Stránka 9 z 55

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 02 pro 2017 08:58
od Land Jirka
Chyba bývá v 99% v tom co jsi měnil, když ti to před tím nedělalo... :wink:
Podle popisu jsi měnil pneumatiky a silentbloky.
Silentbloky v ramenou většinou nevibrují i když jsou hodně špatné
Sázel bych na pneumatiky i vyvážené někdy vibrují do volantu
Nejrychlejší je prubnout jiná kola

Jak říká Low i špatné silentbloky v panhardce se projevují tak, že po přejetí nerovnosti rozvibrují volant a celé auto.

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 02 pro 2017 09:25
od alberth
silentbloky se měnily komplet na předku ( ramena oba , panhardka - originály - vyměnily se všechny )
na tlumiči řízení se měnil pouze ten který je spojen s řízením, uchycení ke karosérii je OK, tlumič samotný funkční

jediné co jsem udělal jinak než v RAVE, je že jsem spojovací šrouby dotáhl až auto bylo na zemi. V RAVE je že se má dotáhnout ihned, ne až když je auto na zemi. Silentbloky jsou pak v běžném stavu předpjaté. Jenže tak to se dříve zničí, kdežto po dotažení až po zatížení nejsou tak namáhány. Pro mne to byl vždy standardní postup, trochu mne to zarazilo když to je v RAVE takto.

Jenže vzhledem k tomu v jak katastrofálním stavu silentbloky byly ( najeto měli cca 40.000 km od výměny - proto jsem šel do originálů ) tak na vibrace to ( dotažení v provozním stavu ) vliv mít nemůže... tak jak píše Jirka.

Zkusím ještě prohodit kola, mám ještě jednu sadu.

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 02 pro 2017 09:50
od mr-tomas
Mám stejnej problém. Po výměně pružin za zátěžové se auto trochu přizvedlo a začal vybrovat volant. Daly se korekční ramena s jiným úhlem, nové silentbloky, nastavitelná panhardka, převážily se kola, a dělá to pořád. Tak jsem se tím smířil a už to neřeším.

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 02 pro 2017 16:24
od petrrybar
alberth píše: 05 lis 2017 21:23 Zdravím pánové, nelze odpojení EGR ventilu řešit pouhým odpojením ovládání podtlaků ? V základním nastavení je přívod spalin uzavřen a přívěra vzduchu v poloze max.otevřeno, tedy tak jak by tam nebyl. Předpokladem je, že EGR ventil je mechanicky funkční. Díky Albert
Zdravím,můžete mi prosím poslat popis nebo nákres zapojení podtlak.hadiček od EGRU a selenoidu.Odkud a kam jsou zapojené?
Předem děkuji za radu kuchryk

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 02 pro 2017 18:14
od petrrybar
Zdravím,můžete mi prosím poslat popis nebo nákres zapojení podtlak.hadiček od EGRU a selenoidu.Odkud a kam jsou zapojené?
Předem děkuji za radu kuchryk

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 03 pro 2017 07:22
od alberth
vyber si které provedení máš
pokud mne do SZ pošleš svoji adresu pošlu ti přes úschovnu manuál v PDF

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 03 pro 2017 15:37
od Land Jirka
Nákresy jsou na TD5
a on má třístovku
tam je to jednoduché
z 1 to jde k filtru vzduchu
z 2 na Egr ventil na výfuku
z 3 na "T" kus na hadici u vývěvy podtlaku

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 03 pro 2017 20:14
od petrrybar
Díky moooc,to bude ono co jsem potřeboval.

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 03 pro 2017 20:51
od alberth
já se zatím -moc neposunul

* vyměnil jsem kola ( převážená, ale na vyvažovačce kde výsledek není nic moc u kol na Defa )
- bylo to trochu lepší, ale dokázalo se to taky rozhodit ( kola byla 235mm, jetá proti novým 7,5/190mm )

tak jsem udělal rozborku přední nápravy, ať kouknu na klouby, jehlové ložiska zda neuvidím něco evidentního.. neviděl jsem nic.. tedy kromě jednoho ložiska, které sice bylo bez vůle, ale bylo vyrezlé.. tak jsem jej vyměnil

odpojil jsem přední kardan, ať vím jak se to chová když náprava není poháněná

je to ještě horší

jednou jedu do 120ti a nic, u dalšího zrychlování v 85ti neudržím volant v ruce
Když vyřadím a zpomaluji setrvačností .. nic

když jsou kola nevyvážená, většinou se to chová v určité rychlosti stejně.. ale zas tak často jsem to neřešil
ale tady jednou super a jednou chtějí kola vytřást posádku z auta

zkusím ještě jednou převážit kola, tentokrát přes šrouby ( vzhledem k nejistotě testu s druhou sadou kol )
pokud nic, pak zkusím na disky vrátit pneu ojeté, kde žádný problém nebyl

jediné co zatím vím, že vnitřkem nápravy by to být nemělo, koukali jsme na to ve dvou lidech

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 03 pro 2017 21:00
od mr-tomas
Jestli ten problém není v tom vyvážení. Pokud to nevyvážily za šrouby, ale za střed.

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 04 pro 2017 07:09
od Land Jirka
Jake maš disky?

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 04 pro 2017 10:35
od alberth
Jirko.. jsou od Tebe ( originály 5,5x16 )... kupoval jsem od Tebe tak před dvěmi lety i s pneu - od Té doby jsem na nich ujel tak 25.000 km ( včetně pneu, které na nich byly a zdály se být na dojetí ). Jen jsem je cca co 5.000 km musel nechat převážit a pak zas byl klid. Pneu ještě jednu letní sezonu zvládnou, jen na zimu jsem je již na kolech nechtěl mít. Proto jsem před cca 14dny koupil nové pneu ( jak jsem uvedl výše MICHELIN CROSS LATITUDE 7,5x16 - shodné s prvovýrobou ) a pneu prohodil. Disky musí být tedy dobré. Albert

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 04 pro 2017 11:58
od mr-tomas
Montuji do hlavy 300tdi vstřikovací trysky, otázka zní: jak jí ošetřit proti korozi? Potřít olejem, vysokoteplotní vazelínou nebo to neřešit a nechat jí suchou?

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 04 pro 2017 18:33
od petrrybar
Zdravím
Zajímá mě zapojení otáčkoměru o kterém tady píše mildo123 a mr-tomas kam ho zapojit do altíku?Mám def.300TDI
IMG_20171204_174054.jpg

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 04 pro 2017 18:36
od petrrybar
Můj altík

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 04 pro 2017 20:34
od mildo123
To maš aky rok? Ja mam alternator asi iny... ale ten hruby kabel ide na beterku a maš nanom stale 12V odmeraj... ten tenky na tom istom šrobe to neviem čo je to by tam asi nemalo byť... ten druhy tenky pri D+ je na kontrolku dobijania... po naštartovani je nanom 12V. No a ten volny šrob dole by mala byt vyvedena jedna faza a to je na otačkometer. Pozri či je pri tom napisane "W". A ty si tam nemal EGR? Lebo jednotka pre egr potrebuje vediet otačkyy motora a teda mi tam chyba ten kablik...

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 04 pro 2017 22:36
od petrrybar
Máš pravdu u toho spodního šroubu je(w),na tom tlustým proud je ,škrtnul sem o něj tím víkem,EGR tam mám jenom je odpojený na hadičkách,rok to je 98.Prosímtě máš ten otáčkoměr zapojený jistli to funguje a dá se na tom "w" něco naměřit?

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 04 pro 2017 22:38
od mr-tomas
Záleží jakej máš budík, já ho musel nakalibrovat.

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 04 pro 2017 23:16
od petrrybar
líbí se mi ten od autogauge mildo123 ho tady prezentoval o kousek výš.

Re: Rychlo dotazy

Napsal: 05 pro 2017 08:22
od mildo123
Ja som si ten otackomer este nekupil... ale bude ti to fungovat, to w je nato. Je to jedna faza striedava, tak po nastartovani tam budes merat striedave napatie, na ocsiloskope by si videl sinusoidu. Ale vrta mi hlavou ten egr... mam ten isty rok a egr bol pripojeny na altik nato w. A naopak ten tenky hnedy na baterku tam nemam... je neisteny a naco ho tam mas?