Stránka 7 z 22
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 29 pro 2009 22:32
od RudaK
MadTom píše:Pokud jsou kola vedle vleku, tak je ložná plocha níž a tím je níž i celé težiště naloženého vleku a ten je stabilnější.
Nevýhoda je větší šířka - jak je to s legalitou nevím, ale pochybuju, že ten vlek je širší než kamion, takže v tomto by problém být nemusel, může být ale nějaké omezení na "malá auta".
Víte to někdo?
Taky se mě víc líbí s kolama mimo,bo je to těžiště jasně že níž.Nemám s tím pražádné zkušenosti ( když sem prvně táhl auto a bylo víc v zadu,tak sem jel pomalejš

teda do 90 km/hod a už to trochu plavalo - kola byly právě pod vlekem,no a celý to bylo švagrovo,tak sem jel jak to šlo

) Pokud to je špatně naložený,tak bude zametat každý vlek ( si teda myslím že jo )
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 29 pro 2009 23:29
od cyril
Bača píše:ahoj ja mam RRp38 z motorem 2,5td a zaves na 3,5tuny jelikoz se zivim jako pokrejvac tak taham krovy,a palety z taskama nejvic co sem vez tak bylo i z vlekem kolem 4 tun,bylo to znat ale v klidu jsem dojel na urcene misto.....tak ja si myslim ze neni co resit auta od landroveru jsou proste tahouni!!!

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 31 srp 2010 22:02
od akrij
i takto se dá vozit beton!
naloženo 1,5 cm3, což je asi 3200kg + vozík 450kg!!
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 02 zář 2010 08:43
od Luboš M.
Mám tohle 2t plato a jede jako dráha

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 02 zář 2010 09:37
od Tomas K (tkala)
RudaK píše:
Taky se mě víc líbí s kolama mimo,bo je to těžiště jasně že níž.Nemám s tím pražádné zkušenosti ( když sem prvně táhl auto a bylo víc v zadu,tak sem jel pomalejš

teda do 90 km/hod a už to trochu plavalo - kola byly právě pod vlekem,no a celý to bylo švagrovo,tak sem jel jak to šlo

) Pokud to je špatně naložený,tak bude zametat každý vlek ( si teda myslím že jo )
Tady je kompromis. Široký malý kola pod platem. Sedí to na silnici jak na kolejích a není to široký. Když jsem vezl Dědka k Jirkovi, spletl jsem si čas o hodinu a potřeboval jsem ji nahnat. V zatáčkách před Boskovicema už Dědek koulel světlama ale ani se to nehlo. Nevýhoda je samozřejmě nižší světlá výška. Off road to moc není.
Tom
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 02 zář 2010 10:15
od Luboš M.
Je docela zázrak že jsi ho vůbec dovezl. Ty kurtičky jsou tak na připoutání plachty nebo rezervního kola
Já pokaždé poutám auto 4x velkou kurtou (sice prošlé homologace, budu muset pořídit nové), ale drží.
Jinak za tyhle kurtičky bys v německu dostal tak 200Eur pokuty, byl jsem toho svědkem.
Tento vlek není špatný, jen můj poznatek je, že prázdný docela poskakuje. Velký kola jsou velký kola a ten můj je o 5cm na každé straně širší než auto (mám o 100mm rozšířené nepravy a široké lemy). Je to o tom s tím všude počítat.
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 02 zář 2010 10:21
od Tomas K (tkala)
Luboš M. píše:Je docela zázrak že jsi ho vůbec dovezl. Ty kurtičky jsou tak na připoutání plachty nebo rezervního kola
Já pokaždé poutám auto 4x velkou kurtou (sice prošlé homologace, budu muset pořídit nové), ale drží.
Jinak za tyhle kurtičky bys v německu dostal tak 200Eur pokuty, byl jsem toho svědkem.
Tento vlek není špatný, jen můj poznatek je, že prázdný docela poskakuje. Velký kola jsou velký kola a ten můj je o 5cm na každé straně širší než auto (mám o 100mm rozšířené nepravy a široké lemy). Je to o tom s tím všude počítat.
On byl staženej vepředu na zarážky dobrejma kurtama, takže brždění bylo v pohodě. Tyhle vzadu už byly spíš pro parádu....
Tom
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 02 zář 2010 10:24
od Gobey
už sem tu fotku sice dával jinde, ale když se tu mluví o těch přívěsech. Bylo to dlouhé jak týden a musím říct, že vymotat se z Prahy bylo zábavné, hlavně hlídat si značky, abych jim do těch lodiček nezasekl nějakou směrovku. Jinak kupodivu s tím ani moc nerumploval vítr, i když foukalo slušně. Nejzajímavější byl posun těžiště celého auta, na nerovnostech se to houpalo jak na moři
H.
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 02 zář 2010 10:40
od Luboš M.
Gobey píše:už sem tu fotku sice dával jinde, ale když se tu mluví o těch přívěsech. Bylo to dlouhé jak týden a musím říct, že vymotat se z Prahy bylo zábavné, hlavně hlídat si značky, abych jim do těch lodiček nezasekl nějakou směrovku. Jinak kupodivu s tím ani moc nerumploval vítr, i když foukalo slušně. Nejzajímavější byl posun těžiště celého auta, na nerovnostech se to houpalo jak na moři
H.
Bomba náklad, tohle jsem ještě nevezl

Teť mi čeká nějaké větší letadlo, tak jsem zvědav co to bude. Nevím ani kolik váží a doufám že sundají křídla

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 02 zář 2010 11:13
od spata
Ahoj ja jezdim takhle a někdy i hodinu nakladam,aby auta byla spravně vyvažena,velmi zaleží,kde je těžiště a pak se s tim i jinak jede.Ciao Spata
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 02 zář 2010 14:33
od LogRover
Ahoj, přidám se do diskuze a zeptám se,jak správně, kde a čím kurtovat auto na přívěsu. Těch názorů jsem slyšel víc, rozdíly mez D a ČR atd.
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 02 zář 2010 17:41
od Sláma Karel
Takhle se jezdí z Anglie

K

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 02 zář 2010 18:08
od MadTom
Ten vozíček nahoře je to pravé nepostradatelné.

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 02 zář 2010 18:16
od Sláma Karel
Si piš, bez něj by jsi to nenavozil k tomu velkému. Kdo ještě nebyl na srazu v Anglii tak to nepochopí, ale kdo byl tak je mu to jasné. Chodit s každým kolem 2km k autu a zpátky není nic moc.
K

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 03 zář 2010 21:32
od luque
Keď som bol u Pešlíka v servise, tak som mimo iné videl ťahať s DII príves s "UNC".
Pri debate o správaní sa DII pri takejto záťaži som z úst vodiča počul len samé chvály, inak spolu s vozíkom to vraj malo cez 4000kg.
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 03 zář 2010 21:45
od Acon
luque píše:Keď som bol u Pešlíka v servise, tak som mimo iné videl ťahať s DII príves s "UNC".
Pri debate o správaní sa DII pri takejto záťaži som z úst vodiča počul len samé chvály, inak spolu s vozíkom to vraj malo cez 4000kg.
Necelé 4t. Jedine, že by ten vozík vážil viac ako 700kg. Ale aj tak slušná váha.
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 03 zář 2010 21:59
od MadTom
Tohle auto vidívám stát v Olomouci a shodou okolností jsem ho viděl jet i s tím "vozíkem". Ani to za tím autem nevypadalo moc velké.
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 04 zář 2010 00:42
od spata
LogRover píše:Ahoj, přidám se do diskuze a zeptám se,jak správně, kde a čím kurtovat auto na přívěsu. Těch názorů jsem slyšel víc, rozdíly mez D a ČR atd.
Ahoj kurty se stitkem pres kola,nejlepe pres vsechny.
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 04 zář 2010 07:58
od MadTom
Jenom upřeaním - štítkem na kutách je myšlen štítek s vyznačenou nosností.
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Napsal: 04 zář 2010 11:15
od George
K tomu kurtování,
dělám ve firmě LITRA auditora nakládek.Firma se zabývá výhradně přepravou aut a to na 150ti přepravnících. Nový Německý předpis je asi takový, auto které stojí na přepravníku ve směru jízdy musí mít kola přední nápravy zajištěna jednou zarážkou nebo chcete-li klínem před kolem, klín musí být pevně zajištěný v podlaze přepravníku,diagonálně na zadním kole musí být zarážky dvě před a za kolem navíc zde musí být použita speciální tříbodová kurta s návlekem proti sklouznutí z kola. Toto platí u auta které je na plošině umístěno jako první. Druhé auto (poslední) musí mít zarážky před a za oběma zadními koly + jednu před libovolným předním kolem obě zadní kola musí být doplněna o kurty, to platí když je auto po směru jízdy když bude nacouvané, tak se k tomu přednímu kolu ( v tomto případě zadnímu kolu přepravovaného auta) dodá ještě jedna zarážka + kurta. Samozřejmě, že když dáte kurty i na přední kola nic tím nezkazíte spíš v očích policisty získáte. Kurty musí mít visačku, která musí být čitelná a musí být jak na kurtě tak na ráčně. Visačka musí mít datum výroby, homologační značku a hlavně tam musí být uvedena nosnost a % prodloužení kurty při jejím zatížení, to by nemělo být více než 4%.
Ještě shora uvedený předpis pro druhé auto platí i když je na přepravníku umístěno jen jedno auto, protože tím pádem je braný jako poslední.
George
