Nazdar,
v sobotu jsme to pojali jako rodinný výlet k Dajbychovi a podařilo se mi se projet jak s benzínovou, tak s dieslovou verzí. Sdílím nějaké postřehy a fotky:
- Motor - to jsme asi čekali všichni: oba táhnou jako bejk. Snažil jsem se najít rozdíl a popravdě to podle mě ta ZF převodovka dost smazává. I v terénu, když jsme se rozjížděli z nuly do prudkého kopce jely oba vozy velmi srovnatelně. Tedy volba motoru bude spíš o tom jestli je pro někoho větší problém AdBlue, nebo spotřeba benziňáku, která asi bude o chlup vyšší
- převodovka - 8 kvalt ZF je etalon kvality, řadí perfektně a určitě se velkou měrou podílí na super jízdě jak v terénu, tak na silnici. Jeden postřeh: na redukovanou rychlost je maximálka 80km/hod (!) - za mě super. Stávalo se mi s D2 v Rumuskou, že jsem potřeboval jet rychleji na pomalou a už byl strop
- celkové proporce z venku - je o něco menší než starý def. Je potřeba to zhodnotit v reálu jak to komu sedí. Rozvor je delší, to je známá věc. Poloměr otáčení prý ještě ladí - momentálně na těch prototypech bylo 14,5 metru, což je věru dost.
- kola - sorry, ale budu remcat - prostě se mi zadají malé. Buď 265/70R17 (31,6 palce), nebo 255/70R18 (32,1 palce dle tabulek), nepůjde tam dát větší kola bez nějakých úprav karoserie a liftu
- křížení - opravdu luxus. Prototypy měly jen středovou špéru a i v téměř maximálním křížení, které jsme jeli jsem necítil žádný prokluz (mokré bláto z kamenama) - myslím, že by mi tam s D2, nebo D4 už drnčel TC jako sfiňa
- interiér - byly to prototypy, takže samá 3D tiskárna, tady to raději nehodnotím, ale co opravdu musím pochválit jsou ty sedačky - Racara super a bral bych je s tou kombinací látky a kůže
- vnitřní prostor - vepředu OK, vzadu více než v D2, ale pozor, když jsem otevřel zadní dveře a změřil vzdálenost od zadních sedaček po hranu, tak to dalo přesně 160cm. D4 má 180cm. A i celkový prostor v kabině je určitě menší než v defu, nebo v D4. Tedy spaní vevnitř pro dlouhány sice ano, ale jen se sklopenýma předníma sedačkama. To jsem u D4 nemusel dělat... Další velké pozor: u zadních sedaček jde sklopit jen opěrák, se sedákem (i dle foto - je tam vidět ta vzpěra, na které to je připevněné) nelze nic dělat. Na můj dotaz bylo odpovězeno, že tak to i zůstane v sérii. Vím, že pod tím může být duální baterie, ale i tak je to škoda, že to nejde, třeba bez té baterie.
- Dále na další foto ve žlutém kroužku něco na podvozku co celkem vyčuhuje, na co jsem se zapomněl zeptat - je to nádrž?? Dále, xenony fakt svítí dost...
- prý dělají každý den report od potenciálních zákazníků, co měli za postřehy, tak jsem jim hned nameldoval, že se mi nelíbí ten spodek chladiče, kterej je sice s ochranou, ale dokážu si představit, že ho někde prorazím - je prostě na ráně. Odpověď zněla, že nejsem zdaleka jedinej, kdo to říká...
- další postřeh - hned když jsme sedli do toho zelenýho, tak borec co to řídil říká, že středovej dif hučí, že netrefili rozměry koleček, a že jsou moc do sebe... hučel jako prase u obou aut..
- CENA: dle prodejce od Dajbycha by cena měla začínat na 51.000 € (cca 1,3M Kč) bez daně a pokud nahážu v konfigurátoru navrch "co jde" tak dalších 5.000 - 6.000€
Závěr za mě: velmi schopné vozidlo, pro mě A1 motor, převodovka a podvozek. Pro mě minus: celkově spíše menší auto, uvnitř ne moc velké, nepůjdou dát větší kola...