človeče, ja som 12r. robil v IVECOu demodrivera. Jazdil som s autami čo mali 12ky eatonky a 16ky ZFky a to si človek naozaj užijebez manualu si soferovanie neuzivas, ziadne medzi plyny a podobne;-)



Moderátor: Miky_CZ
človeče, ja som 12r. robil v IVECOu demodrivera. Jazdil som s autami čo mali 12ky eatonky a 16ky ZFky a to si človek naozaj užijebez manualu si soferovanie neuzivas, ziadne medzi plyny a podobne;-)
Acon píše:podľa správnosti by si mal bežne radiť 3 ak neplánuješ dlhodobo jazdu mimo mesta vyššou rýchlosťou. Ja v rámci mesta ak nejdem nad 80km, jazdím na 3. 3 zamyká menič (čiže zapína overdrive) pri cca 70km/h a drží ho zamknutý až po 50km/h. Ak necháš pri nízkych rýchlostiach zaradenú 4, tak napr po meste ideš 50km/h na 4 pri cca 1300ot. Čerpadlo v prevodovke pracuje s nízkym tlakom, lamely preklzujú na prázdno, prehrievajú sa a znižuje sa ich životnosť. Je to podobné ako odstredivá spojka. Pri nízkych otáčkach sa nepritlačí, dochádza k veľkému rozdielu otáčok pri preklze a tak sa opotrebováva.
Ja mám manuál vo Volve S60 a som jeho zástanca pokiaĺ ide o športové auto.Nehovorím,že to to je zrovna šporťák ,aj keď Volvo týmto modelom sa chcelo priblížiť tejto kategórii,ale je to vcelku dobrý rýchlik.Ale pri RR a ďaľších veľkých kárach je skrátka automat vykúpením s otročiny.A samozrejme ide aj o to kto koľko nabehá.Ak nemáš zamestnanie šoféra a dostaneš sa na cestu so svojim miláčikom raz za týždeň na pár hodín,máš menej rokov....manuál ti bude sedieť asi ešte dlho......ale v dnešnej prmávke keď sadám do auta každý deň a stále stále dookola,tak automat je pohodlnejší.visby píše:bez manualu si soferovanie neuzivas, ziadne medzi plyny a podobne;-)Acon píše:manuál je pre muklov. Šlachta sa nechá obsluhovať automatomA hlavne, my automaťáci si už nepotrebujeme dokazovať, že vieme radiť
Ale jak to s tím manuálem končí:::RudaK píše:Automat byl vymyšlený pro blondýnkyona s tou řadicí pákou furt kverdlala a pak psala výrobci,že to má polámaný,že nic neušlehala
![]()
Kochat se de i s manuálem . http://www.youtube.com/watch?v=qhPXgyF7W-E" onclick="window.open(this.href);return false;
Myslím,že to to je veľmi výstižné a nepotrebuje to žiadny komentár.Ak niekto má v aute automat,neznamená to predsa,že nevie šoférovať s manuálom....je to skrátka len jeho volba.Myslím obzvlášť pri terénnom aute to má výhody.Honza21 píše:Někdy v roce 2007 jsem v recenzi na úplně jiné auto ( Šk...a ) četl postřeh novináře. který téma "Automat versus manuá" popsal asi takto ...
"Devět z deseti českých řidičů nejezdí s automatickou převodovkou, devět z deseti českých řidiřů, kteří si s automatem sjeli by si automat okamžitě pořídili."
Automat je automat.
to je mozne ze je to vykupenie, ale soferovanie je pre mna stale zabava a s automatom (hlavne ked to ma momentovy menic) to zabava moc nie je (vozidlo vs auto). samozrejme, auto na bezne jazdenie urcite s automatom. akurat moje auto je hlavne na zabavu;-)ROMOMAN píše:Ale pri RR a ďaľších veľkých kárach je skrátka automat vykúpením s otročiny.A samozrejme ide aj o to kto koľko nabehá.Ak nemáš zamestnanie šoféra a dostaneš sa na cestu so svojim miláčikom raz za týždeň na pár hodín,máš menej rokov....manuál ti bude sedieť asi ešte dlho......ale v dnešnej prmávke keď sadám do auta každý deň a stále stále dookola,tak automat je pohodlnejší.
no ja som este vo Ferrari manuál nevidelAcon píše:.... Manuál je skrátka prežitok z dôb pred opicami. Ferrari, ešte tak Porsche a pod,.... to je o inom.