automat a nebo manuál??

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#141 Příspěvek od Acon » 04 bře 2011 11:38

bez manualu si soferovanie neuzivas, ziadne medzi plyny a podobne;-)
človeče, ja som 12r. robil v IVECOu demodrivera. Jazdil som s autami čo mali 12ky eatonky a 16ky ZFky a to si človek naozaj užije :wink: Radenie z nejakým 5kvaltom ma neláka ani trochu :lol: Hlavne ak ho denne naháňam v Ochcáfke :Ale fuuj:
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: automat a nebo manuál??

#142 Příspěvek od majkro » 04 bře 2011 12:06

Ten clanek jsem cetl, moje D2 by mela mit elektronicky ovladanou prevodovku, ze? Tim padem nemusim tak hrotit to prerazovani mezi 3 a D?

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#143 Příspěvek od Acon » 04 bře 2011 13:09

podľa správnosti by si mal bežne radiť 3 ak neplánuješ dlhodobo jazdu mimo mesta vyššou rýchlosťou. Ja v rámci mesta ak nejdem nad 80km, jazdím na 3. 3 zamyká menič (čiže zapína overdrive) pri cca 70km/h a drží ho zamknutý až po 50km/h. Ak necháš pri nízkych rýchlostiach zaradenú 4, tak napr po meste ideš 50km/h na 4 pri cca 1300ot. Čerpadlo v prevodovke pracuje s nízkym tlakom, lamely preklzujú na prázdno, prehrievajú sa a znižuje sa ich životnosť. Je to podobné ako odstredivá spojka. Pri nízkych otáčkach sa nepritlačí, dochádza k veľkému rozdielu otáčok pri preklze a tak sa opotrebováva.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: automat a nebo manuál??

#144 Příspěvek od majkro » 04 bře 2011 13:11

Acon píše:podľa správnosti by si mal bežne radiť 3 ak neplánuješ dlhodobo jazdu mimo mesta vyššou rýchlosťou. Ja v rámci mesta ak nejdem nad 80km, jazdím na 3. 3 zamyká menič (čiže zapína overdrive) pri cca 70km/h a drží ho zamknutý až po 50km/h. Ak necháš pri nízkych rýchlostiach zaradenú 4, tak napr po meste ideš 50km/h na 4 pri cca 1300ot. Čerpadlo v prevodovke pracuje s nízkym tlakom, lamely preklzujú na prázdno, prehrievajú sa a znižuje sa ich životnosť. Je to podobné ako odstredivá spojka. Pri nízkych otáčkach sa nepritlačí, dochádza k veľkému rozdielu otáčok pri preklze a tak sa opotrebováva.


Diky, to jsem chtel slyset :) Takze 2-3 po meste v zacpach a tak :)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#145 Příspěvek od Acon » 04 bře 2011 13:16

1 a 2 len v prípade nejakého dlhšieho posúvania v kolónach kedy tým predídeš zbytočnému radeniu na pár metrov. Inak hneď 3.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
ROMOMAN
Příspěvky: 210
Registrován: 16 lis 2009 13:46
tel.: 0907081468
auto: Momentálne bez...ale
Bydliště: MARTIN ,SR

Re: automat a nebo manuál??

#146 Příspěvek od ROMOMAN » 04 bře 2011 18:31

visby píše:
Acon píše:manuál je pre muklov. Šlachta sa nechá obsluhovať automatom :wink: A hlavne, my automaťáci si už nepotrebujeme dokazovať, že vieme radiť :D
bez manualu si soferovanie neuzivas, ziadne medzi plyny a podobne;-)
Ja mám manuál vo Volve S60 a som jeho zástanca pokiaĺ ide o športové auto.Nehovorím,že to to je zrovna šporťák ,aj keď Volvo týmto modelom sa chcelo priblížiť tejto kategórii,ale je to vcelku dobrý rýchlik.Ale pri RR a ďaľších veľkých kárach je skrátka automat vykúpením s otročiny.A samozrejme ide aj o to kto koľko nabehá.Ak nemáš zamestnanie šoféra a dostaneš sa na cestu so svojim miláčikom raz za týždeň na pár hodín,máš menej rokov....manuál ti bude sedieť asi ešte dlho......ale v dnešnej prmávke keď sadám do auta každý deň a stále stále dookola,tak automat je pohodlnejší.
Bolo P38 4.6 HSE+LPG a P38 4.6 LPG Autobiography....momentálne bez miláčika

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#147 Příspěvek od Acon » 04 bře 2011 20:10

čo Ti ja viem. Bývalý zamestnávateľ mal S80 biturbo v automate, niečo som na tom najazdil a manuál do toho podľa mňa nepatrí. Silná, rýchla kára ale automat je automat. Manuál je skrátka prežitok z dôb pred opicami. Ferrari, ešte tak Porsche a pod,.... to je o inom.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: automat a nebo manuál??

#148 Příspěvek od vladob8 » 04 bře 2011 23:56

Velky omyl s timi opicami, prave automat bol vyvinuty pre opice aby mali mali jednu ruku vzdy volnu na skrabanie sa po tele (hlava, gule, pleco, prsia) a hlavne nemuseli mysliet co maju robit okrem tocenia velikym kolesom pred sebou a tlacenim pedalov "idem - neidem" :D
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#149 Příspěvek od Acon » 05 bře 2011 07:25

ee :ty jeden...: takto rozmýšľajú práve opice. My sa kocháme krajinou a krásnymi ženami a jednu ruku máme voľnú práve preto aby sme im mohli :yes ako dobre vyzerajú :wink:
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: automat a nebo manuál??

#150 Příspěvek od RudaK » 05 bře 2011 08:39

Automat byl vymyšlený pro blondýnky :ty jeden...: ona s tou řadicí pákou furt kverdlala a pak psala výrobci,že to má polámaný,že nic neušlehala :rofl
Kochat se de i s manuálem . http://www.youtube.com/watch?v=qhPXgyF7W-E" onclick="window.open(this.href);return false;
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
zdenek666
Příspěvky: 341
Registrován: 09 čer 2008 14:32
tel.: +420722074098
Bydliště: Vyškov na Moravě

Re: automat a nebo manuál??

#151 Příspěvek od zdenek666 » 05 bře 2011 21:22

RudaK píše:Automat byl vymyšlený pro blondýnky :ty jeden...: ona s tou řadicí pákou furt kverdlala a pak psala výrobci,že to má polámaný,že nic neušlehala :rofl
Kochat se de i s manuálem . http://www.youtube.com/watch?v=qhPXgyF7W-E" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale jak to s tím manuálem končí::: :D
LR Disco II TD5 auto

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: automat a nebo manuál??

#152 Příspěvek od maryan » 06 bře 2011 09:12

Mozno to tu uz niekto spominal, takze len pre istotu: V pripade automatu na Disco2 je uzamknuta 4-ka (nad 80km/h) dlhsia ako manualna 5-ka. Inak povedane, v pripade automatu pri 100km/h rychlosti, motor s automatom ma nizsie otacky ako s manualom. Takze spotreba pri rychlostiach nad 80km/h by mohla byt aj nizsia ako u manualu...
Disco 3

Honza21
Příspěvky: 102
Registrován: 08 kvě 2010 07:59
tel.: +420604712936
auto: Discovery II
Bydliště: Třinec - Kanada
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#153 Příspěvek od Honza21 » 06 bře 2011 12:22

Někdy v roce 2007 jsem v recenzi na úplně jiné auto ( Šk...a ) četl postřeh novináře. který téma "Automat versus manuá" popsal asi takto ...

"Devět z deseti českých řidičů nejezdí s automatickou převodovkou, devět z deseti českých řidiřů, kteří si s automatem sjeli by si automat okamžitě pořídili."

Automat je automat.

Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: automat a nebo manuál??

#154 Příspěvek od Lochy » 06 bře 2011 21:30

po necelém milionu km s kvrdlačkou je pro mne automat příjemná změna. moc rychle se zvyká a hlavně v terénu nepřemýšlím, jestli ten kopec dám, nebo ne, jestli stihnu podřadit...asi to víc žere, ale nic není zadarmo... každopádně souhlasím s názorem, že o automatu jako o blbosti mluví hlavně ty, kteří s tím nikdy nejeli... souseda jsem zlomil po první vyjížďce, i když skoro pořád couval :sun

Uživatelský avatar
ROMOMAN
Příspěvky: 210
Registrován: 16 lis 2009 13:46
tel.: 0907081468
auto: Momentálne bez...ale
Bydliště: MARTIN ,SR

Re: automat a nebo manuál??

#155 Příspěvek od ROMOMAN » 07 bře 2011 10:00

Honza21 píše:Někdy v roce 2007 jsem v recenzi na úplně jiné auto ( Šk...a ) četl postřeh novináře. který téma "Automat versus manuá" popsal asi takto ...

"Devět z deseti českých řidičů nejezdí s automatickou převodovkou, devět z deseti českých řidiřů, kteří si s automatem sjeli by si automat okamžitě pořídili."

Automat je automat.
Myslím,že to to je veľmi výstižné a nepotrebuje to žiadny komentár.Ak niekto má v aute automat,neznamená to predsa,že nevie šoférovať s manuálom....je to skrátka len jeho volba.Myslím obzvlášť pri terénnom aute to má výhody.
Bolo P38 4.6 HSE+LPG a P38 4.6 LPG Autobiography....momentálne bez miláčika

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#156 Příspěvek od visby » 07 bře 2011 10:16

ROMOMAN píše:Ale pri RR a ďaľších veľkých kárach je skrátka automat vykúpením s otročiny.A samozrejme ide aj o to kto koľko nabehá.Ak nemáš zamestnanie šoféra a dostaneš sa na cestu so svojim miláčikom raz za týždeň na pár hodín,máš menej rokov....manuál ti bude sedieť asi ešte dlho......ale v dnešnej prmávke keď sadám do auta každý deň a stále stále dookola,tak automat je pohodlnejší.
to je mozne ze je to vykupenie, ale soferovanie je pre mna stale zabava a s automatom (hlavne ked to ma momentovy menic) to zabava moc nie je (vozidlo vs auto). samozrejme, auto na bezne jazdenie urcite s automatom. akurat moje auto je hlavne na zabavu;-)

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#157 Příspěvek od tagr » 07 bře 2011 13:09

No jo ,tak si automat zkus a uvidíš, v terénu máš víc času na řízení a řazení je rychlejší. Na silnici pohoda a já by jsem řadil ve stejných otáčkách jak automat. Jen je holt škoda že se řenáší jen 85% výkonu motoru ,ale to e dá nahnat :D aspoň částečně zvýšením výkonu ,ale bez poškozování motoru.
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#158 Příspěvek od visby » 07 bře 2011 13:13

automatov som skusal viac nez dost, ale klasicky automat proste nemusim. disco sa s dvojspojkou nerobi;-)

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: automat a nebo manuál??

#159 Příspěvek od raven.99 » 07 bře 2011 13:25

Acon píše:.... Manuál je skrátka prežitok z dôb pred opicami. Ferrari, ešte tak Porsche a pod,.... to je o inom.
no ja som este vo Ferrari manuál nevidel :lol: mozno akurat sekvencnu, to je ale o niecom inom... Do sportovych aut sa manual nedava z dvovodu ze je pomaly (clovek nikdy nedokaze zaradit rychlejsie)

inak suhlas, automat je lepsi, pohodlnejsi a do vecsieho auta sa to proste hodí.
Horsie ale je ked sa ti vybije baterka, alebo umre starter... to si potom v prdeli, manual sa da aspon roztlacit. Jediny dovod preco by som bral manual by boli expedicky (ked sa ide jednym autom).

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#160 Příspěvek od tagr » 07 bře 2011 13:28

2 baterie a náhradní startér povinná výbava :D v případě automatu na expedici :), stejně tak jako řemen a alternátor :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Odpovědět