Stránka 7 z 8

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 10 srp 2021 10:58
od Stavros
Ja teda o tom moc nevim, ale myslim si, ze ten motor na tve pozadavky neni moc vhodny. Proste se to bude hrat, neni to zavodni auto, Ten motor je relativne slabej a v super tezkem Defovi ma co delat, aby se vubec uchladil.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 10 srp 2021 11:02
od Mirko
Jestli je to 2,8 TGV, tak to moc slabý nebude...

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 10 srp 2021 11:10
od Stavros
Ja to nemyslim nejak spatne, treba to nekomu pripada silny, ja nevim. Ale proste vzhledem k vaze vozu a zastavbe je nutno udelat co nejvetsi chladic, to je jasny a pokud se to porad hreje, tak na to neslapat jak na rejc, ten motor treba neni uplne vhodnej to triapultunovyho auta. To je vsechno.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 10 srp 2021 11:26
od mr-tomas
A jakej motor? Žadnej v naftě do kterého vedou víc jak 3 dráty tam nechci, a jinej pořádnej ne LR motor tam ofiko nedám. Bohužel žijeme v banánové republice.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 10 srp 2021 13:08
od mildo123
Ja s defom ťahám aj 5,5t súpravu a nehreje ale motor je viac menej v sérii. Dokonca som vyhodil aj ten veľký kuler lebo mi oslaboval funkciu chladiča vody. Vtedy sa ručička vedela dvihnúť ale od kedy je to zase v sérii tak môžem robiť čo chcem a ručička sa nehne. Vlado na svojej 110 tdi ťahá takéto vleky nonstop a funguje.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 10 srp 2021 15:22
od cyril
Myslím, že můj defík je taky docela těžkej a i ve vedrech kolem +40°C byla teplota vždycky ok. Ale to až poté, co jsem vyměnil chladič za novej. Před tím jsem mohl dělat co jsem chtěl, stálo to za prd a pořád se to hřálo. A to hlavně při dlouhejch táhlejch stoupácích na klasický silnici/dálnici. Dělalo mi to i u Disco 1, kterou jsem párkrát utopil v bahně a špatně vypláchnul chladič. Ale to jsi až asi udělal...Co? No a zkusil bych asi dát obyčejnou vodu. Bez všeho...jen na zkoušku.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 10 srp 2021 16:08
od mr-tomas
Kurňa vodu nemůžu, ta moje chladící kapalina se musí dávat do suchého motoru, nebo vypláchlého drahou sračkou.
Už se smiřuju že to vyřeší jenom velkej chladič a hodně kapaliny v okruhu.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 11 srp 2021 08:03
od Not-0-rick
mr-tomas píše: 10 srp 2021 10:43 V každém táhlém kopci to letí k 105°, v delším k 110° a olej 120-130°C.
A dál to už neleze? To měříš kde? A předpokládám nějakým přídavným teplometrem? Co dělá origo ručička? Mě to taky v táhlym kopci jde trochu vzhůru, kolikrát na výdechu topení neudržím ruku a když přejedu kopec zase se to lehce ochladí. Mířím tam, že je normální když teplota běhá mezi řekněme 95 a 105, origo ukazatele jsou proto míň citlivý, aby to nestrašilo běžné řidiče...

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 11 srp 2021 08:29
od MadTom
Tak jsem se kouknul na stránku Evans (výrobce bezvodého chladiva) a tam píšou, že voda má výborný přenos tepla a ten jejich bezvodý roztok dostatečnou (= horší). A podobné informace tam jsou i od uživatelů - teplota šla nahoru. On vzrůst teploty nemusí vadit, vařit to nebude, není tam voda, takže se to bude chladit, bude to chtít o hodně lepší oleje (podobně jako u vzduchem chlazených Tater v africe, kdy na oleji bylo klidně 200°C). Spíš bych se zajímal o to, jestli to tomu motoru neublíží jinak - vyšší teplota znamená že se všechno víc tepelně roztáhne a to už může jít dlouhodobě mimo návrhové parametry motoru.
Jestli jsi s chlazením takto na hranici, tak bych tam vrátil vodu a mělo by se to zlepšit. Jiné vylepšení znamená větší chladič, respektive chladič s větší teplosměnnou plochou nebo větší/silnější ventilátor, kterej skrz něj bude foukat. Rychlejší proudění kapaliny (tj. výkonnější vodní pumpa) může také pomoci, ale chladič bude důležitější, to teplo se musí odvést pryč.
Hlavně ale, tady je sice teplo, ale nijak moc. S TD5kou jsem u nás nikdy nezažil, že by fučel mechanický ventilátor, v Albánii resp. v létě na Balkáně naprosto běžně, po každém větším kopci. Holt tak bylo reálně ve stínu okolo 39°C a na slunci podstatně víc. Takže tech chladicí systém musí mít nějakou rezervu.
Ještě si představ, že ten chladič nebude v úplně top kondici - třeba po průjezdu nějakým bahnem, a tím že budeš bez rezervy, tak se to uhřeje, respektive budeš hledat místo, kde chladič urychleně vyčistit.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 11 srp 2021 11:38
od mr-tomas
Měřim digitálním budíiem v místě origo čidla. Pravda je že co oči nevidí, srdce nebolí, a já vidím vše. :evil: Voda před a za chladičem, vzduch před a za chladičem a olej z automatu před a za chladičem a přídavku.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 11 srp 2021 12:51
od MadTom
Když už měříš tolik věcí, máš to měření odzkoušené, že doopravdy měří a nekecá? 1-2°C odchylka není nic, ale 10°C už je celkem dost na to, aby se honilo něco, co tam není a různých podivně ukazujících teploměrů a čidel už jsem několik viděl, i průmyslových.
Na odzkoušení pokud není k dispozici zaručenej teploměr (skleněnej laboratorní), tak 0°C udělá studená voda s ledovou tříští (míchat) a 100°C voda která vaří (musí doopravdy hodně bublat v celé objemu). Takto jsem několik teploměrů kalibroval a vycházelo to celkem dobře a hlavně opakovatelně.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 11 srp 2021 13:09
od mr-tomas
No v horké vodě jsem je nezkoušel, ale když vlezu do garáže kde je 25 tak všechny čidla ukazují 25.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 11 srp 2021 13:31
od vik2
Mrkni na tehle článek:
https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-a ... vych-oleju

Při těch tvých 130 stupních bys měl přejít na 5w-50 nebo 10w-60.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 11 srp 2021 14:47
od MadTom
Ty čidla je potřeba ověřit ve více než jednlm bodu.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 11 srp 2021 21:43
od Hubert
Asi to to bude tím že auto má min 3,5t. automat a 2.8 motor klima chladič a ale chladič na vodu je stále origo velikost. na všem je přidáno atd. i když teplota 105 je asi normál. Zkrátka nemáš motor ale generátor tepla nebo teplovodní bufík. Aspon ti to v zimě dobře topí.
Zkuš nastavit ještě menší předvstřik. zda to bude mět vliv.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 14 úno 2022 14:24
od mr-tomas
Takže trápení pokračuje, ale možná jsem na stopě. Zkontroloval jsem předvstřik a mám 1,4mm. Vyhodil jsem chladič klimatizace, a teplota se na dálnici (4°C) do kopce držela (s termostatem 78°C) něco přes 85°C, ale olej byl 109°C. Otevřu haubnu a zarazilo mě, že trubky do olejového chladiče nejsou horké, odhadem tak 40°C. Že by byl posranej termostat a zůstává obtok uzavřenej?

A druhá věc je normální že mám za jízdy takovejhle gejzír v expanzce? https://youtu.be/zczahhe-8wM

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 17 úno 2022 20:52
od mr-tomas
Takže byl u oleje kouslej termostat, nechápu jak se to může stat. A jak se kousnul a nemohl se otevřít, tak vytekl do oleje.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 18 úno 2022 07:13
od MadTom
Ono to mohlo být opačně, nejdřiv vytekl a potom jak se nehýbal tak prostě zarostl a zatuhnul, nebo jenom vytekl.

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 18 úno 2022 19:26
od mildo123
Inak to v tej nádobke je normálne, tiež to tak mám. Aspoň vieš že máš tie tenké hadičky priechodze, lebo často bývajú zapchate a potom je problém to odvzdusnit... Doporučujem to každému skontrolovať. Na každej druhej 300tdi som to našiel zapchate...

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

Napsal: 18 úno 2022 19:40
od mr-tomas
No jo, ale takhle mi přijde jestli to pak nejde moc zkratkou mimo chladič.