Stránka 8 z 22

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 04 zář 2010 15:20
od DjALF
MadTom píše:Tohle auto vidívám stát v Olomouci a shodou okolností jsem ho viděl jet i s tím "vozíkem". Ani to za tím autem nevypadalo moc velké.

JJ taky znám a dokonce i majitele :Pohoda: před touhle dvojkou měl pěkně udělanou DI :yes

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 07 zář 2010 11:30
od LogRover
Chlapi, díky za přínosný komentář, hlavně George to hezky okomentoval. I fotodokumentace byla pěkná :)

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 21 zář 2010 10:54
od Jay_barrs
no to byla doba než sem to všechno poctivě přelouskal

jen mě zarazila jedna věc, jak je to s těmi papíry?

doteď jsem za to, že mi stačí B + E, a že mužu táhnout za osobním autem s celkovou hmotností 3,5t vlek o 1,5 násobku celkové hmotnosti auta, tudíš mužu s B+E jet se soupravou o celkové hmotnosti 8750Kg

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 21 zář 2010 14:28
od masar
Jay_barrs píše:no to byla doba než sem to všechno poctivě přelouskal

jen mě zarazila jedna věc, jak je to s těmi papíry?

doteď jsem za to, že mi stačí B + E, a že mužu táhnout za osobním autem s celkovou hmotností 3,5t vlek o 1,5 násobku celkové hmotnosti auta, tudíš mužu s B+E jet se soupravou o celkové hmotnosti 8750Kg
Nedávno jsem se o to taky zajímal a pochopil jsem to taky takhle.

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 20 říj 2010 17:53
od Miky_CZ
narazil jsem na tohle:
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.

Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).

Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.

Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 20 říj 2010 17:55
od Miky_CZ
jak to teda s tema ridicakama je? nekdo tvrdi ze s beckem max 750kg vozik a nekdo ze souprava do 3500 tuny a b+e souprava nad 3500 tuny? ale vozik nesmi byt tezsi nez auto

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 20 říj 2010 18:16
od MadTom
To co jsi poslal je správně, i dle výkladu ministerstva dopravy. Jde o to, že bod c na který se odkazují je přílepek do zákona, abychom vyhověli EU a má tak "krásnou" formulaci, že její výklad není jednoznačný. Každpádně je to "relativně nová věc" a moc se to mezi lidma neví. A moc to neví ani policisté. Několikrát mě stavěli když jsem měl půjčenej dlouhej vlek (5,5m) c lekovou hmotností 600kg a ptali se, jestli mám Ečko. Tak jsem jim s úsměvem řekl, že mám, ale nepotřebuju ho. Koukali jak puci, že ten vozík je jenom 600kg. Že by to bylo ještě jinak - čili celková hmotnost soupravy 3500kg vůbec netušili. Ale jsem optimista a možná se to už vylepšilo.

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 24 říj 2010 09:51
od Steve
Nerad bych se pletl, ale vždy jsem se setkával s tím, že je jedno, kolik váží prázdný vozík, stejně jako kolik váží prázdné auto, tedy okamžité hmotnosti. Nezáleží na tom, jestli jsi prázdný nebo máš lehký/těžký náklad; důležitá je maximální hmotnost.
Takže i když mám auto o okamžité hmotnosti třeba 2500kg a vozík o okamžité hmotnosti 600kg (prázdný), můžu mít jen s "B" problém, protože maximální je třeba 2840 kg a 1750 kg a tedy součet je víc než 3500 kg.
Tak by mě zajímalo, jak to je.

K té předchozí otázce:
Pochopil jsem to tak, že pokud mám lehké auto (třeba do 2t), můžu vézt i těžší vozík než 750 kg, pokud nepřekročím maximální hmotnost soupravy 3500 kg a 1,5 násobek hmotnosti tažného vozidla.
Pokud bych s vozíkem překročil 3500kg, může být jeho max. hmotnost 750 kg....

Nebo ne?

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 24 říj 2010 10:43
od MadTom
Z pohledu řidičáku a dálniční známky respektive mýta je podstatné maximální hmotnost dle techničáku, nikoliv to, co je aktuálně naložené - ono by to totiž nešlo nijak kontrolovat, kolik tam dopravdy je naložené. Aktuální hmotnost souvisí s tím, aby jsi nepřekročil to co povoluje výrobce a legislativa (přívěs může mít za osobním autem maximální aktuální hmotnost rovnonou aktuální hmotnosti auta, u terenního auta je to 1,5 násobek).

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 25 říj 2010 07:06
od Jay_barrs
hele, kdo jste si dodělával éčko k béčku? dělali jste s ním i nějaky jizdy? já jel jednou s asi 300kilovým vozíkem abych ukázal že s ním umím zacouvat do vrat.....

tak k čemu pak kurva děláme nějaky debilní éčka?????

to samé je u motorových člunů, protože pokud si uděláte vudce malého plavidla tak mmužete mít motorový člun do výkonu 100kW, pokud chcete silnější, musíte udělat praktickou zkoušku a ta vypadá tak, že si dovezete svuj člun a ukážete že s ním umíte manevrovat a to tak že se s ním třeba otočíte, nebo zajedete k molu, vše v malé rychlosti, přitom platí, čím vyšší výkon, tím lepší manévrování, prostě zase idiotská věc.......už mám plny zuby stupidních zákonů v čr

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 03 lis 2010 14:49
od Gobey
Jay_barrs píše:hele, kdo jste si dodělával éčko k béčku? dělali jste s ním i nějaky jizdy? já jel jednou s asi 300kilovým vozíkem abych ukázal že s ním umím zacouvat do vrat.....

tak k čemu pak kurva děláme nějaky debilní éčka?????

to samé je u motorových člunů, protože pokud si uděláte vudce malého plavidla tak mmužete mít motorový člun do výkonu 100kW, pokud chcete silnější, musíte udělat praktickou zkoušku a ta vypadá tak, že si dovezete svuj člun a ukážete že s ním umíte manevrovat a to tak že se s ním třeba otočíte, nebo zajedete k molu, vše v malé rychlosti, přitom platí, čím vyšší výkon, tím lepší manévrování, prostě zase idiotská věc.......už mám plny zuby stupidních zákonů v čr
dělal jsem E nedávno. Jel jsem kousek s prázdným vozíkem.

H.

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 16 úno 2011 19:42
od sloon
Taky přidám dnešní jízdu nebylo to moc těžké ale objemné musel jsem hlídat mosty abych projel :D

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 17 úno 2011 14:34
od Petr XIX
Máš takovou zahrádku, že jsi mohl nechat vlek doma a bylo by to jako v Ugandě, auto obložené obrovskou kupou věcí. Na vršek posadit pár dělníků a je to i stylové :-) :mrgreen:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 19 bře 2011 10:17
od Kangaroo
1.5 tuny mokré olše a podmáčený terén. :D :D

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 20 bře 2011 00:08
od Hanys_a_Kaca
Kamarad loni koupil lod, podminkou bylo, ze ji rychle odveze, pujcili jsme vlek na uplne jinou lod a vyrazili... bylo to nalozene dost blbe - teziste vzadu, ale vzhledem ke kratke naplavce a tvaru lodi to jinak neslo, jel jsem ze smichova na hanspaulku nejvyssi rychlosti cca 30 kmh, ale dovezl jsem lod komplet a o to slo... ted jsem nasel fotky z mobilu:-) Na mokre naplavce (vlek byl tou dobou zaseknuj v kameni na dne reky) jsem poprve pouzil redukci a uzaverku difu a zazil tak poprve pocit, kdy jedno kolo klouze, ale auti stejne jede kupredu :inlove .

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 20 bře 2011 00:40
od Gobey
To je nadhera :) lode a Defik proste patri k sobe

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 20 bře 2011 09:47
od Hanys_a_Kaca
Gobey píše:To je nadhera :) lode a Defik proste patri k sobe
lode a lodicky, mam velkou pochozi zahradku, ale na kajak pouzivam, jen tydle dva pricniky. Pripada mi, ze takovej plastovej kajak na strese je docela fajn modni doplnek, zkusim najit fotku... Vode zdar:-)

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 20 bře 2011 11:17
od Gobey
taky si myslím :)

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 20 bře 2011 15:54
od Hanys_a_Kaca
:yes

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Napsal: 20 bře 2011 16:18
od brudr
No nevim jestly to plati aji tetkonc,ale moje bejvala sefova si musela delat(cca pred 5 roky)éčko jenom kuli tomu ze mela jizdni soupravu,auto + vlek,nejak delsi.Neni to u toho béčka jeste omezeny celkovou delkou :?: :idea: