Všeobecné rady a informace
Moderátor: Acon
-
Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
-
Kontaktovat uživatele:
#1221
Příspěvek
od Kokesek » 26 kvě 2023 18:34

Taky takovou znam...
-
petr štrof
- Příspěvky: 926
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
#1222
Příspěvek
od petr štrof » 27 kvě 2023 17:35
super stav
víc takových ať to vlákno není tak depresivní , a pak že to nejde
-
Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
-
Kontaktovat uživatele:
#1223
Příspěvek
od Kokesek » 28 čer 2023 16:05
Jsou to maximalne spolehlive stroje...
Prvni majitel, puvodni motor 276DT...

-
kopec
- Příspěvky: 10
- Registrován: 14 říj 2020 08:10
- tel.: 733108200
- auto: Discovery 4 188kW
- Bydliště: Velké Přílepy
#1224
Příspěvek
od kopec » 05 zář 2023 20:47
Kokesek píše: 28 čer 2023 16:05
Jsou to maximalne spolehlive stroje...
Prvni majitel, puvodni motor 276DT...
Dělá si někdo statistiku taky 3.0 SDV6? Z těch držáků s velkým km nájezdem to zatím jsou samé 2.7 TDV6 v D3. Někde jsem slyšel, že ty 3.0 padají ještě více než 2.7? Co je na tom pravdy?
-
jareku
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
#1225
Příspěvek
od jareku » 15 zář 2023 21:05
Live long and prosper.
-
Fojtik Design
- Příspěvky: 32
- Registrován: 20 kvě 2023 00:59
#1226
Příspěvek
od Fojtik Design » 02 pro 2023 19:35
D4 r. v. 2011, najet 360 000 km a umřel mi na dálnici. Včas jsem zastavil, takže klika nerupla, ale stejně je KO.
Mám teď před sebou tyto možnosti:
1) nový polomotor
2) nový celý motor
Na inzerátech v evropě vidím pár celých motorů v ceně cca 180 000 Kč. Píšou, že je to úplně nový. Je to možný? Většinou je to zabalený na paletě v zelené folii. S tou cenou bych to hádal spíš na nějaký repas. Máte s tím někdo zkušenost? Nebo to neriskovat a vzít prostě nový polomotor.
Pokud budete mít někdo aktuální představu o ceně (materiál + práce) budu rád.
Předem díky za odpovědi.
Honza
-
xxx
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
#1227
Příspěvek
od xxx » 03 pro 2023 08:57
Fojtik Design píše: 02 pro 2023 19:35
D4 r. v. 2011, najet 360 000 km a umřel mi na dálnici. Včas jsem zastavil, takže klika nerupla, ale stejně je KO.
Mám teď před sebou tyto možnosti:
1) nový polomotor
2) nový celý motor
Na inzerátech v evropě vidím pár celých motorů v ceně cca 180 000 Kč. Píšou, že je to úplně nový. Je to možný? Většinou je to zabalený na paletě v zelené folii. S tou cenou bych to hádal spíš na nějaký repas. Máte s tím někdo zkušenost? Nebo to neriskovat a vzít prostě nový polomotor.
Pokud budete mít někdo aktuální představu o ceně (materiál + práce) budu rád.
Předem díky za odpovědi.
Honza
nové celé motory nejsou, to co je v nabídce LR jsou repasované - tzn. nový shortblok + zbytek je repas, cena je v ČR okolo 340tis
... a že ti nerupla klika jsi poznal jak?
-
Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
-
Kontaktovat uživatele:
#1228
Příspěvek
od Kokesek » 03 pro 2023 13:17
Mam skladem novy spodek original zabaleny a muzu na neho naskladat zbytek. Tedy repas hlavy a novy rozvod.
-
Fojtik Design
- Příspěvky: 32
- Registrován: 20 kvě 2023 00:59
#1229
Příspěvek
od Fojtik Design » 03 pro 2023 19:06
xxx píše: 03 pro 2023 08:57
Fojtik Design píše: 02 pro 2023 19:35
D4 r. v. 2011, najet 360 000 km a umřel mi na dálnici. Včas jsem zastavil, takže klika nerupla, ale stejně je KO.
Mám teď před sebou tyto možnosti:
1) nový polomotor
2) nový celý motor
Na inzerátech v evropě vidím pár celých motorů v ceně cca 180 000 Kč. Píšou, že je to úplně nový. Je to možný? Většinou je to zabalený na paletě v zelené folii. S tou cenou bych to hádal spíš na nějaký repas. Máte s tím někdo zkušenost? Nebo to neriskovat a vzít prostě nový polomotor.
Pokud budete mít někdo aktuální představu o ceně (materiál + práce) budu rád.
Předem díky za odpovědi.
Honza
nové celé motory nejsou, to co je v nabídce LR jsou repasované - tzn. nový shortblok + zbytek je repas, cena je v ČR okolo 340tis
... a že ti nerupla klika jsi poznal jak?
Auto pořád ještě jelo. Předpokládám, že kdyby rupla klika, stojím. Začalo to ztrácet výkon, mlátit, smrděl olej... tak jsem zastavil. Žádná kontrolka nic! Ale co si budeme vykládat. To je prostě konec.... zamáčkl jsem slzu, doma dal 20 panáků tatovi skělé kořalky a teď řeším co s tím, protože i když mi ta čubka pokazila den, neznám lepší auto! Hrozný! Nikdy bych neřekl, že budu mít k auto podobný vztah jako ženským!

-
xxx
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
#1230
Příspěvek
od xxx » 04 pro 2023 06:34
Fojtik Design píše: 03 pro 2023 19:06
Auto pořád ještě jelo. Předpokládám, že kdyby rupla klika, stojím. Začalo to ztrácet výkon, mlátit, smrděl olej... tak jsem zastavil. Žádná kontrolka nic! Ale co si budeme vykládat. To je prostě konec.... zamáčkl jsem slzu, doma dal 20 panáků tatovi skělé kořalky a teď řeším co s tím, protože i když mi ta čubka pokazila den, neznám lepší auto! Hrozný! Nikdy bych neřekl, že budu mít k auto podobný vztah jako ženským!
viděl jsem oba případy prasklé kliky - motor běžel, ale uvnitř to chrastilo, šel nastartovat a druhý, kdy se motor kousnul a neotočil s ním ani startér
-
kopec
- Příspěvky: 10
- Registrován: 14 říj 2020 08:10
- tel.: 733108200
- auto: Discovery 4 188kW
- Bydliště: Velké Přílepy
#1231
Příspěvek
od kopec » 06 pro 2023 07:42
Fojtik Design píše: 03 pro 2023 19:06
xxx píše: 03 pro 2023 08:57
nové celé motory nejsou, to co je v nabídce LR jsou repasované - tzn. nový shortblok + zbytek je repas, cena je v ČR okolo 340tis
... a že ti nerupla klika jsi poznal jak?
Auto pořád ještě jelo. Předpokládám, že kdyby rupla klika, stojím. Začalo to ztrácet výkon, mlátit, smrděl olej... tak jsem zastavil. Žádná kontrolka nic! Ale co si budeme vykládat. To je prostě konec.... zamáčkl jsem slzu, doma dal 20 panáků tatovi skělé kořalky a teď řeším co s tím, protože i když mi ta čubka pokazila den, neznám lepší auto! Hrozný! Nikdy bych neřekl, že budu mít k auto podobný vztah jako ženským!
Zase to ber tak, že těch 360k km na 3.0 a původní motor je nádhera!!! Ted jsem v kontaktu s jedním klukem z FB skupiny, který si nechal dělat nový polomotor a při té příležitosti repas turb někde u Brna - Berdacars. Malá dílna. Cena se vším 180k. s tím klučinou jsem průběžně v kontaktu, Má ted na repas najeto 35k a drží to
-
xxx
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
#1232
Příspěvek
od xxx » 06 pro 2023 07:59
kopec píše: 06 pro 2023 07:42
Fojtik Design píše: 03 pro 2023 19:06
Auto pořád ještě jelo. Předpokládám, že kdyby rupla klika, stojím. Začalo to ztrácet výkon, mlátit, smrděl olej... tak jsem zastavil. Žádná kontrolka nic! Ale co si budeme vykládat. To je prostě konec.... zamáčkl jsem slzu, doma dal 20 panáků tatovi skělé kořalky a teď řeším co s tím, protože i když mi ta čubka pokazila den, neznám lepší auto! Hrozný! Nikdy bych neřekl, že budu mít k auto podobný vztah jako ženským!
Zase to ber tak, že těch 360k km na 3.0 a původní motor je nádhera!!! Ted jsem v kontaktu s jedním klukem z FB skupiny, který si nechal dělat nový polomotor a při té příležitosti repas turb někde u Brna - Berdacars. Malá dílna. Cena se vším 180k. s tím klučinou jsem průběžně v kontaktu, Má ted na repas najeto 35k a drží to

hmmm, tak to má asi těžko za 180tis nový polomotor, protože ten stojí nový 243tis pouze jako díl, kde je práce a kde repas turb, asi mu tam dali jen novou kliku, zkroucený blok nikdo nenarovná, tak to může čekat za chvíli znovu
-
kopec
- Příspěvky: 10
- Registrován: 14 říj 2020 08:10
- tel.: 733108200
- auto: Discovery 4 188kW
- Bydliště: Velké Přílepy
#1233
Příspěvek
od kopec » 06 pro 2023 08:05
xxx píše: 06 pro 2023 07:59
kopec píše: 06 pro 2023 07:42
Zase to ber tak, že těch 360k km na 3.0 a původní motor je nádhera!!! Ted jsem v kontaktu s jedním klukem z FB skupiny, který si nechal dělat nový polomotor a při té příležitosti repas turb někde u Brna - Berdacars. Malá dílna. Cena se vším 180k. s tím klučinou jsem průběžně v kontaktu, Má ted na repas najeto 35k a drží to

hmmm, tak to má asi těžko za 180tis nový polomotor, protože ten stojí nový 243tis pouze jako díl, kde je práce a kde repas turb, asi mu tam dali jen novou kliku, zkroucený blok nikdo nenarovná, tak to může čekat za chvíli znovu
Prodávám, jak jsem nakoupil

ani jeden z nás tam nebyl u toho...jen říkám, že to ma frajer za 180k a ma najeto 35k km a jezdi, to je celé. Každý ať obvolá a pozjistí si sám. Btw. za cenu co píšeš jsem měl nabídku na nový motor z LR...samozřejmě ne přímo z LR. Ono nebude tak zle..jen univerzální rada a pravda neexistuje v tomto případě

-
MadTom
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
#1234
Příspěvek
od MadTom » 06 pro 2023 08:26
Zkroucený blok se dá vyvrtat, problém je, aby se daly kromě kliky sehnat i ostatní potřebné díly - třeba ložiska. O ceně se nebavím, a to jak co se týče pracnosti, tak všech potřebných dílů (těsnění, šrouby, ....).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
Berys
- Příspěvky: 3
- Registrován: 09 bře 2020 01:32
- tel.: 723928437
- auto: Range Rover Sport LS
#1235
Příspěvek
od Berys » 17 pro 2023 22:28
Tak i já se přidávám - RRS 2012 SDV6 188kW, Chip na 227kW, nájezd 309xxxkm, auto vlastnim 4 roky, najezdil jsem cca 140tis, z toho 50 tis po chipu. Veškerý servis v autorizaku, olej po 10tis. Do teď žádná závada krom prasklé škrtící klapky letos v létě. V pátek na dálnici Brno - Praha někde před Humpolcem motor začal klepat a cca po 10-ti vteřinách větší rána a zdechl. Jel jsem zrovna pomalu, cca 110km/h. Naštěstí jsem na setrvačnost dojel do odstavného výklenku na dálnici. Ještě nevím co přesně se stalo, ale asi to už tak nějak všichni tušíme... Každopádně až se na to podíváme tak doplním info. Chtěl jsem jej po překročení 300tis prodat, ale rozhodl se, že zimu ještě odjezdím, což nevyšlo.
-
Fojtik Design
- Příspěvky: 32
- Registrován: 20 kvě 2023 00:59
#1236
Příspěvek
od Fojtik Design » 01 úno 2024 23:29
To Brno - Praha je nějakej zakletej úsek, či co!
Moc možností tě nečeká. Buď to prodáš na díly za pár peněz, nebo novej polomotor. Ale to stojí docela ranec a při prodeji je to pořád auto s velkým nájezdem. Tak je potřeba to dobře promyslet.
-
kopec
- Příspěvky: 10
- Registrován: 14 říj 2020 08:10
- tel.: 733108200
- auto: Discovery 4 188kW
- Bydliště: Velké Přílepy
#1237
Příspěvek
od kopec » 25 bře 2024 11:32
Jak si to nakonec vyřešil Ty? Nový motor, nebo si to pustil?
Fojtik Design píše: 01 úno 2024 23:29
To Brno - Praha je nějakej zakletej úsek, či co!
Moc možností tě nečeká. Buď to prodáš na díly za pár peněz, nebo novej polomotor. Ale to stojí docela ranec a při prodeji je to pořád auto s velkým nájezdem. Tak je potřeba to dobře promyslet.
-
Martin_Černý
- Příspěvky: 412
- Registrován: 26 lis 2011 17:46
- tel.: 728013652
- auto: D2,P38,DEF a tak
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
#1238
Příspěvek
od Martin_Černý » 25 črc 2024 16:17
D4 HSE 3/2011 6 kvalt automat, 180KW, 295000KM, klika prasklá, na prodej...
-
Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
-
Kontaktovat uživatele:
#1239
Příspěvek
od Maxsel » 25 črc 2024 19:46
Fojtik Design píše: 03 pro 2023 19:06
Auto pořád ještě jelo. Předpokládám, že kdyby rupla klika, stojím. Začalo to ztrácet výkon, mlátit, smrděl olej... tak jsem zastavil. Žádná kontrolka nic! Ale co si budeme vykládat. To je prostě konec.... zamáčkl jsem slzu, doma dal 20 panáků tatovi skělé kořalky a teď řeším co s tím, protože i když mi ta čubka pokazila den, neznám lepší auto! Hrozný! Nikdy bych neřekl, že budu mít k auto podobný vztah jako ženským!
Měnili jsme kdysi motor, který s praskou klikou ujel ještě 80 km a jeden člen fóra taky ujel s prasklou na 2.7 už nevím přesně zda 17 nebo 27 km.
-
MadTom
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
#1240
Příspěvek
od MadTom » 14 lis 2024 11:47
Když už tu proběhly odkazy na výborná videa, jak se tento motor opravuje doma v garáži, tak pro srovnání, sice jiný motor, ale princip je stále stejný - jak se to dělá v malé firmě na klasických strojích:
https://www.youtube.com/watch?v=IG-t8dQ3aNU
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo