Stránka 7 z 22

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 29 pro 2009 22:32
od RudaK
MadTom píše:Pokud jsou kola vedle vleku, tak je ložná plocha níž a tím je níž i celé težiště naloženého vleku a ten je stabilnější.
Nevýhoda je větší šířka - jak je to s legalitou nevím, ale pochybuju, že ten vlek je širší než kamion, takže v tomto by problém být nemusel, může být ale nějaké omezení na "malá auta".
Víte to někdo?


Taky se mě víc líbí s kolama mimo,bo je to těžiště jasně že níž.Nemám s tím pražádné zkušenosti ( když sem prvně táhl auto a bylo víc v zadu,tak sem jel pomalejš :cry: teda do 90 km/hod a už to trochu plavalo - kola byly právě pod vlekem,no a celý to bylo švagrovo,tak sem jel jak to šlo :wink: ) Pokud to je špatně naložený,tak bude zametat každý vlek ( si teda myslím že jo )

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 29 pro 2009 23:29
od cyril
Bača píše:ahoj ja mam RRp38 z motorem 2,5td a zaves na 3,5tuny jelikoz se zivim jako pokrejvac tak taham krovy,a palety z taskama nejvic co sem vez tak bylo i z vlekem kolem 4 tun,bylo to znat ale v klidu jsem dojel na urcene misto.....tak ja si myslim ze neni co resit auta od landroveru jsou proste tahouni!!!
:Pohoda: :P

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 31 srp 2010 22:02
od akrij
i takto se dá vozit beton!
naloženo 1,5 cm3, což je asi 3200kg + vozík 450kg!!

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 02 zář 2010 08:43
od Luboš M.
Mám tohle 2t plato a jede jako dráha :yes

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 02 zář 2010 09:37
od Tomas K (tkala)
RudaK píše:


Taky se mě víc líbí s kolama mimo,bo je to těžiště jasně že níž.Nemám s tím pražádné zkušenosti ( když sem prvně táhl auto a bylo víc v zadu,tak sem jel pomalejš :cry: teda do 90 km/hod a už to trochu plavalo - kola byly právě pod vlekem,no a celý to bylo švagrovo,tak sem jel jak to šlo :wink: ) Pokud to je špatně naložený,tak bude zametat každý vlek ( si teda myslím že jo )
Tady je kompromis. Široký malý kola pod platem. Sedí to na silnici jak na kolejích a není to široký. Když jsem vezl Dědka k Jirkovi, spletl jsem si čas o hodinu a potřeboval jsem ji nahnat. V zatáčkách před Boskovicema už Dědek koulel světlama ale ani se to nehlo. Nevýhoda je samozřejmě nižší světlá výška. Off road to moc není. :-)

Tom

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 02 zář 2010 10:15
od Luboš M.
Je docela zázrak že jsi ho vůbec dovezl. Ty kurtičky jsou tak na připoutání plachty nebo rezervního kola :roll:
Já pokaždé poutám auto 4x velkou kurtou (sice prošlé homologace, budu muset pořídit nové), ale drží.
Jinak za tyhle kurtičky bys v německu dostal tak 200Eur pokuty, byl jsem toho svědkem. :!:

Tento vlek není špatný, jen můj poznatek je, že prázdný docela poskakuje. Velký kola jsou velký kola a ten můj je o 5cm na každé straně širší než auto (mám o 100mm rozšířené nepravy a široké lemy). Je to o tom s tím všude počítat.

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 02 zář 2010 10:21
od Tomas K (tkala)
Luboš M. píše:Je docela zázrak že jsi ho vůbec dovezl. Ty kurtičky jsou tak na připoutání plachty nebo rezervního kola :roll:
Já pokaždé poutám auto 4x velkou kurtou (sice prošlé homologace, budu muset pořídit nové), ale drží.
Jinak za tyhle kurtičky bys v německu dostal tak 200Eur pokuty, byl jsem toho svědkem. :!:

Tento vlek není špatný, jen můj poznatek je, že prázdný docela poskakuje. Velký kola jsou velký kola a ten můj je o 5cm na každé straně širší než auto (mám o 100mm rozšířené nepravy a široké lemy). Je to o tom s tím všude počítat.

On byl staženej vepředu na zarážky dobrejma kurtama, takže brždění bylo v pohodě. Tyhle vzadu už byly spíš pro parádu....

Tom

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 02 zář 2010 10:24
od Gobey
už sem tu fotku sice dával jinde, ale když se tu mluví o těch přívěsech. Bylo to dlouhé jak týden a musím říct, že vymotat se z Prahy bylo zábavné, hlavně hlídat si značky, abych jim do těch lodiček nezasekl nějakou směrovku. Jinak kupodivu s tím ani moc nerumploval vítr, i když foukalo slušně. Nejzajímavější byl posun těžiště celého auta, na nerovnostech se to houpalo jak na moři :)

H.

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 02 zář 2010 10:40
od Luboš M.
Gobey píše:už sem tu fotku sice dával jinde, ale když se tu mluví o těch přívěsech. Bylo to dlouhé jak týden a musím říct, že vymotat se z Prahy bylo zábavné, hlavně hlídat si značky, abych jim do těch lodiček nezasekl nějakou směrovku. Jinak kupodivu s tím ani moc nerumploval vítr, i když foukalo slušně. Nejzajímavější byl posun těžiště celého auta, na nerovnostech se to houpalo jak na moři :)

H.
Bomba náklad, tohle jsem ještě nevezl :lol: Teť mi čeká nějaké větší letadlo, tak jsem zvědav co to bude. Nevím ani kolik váží a doufám že sundají křídla :mrgreen:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 02 zář 2010 11:13
od spata
Ahoj ja jezdim takhle a někdy i hodinu nakladam,aby auta byla spravně vyvažena,velmi zaleží,kde je těžiště a pak se s tim i jinak jede.Ciao Spata

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 02 zář 2010 14:33
od LogRover
Ahoj, přidám se do diskuze a zeptám se,jak správně, kde a čím kurtovat auto na přívěsu. Těch názorů jsem slyšel víc, rozdíly mez D a ČR atd.

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 02 zář 2010 17:41
od Sláma Karel
Takhle se jezdí z Anglie :rofl K :dance

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 02 zář 2010 18:08
od MadTom
Ten vozíček nahoře je to pravé nepostradatelné. :mrgreen:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 02 zář 2010 18:16
od Sláma Karel
Si piš, bez něj by jsi to nenavozil k tomu velkému. Kdo ještě nebyl na srazu v Anglii tak to nepochopí, ale kdo byl tak je mu to jasné. Chodit s každým kolem 2km k autu a zpátky není nic moc. :rofl
K :dance

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 03 zář 2010 21:32
od luque
Keď som bol u Pešlíka v servise, tak som mimo iné videl ťahať s DII príves s "UNC".
Pri debate o správaní sa DII pri takejto záťaži som z úst vodiča počul len samé chvály, inak spolu s vozíkom to vraj malo cez 4000kg.

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 03 zář 2010 21:45
od Acon
luque píše:Keď som bol u Pešlíka v servise, tak som mimo iné videl ťahať s DII príves s "UNC".
Pri debate o správaní sa DII pri takejto záťaži som z úst vodiča počul len samé chvály, inak spolu s vozíkom to vraj malo cez 4000kg.
Necelé 4t. Jedine, že by ten vozík vážil viac ako 700kg. Ale aj tak slušná váha.

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 03 zář 2010 21:59
od MadTom
Tohle auto vidívám stát v Olomouci a shodou okolností jsem ho viděl jet i s tím "vozíkem". Ani to za tím autem nevypadalo moc velké.

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 04 zář 2010 00:42
od spata
LogRover píše:Ahoj, přidám se do diskuze a zeptám se,jak správně, kde a čím kurtovat auto na přívěsu. Těch názorů jsem slyšel víc, rozdíly mez D a ČR atd.
Ahoj kurty se stitkem pres kola,nejlepe pres vsechny.

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 04 zář 2010 07:58
od MadTom
Jenom upřeaním - štítkem na kutách je myšlen štítek s vyznačenou nosností.

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 04 zář 2010 11:15
od George
K tomu kurtování,
dělám ve firmě LITRA auditora nakládek.Firma se zabývá výhradně přepravou aut a to na 150ti přepravnících. Nový Německý předpis je asi takový, auto které stojí na přepravníku ve směru jízdy musí mít kola přední nápravy zajištěna jednou zarážkou nebo chcete-li klínem před kolem, klín musí být pevně zajištěný v podlaze přepravníku,diagonálně na zadním kole musí být zarážky dvě před a za kolem navíc zde musí být použita speciální tříbodová kurta s návlekem proti sklouznutí z kola. Toto platí u auta které je na plošině umístěno jako první. Druhé auto (poslední) musí mít zarážky před a za oběma zadními koly + jednu před libovolným předním kolem obě zadní kola musí být doplněna o kurty, to platí když je auto po směru jízdy když bude nacouvané, tak se k tomu přednímu kolu ( v tomto případě zadnímu kolu přepravovaného auta) dodá ještě jedna zarážka + kurta. Samozřejmě, že když dáte kurty i na přední kola nic tím nezkazíte spíš v očích policisty získáte. Kurty musí mít visačku, která musí být čitelná a musí být jak na kurtě tak na ráčně. Visačka musí mít datum výroby, homologační značku a hlavně tam musí být uvedena nosnost a % prodloužení kurty při jejím zatížení, to by nemělo být více než 4%.
Ještě shora uvedený předpis pro druhé auto platí i když je na přepravníku umístěno jen jedno auto, protože tím pádem je braný jako poslední.
George :hmm: