Stránka 7 z 7

Re: Autobaterie

Napsal: 19 zář 2012 14:14
od lumberjack
komin píše:Na spotrebici je pisany prikon. Ten si vydel 12V a mas odoberany prud pripocitaj ktomu rezervu 25%, lebo vela spotrebicou ma pri zapnuti vacsi odber nez po ustaleni :wink:
Díky, takže třeba na zadní pracovní světla, co maji 2x55W bych teda dal asi 15A pojistku? :-)

Re: Autobaterie

Napsal: 19 zář 2012 14:26
od komin
Jasne 15A bude bohato stacit.

Re: Autobaterie

Napsal: 22 zář 2012 16:50
od MadTom
A hlavně si dej pozor, aby u věcí co fungují déle, jako třeba ty světla, byly držáky pojistek pořádný. Je to nejčastěší závada co řešíme - vytavenej držák pojistky. Prostě se ohřívá a u věcí co běží krátce je to jedno, ale jak to běží trvale, tak to nestíhá vychládnout a povolí a potom se rozteče nebo nekontaktuje a má snahu hořet.

Re: Autobaterie

Napsal: 22 zář 2012 17:21
od komin
A tiez pozor na poistky oni sa tie lacne tiez radi topia .

Re: Autobaterie

Napsal: 24 zář 2012 20:48
od lumberjack
Hmm, to budu muset teda asi kontrolovat, vlákna jsem tahal pro jistotu všude 2,5 jen na vnitřní osvětlení v boudě 1,5. A řikal sem si že ty pojistky budou nejslabší místo a že se asi vážně spíš vyhřeje ten držák. Ono ale sehnat držák na pojistky taky neni úplně snadný, když sem nechtěl takový to plastikový nic samořezný...

MadTom: A nejsou to náhodou tyhle co vídáš roztavený a řešíte je jako závadu? http://www.aunika.com/Auto-elektro-inst ... -pouzdro-9" onclick="window.open(this.href);return false; :-D

Re: Autobaterie

Napsal: 24 zář 2012 21:14
od MadTom
Tyhle jsou nic moc. Chce to aby ten konektor vypadal jako faston, potom to má šanci fungovat.

Re: Autobaterie

Napsal: 24 zář 2012 21:24
od lumberjack
MadTom píše:Tyhle jsou nic moc. Chce to aby ten konektor vypadal jako faston, potom to má šanci fungovat.
No právěže tyhle jediný byly na kleště na fastony. Tak neni problém to případně vyměnit, zkus prosím nahodit nějaký tip jakou pojistkovou krabici nebo pouzdro dík.

Re: Autobaterie

Napsal: 19 lis 2012 12:47
od Allan
Ahoj ráno jsem přišel k autu a na poprvé jsem zatočil a dobré ale na podruhé mi odešla baterie jako kdyby byla vybitá.Tak jsem chvíli počkal a za zhruba minutu jsem nastartoval bez problému.Je to baterie nebo je potřeba vyčisti a zkontrolovat startér .Díky Allan

Re: Autobaterie

Napsal: 19 lis 2012 22:07
od lopik
hlavne vyčisti kontakty na svorkách batérie a poriadne ich dotiahni, ak sa dá, skontroluj hladinu elektrolytu, ak máš možnosť, tak ju aj dobi (na nabíjačke, nie v aute)
ak je to batériou, tak to zachvíľu zistíš...

Re: Autobaterie

Napsal: 21 lis 2012 21:14
od Allan
Když už jsme u těch baterek,můžemi někdo poradit jakou mohu do Freečka zakoupit baterii. Mám tam 74, ale uvažoval jsem o něčím silnějším, ale mám dojem, že víc jak 80 tam být nemůže.

Re: Autobaterie

Napsal: 21 lis 2012 21:28
od MadTom
Já jsem vždycky kupoval baterie na centimetry - prostě jsem si změřil, kolik je tam místa, a vzala se co největší baterka. Samozřejmě musí mít správné rozložení a typ kontaktů.

Re: Autobaterie

Napsal: 22 lis 2012 11:33
od Allan
No jak jsem pročítal vlákno tak kluci co mají Defendery a jiné silnější auta tak řeší zas zda 1 nebo 2 baterie.Ale nemohu přece do Freečka nacpat 100 Ah i když by to nebylo špatné .Ale kolega elektrikář zase říkal něco o alternátoru a startéru tak nevím.

Re: Autobaterie

Napsal: 22 lis 2012 12:46
od MadTom
Dvě baterie neřeš - druhá se dává buďto kvůli navijáku, nebo na ledničku, bufíka a jiné věci co běží při vypnutém motoru.
Jestli se ti vleze, dej tam klidně 100Ah, alternátoru i startéru je to jedno. A pokud ti bude někdo tvrdit něco jiného, tak ať ti to pořádně vysvětlí proč.

Re: Autobaterie

Napsal: 22 lis 2012 12:59
od Allan
Dobrá díky tak já se poohlídnu po nějaké baterce za solidní peníz :hand Mám dojem ,že tu někdo na foru nějakou nabídku měl tak ještě pohledat a budu na zimu připraven.

Re: Autobaterie

Napsal: 22 lis 2012 13:58
od komin
Zmeraj rozmer co ti tam vojde a vyber najvacsiu co sa vojde plus aby mala na spravnej strane kontakty. Cim vacsia baterka tym jej klesne menej napatie pri starte a tym padom mensia strata kapacity cize alternator vlastne musi menej dobijat :wink:

Re: Autobaterie

Napsal: 22 lis 2012 14:14
od MadTom
Skoro tak to je - hlavně bych řekl, že v ideální případě si startér vezme z malé i z velké baterky stejnou energii na nastartování. V reálném případě mám menší baterka větší vnitřní odpor (tj. dá menší startovací proud), takže se větší část energie na tomto odporu ztratí (= baterka se víc ohřeje), startér bude točit pomaleji takže déle. Takže ve výsledku se z akumulátoru nejspíš odebere více energie.
Další věc je životnost akumulátoru - výrazně ji ovlivňuje, jak moc je baterka vybíjena a kolikrát. Takže větší baterka bude při stejném počtu startů vybíjena méně a tím pádem bude mít větší životnost.
No a ve skutečnosti je to ještě složitější.

Re: Autobaterie

Napsal: 22 lis 2012 14:23
od ssang
MadTom píše: No a ve skutečnosti je to ještě složitější.
A to je to nejzásadnější, že :wring ?

Re: Autobaterie

Napsal: 04 led 2013 18:22
od lumberjack
Asi trochu blbej dotaz :blush , ale z jaký baterky mám někomu pučit na nastartování? Včera sem kabelama startoval jedno auto a jelikož baterka je pod řidičem, tak sem neměl nastartováno a bral proud z přídavný. Je fakt, že z kostry se trochu zadýmilo. Nebo je to jedno a vymejšlim chujoviny? :-D

Re: Autobaterie

Napsal: 20 led 2013 09:20
od Frana
To zalezi na tom, jak mas tu pridavnou baterku zapojenou. Pokud je pripojena dostatecne dimenzovanyma kabelama, tak je to fuk - otazka je, jaky mas system pripinani plusoveho polu te pridavne baterky do palubni site - jestli tam treba nemas jen nejaky slaby rele pouze na dobijeni pri nastartovanem motoru. To by pak situace, kdy mas nastartovano a nekoho pripojis k te pridavne baterce startovacima kabelama a on se svou vybitou baterkou zastartuje mohla mit pro to rele fatalni dusledky... :-)