Stránka 9 z 73
Re: Pneumatiky
Napsal: 20 lis 2009 17:48
od low
KRANG píše:Sehnat pneumatiky 12x BFG MT KM2 235/85 R16 a 6x BFG MT KM2 255/85 R16 za normální peníze se ukázalo jako neskutečnej problém.

(..psal jsem si akcnipneu.cz, pneuok.cz, pneu-nej.cz) Víte někdo kde je maj??
myslim, ze bude stacit, kdyz zavolas Meskymu a budes mit po problemu. nejen pro mne, ale i vsem kdo se na nej obratili myslim pomohl drive nez rychleji za super ceny
Re: Pneumatiky
Napsal: 20 lis 2009 18:01
od KRANG
ok dík, ozvu se mu

Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 12:23
od Radim Ptáček
Při diskusi nepadly pneu, na kterých jezdím já se svým Freečkem: DUNLOP SIGNATURE 215/65/R16 98 T M+S. Pocházejí ze země, kde moc sněhu nemívají, spíše močály až hornatý terén (jihovýchod USA). Prozatím (před zimou) spokojen, v bahně jsem se zahrabal jedinkrát. Po horských stezskách (Beskydy a Kysuce) vždy proskákaly jak kamenité překážky, tak bahnité kalužiny. Odhaduji 98% kilometrů mám najeto na asfaltu, terén jezdím pouze expedičně, při outdoorových projektech pro děcka, a semotamo služebně (staveniště, skládky, rekognoskace terénu) nebo když si potřebuji vyvětrat hlavu. Nastává čas koupě nových pneu. Freečkaři, jít opět do Dunlopu nebo doporučíte jiný typ pneu??
Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 12:27
od Radim Ptáček
Podle čeho se u pneu pozná dobrá samočistící schopnost od jílovitého bahna??
Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 13:42
od Neklan
Samočistící schopnost, tedy aspoň aby stálo za to o tom trochu mluvit, mají pouze pneu MT a extrem, takže nic pro Freelandera.

Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 13:53
od Safraporte
Neklan píše:Samočistící schopnost, tedy aspoň aby stálo za to o tom trochu mluvit, mají pouze pneu MT a extrem, takže nic pro Freelandera.

Myslíš, že BF Goodrich by byla špatná volba pro Free?
Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 14:06
od Radim Ptáček
Tahle je ale pouze letní ... Jsi s ní spokojen v terénu i na asfaltu? Já asi půjdu nakonec do pneu na léto a na zimu odděleně ... Přest vše ale strávím většinu štreky na asfaltu ... točím z Ostravy občas Brno, Prahu, Liberec atd.
Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 14:08
od Radim Ptáček
Ale ten vzorek vypadá hezky. Jako že se nezalekne bahýnka ...

Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 16:37
od tagr
no já to asi udělám tak že si nechám zimní hliníky 17" (30.10. - 1.4.) a na léto (1.4.- 30.10.)tam dám univerzály ( méně hlučné) na 16" , protože výška bude pak stejná, jsou levnější a sůl hliníku nevadí tolik jako plechům, nehledě na to že do ,,terénu" jezdím převážně na podzim a na jaře a tam budu mít radši plech

a v zimě na hory a jiné radovánky bude hliník OK

Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 17:42
od Radim Ptáček
Neklan píše:Samočistící schopnost, tedy aspoň aby stálo za to o tom trochu mluvit, mají pouze pneu MT a extrem, takže nic pro Freelandera.

Safrporte Neklane, buď konkrétní a řekni proč ??? Já se nenarodil na zadním sedadle LR, jezdím v něm teprve jeden rok ... Asi to tak chtěl Bůh, abych LR poznal až s odcházející pubertou...

Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 17:43
od Radim Ptáček
tagr píše:no já to asi udělám tak že si nechám zimní hliníky 17" (30.10. - 1.4.) a na léto (1.4.- 30.10.)tam dám univerzály ( méně hlučné) na 16" , protože výška bude pak stejná, jsou levnější a sůl hliníku nevadí tolik jako plechům, nehledě na to že do ,,terénu" jezdím převážně na podzim a na jaře a tam budu mít radši plech

a v zimě na hory a jiné radovánky bude hliník OK

No a jaké konkrétní pneumatiky používáš ty??? K plné spokojenosti??
Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 17:51
od Safraporte
Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 17:56
od Radim Ptáček
Ty, Safraporte ... to "safraporte" mělo být citoslovce, které pobídne Neklana k vyšší sdílnosti ...

Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 20:53
od Neklan
Safrporte Neklane, buď konkrétní a řekni proč ??? Já se nenarodil na zadním sedadle LR, jezdím v něm teprve jeden rok ... Asi to tak chtěl Bůh, abych LR poznal až s odcházející pubertou...

[/quote]
Nějak nechápu tu otázku na mne
Já se u toho odkazu také jen ptal, jestli by ty gumy byly dobrý. Domnívám se, že někteří zde je mají na DI/II tak by mohli poreferovat jak se jim s tím jezdí po silnici. Mě třeba zajímá, pokud bych koupil MT tak kolik vydrží nájezd na asfaltu když bych je používal místo AT
[/quote]
Já jenom předpokládám, že jste si nekoupili Freelandery na to, abyste s nimi trávili 80% času v terénu. Vím, Friťák navzdory nízké světlé výšce, absenci redukční převodovky a vlastně navzdory celé své více či méně silniční koncepci projede naprosto neuvěřitelné věci (a jsou tady na foru borci, kteří se toho s Friťákem fakt nebojí - klobouk dolů...), ale přece jenom je to auto, se kterým se dá poměrně dynamicky jezdit po silnici a to jaksi s pneu, které oplývají samočistící schopností příliš nejde. BF-Géčka MT jsou naprosto fantastické gumy, ale pouze pokud s nimi jezdíš v terénu. Na silnici jsou hlučné, se silnicí mají při stejné šířce podstatně menší styčnou plochu než silniční gumy, a proto zdaleka tak dobře nesedí v zatáčkách, na mokru je to utrpení a pokud přituhne a na silnici se vytvoří ten typicky "posmrkaný" namrzlý povlak, je to naprostá hrůza. Zkratka MT znamená "mud terrain", tedy stručně česky "bahňáky" a jsou určeny pro provoz z 80-ti% v terénu a pouze z 20-ti% na silnici.
Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 21:04
od Neklan
Jestli jezdíte z 90-ti % po silnici (a předpokládám, že ano) a nechcete mít o jednu sadu kol s terénními pneu navíc, kupte si ATéčka. Ve vzpomínaném rozměru 215/65R16" je tam třeba Good Year ATR, v 215/70R16" Cooper Discoverer ATR a na zimu ve stejném rozměru Cooper Discoverer M+S. Už zase dělám reklamu Cooperu, ale já na ně fakt nedám dopustit...
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=16
Jinak na zimu jednoznačně doporučuji přezouvat na zimní a při změně profilu z 65-ti na 70%, to dělá nárůst průměru kola o nepříliš významných 21,5mm. Bude vám přesněji ukazovat tachometr, které tradičně ukazují víc.
Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 22:37
od mrož
BF-Géčka MT jsou naprosto fantastické gumy, ale pouze pokud s nimi jezdíš v terénu. Na silnici jsou hlučné, se silnicí mají při stejné šířce podstatně menší styčnou plochu než silniční gumy, a proto zdaleka tak dobře nesedí v zatáčkách, na mokru je to utrpení a pokud přituhne a na silnici se vytvoří ten typicky "posmrkaný" namrzlý povlak, je to naprostá hrůza. Zkratka MT znamená "mud terrain", tedy stručně česky "bahňáky" a jsou určeny pro provoz z 80-ti% v terénu a pouze z 20-ti% na silnici.[/quote]
Mohu jenom PŘESNĚ potvrdit co píše Neklan o BFG MT , musím říct bohužel potvrdit . V terénu výborné .Ale vlhká , kluzká silnice. ? Abych se vyhnul protijedoucímu pidi autu musel jasem strhnout Defa doprava a auto pak na kontra vůůůbec nezareagovalo , skončilo to kotrmelcem přes střechu. Vhodná volba pneumatik je jedna z nejdůležitějších věcí , která ovlivňuje schopnosti auta .
Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 23:22
od Radim Ptáček
Re: Pneumatiky
Napsal: 06 pro 2009 23:25
od Radim Ptáček
mrož píše:BF-Géčka MT jsou naprosto fantastické gumy, ale pouze pokud s nimi jezdíš v terénu. Na silnici jsou hlučné, se silnicí mají při stejné šířce podstatně menší styčnou plochu než silniční gumy, a proto zdaleka tak dobře nesedí v zatáčkách, na mokru je to utrpení a pokud přituhne a na silnici se vytvoří ten typicky "posmrkaný" namrzlý povlak, je to naprostá hrůza. Zkratka MT znamená "mud terrain", tedy stručně česky "bahňáky" a jsou určeny pro provoz z 80-ti% v terénu a pouze z 20-ti% na silnici.
Mohu jenom PŘESNĚ potvrdit co píše Neklan o BFG MT , musím říct bohužel potvrdit . V terénu výborné .Ale vlhká , kluzká silnice. ? Abych se vyhnul protijedoucímu pidi autu musel jasem strhnout Defa doprava a auto pak na kontra vůůůbec nezareagovalo , skončilo to kotrmelcem přes střechu. Vhodná volba pneumatik je jedna z nejdůležitějších věcí , která ovlivňuje schopnosti auta .[/quote]

tak děkuji kluci za odpověď ... asi zůstanu u těch "asfaltických" přezuvek. V bahně se opravdu ráchám velmi málo.
Re: Pneumatiky
Napsal: 07 pro 2009 12:57
od Neklan
Zase házet flintu do žita se také nemusí. V terénu dobře řízené auto na AT (all terrain) gumách projede hodně a kupodivu mají oproti čistě silničním gumám větší výdrž. S velmi těžkou Discovery 3 jsem na ATéčkách najezdil 65 tisíc km! Jejich vlastnosti na silnici jsou přitom podstatně menším kompromisem než v případě MT gum. Jsou jen nepatrně hlučnější než silniční gumy, na mokru mají o trochu větší tendenci k nedotáčivosti, ale není to nic dramatického. Pokud se jezdí normálně, tak vlastně žádné větší rozdíly ani nespozoruješ. Nicméně na zimu bych vždycky obul zimní gumy! S trakcí nemá žádný LR na zimní silnici problémy ani na letních gumách, ale problém začne, když to auto potřebuješ zastavit. Pamatuj, že v momentě, kdy nešlapeš na plyn, je ti pohon 4x4 nahouby (u Freelandera tuplem, ten spíná zadek jen když prokluzuje předek a není to tedy klasická čtyřkolka)

a naopak větší váha auta oproti běžné břichoplazce je nevýhodou.
Re: Pneumatiky
Napsal: 07 pro 2009 13:49
od Stavros
je to presne tak, jak pise neklan. Ja se budu taky ubirat smerem na silnici AT-cka a do terenu asi maxxis creepy crawler nebo silverstone MT117. Ted mam BF goodrich MT a v terenu zadna slava, je to takovy lepsi at-cko. Zimaky na zimu mam taky, sice je letos asi nenazuju, ale jsou pripraveny.