Stránka 7 z 8

Re: ABS na DI

Napsal: 13 srp 2014 23:46
od Piskot
Ahoj, jak to dopadlo, vyřešili jste to nějak? P.

Re: ABS na DI

Napsal: 14 srp 2014 09:16
od VencaZE
Byla velka vule na loziscich vepredu, ale po jejich vymezeni se brzdeni o mnoho nezlepsilo. Takze je zatím odpojeny modulator a jezdi bez ABS (brzdi vyborne). Jeste máme chvili cas do konce TUV. Hledam zpusob jak odhalovat zavady senzoru. Asi poridim nejaky osciloskop a budu se ucit kontrolovat senzory mimo auto.

Re: ABS na DI

Napsal: 14 srp 2014 11:42
od Hubert
Většinou stačí změřit jeho odpor. Ten je 1000 ohm (Ω) = 1k ohm (Ω) . Při tom mlet drátem do čidla a závada se ukáže.
Pulsy dává při dobrém nastavení cca 1v +- .

Re: ABS na DI

Napsal: 14 srp 2014 12:44
od VencaZE
Nemam tak rychlej ohmetr aby stacil reagovat..

Re: ABS na DI

Napsal: 14 srp 2014 12:59
od Piskot
Mně to zlobí úplně stejně. Původně bylo mrtvé jedno přední čidlo (přelámaný kabel hned na výstupu z čidla a nedalo se to opravit), tak jsem dal nové čidlo a od té doby to kope do pedálu a prakticky to nebrzdí. Tedy jezdím už asi 4 roky s vyndanou pojistkou. Diagnostika ukazovala pokaždé jiný problém. Podle Elliota by to mohla být řídící jednotka ABS nebo závada někde ve svazku kabelů, ale zatím jsem to dál neřešil.
Otázka - když jsem tam dával nové čidlo, překvapilo mne, že bylo silně zmagnetované (chytalo se na železo). To původní čidlo nebylo. Mají být ta čidla zmagnetovaná nebo ne?

Re: ABS na DI

Napsal: 14 srp 2014 13:35
od VencaZE
To nevim jestli to muze byt magneticke. Treba se diky magnetu indukuje vyssi napeti nez u nemagnet cidla, fakt nevim, nezkousel jsem.
Jeste se chystam vymenit komplet brzdovou kapalinu, to taky leta nikdo nedelal. Nemas prehled o tom kdo a za kolik repasuje ty modulatory ABS ?

Re: ABS na DI

Napsal: 14 srp 2014 14:03
od Piskot
Repase modulátorů vůbec netuším kdo dělá a za kolik. Nová kostka (modulátor) stojí nesmysl (tuším 30-50tis.CZK). Co se týká jednotky, tak to jsem někde četl, že opravit jde, ale za kolik také nevím.
Ještě mne napadlo, že často se tady psalo o závadách a opravách "plovoucích" spínačů v kostce ABS na DII. Netuším ale jestli je stejná jako na DI.

Re: ABS na DI

Napsal: 14 srp 2014 14:24
od Piskot
VencaZE píše:To nevim jestli to muze byt magneticke. Treba se diky magnetu indukuje vyssi napeti nez u nemagnet cidla, fakt nevim, nezkousel jsem.
...já na to přišel, protože se to tak chytalo železa, že byl problém se strefit do otvoru pro čidlo. Původní čidla, i ta dosud funkční, to ale nedělají, tak nevím, jestli to nové čidlo je v pořádku...

Re: ABS na DI

Napsal: 14 srp 2014 17:51
od Phulc
Piskot píše:Mně to zlobí úplně stejně. Původně bylo mrtvé jedno přední čidlo (přelámaný kabel hned na výstupu z čidla a nedalo se to opravit), tak jsem dal nové čidlo a od té doby to kope do pedálu a prakticky to nebrzdí. Tedy jezdím už asi 4 roky s vyndanou pojistkou. Diagnostika ukazovala pokaždé jiný problém. Podle Elliota by to mohla být řídící jednotka ABS nebo závada někde ve svazku kabelů, ale zatím jsem to dál neřešil.
Otázka - když jsem tam dával nové čidlo, překvapilo mne, že bylo silně zmagnetované (chytalo se na železo). To původní čidlo nebylo. Mají být ta čidla zmagnetovaná nebo ne?
Takhle to nakonec vyřeší všichni , neboť ABS a DI je neřešitelný problém . Každý další , komu se to stane si myslí že ON je ten kdo to vyřeší ..... :mrgreen: a nakonec .....hádejte ....jen spousta peněz a času v pr....a ABS si stejně dělá co chce :Pohoda: Neslyšel jsem o nikom komu by se to podařilo vyřešit na dobu delší než půl roku . :mrgreen:

Re: ABS na DI

Napsal: 14 srp 2014 18:30
od Piskot
Phulc píše:
Piskot píše:Mně to zlobí úplně stejně. Původně bylo mrtvé jedno přední čidlo (přelámaný kabel hned na výstupu z čidla a nedalo se to opravit), tak jsem dal nové čidlo a od té doby to kope do pedálu a prakticky to nebrzdí. Tedy jezdím už asi 4 roky s vyndanou pojistkou. Diagnostika ukazovala pokaždé jiný problém. Podle Elliota by to mohla být řídící jednotka ABS nebo závada někde ve svazku kabelů, ale zatím jsem to dál neřešil.
Otázka - když jsem tam dával nové čidlo, překvapilo mne, že bylo silně zmagnetované (chytalo se na železo). To původní čidlo nebylo. Mají být ta čidla zmagnetovaná nebo ne?
Takhle to nakonec vyřeší všichni , neboť ABS a DI je neřešitelný problém . Každý další , komu se to stane si myslí že ON je ten kdo to vyřeší ..... :mrgreen: a nakonec .....hádejte ....jen spousta peněz a času v pr....a ABS si stejně dělá co chce :Pohoda: Neslyšel jsem o nikom komu by se to podařilo vyřešit na dobu delší než půl roku . :mrgreen:
...no já mám rád věci ve funkčním stavu, takže se o zprovoznění ABS budu průběžně snažit. Ona taky funkční ABSka na skoro 2t autě není k zahození. Skoro začíním věřit tomu, že umřela ta řídící jednotka, protože když tady čtu jaké jsou u DI problémy se studenými spoji na deskách jednotek stahování oken, tak proč by nemohlo být něco podobného na ABS. Ale jak píšeš, je to o čase a o penězích. Na druhou stranu, auto mám pro zábavu a neplánuju ho prodávat, tedy času mám dost :-).

Re: ABS na DI

Napsal: 14 srp 2014 18:35
od Phulc
Nikdy jsem neřekl , že ABS je na houno !! Není , jen u DI se nedá zprovoznit , ale na to časem příjdeš sám , nejsi jediný , jak už jsem psal , kdo si myslí že "to dá " :mrgreen: Mnoho pracovních úspěchů . O pěnězích nemluvě . :mrgreen:

Re: ABS na DI

Napsal: 16 srp 2014 10:42
od Hubert
Mám disco už nejaký pátek a vždy se to dalo opravit. Zatím to opravdu bylo jenom čidlo tedy zlomený drát. Nebo špatná ložiska.
Kdo chce pomoci ať se staví. Už sem jich řešil více a vždy ke spokojenosti. Na dálku se to nedá, ale jednou to ukážu a pak už to většinou každý zvládne každý sám.

Re: ABS na DI

Napsal: 16 srp 2014 18:38
od Phulc
Hubert píše:Mám disco už nejaký pátek a vždy se to dalo opravit. Zatím to opravdu bylo jenom čidlo tedy zlomený drát. Nebo špatná ložiska.
Kdo chce pomoci ať se staví. Už sem jich řešil více a vždy ke spokojenosti. Na dálku se to nedá, ale jednou to ukážu a pak už to většinou každý zvládne každý sám.
No právě ...vždy ....a pořád dokola ... :mrgreen: Vyměníš čidlo umře další , dáš new ložiska umře kostka , a pak pro změnu čidlo a když už to máš všechno , tak to kolečko začne znova . Škoda práce a úsilí . :mrgreen:

Re: ABS na DI

Napsal: 16 srp 2014 21:16
od Hubert
Phulc píše: No právě ...vždy ....a pořád dokola ... :mrgreen: Vyměníš čidlo umře další , dáš new ložiska umře kostka , a pak pro změnu čidlo a když už to máš všechno , tak to kolečko začne znova . Škoda práce a úsilí . :mrgreen:
Tak s tím nemohu souhlasit. Je pravda že ABS v terénu spíše škodí proto ho v terénu vypínám, ale na silnici jsem sním spokojen.
Většinou je problém s předníma čidlama a to že zlomí drát dá se vyměnit a drát vézt po hadičce a pak už není problém s kroucením mám to takhle 50 tis. a bez problému. Na zadku většinou vadné ložisko obrousí čidlo a to pak nejde. A to že je furt něco někde řeší je u všech aut. Jenomže na jiné značky (hlavně japonce) jsou náhradní díly tak drahé že se to nikomu moc řešit nechce. Prostě puď to nepoužívá nebo se tím naučí žít. U LR je jiné díly jsou cenově mnohem dostupnější a proto se furt něco opravuje ono by to sice ještě fungovalo ale proč to nevyměnit, když to relativně stojí pár peněz, aby mě to někde nevypeklo.

Re: ABS na DI

Napsal: 16 srp 2014 21:42
od Piskot
Hubert píše:Mám disco už nejaký pátek a vždy se to dalo opravit. Zatím to opravdu bylo jenom čidlo tedy zlomený drát. Nebo špatná ložiska.
Kdo chce pomoci ať se staví. Už sem jich řešil více a vždy ke spokojenosti. Na dálku se to nedá, ale jednou to ukážu a pak už to většinou každý zvládne každý sám.
...škoda, že to mám k Tobě celkem daleko :-(

Re: ABS na DI

Napsal: 16 srp 2014 22:03
od Hubert
Piskot píše:
Hubert píše:Mám disco už nejaký pátek a vždy se to dalo opravit. Zatím to opravdu bylo jenom čidlo tedy zlomený drát. Nebo špatná ložiska.
Kdo chce pomoci ať se staví. Už sem jich řešil více a vždy ke spokojenosti. Na dálku se to nedá, ale jednou to ukážu a pak už to většinou každý zvládne každý sám.
...škoda, že to mám k Tobě celkem daleko :-(
cca 200 km rodiný výlet a není co řešit. Občas jezdím přes PHA tak bych se možní i stavil vezmu si nádobíčku a uvidíme

Re: ABS na DI

Napsal: 17 srp 2014 19:08
od Phulc
Hubert píše:
Phulc píše: No právě ...vždy ....a pořád dokola ... :mrgreen: Vyměníš čidlo umře další , dáš new ložiska umře kostka , a pak pro změnu čidlo a když už to máš všechno , tak to kolečko začne znova . Škoda práce a úsilí . :mrgreen:
Tak s tím nemohu souhlasit. Je pravda že ABS v terénu spíše škodí proto ho v terénu vypínám, ale na silnici jsem sním spokojen.
Většinou je problém s předníma čidlama a to že zlomí drát dá se vyměnit a drát vézt po hadičce a pak už není problém s kroucením mám to takhle 50 tis. a bez problému. Na zadku většinou vadné ložisko obrousí čidlo a to pak nejde. A to že je furt něco někde řeší je u všech aut. Jenomže na jiné značky (hlavně japonce) jsou náhradní díly tak drahé že se to nikomu moc řešit nechce. Prostě puď to nepoužívá nebo se tím naučí žít. U LR je jiné díly jsou cenově mnohem dostupnější a proto se furt něco opravuje ono by to sice ještě fungovalo ale proč to nevyměnit, když to relativně stojí pár peněz, aby mě to někde nevypeklo.
:mrgreen: No tak to potom jó , to jsem nevěděl :Ja blb: :mrgreen: Jestli ono to neni trochu jinak ....u.LR se opravy musí řešit dost často , a zaplať bohu , že jsou ty díly levné - ( ovšem to platí jen do určitého ruku výroby ) a u Jpn to je tak , že pokud už se náhodou něco musí řešit , tak origo je to drahé , to ano , ale jsou tu taky aftermarkety a náhražky , takže .....kdopa nám z toho vychází líp ? :mrgreen: A věz , že mám zkušenosti s obojím ! :mrgreen:

Re: ABS na DI

Napsal: 08 pro 2014 12:25
od azni
Ahoj, nenasel jsem nic podobneho ohledne DII (TD5, r.02). Nemate, prosim, nekdo zkusenost, jak na nem udelat vypinani nebo trvale odpojit ABS ? ( Hlavne tak, aby se stale nenacitala chyba a nemelo to vliv na neco duleziteho - stacila by treba taky vyndat nejaka pojistka ?) Diky za ochotu !

Re: ABS na DI

Napsal: 08 pro 2014 12:56
od MadTom
No a nebylo by lepší chybu odstranit? ABS na D1 a na D2 jsou naprosto rozdílné věci. O ABS na D2 je toho tady napsáno dost - stačí trošku hledat. V anglicky muvících zemích se nejčastější problém označuje jako three amigos - podle typického rozsvícení 3 kontrolek na palubce. Příčin může být víc a bez diagnostiky se to blbě hledá.

Re: ABS na DI

Napsal: 08 pro 2014 13:11
od azni
Nemam zadny problem, chci ho proste jen odpojit, bo bydlim v horach a potrebuju mit jistotu bezpecne jizdy jak jsem zvykly - ne spolehat na elektroniku...