelem v portfoliu zeleného oválu, který se nestydí za svoji praktičnost nebo dokonce užitkovost.
Spekulacím ohledně nového Defu se nadále vyhýbám, pokud vím, LR ohledně designu zarytě mlčí, případně slibuje, že bude skvělý, studie, které kolují internetem, jsou buď představami kde koho nebo vycházejí z konceptu, který byl zavržen. Výroba by měla začít až v roce 2018, což se kryje s uvedením do provozu nové továrny poblíž Nitry, takže i LRO už spekuluje, že budoucí Def bude Made in Slovakia.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250