TD5 EGR ventil

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: TD5 EGR ventil

#141 Příspěvek od Benjamin » 15 led 2011 15:39

Ahoj,

tak včera jsme vyhodili taky EGR. Nahoře z EGR jsem vypojil ten drát - co s ním? Mám ho normálně celý vyndat (vede do toho modulátoru pak někam). Podle těhle prima stránek - http://www.discovery2.co.uk/egr.html" onclick="window.open(this.href);return false; - tam má záslepky dvě....co bylo místo té druhé? Mám toho vyndat víc, než jen ten jeden samotný, co vede z EGR? Když už to dělám, tak ať to udělám už komplet pořádně :nod

Díky
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: TD5 EGR ventil

#142 Příspěvek od raven.99 » 17 led 2011 09:17

ten drat (hadička) je iba na vakuove ovladanie ventilu, kludne ho niekde odcvakni a zalep / daj zaslepku.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: TD5 EGR ventil

#143 Příspěvek od Benjamin » 17 led 2011 10:12

raven.99 píše:ten drat (hadička) je iba na vakuove ovladanie ventilu, kludne ho niekde odcvakni a zalep / daj zaslepku.
díky :yes
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: TD5 EGR ventil - otazka.

#144 Příspěvek od vladob8 » 14 úno 2011 23:54

Tak som aj ja vyhodil EGR a nahradil sadou z Paddocku, podtlakovu hadicku som zaslepil. Mam starsi TD5 talze chladic plynov som nemal. Diagnostika (HawkEye) mi predtym nehlasila na motore ziadnu chybu a po zaslepeni EGR mi vyskakuje chyba "Fault: 3145 EGR Valve has been Stuck CLOSED" akoze je zaseknuty. Moja otazka: ma to vplyv na funkciu motota a ak ano da sa to softwarovo diagnostikou vylucit :?: Dik.

p.s. podotazka jak se ty ku..vy sikmooke dovedeli ze tam neni EGR ventil :?: :lol:
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#145 Příspěvek od MadTom » 15 úno 2011 07:18

Mě to po zaslapení hlásí stejnou chybu a u dalších jsem to viděl taky. Podle mě to ničemu nevadí.
Motor na to přišel tak, že měří přes váhu vzduhu kolik vzduchu jdem do motoru. No a po otevření EGR ventilu množství vzduchu procházející váhou vzduchu klesne, protože se do sání začnou tlačit plyny z výfuku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#146 Příspěvek od visby » 15 úno 2011 08:08

mne ziadnu chybu nehlasi;-)

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: TD5 EGR ventil

#147 Příspěvek od vladob8 » 15 úno 2011 10:44

MadTom píše:Mě to po zaslapení hlásí stejnou chybu a u dalších jsem to viděl taky. Podle mě to ničemu nevadí.
Motor na to přišel tak, že měří přes váhu vzduhu kolik vzduchu jdem do motoru. No a po otevření EGR ventilu množství vzduchu procházející váhou vzduchu klesne, protože se do sání začnou tlačit plyny z výfuku.
Tiez si myslim ze by to nemalo vadit. S tou vahou vzduchu ma to nenapadlo, to je jasne, uz som spokojny, nemam totiz rad ked si nejaka automatika okolo nma robi co chce a ja neviem ako :)
Inak vahu mam novu tak mozno je citliva. Co sa tyka rozdielu pred EGR a po je jasne citit rychlejsi nabeh vykonu pri zoslapovani plynu, celkovy dojem je ze auto je pruznejsie, ziadny placebo efekt :!:
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
hrabe
Příspěvky: 612
Registrován: 10 říj 2009 18:35
tel.: 00421903849869
auto: LR Discovery Td5
Bydliště: Púchov
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#148 Příspěvek od hrabe » 15 úno 2011 12:48

Co sa tyka rozdielu pred EGR a po je jasne citit rychlejsi nabeh vykonu pri zoslapovani plynu, celkovy dojem je ze auto je pruznejsie, ziadny placebo efekt :!:[/quote]

Je to opravdu poznat, rozdíl před a po. Jediný můj prúser je zalomený imbus na záslepce svodú, ročník 1999 je dost zarezlý. Otázka zní , když odpojím podtlakové ovládání EGRu , není to stejné jako když ho demontuju?? Klapka se neotvírá a motor bere jen čistý vzduch.

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: TD5 EGR ventil

#149 Příspěvek od vladob8 » 15 úno 2011 12:59

Je to stejne az na to ze ked das novy medzikus ma vacsi priemer a teda mensi odpor vzduchu. Ale podla mna to bude minimalny rozdiel. Da sa to riesit aj tak. Podtlakovu hadicku vsak zaslep aby ti nekazila vakuum.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#150 Příspěvek od MadTom » 15 úno 2011 13:29

Pokud jenom odpojíš ovládání tak to bude funkčně skoro stejné - teda kromě odporu, kterej vlastní ventil klade proudícímu vzduchu. Ale to jenom za podmínky, že ti ten ventil zůstane zavřenej. Pokud by zůstal trvale pootevřenej, mohlo by to být ještě horší. Stejně to chce sání zkontrolovat, kolik je tam bordelu a případně vyčistit - včetně všech hadic a chladiče co jsou mezi turbem a motorem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
MirekNL
Příspěvky: 27
Registrován: 19 led 2011 20:26
tel.: 737208080
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Zlín

Re: TD5 EGR ventil

#151 Příspěvek od MirekNL » 16 úno 2011 21:29

MadTom píše:Pokud jenom odpojíš ovládání tak to bude funkčně skoro stejné - teda kromě odporu, kterej vlastní ventil klade proudícímu vzduchu. Ale to jenom za podmínky, že ti ten ventil zůstane zavřenej. Pokud by zůstal trvale pootevřenej, mohlo by to být ještě horší. Stejně to chce sání zkontrolovat, kolik je tam bordelu a případně vyčistit - včetně všech hadic a chladiče co jsou mezi turbem a motorem.
Ahoj MadTome,
svoje Discovery jsem už koupil s odpojeným EGR ventilem, což poznám podle vrutu v podtlakové hadičce.
Chtěl bych se zeptat jak poznám, že je ventil správně zavřený a že odpojení je plně funkční. (pořád se mi nějak nezdá výkon vs spotřeba, která je 14 litrů prakticky bez ohledu na to zda jezdím po městě nebo po dánici.(na terén se teprve chystám...)
Díky,
Mirek

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 EGR ventil

#152 Příspěvek od Jenda » 16 úno 2011 21:43

...ale egr nijak razazantne vykon nezveda,jen ten motor ma vetsi prisun cisteho vzdu a snas se roztaci :wink:
To ze mas ,,vrut v podtlaku" jeste neznamena ze mas EGR zaslepeny.Zaslepena musi byt ,,zpatecka" u vyfuku a sani musi byt naprimo propojeno redukci(namisto ventilu EGR).
Za spotrebou 14l. hledej spis neco jineho.Vstriky,filtr vzduchu :idea: ,tlak turba a pod.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#153 Příspěvek od MadTom » 16 úno 2011 21:56

Jenda má pravdu, ale jenom z části. Pokud na vlastní EGR ventil - to je to co je našroubované mezi gumovou hadicí z intercooleru a sacím potrubím - nepůsobí podtlak regulovaný tím regulátorem na pravém blatníku (u Disco2), měl by být zavřený. Takže by neměly procházet žádné výfukové plyny do sání. Náhrada vlastního tělesa ventilu trubkou a zaslepení příslušné příruby na výfukovém potrubí má dva významy:
1. systém EGR ventilu prochází skrz trubku vedoucí vzduch do sání - a tím tam zavazí a do určité míry omezuje průchod nasávaného vzduchu. Moc to ale není, jinak by to konstuktéři asi tak nedělali.
2. ventil může zůstat pootevřený, když se zadře - to je větší problém, protože potom je výfuk a sání propojené trvale a né regulovaně, jako při normální funkci EGR ventilu - takže i v režimech chodu motoru, kdy to není žádoucí.

Ad velká spotřeba - jak píše Jenda - zkontrolovat. Mě to s manuálem vychází kolem 9-10l - podle toho, kde se jezdí. Teda mimo terén, tam je to spíš o motohodinách, než o kilometrech.
Ad vliv odstranění EGR ventilu - můj pocit byl, že motor se trošku ochotnějí rozbíhá - ale byl to spíš pocit a přání, než nějaký velký efekt.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#154 Příspěvek od visby » 17 úno 2011 08:28

MadTom píše:1. systém EGR ventilu prochází skrz trubku vedoucí vzduch do sání - a tím tam zavazí a do určité míry omezuje průchod nasávaného vzduchu. Moc to ale není, jinak by to konstuktéři asi tak nedělali.
oni to robia kvoli emisiam;-)

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#155 Příspěvek od MadTom » 17 úno 2011 08:39

Ale to už tu někde je uvedené - já jsem měl na mysli tan systém ovládánání, co vede skrz a zavazí. Pokud by zavazel moc, tak bude venku, mimo sací trubku.
A jinak EGR je kvůli snížení emisí NOx (oxidy dusíku) a snížení teploty výfukových plynů.Na druhou stranu zhoršuje kouřivost motoru, což je u nás jedinej parametr, kterej se u dieselu hodnotí na emisní kontrole.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#156 Příspěvek od visby » 17 úno 2011 10:12

MadTom píše:Ale to už tu někde je uvedené - já jsem měl na mysli tan systém ovládánání, co vede skrz a zavazí. Pokud by zavazel moc, tak bude venku, mimo sací trubku.
A jinak EGR je kvůli snížení emisí NOx (oxidy dusíku) a snížení teploty výfukových plynů.Na druhou stranu zhoršuje kouřivost motoru, což je u nás jedinej parametr, kterej se u dieselu hodnotí na emisní kontrole.
viem na co je, dokonca aj ako funguje. dymivost zvysuje len v nizkych otackach, ked je aktivny (kvoli vysokej lambde mas vela NOx vo vyfukovych plynoch), inak je komplet zavrety. preto je to citit len pri nizkych otackach...

od nejakej euro normy sa budu hodnotit aj ine ukazovatele pri diesloch (tusim euro5).

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

Re: TD5 EGR ventil

#157 Příspěvek od Rosi » 17 úno 2011 10:19

Jenda píše:...ale egr nijak razazantne vykon nezveda,jen ten motor ma vetsi prisun cisteho vzdu a snas se roztaci :wink:
To ze mas ,,vrut v podtlaku" jeste neznamena ze mas EGR zaslepeny.Zaslepena musi byt ,,zpatecka" u vyfuku a sani musi byt naprimo propojeno redukci(namisto ventilu EGR).
Za spotrebou 14l. hledej spis neco jineho.Vstriky,filtr vzduchu :idea: ,tlak turba a pod.
H.
Pozor, právě kvůli tomu, že jsem odrbal odpojení EGR jen sundáním podtlaku a odpojením konektoru, tak jsem se dostal na spotřebu cc 13,5l/100 km. Jak píšeš, je nutné zaslepit zpátečku u výfuku. Jinak to tomu nepomůže ale ublíží...
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

Re: TD5 EGR ventil

#158 Příspěvek od Rosi » 17 úno 2011 10:21

MadTom píše: Ad vliv odstranění EGR ventilu - můj pocit byl, že motor se trošku ochotnějí rozbíhá - ale byl to spíš pocit a přání, než nějaký velký efekt.
Jako nejpodstatnější přínos bych viděl že nejdou nespálený sra*ky znova do motoru.
Když jsem jej vyhodil, nedalo se nezašpinit od karbonu a humusu, co se přes něj točí...
Paradoxně i bez něj a středního dílu výfuku má defík dobrý emise :)
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#159 Příspěvek od visby » 17 úno 2011 11:16

Rosi píše:Paradoxně i bez něj a středního dílu výfuku má defík dobrý emise :)
stredny vyfuk je dalsia vec ktora opusti moje auto v ramci emisneho tuningu:-)

dobrych emisii mam dost v robote, z mojho auta musi ist uhlie!!!:-)

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 EGR ventil

#160 Příspěvek od Jenda » 17 úno 2011 16:21

...nevim nad cim se mnou Tome polemizujes,jen jsem popsal co ty ale jen ve zkratce.Kazdopadne bych jako pricinu vysoke spotreby hledal jinde :wink:
Jinak vyndanim stredniho dilu nic neziskate(tedy pokud neni vyrezly).Ja to po dvou letech vratil do originalu.V aute je ted vetsi ,,akusticky mir" ale uznavam ze zvuk zvenci byl lahodny :wink: Na vykon to vliv nema.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Odpovědět