Stránka 7 z 7
Re: Jak vybrat RR
Napsal: 12 srp 2009 22:19
od evil
eliott píše:Vlastní oprava bloku 25000,- celková GO cca 65000,- vč vyndání a zpětné montáže.
Teď z toho nejsem úplně moudrej, ale za to asi může aktuální zdravotní rozpoložení

65 = strop, to snad chápu.
25 je když se dodá vyrubanej/odstrojenej blok sólo na paletě? (pokud ano, tak to ale stejně bude znamenat ještě navíc srovnat hlavy, nepletu-li se?)
Na druhou stranu to jako cenovka značně nahrává volbě 4.6, protože
a) to líp jede
b) to má lepší zvuk
c) v LPG to žere míň než dýzl
d) je toho tam principiálně míň, co se kazí (např. úplně chybí turbo)
e) to líp jede, ale to už jsem asi říkal...
Co mne osobně na benzínu+lpg odrazuje je
1. malý akční rádius na LPG (nevíte někdo, kolik stojí ta 135/145L nádrž a jestli je u nás legální?
http://www.v8engines.com/faq-lpg-Gems-t ... tm#install)
2. dražší výfukový systém (subjektivní dojem / předpoklad kvůli katům)
3. místo v kufru se zmenší o rezervu (já vím, že ji teoreticky vozit nemusím, ale...)
Naprosto OFF TOPIC dotaz -> neděláte někdo rozumný úvěry?
Aktuální sazby 20+% mi neustále odsouvají nákup slušného vozidla ;-(
Re: Jak vybrat RR
Napsal: 12 srp 2009 22:42
od eliott
Přesně tak, ale srovnání hlav je cca 400,- kus
Jinak tvé hodnocení je bezchybné a proto je třeba to opakovat:
a) to líp jede
b) to má lepší zvuk
c) v LPG to žere míň než dýzl
d) je toho tam principiálně míň, co se kazí (např. úplně chybí turbo)
e) to líp jede, to je třeba opakovat pořád dokola...
Akční rádius asi takto: Dokázal jsem jet do Liverpoolu, pojíždky po Anglii a zpět a ubylo mi asi 8l benzínu, pumpy s plynem byly všude

Re: Jak vybrat RR
Napsal: 12 srp 2009 22:50
od evil
Děkuji za upřesnění. (Posledně, když jsem nechával rovnat na něčem hlavy, tak to bylo na T613... a tam je to 8ks vzduchem chlazených a byla to nakonec strašná rána, za kterou bych tehdy měl celej jinej motor...)
Už jsem se někde dočetl, že se tam dá narvat i 102L toroid, s tím bych se snad naučil žít
Můj problém je v tom, že nejezdím do Liverpolu, ale kroužím po Praze a okolí. To to pak papinká tošíčku jinak
PS: když je to na LPG, tak se za to neplatí silniční daň (2.5 DSE = 3600 Kč, 4.0/4.6 bez plynu = 4200 Kč)
Vím, že je to sice prkotina, ale potěší to

Re: Jak vybrat RR
Napsal: 12 srp 2009 23:28
od Lukas V.
Pokud tedy dobre chapu, vzit 4,6 a v ramci daleko levnejsiho jezdeni hlavu neresit?
Re: Jak vybrat RR
Napsal: 13 srp 2009 07:39
od eliott
evil píše:Děkuji za upřesnění. (Posledně, když jsem nechával rovnat na něčem hlavy, tak to bylo na T613... a tam je to 8ks vzduchem chlazených a byla to nakonec strašná rána, za kterou bych tehdy měl celej jinej motor...)
Už jsem se někde dočetl, že se tam dá narvat i 102L toroid, s tím bych se snad naučil žít
Můj problém je v tom, že nejezdím do Liverpolu, ale kroužím po Praze a okolí. To to pak papinká tošíčku jinak
PS: když je to na LPG, tak se za to neplatí silniční daň (2.5 DSE = 3600 Kč, 4.0/4.6 bez plynu = 4200 Kč)
Vím, že je to sice prkotina, ale potěší to

S daní to je prima, využívám toho
Jinak když já jedu do Anglie, táhnu vlek, který má prázdný tunu a plný skoro čtyři, takže spotřeba je od 25-30l, to nedokážeš ani po Praze

Re: Jak vybrat RR
Napsal: 13 srp 2009 09:19
od evil
...spotřeba je od 25-30l, to nedokážeš ani po Praze

Být mladší, tak se vsadím, že jo

A zrovna dneska by to šlo: kvůli nějakýmu koncertu tu zase bude kolabovat doprava a to je na spotřebu "nejlepší".
Re: Jak vybrat RR
Napsal: 13 srp 2009 20:00
od eliott
To jedině, protože jinak je moje spotřeba vždy nejvyšší, kdo se mnou jel, nedejbože když chvátám, tak ví proč

Re: Jak vybrat RR
Napsal: 13 srp 2009 21:28
od Neklan
Už jsem Prahu proskákal v koloně za poctivých 32 l/100km - heč!

Re: Jak vybrat RR
Napsal: 13 srp 2009 21:52
od eliott
jo, ale ty máš místo vstřikovacích trysek hubici z kropáče...
Re: Jak vybrat RR
Napsal: 14 srp 2009 11:07
od evil
O karburátoru/vstřikování to až tak není - jde o konkrétní podmínky provozu. S karburátorovým motorem 3.5L (ne Land Rover!) mám zatím rekord něco kolem 65 L/100km (osobák, velmi pomalu se vlekoucí kolona vozidel na dlouhé trase), se stříkačkou 5.0L jsem "dokázal" udělat i o řád víc, tankysti by mohli závidět (naložená dodávka s naloženým vlekem do táhlého kopce a automat tam prostě držel jedničku celou dobu).
Re: Jak vybrat RR
Napsal: 14 srp 2009 11:39
od Mirko
Ahoj,
trochu bych odporoval tomu, že je na V8 principiálně míň poruchových věcí než u dieslů. Zvlášť pokud tam bude sekvenční LPG nainstalované, jsou tam některé prvky dvakrát. A když jsem byl teď na seřizování plynu (ovšem systém Venturi), tak mi hoši dali najevo, že je to dost nepřesná věda. Svádějí to na stav motoru, převodovky a celého vozidla, že se jim to nepodaří vyladit, ale na benzín mě jede, konečně, bez problému. Nebo-li, jak mi řekl jeden účástník fóra: Vy...r se na plyn, jseš ještě mladej, pořiď si bohatou nevěstu
Mirko
Re: Jak vybrat RR
Napsal: 14 srp 2009 14:25
od Neklan
Mně to na plyn jede výborně, dokonce to i startuje na první škytnutí, což se o provozu na benzin říct nedá - další ze zvláštností karburátorového motoru. Nicméně spotřeba je možná vzhledem k tomu primitivismu "hubice z kropáče", jak trefně poznamenal Eliott, řádově o 4 - 6 l/100km vyšší než při provozu na benzin. Ale stejně to stojí za to - čtyřkomorový spádový Edelbrock je narozdíl od vstřikování "krásný kus nábytku" a navíc skýtá několik šroubků na hraní, což je velká zábava

.
Upřímně - kdybych s tím autem ale nenajezdil 25 tisíc km ročně, také bych tam nechal jenom benzín, dojezd 250km na jednu nádrž plynu mě moc neuspokojuje.
Re: Jak vybrat RR
Napsal: 14 srp 2009 14:44
od evil
Neklan píše:dojezd 250km na jednu nádrž plynu mě moc neuspokojuje.
Nádržová inspirace:
http://www.go-lpg.co.uk/range.html
Ten toroid pod okna by se možná vešel i 102L + 2x 40 dolu = 182L WC = cca 155L lpg
Při tvojí spotřebě 32 L/100 bys těch 500 km na jedno natankování udělal
Ale to jedno tankování by tě pak přišlo na 1900 Kč... Obludný číslo... Za to mám 2/3 nádrže v Citroenu a ujedu na to skoro 600km

Re: Jak vybrat RR
Napsal: 14 srp 2009 15:34
od Mirko
Edelbrock na 4,6l je samozřejmě unikátní záležitost. Ale karbec nebo vstřik je otázka víry a zase když ta stříkačka jede, tak jede. Když jede! a čím starší ty komponenty, tím víc to chce všechno vyhodit a dat nový. Ty startuješ u tvýho na plyn?
Re: Jak vybrat RR
Napsal: 14 srp 2009 16:55
od Neklan
Jo, startuje a parádně. Všechny LPG systémy od RPI startují na plyn, dokonce i ty ve stříkačkách. RR P38 majitele RPI Crise Craina (4,6) má už dva roky porouchanou palivovou pumpu, takže na benzin vůbec nejede a Cris to neřeší. Říká, že na benzin už stejně jezdit nebude.
Když startuji po ránu na plyn, nemusím ani použít sytič, což u benzínu musím. Navíc to chytá na první škytnutí. To v benzinu to chce nechat chvíli točit, než to chytne a často i když je motor ještě teplý.
Jinak s tímhle karburátorem by to nemělo jet o nic hůř než se stříkačkou. Chce to jenom motor trochu víc vytočit. Když donutím automat podřadit a bloknu nižší stupeň, v pásmu 3500 - 4500 otáček/min. to fakt uhání moc parádně.
Také si říkám, že teď to funguje dobře, protože všechno je nové, tak akorát dobře zajeté (motor má najeto 16000km) ale co za 5 let? Uvidíme, snad to bude chodit a když ne, tak to vyhodím a budu jezdit na benzin.
Re: Jak vybrat RR
Napsal: 14 srp 2009 21:14
od Acon
A ako je vyriešený zimný štart? Pokial viem, tak propán bután sa pri splyňovaní prudko ochladzuje a zamŕza. Mne za dávnych čias splyňovač zamrzol aj v augustových horúčavách keď som aspoň 100m neprešiel na benzín. Jasné, ak je vo výbave teplovodné Webasto, tak je to vyriešené. Verím, že modernejšie systémy sú vyriešené rozumne, ale aj tak, nezamrzne to?
Re: Jak vybrat RR
Napsal: 14 srp 2009 22:16
od evil
Mně zamrzal plyn akorát na T613, ale ta má chlazení vzduchem a teplovodní ohřev plynu byl nejzáludnějším místem v autě.
Pokud je ohřev napojen na primární/malý chladicí okruh*, tak to u lpg systémů s jednoduchou konstrukcí stačí. Ideální to sice není a nesmí se tomu po startu moc šlapat na krk, ale stačí to. Je-li dobrý motor a dobré plynové zařízení, funguje to dlouhodobě a bezproblémově. Složité systémy s elektronikou takovou věc nedovolují a dokud voda nemá alespoň XX°C, tak na plyn nepřepnou.
* důležité je i místo, kam se to připojí. Najdou se i koumáci, kteří jsou schopní to připojit do série za topnou větev...

Re: Jak vybrat RR
Napsal: 15 srp 2009 00:07
od Sláma Karel
Stačí mu ten údaj o teplotě XY udat rovnou a startuje ne plyn jak víno. Taky mi v jedné P38 nefunguje pořádně vstřikování, tak jsem to teď vyřešíl extra a běhá to pěkně. K