Stránka 9 z 47
Re: CB rada
Napsal: 11 led 2010 21:38
od MadTom
Doplním - je to jeden ze standardních typů pat - označení je tuším DV. Pokud to chceš zprovoznit, tak nejlépe někam, kde tyhlety věci prodávají a jsou je schopni změřit. Našroubovat anténu na střechu a změřit, že je to OK - na konci kabelu, co jde do vysílačky. Ono totiž nejspíš nevíš v jakém stavu je jak samotná pata, tak koaxiální kabel co k ní vede.
Re: CB rada
Napsal: 11 led 2010 21:57
od vladaz
Myslím, že DV má kouli říznutou rovně. Tohle je šikmo. Nikde jsem prut, co by na to pasoval, neviděl.
Re:
Napsal: 19 led 2010 20:51
od forest
Jenda píše:Asi to slo jete vic vytunit ale takhle je to funkcni
Honza
koupil jsem si taky Alan 42 a chci ji napojit na externí anténu. jakou máš? koupil bych radši něco vyzkoušeného. a je asi lepší si i koupit přídavný mikrofon. a co přídavný reprák? a ještě jedna otázka kam se napojí ta druhá koncovka co vychází spolu z napájením vysílačky v autě.
dík m.
Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 08:41
od Jenda
Antenu mam tuhle a funguje ale urcite jsou lepsi -
http://www.vysilackymilin.cz/detail/kat ... -ocel_152/
Co se tyce te patice kterou pouzijes misto batery packu v aute,tak ta ma jen konektor do zaplovace 12V a ,,konektor" na pripojeni externi anteny(to je ten s matici).Externi mikrofon pouzivam taky ale musel jsem usmiknout jacka na externi reproduktor (je v tom mikrofonu),neb to nehralo dostatecne nahlas.Ted to hlasa primo z vysilacky

Honza
Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 08:51
od forest
Jenda píše:Antenu mam tuhle a funguje ale urcite jsou lepsi -
http://www.vysilackymilin.cz/detail/kat ... -ocel_152/
Co se tyce te patice kterou pouzijes misto batery packu v aute,tak ta ma jen konektor do zaplovace 12V a ,,konektor" na pripojeni externi anteny(to je ten s matici).Externi mikrofon pouzivam taky ale musel jsem usmiknout jacka na externi reproduktor (je v tom mikrofonu),neb to nehralo dostatecne nahlas.Ted to hlasa primo z vysilacky

Honza
dík, jdu objednávat.
m.
Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 09:46
od Colonel
Ja bych zase potreboval poradit nejakou klemu, asi na haubnu, nechci nikam nic vrtat, obzvlast ne do strechy

Poradite nekdo neco? Diky.
Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 14:13
od merlin
používám magnetku a v poho. Dokonce přežila "rumunskou myčku" nezlomená, neohnutá a guma na střeše neškrábe ...
navíc ji můžeš ideálně umístit a když jedeš do podzemních garáží tak jednoduše rychle sundáš.
Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 15:03
od Neklan
Ale magnetka se nedá dát na kapotu, protože ta je hliníková...
Klema je třeba tady:
http://allamat.icn-hardware.cz/index.ph ... _language= nebo tady (na zrcátko):
http://allamat.icn-hardware.cz/index.ph ... _language=
Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 15:53
od RudaK
Jenda píše:Antenu mam tuhle a funguje ale urcite jsou lepsi -
http://www.vysilackymilin.cz/detail/kat ... -ocel_152/
Co se tyce te patice kterou pouzijes misto batery packu v aute,tak ta ma jen konektor do zaplovace 12V a ,,konektor" na pripojeni externi anteny(to je ten s matici).Externi mikrofon pouzivam taky ale musel jsem usmiknout jacka na externi reproduktor (je v tom mikrofonu),neb to nehralo dostatecne nahlas.Ted to hlasa primo z vysilacky

Honza
Kua jak jednoduché

. Je dobrý při přemýšlení používat hlavu

. Já furt nadávám,že to je slabě slyšet

asi mám hlavu jen na čepici

Du to taky ušmiknout ,ten jack na reprak

Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 16:01
od Colonel
Diky, ten prvni bazmek uz jsem videl, jen to je vsude vyfoceny samotny a ne na aute nejakej detail, nevim, jak to je pridelany na auto, jen nasunuty? Jak to drzi, nevyklepava se to?
Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 16:10
od RudaK
Nasune se to na kraj kapoty a zespodu je červík ( šroubek ),kterým to zajistíš .
Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 16:21
od MadTom
Jenom upozornění - měření na Valachách potvrdilo že nejhorší místo kam přidělat CB anténu je na kapotu tak, že její velká část jde rovnoběžně a velmi blízko sloupku čelního skla. Jakékoliv jiné umístění - přední hrana kapoty, někde na střeše, apod. bylo lepší.
Pokud nechci magnetku - kterou po použití schovám - třeba do kufru a kabel od ní budu normálně skřípat do dveří a nechci ani vrtat do střechy, tak by možná nebylo od věci vymyslet držák, kterej by držel někde u rezervy na zadních dveřích a anténa by trčela až na střechu auta - teda celá anténa, né jenom její část. Nebo vzít jeden příčník a přidělat buďto na hagusy nebo do žlábků jako zahrádku.
Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 19:08
od Neklan
Samozřejmě, že z hlediska signálu je nejlepší mít anténu uprostřed střechy, ale když se jezdí v lese, dostává dost na frak. Často se přidělává na přední rám (bull-bar), pokud ho to auto ovšem má.
Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 20:59
od Jenda
...hosi zaklad je mit nestineny zaric,neni dulezity samotny prut anteny ale ten zaric.To je ten valecek u korenu anteny a mel by mit okolo sebe prostor a nebyt na narazniku nebo tak neco

Prutem se jen ladi.
Rudo ,bacha at nesmiknes ten nepravej jack! Ja se ti podivam kterej to na tom ,,mluvitku" je.
H.
Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 21:33
od MadTom
To Jenda - to co píšeš není pravda - nejspíš ti to někdo špatně vysvětlil.
To co vyzařuje je ten dlouhý drát - tj. ten prut. To co je v patě - tj. ta cívka, slouží pouze pro transformaci impedance (něco jako síťové trafo - převádí to jedno napětí na druhé při pokud možno co nejnenší ztrátě výkonu).
Optimální délka antény - aby tam tam cívka a ztráty které v ní vznikají nebyly - je 1/4 vlnové délky - ta je na 27MHz na CB 21m takže anténa by měla 5,25m. To je na autě dost blbě proveditelné, ale dělá se to třeba na barácích.
Proto se do paty antény dává ta cívka - její závity prodlouží anténu a tím že jsou smotané, tak ta cívka bude ještě kratší. Cívka by klidně mohla být schovaná v kusu kovové trubky, ale u tohoto typu antén se to nedělá.
Ladit se dá následně buďto cívkou nebo délkou prutu. Protože cívka je většinou zalitá v plastu - aby neshnila a mechanicky držela, tak je jednodužší zkracovat anténní prut.
Pokud bude prut v souběhu s něčím kovovým, tak ten kov bude mít podstatně menší odpor než je odpor vzduchu a bude do sebe vázat vyzářenou energii z anténního prutu - a tím způsobovat ztráty.
Při vysílání se to dá teoreticky dohnat výkonem vysílače (místo povolených 4W tam budu mít třeba 500W), při příjmu to nejde, prostě se tam ty ztráty uplatní stejně akorát nemám jak ovlivnit vlastní signál.
Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 22:01
od RudaK
Jenda píše:...hosi zaklad je mit nestineny zaric,neni dulezity samotny prut anteny ale ten zaric.To je ten valecek u korenu anteny a mel by mit okolo sebe prostor a nebyt na narazniku nebo tak neco

Prutem se jen ladi.
Rudo ,bacha at nesmiknes ten nepravej jack! Ja se ti podivam kterej to na tom ,,mluvitku" je.
H.
Ono to je na té vysílačce popsaný,ale dík za upozornění

Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 23:29
od Maxsel
MadTom píše:To Jenda - to co píšeš není pravda - nejspíš ti to někdo špatně vysvětlil.
To co vyzařuje je ten dlouhý drát - tj. ten prut. To co je v patě - tj. ta cívka, slouží pouze pro transformaci impedance (něco jako síťové trafo - převádí to jedno napětí na druhé při pokud možno co nejnenší ztrátě výkonu).
Optimální délka antény - aby tam tam cívka a ztráty které v ní vznikají nebyly - je 1/4 vlnové délky - ta je na 27MHz na CB 21m takže anténa by měla 5,25m. To je na autě dost blbě proveditelné, ale dělá se to třeba na barácích.
Proto se do paty antény dává ta cívka - její závity prodlouží anténu a tím že jsou smotané, tak ta cívka bude ještě kratší. Cívka by klidně mohla být schovaná v kusu kovové trubky, ale u tohoto typu antén se to nedělá.
Ladit se dá následně buďto cívkou nebo délkou prutu. Protože cívka je většinou zalitá v plastu - aby neshnila a mechanicky držela, tak je jednodužší zkracovat anténní prut.
Pokud bude prut v souběhu s něčím kovovým, tak ten kov bude mít podstatně menší odpor než je odpor vzduchu a bude do sebe vázat vyzářenou energii z anténního prutu - a tím způsobovat ztráty.
Při vysílání se to dá teoreticky dohnat výkonem vysílače (místo povolených 4W tam budu mít třeba 500W), při příjmu to nejde, prostě se tam ty ztráty uplatní stejně akorát nemám jak ovlivnit vlastní signál.
Souhlasím! Navíc jsi to pěkně srozumitelně popsal.
Re: Re:
Napsal: 20 led 2010 23:43
od Maxsel
forest píše:Jenda píše:Asi to slo jete vic vytunit ale takhle je to funkcni
Honza
koupil jsem si taky Alan 42 a chci ji napojit na externí anténu. jakou máš? koupil bych radši něco vyzkoušeného. a je asi lepší si i koupit přídavný mikrofon. a co přídavný reprák? a ještě jedna otázka kam se napojí ta druhá koncovka co vychází spolu z napájením vysílačky v autě.
dík m.
Ta druhá koncovka je právě na tu anténu. Pokud chceš pevnou anténu, kup si SIRIO Turbo 2000, 3000 nebo 5000. Jako levnější alternativu pak některou z antén AT 1200, 1500, 1700 viz odkaz od Jendy (vyrábí několik firem, původně jsou od firmy lemm). Jako magnetku pak ML-145, kterou pod tímto označením nabízí také několik značek (většinou se v kvalitě moc neliší, ale originál je President).
Externí (přídavný) mike se pro ručky dělá i s reproduktorem. U těch lepších bývá i s regulací hlasitosti nebo s funkcí VOX.
Ručka jako pohotovostní je dobrá věc, pokud to ale myslíš s vysílačkou do auta jen trochu vážně, kup si mobilní stanici. Ručka dává plný výkon až při připojení 12V, pak se ale přehřívá, protože je to v ní všechno nahňácaný a nedá se to uchladit.
Re: CB rada
Napsal: 20 led 2010 23:55
od Jenda
....takhle mi to vysvetlili hosi z vysilackymilin.cz,kdyz videli jak to mam na aute ja.Tak to beru zpet,byl jsem v omylu.Diky za opravu.
Honza
Re: Re:
Napsal: 21 led 2010 03:25
od forest
Ta druhá koncovka je právě na tu anténu. Pokud chceš pevnou anténu, kup si SIRIO Turbo 2000, 3000 nebo 5000. Jako levnější alternativu pak některou z antén AT 1200, 1500, 1700 viz odkaz od Jendy (vyrábí několik firem, původně jsou od firmy lemm). Jako magnetku pak ML-145, kterou pod tímto označením nabízí také několik značek (většinou se v kvalitě moc neliší, ale originál je President).
Externí (přídavný) mike se pro ručky dělá i s reproduktorem. U těch lepších bývá i s regulací hlasitosti nebo s funkcí VOX.
Ručka jako pohotovostní je dobrá věc, pokud to ale myslíš s vysílačkou do auta jen trochu vážně, kup si mobilní stanici. Ručka dává plný výkon až při připojení 12V, pak se ale přehřívá, protože je to v ní všechno nahňácaný a nedá se to uchladit.[/quote]
no bral jsem tu ručku (první vysílačka) jako takový kompromis, že půjde napojit ja mobilní stanice a uočas ji vyndám. bude používána spíš při občasných výletech mimo cestu, ali i se prý na ní dá zjisti kde stojí policajti nebo jiné problémy na cestě.
no prostě budu zjišťovat co a jak.
a to jako když bude napojena do zapalovače tak semůže spálit?
dík m.