Stránka 9 z 9

Re: RETAZE ???

Napsal: 07 led 2013 12:07
od brunko
Jasne:)...asi som sa zle vyjadril. Zaujima ma ci ten kruhovy profil sa na cistom lade dobre urzi. ci to netaha do stran alebo nepresmykuje.

Re: RETAZE ???

Napsal: 07 led 2013 12:25
od komin
Vsetky rebrikove retaze nemaju obzvlast dobru bocnu stabilitu nato potrebujes retaze s takouto stopou:

Re: RETAZE ???

Napsal: 07 led 2013 12:26
od brunko
Takze retaze na V3S maju len rebrikovy vzor?

Re: RETAZE ???

Napsal: 07 led 2013 12:53
od komin
Ano pokym si ich neupravis ty sam :wink:

Re: RETAZE ???

Napsal: 08 led 2013 06:50
od snusmumrik
Neboj sa toho rebríka. Ja som zatiaľ nemal vôbec problém s bočnou stabilitou. Ono tie oká sú také veľké, že udržia aj do boku. A propó - už sa ti podarilo nasadiť reťaze tak, aby mali priečky presne kolmo na os auta?

Re: RETAZE ???

Napsal: 08 led 2013 11:19
od Jurajkukuraj
taky nemam s žebříkem z v3s žadny problem, záběr jak potvora. Akorat pri kratkym prejezdu po silnici je to na zbláznení, jako bys jel po kolejovych pražcách.

Re: RETAZE ???

Napsal: 08 led 2013 19:24
od RudaK
Prostě podle mě to je tak,že stromečkové řetězy jsou lepší než žebříkové ...o výdrži není třeba hovořit ,bo oba tipy jsou primárně určené na náklaďák .

Re: RETAZE ???

Napsal: 29 led 2013 11:46
od HST
Ahoj,
možná se to tady už řešilo, nemůžu ale najít:
Víte někdo jestli konkrétně u DIII řetezy na předek nebo na všechny 4 kola?
(pls vypusťmě úvahy o tom že je to 2x tolik práce, penězů, váhy atd).
Spíš mi jde o:
- manuál na D3 zakazuje řetezy vzadu (asi problém s místem, četl jsem že někdo dává spacery aby se vešli) (pneu 255/60R18)
- teoreticky myslím že 4 řetězy lepší - (viz z disco3.co.uk diskuzehttp://www.disco3.co.uk/forum/topic3149-30.html o tom jak elektronika udělá ze 4WD 2WD protože zadní náprava bez řetezů nemá trakci, zadek nestabilní, rozdílný průměr kol = problém vyskytnu-li se omylem na asfaltu se zamčenou mezinápravou (to by ale člověk musel být mimo) )

Co myslíte vy?

Přemejšlim o těch českých polar profesional, nějak nevidím v čem jsou o těch 1500,- horší než pewagy.
Dík moc :)

Re: RETAZE ???

Napsal: 29 led 2013 12:03
od komin
Sam si si odpovedal ze 4 su lepsie ako 2, rozny priemer kolies, rozdielna trakcia predok-zadok. A urcite by som nechcel aby ma predbehol zadok pri zjazde z kopca :wink:. Je skoro jedno od jakeho vyrobcu to zozenies, ale musia byt aspon na lahke nakladne auta, a aby tie retaze nemali ziadnu cast z plastu a hrubku mat. aspon 5mm .

Re: RETAZE ???

Napsal: 29 led 2013 14:22
od MadTom
No já bych začal odjinud - vejdou se tam ty řetězy vůbec? Pokud ne, nebo tam bude v nějaké situaci málo místa, tak hrozí nepěkné věci - rozškubnutý řetěz je to nejmenší. A pokud se vejdou, nebo se udělají úpravy, aby se vešly, tak na 4 kola je to lepší. Z normálního auta se stane tank.
Další věc je, na co je chceš? Aby jsi mohl i tam, kde to značky vyžadují? Stačí obyčejné. Aby jsi řetězy doopravdy využil - takže mimo silnice, kde hrozí, že si to prohrábne až na šutr? Tak to jsou potom potřeba s pořádnýma článkama z pořádného materiálu a nejlépe bez plastových dílů - rády praskají. Ono s tím souvisí i váha auta - je všechno jiné než malá. Ale takové řetězy nejenom že nejsou levné a lehké, většinou se i složitěji nasazují a hlavně v podběhu zaberou více místa - a jsi zase na začátku.

Re: RETAZE ???

Napsal: 29 led 2013 14:46
od HST
"vejdou se tam ty řetězy vůbec?" - myslím že je jádro pudla a to tom se na UK foru vedou dlouhé diskuze. Dobrý point. Asi proto LR zakazuje zadní nápravu na D3. Nezbývá než zkusit. Asi taky řetez od řetězu. Je jasný že LR právníci musejí do manuálu napsat restrikce aby je pak někdo netahal za to že si tam dá řetěz na traktor a ejhle ono se to rozbije.

Na co
a) do Jizerek k chalupě poslední míle horská silnice po který tak běhaj srnky a už mě nebaví placení banditům dole na parkovišti a ježdění na vleku s báglama.
b) blbnutí. Akce typu bludička teď co bude, pakliže přisněží bude na polňačkách půl metru sněhu atd. Ale tam se o kameny může škrtnout... ale zas víme že nemáme řetězy za 10K+ tak budem opatrný.

Řetezy Polar profesionál - píšou 7,5 tuny i na dodávky atd, 4,5mm tloušťka článku, 2500,- bez dph. http://www.retezarna.cz/retezy.php?stranka=42" onclick="window.open(this.href);return false;.
Připadají mi jako rozumný kompromis muziky za $$$

Re: RETAZE ???

Napsal: 29 led 2013 14:53
od brunko
Ja som kupil Pewag Brenta 4x4 a potom este dalsie ktore su o 2/3 tazsie a raz tak hrube ale este cakaju na skratenie tak mozem pisat skusenosti len s Brenta...kupoval som ich hlavne na rychle nasadzovanie, vahu a jazdu v hlbokom snehu a zatial sa osvedcili vyborne. Zniesli bez poskodenia hrabanie na zamrznutu zem prejazd cez nejaky ten kamen a jazdu v 50tke po zasnezenej polnej ceste. Pouzivam ich len na jednej naprave, vacsinou vzadu. Pri 4 kusoch by to uz fakt bolo o niecom inom ale aj vacsia istota pretoze pri pretrhnuti jednej drzi este druha naprava. Inak pri utlacenom snehu aj pri tomto vzore zadok trosku beha. Nazor na druhe retaze napisem ked budu odskusane:)

Re: RETAZE ???

Napsal: 29 led 2013 16:33
od RudaK
Můj poznatek je,že si zkusmo nasaďte jeden řetěz na sundanou rezervu ještě před koupí ( každý prodejce vám to rád umožní ) . Ušetříte si problémy s velikostí .....ze skušenosti je lepší řetěz o jedno číslo větší,než uvádí výrobce ( dle rozměru pneu ),aby jste je hned nemuseli měnit :) . Asi tak ...... výrobce záleží na vkusu každého soudruha . Já taky koupil Pewag,ale na D3 jsem je ještě nepotřeboval :mrgreen: A na Nesmrtelnou jsem koupil řetězy od http://landroverforum.klape.cz/forum/me ... ile&u=2479" onclick="window.open(this.href);return false; z náklaďáku a upravím velikost - ono taky na 33x12.5R15 už je potřeba řádné reťazy :chuckle o ukrutné síle motoru 300TDI nemusím mluvit . :muscle

Re: RETAZE ???

Napsal: 30 led 2013 14:24
od Honza21
Řetězy pouze vpředu = při půjezdu zatáčky v prudkém svahu jde zadek do smyku a předbíhá ( zadek ujíždí po spádnici ).
Řetězy pouze vzadu = auto nezatáčí.
Řetězy na obou nápravách = to samé ale limity jsou posunnuty trochu dál. :)
Bez řetězů = nedostanete se do kritické situace, auto přestane jet ještě v relativně bezpečném prostředí.

Re: RETAZE ???

Napsal: 30 led 2013 20:31
od HST
Dík všem za konstruktivní podněty.
Jinak p. Elčkner z britishmotors.cz mi taky říkal že řetezy dozadu na D3 proč ne, do extremních podmínek.
Objednal jsem ty Polar Profesional z CZ Řetězárny, pak zkusím jestli se na zadek dají, uvidíme, poreferuju.
Tedy pakliže ještě bude letos nějaký sníh.
H.

Re: RETAZE ???

Napsal: 07 úno 2013 19:36
od brunko
Na Orave nam napadlo kopec noveho snehu takze som sa konecne pribral k uprave retazi. Zabralo to cely den kedze s prvou sme museli vychytat vsetky muchy... druha bola potom uz hotova za hodku. Retaze som nezuzoval len skracoval na 235 70 16. Pri nahadzovani sa clovek dobre zapoti ale co by cakal od tej vahy:)
Prva skuska presla v pohode ale na 70 cisel snehu s mokrym podkladom sa so seriovou disko velmi santit neda ak som nechcel odtrhnut naraznik.
Prinasam par dokumentacnych foto ....mozno niekomu pomozu.
Thanx to : komin za retaze a lopik za dopravu
Original retaze na fotke su Brenta 4X4
IMAG0510.jpg
IMAG0507.jpg
IMAG0508.jpg

Re: RETAZE ???

Napsal: 07 úno 2013 20:21
od halo
Stale zhanam nejake retaze. Nema niekto nejake napredaj? 265/60r18