Pneumatiky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4204
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#161 Příspěvek od low » 20 lis 2009 17:48

KRANG píše:Sehnat pneumatiky 12x BFG MT KM2 235/85 R16 a 6x BFG MT KM2 255/85 R16 za normální peníze se ukázalo jako neskutečnej problém. :Ja blb: :Ja blb: (..psal jsem si akcnipneu.cz, pneuok.cz, pneu-nej.cz) Víte někdo kde je maj??
myslim, ze bude stacit, kdyz zavolas Meskymu a budes mit po problemu. nejen pro mne, ale i vsem kdo se na nej obratili myslim pomohl drive nez rychleji za super ceny
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#162 Příspěvek od KRANG » 20 lis 2009 18:01

ok dík, ozvu se mu :idea:
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
Radim Ptáček
Příspěvky: 159
Registrován: 19 zář 2009 17:28
tel.: 777939690
auto: LR Freelander
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#163 Příspěvek od Radim Ptáček » 06 pro 2009 12:23

Při diskusi nepadly pneu, na kterých jezdím já se svým Freečkem: DUNLOP SIGNATURE 215/65/R16 98 T M+S. Pocházejí ze země, kde moc sněhu nemívají, spíše močály až hornatý terén (jihovýchod USA). Prozatím (před zimou) spokojen, v bahně jsem se zahrabal jedinkrát. Po horských stezskách (Beskydy a Kysuce) vždy proskákaly jak kamenité překážky, tak bahnité kalužiny. Odhaduji 98% kilometrů mám najeto na asfaltu, terén jezdím pouze expedičně, při outdoorových projektech pro děcka, a semotamo služebně (staveniště, skládky, rekognoskace terénu) nebo když si potřebuji vyvětrat hlavu. Nastává čas koupě nových pneu. Freečkaři, jít opět do Dunlopu nebo doporučíte jiný typ pneu??
Radim, Ostrava
(LR Free 2004, dovoz z expedice 2008 (US), benzín, 2.5 l, V6)
http://www.d-klub.cz

Uživatelský avatar
Radim Ptáček
Příspěvky: 159
Registrován: 19 zář 2009 17:28
tel.: 777939690
auto: LR Freelander
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#164 Příspěvek od Radim Ptáček » 06 pro 2009 12:27

Podle čeho se u pneu pozná dobrá samočistící schopnost od jílovitého bahna??
Radim, Ostrava
(LR Free 2004, dovoz z expedice 2008 (US), benzín, 2.5 l, V6)
http://www.d-klub.cz

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#165 Příspěvek od Neklan » 06 pro 2009 13:42

Samočistící schopnost, tedy aspoň aby stálo za to o tom trochu mluvit, mají pouze pneu MT a extrem, takže nic pro Freelandera. :cry:
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Pneumatiky

#166 Příspěvek od Safraporte » 06 pro 2009 13:53

Neklan píše:Samočistící schopnost, tedy aspoň aby stálo za to o tom trochu mluvit, mají pouze pneu MT a extrem, takže nic pro Freelandera. :cry:
Myslíš, že BF Goodrich by byla špatná volba pro Free?

Uživatelský avatar
Radim Ptáček
Příspěvky: 159
Registrován: 19 zář 2009 17:28
tel.: 777939690
auto: LR Freelander
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#167 Příspěvek od Radim Ptáček » 06 pro 2009 14:06

Tahle je ale pouze letní ... Jsi s ní spokojen v terénu i na asfaltu? Já asi půjdu nakonec do pneu na léto a na zimu odděleně ... Přest vše ale strávím většinu štreky na asfaltu ... točím z Ostravy občas Brno, Prahu, Liberec atd.
Radim, Ostrava
(LR Free 2004, dovoz z expedice 2008 (US), benzín, 2.5 l, V6)
http://www.d-klub.cz

Uživatelský avatar
Radim Ptáček
Příspěvky: 159
Registrován: 19 zář 2009 17:28
tel.: 777939690
auto: LR Freelander
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#168 Příspěvek od Radim Ptáček » 06 pro 2009 14:08

Ale ten vzorek vypadá hezky. Jako že se nezalekne bahýnka ... :mrgreen:
Radim, Ostrava
(LR Free 2004, dovoz z expedice 2008 (US), benzín, 2.5 l, V6)
http://www.d-klub.cz

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#169 Příspěvek od tagr » 06 pro 2009 16:37

no já to asi udělám tak že si nechám zimní hliníky 17" (30.10. - 1.4.) a na léto (1.4.- 30.10.)tam dám univerzály ( méně hlučné) na 16" , protože výška bude pak stejná, jsou levnější a sůl hliníku nevadí tolik jako plechům, nehledě na to že do ,,terénu" jezdím převážně na podzim a na jaře a tam budu mít radši plech :) a v zimě na hory a jiné radovánky bude hliník OK :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
Radim Ptáček
Příspěvky: 159
Registrován: 19 zář 2009 17:28
tel.: 777939690
auto: LR Freelander
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#170 Příspěvek od Radim Ptáček » 06 pro 2009 17:42

Neklan píše:Samočistící schopnost, tedy aspoň aby stálo za to o tom trochu mluvit, mají pouze pneu MT a extrem, takže nic pro Freelandera. :cry:
Safrporte Neklane, buď konkrétní a řekni proč ??? Já se nenarodil na zadním sedadle LR, jezdím v něm teprve jeden rok ... Asi to tak chtěl Bůh, abych LR poznal až s odcházející pubertou... :mrgreen:
Radim, Ostrava
(LR Free 2004, dovoz z expedice 2008 (US), benzín, 2.5 l, V6)
http://www.d-klub.cz

Uživatelský avatar
Radim Ptáček
Příspěvky: 159
Registrován: 19 zář 2009 17:28
tel.: 777939690
auto: LR Freelander
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#171 Příspěvek od Radim Ptáček » 06 pro 2009 17:43

tagr píše:no já to asi udělám tak že si nechám zimní hliníky 17" (30.10. - 1.4.) a na léto (1.4.- 30.10.)tam dám univerzály ( méně hlučné) na 16" , protože výška bude pak stejná, jsou levnější a sůl hliníku nevadí tolik jako plechům, nehledě na to že do ,,terénu" jezdím převážně na podzim a na jaře a tam budu mít radši plech :) a v zimě na hory a jiné radovánky bude hliník OK :)
No a jaké konkrétní pneumatiky používáš ty??? K plné spokojenosti??
Radim, Ostrava
(LR Free 2004, dovoz z expedice 2008 (US), benzín, 2.5 l, V6)
http://www.d-klub.cz

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Pneumatiky

#172 Příspěvek od Safraporte » 06 pro 2009 17:51

Radim Ptáček píše:
Neklan píše:Samočistící schopnost, tedy aspoň aby stálo za to o tom trochu mluvit, mají pouze pneu MT a extrem, takže nic pro Freelandera. :cry:
Safrporte Neklane, buď konkrétní a řekni proč ??? Já se nenarodil na zadním sedadle LR, jezdím v něm teprve jeden rok ... Asi to tak chtěl Bůh, abych LR poznal až s odcházející pubertou... :mrgreen:
Nějak nechápu tu otázku na mne :D Já se u toho odkazu také jen ptal, jestli by ty gumy byly dobrý. Domnívám se, že někteří zde je mají na DI/II tak by mohli poreferovat jak se jim s tím jezdí po silnici. Mě třeba zajímá, pokud bych koupil MT tak kolik vydrží nájezd na asfaltu když bych je používal místo AT :?:

Uživatelský avatar
Radim Ptáček
Příspěvky: 159
Registrován: 19 zář 2009 17:28
tel.: 777939690
auto: LR Freelander
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#173 Příspěvek od Radim Ptáček » 06 pro 2009 17:56

Ty, Safraporte ... to "safraporte" mělo být citoslovce, které pobídne Neklana k vyšší sdílnosti ... :mrgreen:
Radim, Ostrava
(LR Free 2004, dovoz z expedice 2008 (US), benzín, 2.5 l, V6)
http://www.d-klub.cz

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#174 Příspěvek od Neklan » 06 pro 2009 20:53

Safrporte Neklane, buď konkrétní a řekni proč ??? Já se nenarodil na zadním sedadle LR, jezdím v něm teprve jeden rok ... Asi to tak chtěl Bůh, abych LR poznal až s odcházející pubertou... :mrgreen:[/quote]
Nějak nechápu tu otázku na mne :D Já se u toho odkazu také jen ptal, jestli by ty gumy byly dobrý. Domnívám se, že někteří zde je mají na DI/II tak by mohli poreferovat jak se jim s tím jezdí po silnici. Mě třeba zajímá, pokud bych koupil MT tak kolik vydrží nájezd na asfaltu když bych je používal místo AT :?: [/quote]


Já jenom předpokládám, že jste si nekoupili Freelandery na to, abyste s nimi trávili 80% času v terénu. Vím, Friťák navzdory nízké světlé výšce, absenci redukční převodovky a vlastně navzdory celé své více či méně silniční koncepci projede naprosto neuvěřitelné věci (a jsou tady na foru borci, kteří se toho s Friťákem fakt nebojí - klobouk dolů...), ale přece jenom je to auto, se kterým se dá poměrně dynamicky jezdit po silnici a to jaksi s pneu, které oplývají samočistící schopností příliš nejde. BF-Géčka MT jsou naprosto fantastické gumy, ale pouze pokud s nimi jezdíš v terénu. Na silnici jsou hlučné, se silnicí mají při stejné šířce podstatně menší styčnou plochu než silniční gumy, a proto zdaleka tak dobře nesedí v zatáčkách, na mokru je to utrpení a pokud přituhne a na silnici se vytvoří ten typicky "posmrkaný" namrzlý povlak, je to naprostá hrůza. Zkratka MT znamená "mud terrain", tedy stručně česky "bahňáky" a jsou určeny pro provoz z 80-ti% v terénu a pouze z 20-ti% na silnici.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#175 Příspěvek od Neklan » 06 pro 2009 21:04

Jestli jezdíte z 90-ti % po silnici (a předpokládám, že ano) a nechcete mít o jednu sadu kol s terénními pneu navíc, kupte si ATéčka. Ve vzpomínaném rozměru 215/65R16" je tam třeba Good Year ATR, v 215/70R16" Cooper Discoverer ATR a na zimu ve stejném rozměru Cooper Discoverer M+S. Už zase dělám reklamu Cooperu, ale já na ně fakt nedám dopustit... :oops: :oops: :Ja blb:
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16

Jinak na zimu jednoznačně doporučuji přezouvat na zimní a při změně profilu z 65-ti na 70%, to dělá nárůst průměru kola o nepříliš významných 21,5mm. Bude vám přesněji ukazovat tachometr, které tradičně ukazují víc.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
mrož
Příspěvky: 155
Registrován: 07 pro 2008 22:11
Bydliště: Blansko

Re: Pneumatiky

#176 Příspěvek od mrož » 06 pro 2009 22:37

BF-Géčka MT jsou naprosto fantastické gumy, ale pouze pokud s nimi jezdíš v terénu. Na silnici jsou hlučné, se silnicí mají při stejné šířce podstatně menší styčnou plochu než silniční gumy, a proto zdaleka tak dobře nesedí v zatáčkách, na mokru je to utrpení a pokud přituhne a na silnici se vytvoří ten typicky "posmrkaný" namrzlý povlak, je to naprostá hrůza. Zkratka MT znamená "mud terrain", tedy stručně česky "bahňáky" a jsou určeny pro provoz z 80-ti% v terénu a pouze z 20-ti% na silnici.[/quote]

Mohu jenom PŘESNĚ potvrdit co píše Neklan o BFG MT , musím říct bohužel potvrdit . V terénu výborné .Ale vlhká , kluzká silnice. ? Abych se vyhnul protijedoucímu pidi autu musel jasem strhnout Defa doprava a auto pak na kontra vůůůbec nezareagovalo , skončilo to kotrmelcem přes střechu. Vhodná volba pneumatik je jedna z nejdůležitějších věcí , která ovlivňuje schopnosti auta .
Defender 110 Td5 přední a zadní špéra , zvedlý , topení , naviják , sání , spodek zaplechovaný, nějaký kolo navíc , kompresor , zvedací střecha-integrované spaní a krásná S ll ,r. 1967 , benzín , soft top . Civilní ježdění s Ranger Raptor.

Uživatelský avatar
Radim Ptáček
Příspěvky: 159
Registrován: 19 zář 2009 17:28
tel.: 777939690
auto: LR Freelander
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#177 Příspěvek od Radim Ptáček » 06 pro 2009 23:22

Neklan píše:Jestli jezdíte z 90-ti % po silnici (a předpokládám, že ano) a nechcete mít o jednu sadu kol s terénními pneu navíc, kupte si ATéčka. Ve vzpomínaném rozměru 215/65R16" je tam třeba Good Year ATR, v 215/70R16" Cooper Discoverer ATR a na zimu ve stejném rozměru Cooper Discoverer M+S. Už zase dělám reklamu Cooperu, ale já na ně fakt nedám dopustit... :oops: :oops: :Ja blb:
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16

Jinak na zimu jednoznačně doporučuji přezouvat na zimní a při změně profilu z 65-ti na 70%, to dělá nárůst průměru kola o nepříliš významných 21,5mm. Bude vám přesněji ukazovat tachometr, které tradičně ukazují víc.
Díky Neklane za typ.
Radim, Ostrava
(LR Free 2004, dovoz z expedice 2008 (US), benzín, 2.5 l, V6)
http://www.d-klub.cz

Uživatelský avatar
Radim Ptáček
Příspěvky: 159
Registrován: 19 zář 2009 17:28
tel.: 777939690
auto: LR Freelander
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#178 Příspěvek od Radim Ptáček » 06 pro 2009 23:25

mrož píše:BF-Géčka MT jsou naprosto fantastické gumy, ale pouze pokud s nimi jezdíš v terénu. Na silnici jsou hlučné, se silnicí mají při stejné šířce podstatně menší styčnou plochu než silniční gumy, a proto zdaleka tak dobře nesedí v zatáčkách, na mokru je to utrpení a pokud přituhne a na silnici se vytvoří ten typicky "posmrkaný" namrzlý povlak, je to naprostá hrůza. Zkratka MT znamená "mud terrain", tedy stručně česky "bahňáky" a jsou určeny pro provoz z 80-ti% v terénu a pouze z 20-ti% na silnici.
Mohu jenom PŘESNĚ potvrdit co píše Neklan o BFG MT , musím říct bohužel potvrdit . V terénu výborné .Ale vlhká , kluzká silnice. ? Abych se vyhnul protijedoucímu pidi autu musel jasem strhnout Defa doprava a auto pak na kontra vůůůbec nezareagovalo , skončilo to kotrmelcem přes střechu. Vhodná volba pneumatik je jedna z nejdůležitějších věcí , která ovlivňuje schopnosti auta .[/quote]

:hmm: tak děkuji kluci za odpověď ... asi zůstanu u těch "asfaltických" přezuvek. V bahně se opravdu ráchám velmi málo.
Radim, Ostrava
(LR Free 2004, dovoz z expedice 2008 (US), benzín, 2.5 l, V6)
http://www.d-klub.cz

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#179 Příspěvek od Neklan » 07 pro 2009 12:57

Zase házet flintu do žita se také nemusí. V terénu dobře řízené auto na AT (all terrain) gumách projede hodně a kupodivu mají oproti čistě silničním gumám větší výdrž. S velmi těžkou Discovery 3 jsem na ATéčkách najezdil 65 tisíc km! Jejich vlastnosti na silnici jsou přitom podstatně menším kompromisem než v případě MT gum. Jsou jen nepatrně hlučnější než silniční gumy, na mokru mají o trochu větší tendenci k nedotáčivosti, ale není to nic dramatického. Pokud se jezdí normálně, tak vlastně žádné větší rozdíly ani nespozoruješ. Nicméně na zimu bych vždycky obul zimní gumy! S trakcí nemá žádný LR na zimní silnici problémy ani na letních gumách, ale problém začne, když to auto potřebuješ zastavit. Pamatuj, že v momentě, kdy nešlapeš na plyn, je ti pohon 4x4 nahouby (u Freelandera tuplem, ten spíná zadek jen když prokluzuje předek a není to tedy klasická čtyřkolka) :!: a naopak větší váha auta oproti běžné břichoplazce je nevýhodou.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

Re: Pneumatiky

#180 Příspěvek od Stavros » 07 pro 2009 13:49

je to presne tak, jak pise neklan. Ja se budu taky ubirat smerem na silnici AT-cka a do terenu asi maxxis creepy crawler nebo silverstone MT117. Ted mam BF goodrich MT a v terenu zadna slava, je to takovy lepsi at-cko. Zimaky na zimu mam taky, sice je letos asi nenazuju, ale jsou pripraveny.

Odpovědět