myslim, ze bude stacit, kdyz zavolas Meskymu a budes mit po problemu. nejen pro mne, ale i vsem kdo se na nej obratili myslim pomohl drive nez rychleji za super cenyKRANG píše:Sehnat pneumatiky 12x BFG MT KM2 235/85 R16 a 6x BFG MT KM2 255/85 R16 za normální peníze se ukázalo jako neskutečnej problém.![]()
(..psal jsem si akcnipneu.cz, pneuok.cz, pneu-nej.cz) Víte někdo kde je maj??
Pneumatiky
Moderátor: Acon
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4204
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz
Re: Pneumatiky
ok dík, ozvu se mu 

Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
- Radim Ptáček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19 zář 2009 17:28
- tel.: 777939690
- auto: LR Freelander
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Při diskusi nepadly pneu, na kterých jezdím já se svým Freečkem: DUNLOP SIGNATURE 215/65/R16 98 T M+S. Pocházejí ze země, kde moc sněhu nemívají, spíše močály až hornatý terén (jihovýchod USA). Prozatím (před zimou) spokojen, v bahně jsem se zahrabal jedinkrát. Po horských stezskách (Beskydy a Kysuce) vždy proskákaly jak kamenité překážky, tak bahnité kalužiny. Odhaduji 98% kilometrů mám najeto na asfaltu, terén jezdím pouze expedičně, při outdoorových projektech pro děcka, a semotamo služebně (staveniště, skládky, rekognoskace terénu) nebo když si potřebuji vyvětrat hlavu. Nastává čas koupě nových pneu. Freečkaři, jít opět do Dunlopu nebo doporučíte jiný typ pneu??
- Radim Ptáček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19 zář 2009 17:28
- tel.: 777939690
- auto: LR Freelander
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Podle čeho se u pneu pozná dobrá samočistící schopnost od jílovitého bahna??
Re: Pneumatiky
Samočistící schopnost, tedy aspoň aby stálo za to o tom trochu mluvit, mají pouze pneu MT a extrem, takže nic pro Freelandera. 

Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Pneumatiky
Myslíš, že BF Goodrich by byla špatná volba pro Free?Neklan píše:Samočistící schopnost, tedy aspoň aby stálo za to o tom trochu mluvit, mají pouze pneu MT a extrem, takže nic pro Freelandera.
- Radim Ptáček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19 zář 2009 17:28
- tel.: 777939690
- auto: LR Freelander
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Tahle je ale pouze letní ... Jsi s ní spokojen v terénu i na asfaltu? Já asi půjdu nakonec do pneu na léto a na zimu odděleně ... Přest vše ale strávím většinu štreky na asfaltu ... točím z Ostravy občas Brno, Prahu, Liberec atd.
- Radim Ptáček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19 zář 2009 17:28
- tel.: 777939690
- auto: LR Freelander
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Ale ten vzorek vypadá hezky. Jako že se nezalekne bahýnka ... 

- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
no já to asi udělám tak že si nechám zimní hliníky 17" (30.10. - 1.4.) a na léto (1.4.- 30.10.)tam dám univerzály ( méně hlučné) na 16" , protože výška bude pak stejná, jsou levnější a sůl hliníku nevadí tolik jako plechům, nehledě na to že do ,,terénu" jezdím převážně na podzim a na jaře a tam budu mít radši plech
a v zimě na hory a jiné radovánky bude hliník OK 


Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- Radim Ptáček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19 zář 2009 17:28
- tel.: 777939690
- auto: LR Freelander
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Safrporte Neklane, buď konkrétní a řekni proč ??? Já se nenarodil na zadním sedadle LR, jezdím v něm teprve jeden rok ... Asi to tak chtěl Bůh, abych LR poznal až s odcházející pubertou...Neklan píše:Samočistící schopnost, tedy aspoň aby stálo za to o tom trochu mluvit, mají pouze pneu MT a extrem, takže nic pro Freelandera.

- Radim Ptáček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19 zář 2009 17:28
- tel.: 777939690
- auto: LR Freelander
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
No a jaké konkrétní pneumatiky používáš ty??? K plné spokojenosti??tagr píše:no já to asi udělám tak že si nechám zimní hliníky 17" (30.10. - 1.4.) a na léto (1.4.- 30.10.)tam dám univerzály ( méně hlučné) na 16" , protože výška bude pak stejná, jsou levnější a sůl hliníku nevadí tolik jako plechům, nehledě na to že do ,,terénu" jezdím převážně na podzim a na jaře a tam budu mít radši plecha v zimě na hory a jiné radovánky bude hliník OK
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Pneumatiky
Nějak nechápu tu otázku na mneRadim Ptáček píše:Safrporte Neklane, buď konkrétní a řekni proč ??? Já se nenarodil na zadním sedadle LR, jezdím v něm teprve jeden rok ... Asi to tak chtěl Bůh, abych LR poznal až s odcházející pubertou...Neklan píše:Samočistící schopnost, tedy aspoň aby stálo za to o tom trochu mluvit, mají pouze pneu MT a extrem, takže nic pro Freelandera.


- Radim Ptáček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19 zář 2009 17:28
- tel.: 777939690
- auto: LR Freelander
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Ty, Safraporte ... to "safraporte" mělo být citoslovce, které pobídne Neklana k vyšší sdílnosti ... 

Re: Pneumatiky
Safrporte Neklane, buď konkrétní a řekni proč ??? Já se nenarodil na zadním sedadle LR, jezdím v něm teprve jeden rok ... Asi to tak chtěl Bůh, abych LR poznal až s odcházející pubertou...
[/quote]
Nějak nechápu tu otázku na mne
Já se u toho odkazu také jen ptal, jestli by ty gumy byly dobrý. Domnívám se, že někteří zde je mají na DI/II tak by mohli poreferovat jak se jim s tím jezdí po silnici. Mě třeba zajímá, pokud bych koupil MT tak kolik vydrží nájezd na asfaltu když bych je používal místo AT
[/quote]
Já jenom předpokládám, že jste si nekoupili Freelandery na to, abyste s nimi trávili 80% času v terénu. Vím, Friťák navzdory nízké světlé výšce, absenci redukční převodovky a vlastně navzdory celé své více či méně silniční koncepci projede naprosto neuvěřitelné věci (a jsou tady na foru borci, kteří se toho s Friťákem fakt nebojí - klobouk dolů...), ale přece jenom je to auto, se kterým se dá poměrně dynamicky jezdit po silnici a to jaksi s pneu, které oplývají samočistící schopností příliš nejde. BF-Géčka MT jsou naprosto fantastické gumy, ale pouze pokud s nimi jezdíš v terénu. Na silnici jsou hlučné, se silnicí mají při stejné šířce podstatně menší styčnou plochu než silniční gumy, a proto zdaleka tak dobře nesedí v zatáčkách, na mokru je to utrpení a pokud přituhne a na silnici se vytvoří ten typicky "posmrkaný" namrzlý povlak, je to naprostá hrůza. Zkratka MT znamená "mud terrain", tedy stručně česky "bahňáky" a jsou určeny pro provoz z 80-ti% v terénu a pouze z 20-ti% na silnici.

Nějak nechápu tu otázku na mne


Já jenom předpokládám, že jste si nekoupili Freelandery na to, abyste s nimi trávili 80% času v terénu. Vím, Friťák navzdory nízké světlé výšce, absenci redukční převodovky a vlastně navzdory celé své více či méně silniční koncepci projede naprosto neuvěřitelné věci (a jsou tady na foru borci, kteří se toho s Friťákem fakt nebojí - klobouk dolů...), ale přece jenom je to auto, se kterým se dá poměrně dynamicky jezdit po silnici a to jaksi s pneu, které oplývají samočistící schopností příliš nejde. BF-Géčka MT jsou naprosto fantastické gumy, ale pouze pokud s nimi jezdíš v terénu. Na silnici jsou hlučné, se silnicí mají při stejné šířce podstatně menší styčnou plochu než silniční gumy, a proto zdaleka tak dobře nesedí v zatáčkách, na mokru je to utrpení a pokud přituhne a na silnici se vytvoří ten typicky "posmrkaný" namrzlý povlak, je to naprostá hrůza. Zkratka MT znamená "mud terrain", tedy stručně česky "bahňáky" a jsou určeny pro provoz z 80-ti% v terénu a pouze z 20-ti% na silnici.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
Re: Pneumatiky
Jestli jezdíte z 90-ti % po silnici (a předpokládám, že ano) a nechcete mít o jednu sadu kol s terénními pneu navíc, kupte si ATéčka. Ve vzpomínaném rozměru 215/65R16" je tam třeba Good Year ATR, v 215/70R16" Cooper Discoverer ATR a na zimu ve stejném rozměru Cooper Discoverer M+S. Už zase dělám reklamu Cooperu, ale já na ně fakt nedám dopustit...
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
Jinak na zimu jednoznačně doporučuji přezouvat na zimní a při změně profilu z 65-ti na 70%, to dělá nárůst průměru kola o nepříliš významných 21,5mm. Bude vám přesněji ukazovat tachometr, které tradičně ukazují víc.



http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
Jinak na zimu jednoznačně doporučuji přezouvat na zimní a při změně profilu z 65-ti na 70%, to dělá nárůst průměru kola o nepříliš významných 21,5mm. Bude vám přesněji ukazovat tachometr, které tradičně ukazují víc.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
Re: Pneumatiky
BF-Géčka MT jsou naprosto fantastické gumy, ale pouze pokud s nimi jezdíš v terénu. Na silnici jsou hlučné, se silnicí mají při stejné šířce podstatně menší styčnou plochu než silniční gumy, a proto zdaleka tak dobře nesedí v zatáčkách, na mokru je to utrpení a pokud přituhne a na silnici se vytvoří ten typicky "posmrkaný" namrzlý povlak, je to naprostá hrůza. Zkratka MT znamená "mud terrain", tedy stručně česky "bahňáky" a jsou určeny pro provoz z 80-ti% v terénu a pouze z 20-ti% na silnici.[/quote]
Mohu jenom PŘESNĚ potvrdit co píše Neklan o BFG MT , musím říct bohužel potvrdit . V terénu výborné .Ale vlhká , kluzká silnice. ? Abych se vyhnul protijedoucímu pidi autu musel jasem strhnout Defa doprava a auto pak na kontra vůůůbec nezareagovalo , skončilo to kotrmelcem přes střechu. Vhodná volba pneumatik je jedna z nejdůležitějších věcí , která ovlivňuje schopnosti auta .
Mohu jenom PŘESNĚ potvrdit co píše Neklan o BFG MT , musím říct bohužel potvrdit . V terénu výborné .Ale vlhká , kluzká silnice. ? Abych se vyhnul protijedoucímu pidi autu musel jasem strhnout Defa doprava a auto pak na kontra vůůůbec nezareagovalo , skončilo to kotrmelcem přes střechu. Vhodná volba pneumatik je jedna z nejdůležitějších věcí , která ovlivňuje schopnosti auta .
Defender 110 Td5 přední a zadní špéra , zvedlý , topení , naviják , sání , spodek zaplechovaný, nějaký kolo navíc , kompresor , zvedací střecha-integrované spaní a krásná S ll ,r. 1967 , benzín , soft top . Civilní ježdění s Ranger Raptor.
- Radim Ptáček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19 zář 2009 17:28
- tel.: 777939690
- auto: LR Freelander
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Díky Neklane za typ.Neklan píše:Jestli jezdíte z 90-ti % po silnici (a předpokládám, že ano) a nechcete mít o jednu sadu kol s terénními pneu navíc, kupte si ATéčka. Ve vzpomínaném rozměru 215/65R16" je tam třeba Good Year ATR, v 215/70R16" Cooper Discoverer ATR a na zimu ve stejném rozměru Cooper Discoverer M+S. Už zase dělám reklamu Cooperu, ale já na ně fakt nedám dopustit...![]()
![]()
![]()
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
Jinak na zimu jednoznačně doporučuji přezouvat na zimní a při změně profilu z 65-ti na 70%, to dělá nárůst průměru kola o nepříliš významných 21,5mm. Bude vám přesněji ukazovat tachometr, které tradičně ukazují víc.
- Radim Ptáček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19 zář 2009 17:28
- tel.: 777939690
- auto: LR Freelander
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Mohu jenom PŘESNĚ potvrdit co píše Neklan o BFG MT , musím říct bohužel potvrdit . V terénu výborné .Ale vlhká , kluzká silnice. ? Abych se vyhnul protijedoucímu pidi autu musel jasem strhnout Defa doprava a auto pak na kontra vůůůbec nezareagovalo , skončilo to kotrmelcem přes střechu. Vhodná volba pneumatik je jedna z nejdůležitějších věcí , která ovlivňuje schopnosti auta .[/quote]mrož píše:BF-Géčka MT jsou naprosto fantastické gumy, ale pouze pokud s nimi jezdíš v terénu. Na silnici jsou hlučné, se silnicí mají při stejné šířce podstatně menší styčnou plochu než silniční gumy, a proto zdaleka tak dobře nesedí v zatáčkách, na mokru je to utrpení a pokud přituhne a na silnici se vytvoří ten typicky "posmrkaný" namrzlý povlak, je to naprostá hrůza. Zkratka MT znamená "mud terrain", tedy stručně česky "bahňáky" a jsou určeny pro provoz z 80-ti% v terénu a pouze z 20-ti% na silnici.

Re: Pneumatiky
Zase házet flintu do žita se také nemusí. V terénu dobře řízené auto na AT (all terrain) gumách projede hodně a kupodivu mají oproti čistě silničním gumám větší výdrž. S velmi těžkou Discovery 3 jsem na ATéčkách najezdil 65 tisíc km! Jejich vlastnosti na silnici jsou přitom podstatně menším kompromisem než v případě MT gum. Jsou jen nepatrně hlučnější než silniční gumy, na mokru mají o trochu větší tendenci k nedotáčivosti, ale není to nic dramatického. Pokud se jezdí normálně, tak vlastně žádné větší rozdíly ani nespozoruješ. Nicméně na zimu bych vždycky obul zimní gumy! S trakcí nemá žádný LR na zimní silnici problémy ani na letních gumách, ale problém začne, když to auto potřebuješ zastavit. Pamatuj, že v momentě, kdy nešlapeš na plyn, je ti pohon 4x4 nahouby (u Freelandera tuplem, ten spíná zadek jen když prokluzuje předek a není to tedy klasická čtyřkolka)
a naopak větší váha auta oproti běžné břichoplazce je nevýhodou.

Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
Re: Pneumatiky
je to presne tak, jak pise neklan. Ja se budu taky ubirat smerem na silnici AT-cka a do terenu asi maxxis creepy crawler nebo silverstone MT117. Ted mam BF goodrich MT a v terenu zadna slava, je to takovy lepsi at-cko. Zimaky na zimu mam taky, sice je letos asi nenazuju, ale jsou pripraveny.