#153
Příspěvek
od MadTom » 16 úno 2011 21:56
Jenda má pravdu, ale jenom z části. Pokud na vlastní EGR ventil - to je to co je našroubované mezi gumovou hadicí z intercooleru a sacím potrubím - nepůsobí podtlak regulovaný tím regulátorem na pravém blatníku (u Disco2), měl by být zavřený. Takže by neměly procházet žádné výfukové plyny do sání. Náhrada vlastního tělesa ventilu trubkou a zaslepení příslušné příruby na výfukovém potrubí má dva významy:
1. systém EGR ventilu prochází skrz trubku vedoucí vzduch do sání - a tím tam zavazí a do určité míry omezuje průchod nasávaného vzduchu. Moc to ale není, jinak by to konstuktéři asi tak nedělali.
2. ventil může zůstat pootevřený, když se zadře - to je větší problém, protože potom je výfuk a sání propojené trvale a né regulovaně, jako při normální funkci EGR ventilu - takže i v režimech chodu motoru, kdy to není žádoucí.
Ad velká spotřeba - jak píše Jenda - zkontrolovat. Mě to s manuálem vychází kolem 9-10l - podle toho, kde se jezdí. Teda mimo terén, tam je to spíš o motohodinách, než o kilometrech.
Ad vliv odstranění EGR ventilu - můj pocit byl, že motor se trošku ochotnějí rozbíhá - ale byl to spíš pocit a přání, než nějaký velký efekt.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo