Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Drobný návrat k brzdičům.
Protože kuna sezdala, že na mém Focusu je zbytečný luxus používat všechny válce a zredukovala mi zapalovací kabely, tak jsem se při objednávce rozhodl doplnit i repasní dílky na brzdiče k Focusu, načež jsem využil příležitosti a rovnou okouknul i sady pro Defendra. Protože už jsem několikrát na FoFo použil bez problémů sady od Frenkitu a Autofren Seinsa, tak jsem se zaměřil na jejich produkci. Vypadá to, že některé jejich sady obsahují vedle běžných dílů i špatně sehnatelné gumové válečky/kroužky mezi půlky brzdičů, hlavně tedy v případě těch předních ventilovaných.
Sady obsahující gumové válečky mezi půlky brzdiče jsou tyto:
Sada pro repas předních brzdičů AP Lockheed s ventilovaným kotoučem a pístky o průměru 46mm, včetně pístků.
AUTOFREN SEINSA D41383C
Sada pro repas předních brzdičů AP Lockheed s ventilovaným kotoučem a pístky o průměru 46mm.
AUTOFREN SEINSA D4191
Sada pro repas zadních brzdičů AP Lockheed s plným kotoučem a pístky o průměru 46mm, včetně pístků.
FRENKIT 246902
Sada pro repas zadních brzdičů AP Lockheed s plným kotoučem a pístky o průměru 46mm.
FRENKIT 246004 Protože budu chtít ty staré brzdiče zrepasovat, vzal jsem aspoň od každé sady jeden kus na vyzkoušení, tak uvidíme jestli obsahuje to co má a jestli to bude použitelné.
Protože kuna sezdala, že na mém Focusu je zbytečný luxus používat všechny válce a zredukovala mi zapalovací kabely, tak jsem se při objednávce rozhodl doplnit i repasní dílky na brzdiče k Focusu, načež jsem využil příležitosti a rovnou okouknul i sady pro Defendra. Protože už jsem několikrát na FoFo použil bez problémů sady od Frenkitu a Autofren Seinsa, tak jsem se zaměřil na jejich produkci. Vypadá to, že některé jejich sady obsahují vedle běžných dílů i špatně sehnatelné gumové válečky/kroužky mezi půlky brzdičů, hlavně tedy v případě těch předních ventilovaných.
Sady obsahující gumové válečky mezi půlky brzdiče jsou tyto:
Sada pro repas předních brzdičů AP Lockheed s ventilovaným kotoučem a pístky o průměru 46mm, včetně pístků.
AUTOFREN SEINSA D41383C
Sada pro repas předních brzdičů AP Lockheed s ventilovaným kotoučem a pístky o průměru 46mm.
AUTOFREN SEINSA D4191
Sada pro repas zadních brzdičů AP Lockheed s plným kotoučem a pístky o průměru 46mm, včetně pístků.
FRENKIT 246902
Sada pro repas zadních brzdičů AP Lockheed s plným kotoučem a pístky o průměru 46mm.
FRENKIT 246004 Protože budu chtít ty staré brzdiče zrepasovat, vzal jsem aspoň od každé sady jeden kus na vyzkoušení, tak uvidíme jestli obsahuje to co má a jestli to bude použitelné.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ja bral opravny sady na predek i na zadek od FrenkIt a bylo tam vsechno co je na obrazku. Jo ty gumovy krouzky potesily, samostatne se snad ani sehnat nedaj. Dokonce je tam zaslepka na odvzdusnovak 

- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Dneska dorazil balík s díly, tak jsem hned udělal průzkum.
Tři sady (obě od Frenkit a velká od Autofren Seinsa) obsahovaly to co slibovaly obrázky.
x
x
Redukovaná sada od Autofreny ovšem postrádala vnitřní mezipůlkové gumičky brzdičů. Na netu jsou fotky k této sadě s i bez nich, tak těžko říct. Koneckonců orig sada AEU2539 je taky neobsahuje. Každopádně je potěšující, že u všech sad - gumičky vypadají kvalitně, "gumově", čepičky na odvzdušňovací ventilky pěkně a těsně sedí a ventilky a zajišťovací kroužky jsou pozinkované. Teď ještě aby pasovaly
Ty široké válečky mezi půlky předních brzdičů mají rozměry jaké jsem naměřil při rozborce toho mého brzdiče.
Tři sady (obě od Frenkit a velká od Autofren Seinsa) obsahovaly to co slibovaly obrázky.
x
x
Redukovaná sada od Autofreny ovšem postrádala vnitřní mezipůlkové gumičky brzdičů. Na netu jsou fotky k této sadě s i bez nich, tak těžko říct. Koneckonců orig sada AEU2539 je taky neobsahuje. Každopádně je potěšující, že u všech sad - gumičky vypadají kvalitně, "gumově", čepičky na odvzdušňovací ventilky pěkně a těsně sedí a ventilky a zajišťovací kroužky jsou pozinkované. Teď ještě aby pasovaly

Ty široké válečky mezi půlky předních brzdičů mají rozměry jaké jsem naměřil při rozborce toho mého brzdiče.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A z přítomnosti zpět do minulosti, zase drobně posunu příběh.
Dostalo se i na revizi vstupní části sání. Protože filtrbox byl uvnitř docela orezlý, tak "musel" taky ven. Při vyndavání se ukázalo, že hadice směrem dolů má už nějaké díry navíc.
Vyndal jsem i vypouštěcí ventil (T-kus) ve spodní části sání. Tady doporučuju občas kontrolovat neporušenost stavu té vypouštěcí membránky a hlavně jestli dobře doléhá.
Bylo vidět, že vnitřní výstužné kroužky ventilu nejsou úplně svěží. Navíc tu hrozí riziko, že když se rez hodně nafoukne, tak by mohla plastová trubka prasknout.
Tady už je filtrbox v laku - uvnitř jen Aluzinc, z venku barva přes původní nátěr a přes to bezbarvý lak.
A ještě ostatní díly. Hadici (díl ESR3032) jsem chtěl napřed koupit, ale cenovka kolem 2t mě přesvědčila, že omotávka samovulkanizační páskou bude tentokrát stačit. Protože se držák T-kusu špatně přišroubovává, z vnější strany jsou matky schované za podběhovým plechem a je tam malá škvíra na ruku, tak jsem si vyrobil samodržnou nerezovou dvojmatku. Jako náhradu původních silentbloků pod držáky filtrboxu jsem použil díly od Kippu s nerezovými závity (typ K0566.025020551 - průměr 25 a výška 20mm, závit M6x18).
Dostalo se i na revizi vstupní části sání. Protože filtrbox byl uvnitř docela orezlý, tak "musel" taky ven. Při vyndavání se ukázalo, že hadice směrem dolů má už nějaké díry navíc.
Vyndal jsem i vypouštěcí ventil (T-kus) ve spodní části sání. Tady doporučuju občas kontrolovat neporušenost stavu té vypouštěcí membránky a hlavně jestli dobře doléhá.
Bylo vidět, že vnitřní výstužné kroužky ventilu nejsou úplně svěží. Navíc tu hrozí riziko, že když se rez hodně nafoukne, tak by mohla plastová trubka prasknout.
Tady už je filtrbox v laku - uvnitř jen Aluzinc, z venku barva přes původní nátěr a přes to bezbarvý lak.
A ještě ostatní díly. Hadici (díl ESR3032) jsem chtěl napřed koupit, ale cenovka kolem 2t mě přesvědčila, že omotávka samovulkanizační páskou bude tentokrát stačit. Protože se držák T-kusu špatně přišroubovává, z vnější strany jsou matky schované za podběhovým plechem a je tam malá škvíra na ruku, tak jsem si vyrobil samodržnou nerezovou dvojmatku. Jako náhradu původních silentbloků pod držáky filtrboxu jsem použil díly od Kippu s nerezovými závity (typ K0566.025020551 - průměr 25 a výška 20mm, závit M6x18).
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Pokud by jsi na autě měl šnorchl, ta celou tu hadicoslávu vyhoď a dej tam jenom kus rovné hadice. Ten ventil dole stejně netěsní.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Při manipulaci s ventilem mi bylo divné, že mi hladce vypadávala trubka vedoucí nahoru k bočnímu sání. Když jsem odmontoval přírubu od šnorchlu, tak bylo jasno. Boky roury byly prohnuté a vůbec nedoléhaly k nástavci vstupní komory sání. Takže další netěsnnost k nápravě, vyřešeno tmelem. Z příruby šnorchlu jsem vyčistil nánosy silikonu a protože původní těsnění příruby bylo neporušené,tak sem jej jen namazal z obou stran Hylomarkou a sešrouboval to "nerezem" k sobě.
Při sundavání T-kusu jsem si všimnul, že v místě kolem něj se brzdové trubky všelijak dotýkají mezi sebou či okolních hran, jedna přímo o odpouštěcí otvor ventilu. Ty dvě palivové na tom byly podobně. Takže kritická místa jsem omotal kabelovou svazkovací spirálou.
Držáky jsou připraveny. Tady jsem zjistil, že filtrbox je dobré vyndavat i nandavat i s připojenou spodní hadicí, protože dát napřed hadici a pak se pokoušet jí připojit a zajistit k filtrboxu je zahrávání si s nervy
.
Při manipulaci s výstupní hadicí od filtru se mi podařilo urvat hadičku vedoucí k ovládání EGRu. No, ne že bych jí potřeboval, ale nechat to jen tak se mi taky nechtělo. Lepení třemi různými lepidly nikam nevedlo, je to taková houževnatá guma a ještě malá plocha. Ale ukázalo se, že hadička má průměr 4mm a nakonci (ulomeném) se navíc rozšiřuje na 6. Samotný komínek koukající z hadice má průměr 8mm - tedy ideální rozměry pro pneumatický nástrčkový systém např. od Festa.
Takže stačilo komínek zaříznout, nasadit 8ičkové kolínko a do něj redukční vsuvku na průměr 6. Rozhodně bytelnější než lepení.
Při sundavání T-kusu jsem si všimnul, že v místě kolem něj se brzdové trubky všelijak dotýkají mezi sebou či okolních hran, jedna přímo o odpouštěcí otvor ventilu. Ty dvě palivové na tom byly podobně. Takže kritická místa jsem omotal kabelovou svazkovací spirálou.
Držáky jsou připraveny. Tady jsem zjistil, že filtrbox je dobré vyndavat i nandavat i s připojenou spodní hadicí, protože dát napřed hadici a pak se pokoušet jí připojit a zajistit k filtrboxu je zahrávání si s nervy

Při manipulaci s výstupní hadicí od filtru se mi podařilo urvat hadičku vedoucí k ovládání EGRu. No, ne že bych jí potřeboval, ale nechat to jen tak se mi taky nechtělo. Lepení třemi různými lepidly nikam nevedlo, je to taková houževnatá guma a ještě malá plocha. Ale ukázalo se, že hadička má průměr 4mm a nakonci (ulomeném) se navíc rozšiřuje na 6. Samotný komínek koukající z hadice má průměr 8mm - tedy ideální rozměry pro pneumatický nástrčkový systém např. od Festa.
Takže stačilo komínek zaříznout, nasadit 8ičkové kolínko a do něj redukční vsuvku na průměr 6. Rozhodně bytelnější než lepení.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Možná na to jednou dojde. Ale zase ta membránka je docela jemná, i při neběžícím motoru sama přiléhá a věřim tomu, že když není v sání víc falešných děr, tak jí tah v potrubí snadno přicucne. Docela jednoduchý elegantní řešení. Jóó, jestli funkční, to je věc jináMadTom píše: 23 úno 2022 20:55 Pokud by jsi na autě měl šnorchl, ta celou tu hadicoslávu vyhoď a dej tam jenom kus rovné hadice. Ten ventil dole stejně netěsní.

Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Moje zkušenost na 3 autech - ani na jednom to netěsnilo, buďto tam byl nějaký čurbes, a proto to nedoléhalo, nebo ta guma byla KO. Nové to možná bude dobré.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tak jasně, když se to neudržuje, tak to nemá šanci. Já sem to teda taky zjistil náhodou, že to tam je. Ale překvapilo mě, že ta membránka byla po tolika letech v takřka top stavu, nepoškozená, nespuchřelá, nepopraskaná. Stačilo jí nakonzervoval silikonem. Až jednou nastartuju, tak schválně zkusim jestli se dobře přisává 

Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Drobná vzpomínka na kompletní výměnu vstřikovačů.
Na třístovce je výměna vstřiků dětská hra, paradoxně snad ještě jednodušší než výměna oleje.
Ještě před vyndáním vstřikovačů je dobré důkladně vyčisiti prostor kolem nich. Zejména vzadu za vstřikem se drží bordel, který může vyčistit třeba šála z hadru, jelikož pouhé vyfoukání stlačeným vzduchem nemusí být dostačující.
Na první dva vstřiky ještě stačila již dříve použitá páka vyrobená z vytahováku plastových šteftů pod tapecírunkem. Místo podstavcového šroubu jsem našrouboval imbusový šroub a opřel jí o něj.
Na zajištění šroubu přepadového vedení se osvědčila klobouková matka M6, která zároveň brání vniknutí nečistot. Na konec přívodní palivové trubky vstřiku se dá nasadit třeba čepička ventilku nebo gumový klobouček pro odvzdušňovací ventilek brzdiče.
Všechny vstřiky vypadaly po vyndání takřka stejně - černá bakule sazí na špičce. Dokonce i ten, který jsem rok předtím vyndal pro kontrolu, byl docela slušně "očouzený" a to moc nenaběhal.
Při instalaci nové podložky vstřiku se dají použít např. tyto metody - natřít jí montážní pastou či vazelínkou a nalepit jí rovnou na vstřik a s ním jí zasunout do komory nebo se dá použít dlouhý šroubovák po kterém se pak podložka spustí do komory aniž by se šprajcla či přetočila. Podložka musí být orientovaná vystouplým nákružkem směrem ke vstřiku.
Na třetím a čtvrtém válci už se vstřikům moc ven nechtělo a na řadu přišlo reverzní kladívko alias šukadlo. Protože vstřiky mají jemný závit M12x1, tak jsem si musel k šukadlu vyrobit extra adaptér.
Nové vstřiky jsem pak před osazením potřel alespoň drobnou vrstvou montážní pasty.
Při kontrole průtoku v přepadu od vstřiků jsme potřeboval rozpojit spojku vratky za čerpadlem. No, nečekal jsem, ža zrovna na takovém místě bude zarezlá matka, ale naštěstí se nechala přemluvit chemií. Spojku pak nahradila varianta z nerezu - kus trubičky pr.8 s nerez matkou. Trubičku je dobré na straně připojení gumové hadičky lehce rozšířit.
Na třístovce je výměna vstřiků dětská hra, paradoxně snad ještě jednodušší než výměna oleje.
Ještě před vyndáním vstřikovačů je dobré důkladně vyčisiti prostor kolem nich. Zejména vzadu za vstřikem se drží bordel, který může vyčistit třeba šála z hadru, jelikož pouhé vyfoukání stlačeným vzduchem nemusí být dostačující.
Na první dva vstřiky ještě stačila již dříve použitá páka vyrobená z vytahováku plastových šteftů pod tapecírunkem. Místo podstavcového šroubu jsem našrouboval imbusový šroub a opřel jí o něj.
Na zajištění šroubu přepadového vedení se osvědčila klobouková matka M6, která zároveň brání vniknutí nečistot. Na konec přívodní palivové trubky vstřiku se dá nasadit třeba čepička ventilku nebo gumový klobouček pro odvzdušňovací ventilek brzdiče.
Všechny vstřiky vypadaly po vyndání takřka stejně - černá bakule sazí na špičce. Dokonce i ten, který jsem rok předtím vyndal pro kontrolu, byl docela slušně "očouzený" a to moc nenaběhal.
Při instalaci nové podložky vstřiku se dají použít např. tyto metody - natřít jí montážní pastou či vazelínkou a nalepit jí rovnou na vstřik a s ním jí zasunout do komory nebo se dá použít dlouhý šroubovák po kterém se pak podložka spustí do komory aniž by se šprajcla či přetočila. Podložka musí být orientovaná vystouplým nákružkem směrem ke vstřiku.
Na třetím a čtvrtém válci už se vstřikům moc ven nechtělo a na řadu přišlo reverzní kladívko alias šukadlo. Protože vstřiky mají jemný závit M12x1, tak jsem si musel k šukadlu vyrobit extra adaptér.
Nové vstřiky jsem pak před osazením potřel alespoň drobnou vrstvou montážní pasty.
Při kontrole průtoku v přepadu od vstřiků jsme potřeboval rozpojit spojku vratky za čerpadlem. No, nečekal jsem, ža zrovna na takovém místě bude zarezlá matka, ale naštěstí se nechala přemluvit chemií. Spojku pak nahradila varianta z nerezu - kus trubičky pr.8 s nerez matkou. Trubičku je dobré na straně připojení gumové hadičky lehce rozšířit.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Jednou z odpočinkových prací o velkých prázdninách bylo i pořešení dalšího drobného detailu, který by mohl způsobit komplikace při STK - repas orezlých držáků předních bezpečnostních pásů. Ty prý bývají snadným cílem kontrolních techniků, teda hlavně u Anglánů, jak u nás nevím.
Protože držáky od pohledu opravdu vypadaly nevábně, tak jsem se rozhodl je odšrouboval a dát jim novou lakovou fazónu. Už povolení prvního šroubu slibovalo zábavu a hlavně odkrylo, že držáky nebudou jediná věc k řešení, protože se pod nimi začal objevovat typický hliníkový prach/pěna. Na povolení šroubů stačila již osvědčená metoda - nasadit ráčnu, zabrat a .....
...a křup
. Takřka všechny šrouby (vše M6x25, pevn 8.8 ) na držáku a na boku seatboxu ruply, dobře šly vyšroubovat jen ty na svislém boku držáku u B-sloupku.
Pod držákem už byla lišta trochu řidší.
Po očištění a ošetření multiprimerem, následovalo nalakování zelenou Epsom Green a bezbarvým lakem. Nechtělo se mi vymýšlet nějaké oddělování hliníku a železa a tak jsem alu lištu od setboxu podmáznul alespoň keramickou pastou, kterou jsem dal nakonec i pod "koberec".
Pravá strana - finíto
Protože držáky od pohledu opravdu vypadaly nevábně, tak jsem se rozhodl je odšrouboval a dát jim novou lakovou fazónu. Už povolení prvního šroubu slibovalo zábavu a hlavně odkrylo, že držáky nebudou jediná věc k řešení, protože se pod nimi začal objevovat typický hliníkový prach/pěna. Na povolení šroubů stačila již osvědčená metoda - nasadit ráčnu, zabrat a .....
...a křup

Pod držákem už byla lišta trochu řidší.
Po očištění a ošetření multiprimerem, následovalo nalakování zelenou Epsom Green a bezbarvým lakem. Nechtělo se mi vymýšlet nějaké oddělování hliníku a železa a tak jsem alu lištu od setboxu podmáznul alespoň keramickou pastou, kterou jsem dal nakonec i pod "koberec".
Pravá strana - finíto
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Levá strana nevypadala po odkrytí koberce o nic lépe.
Ovšem po vyčištění se ukázalo, že tady už hliník pod držákem chybí, zřejmě se odstěhoval do Humpolce.
Do prázdného rohu jsem dal pro utěsnění aspoň tmel a držák podložil. Zbytek pak už laky a keramika jako napravo.
Připraveno pro šťouraly. Trochu jsem váhal jestli na takové místo použít nerez, ale stav a parametry původních šroubů mě přesvědčily, že šrouby a matky A4-80 budou důstojnou náhradou. A navíc do rohu držáků pásů se podařilo dostat šrouby M8, pro které už tam byla připravená patřičná díra.
Ovšem po vyčištění se ukázalo, že tady už hliník pod držákem chybí, zřejmě se odstěhoval do Humpolce.
Do prázdného rohu jsem dal pro utěsnění aspoň tmel a držák podložil. Zbytek pak už laky a keramika jako napravo.
Připraveno pro šťouraly. Trochu jsem váhal jestli na takové místo použít nerez, ale stav a parametry původních šroubů mě přesvědčily, že šrouby a matky A4-80 budou důstojnou náhradou. A navíc do rohu držáků pásů se podařilo dostat šrouby M8, pro které už tam byla připravená patřičná díra.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Mam tp tady teď podobné. Akrát ten seatbox mám celý venku a rozebraný. Co zmizelo půjde dovařit, následně epoxidová barva v několika vrstavách a jako oddělení silná pvc lepící páska. A snad to bude už naposled.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ty máš výhodu, že rozebíráš úplně, tomu já zatím odolávám. Teda aspoň u té karosařiny, protože kdybych se pouštěl i do toho, tak už se nesvezuMadTom píše: 08 bře 2022 19:37 Co zmizelo půjde dovařit, následně epoxidová barva v několika vrstavách a jako oddělení silná pvc lepící páska. A snad to bude už naposled.

A tu pásku používáš nějakou jakostnější elektrikářskou izolačku ? Nebo máš třeba tip na nějakou odzkoušenou "specialitku" ?
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ano, momentálně jsem ve stavu, že je vyměměná zadní půlka rámu a když jsem prohlédl bulkhead, tak ten musel ven a na opískování, vařit se bude až následně. A to už bylo jednoduché vyndat motor i s převodovkama, aby se dala opucovat i přední část rámu. Ale práce je to doopravdy hodně.
Nějakou speciální pásku nemám, hledal jsem a nenašel, takže tu mám dvě 5 cm široké izolačky - jedna je černá, což je klasická PVC izolačka, druhá oranžová, což je pro změnu maskovací páska (taky PVC) - oboje měli ve stavebninách. Když 5cm šířkou nestačí, tak prostě nalepím víc pásků vedle sede, samozřejmě s překryvem. A než to potom složím, tak celou plochu de je to stažené k sobě stříknu nějakým voskem na dutiny - aby to tam zůstalo "mastné" a neměla do té mezery mezi plechy snahu vzlínat voda. Akorát jsem potom celej zapatlanej, ale to se nedá nic dělat.
Už se pomalu chystám, až se pustím do svojí 130ky - udělám vše pro to, abych nemusel pod autem ležet a svařovat nad hlavou. Jednak mi to nejde a jednak vše okolo má snahu hořet, včetně kožených rukavic, rukou když skrz rukavici pronikne horká kulička, bot když to na ně prskne a chytne jazyk, o montérkách ne už ani nebavím, stává se z nich provětrávaná letní verze.
Nějakou speciální pásku nemám, hledal jsem a nenašel, takže tu mám dvě 5 cm široké izolačky - jedna je černá, což je klasická PVC izolačka, druhá oranžová, což je pro změnu maskovací páska (taky PVC) - oboje měli ve stavebninách. Když 5cm šířkou nestačí, tak prostě nalepím víc pásků vedle sede, samozřejmě s překryvem. A než to potom složím, tak celou plochu de je to stažené k sobě stříknu nějakým voskem na dutiny - aby to tam zůstalo "mastné" a neměla do té mezery mezi plechy snahu vzlínat voda. Akorát jsem potom celej zapatlanej, ale to se nedá nic dělat.
Už se pomalu chystám, až se pustím do svojí 130ky - udělám vše pro to, abych nemusel pod autem ležet a svařovat nad hlavou. Jednak mi to nejde a jednak vše okolo má snahu hořet, včetně kožených rukavic, rukou když skrz rukavici pronikne horká kulička, bot když to na ně prskne a chytne jazyk, o montérkách ne už ani nebavím, stává se z nich provětrávaná letní verze.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Já sem si pro vaření invertorem pod autem sehnal i speciální elektrody vhodné pro spodní a svislé sváry a stejně mi to o moc líp nešlo. Ale samozřejmě u mě to nemá tu vypovídací hodnotu, protože já bych potřeboval ještě "ty ruce"MadTom píše: 08 bře 2022 20:49 Už se pomalu chystám, až se pustím do svojí 130ky - udělám vše pro to, abych nemusel pod autem ležet a svařovat nad hlavou. Jednak mi to nejde a jednak vše okolo má snahu hořet, včetně kožených rukavic, rukou když skrz rukavici pronikne horká kulička, bot když to na ně prskne a chytne jazyk, o montérkách ne už ani nebavím, stává se z nich provětrávaná letní verze.![]()


Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A teď zase skok do přítomnosti a návrat k podávací pumpě. Kolega vik2 mě navnadil s tou Fourby podložkou, takže jsem také přistoupil k její samodomo výrobě.
Napřed jsem si myslel, že jí hravě vyřežu z venku i zevnitř na stolní lupínkové pile, ale proxxonka se tentokrát vůbec nechytala ani s patřičnými plátky. Takže na řadu přišla flexa na výřez vnějšku následovaná odvrtávkou vnitřku.
O finální vytvarování vnitřního otvoru se postarala Dremelka s frézovacím nástavcem a karbidovou frézou (art.9901), která už mi hodněkrát na Defíku pomohla.
Já myslím, že výsledek je ucházející
. Těsnění jsem udělal nakonec taky vlastní z Klingersilu c-4400 o tloušťce 0,5mm.
No, a teď to tam dostat. Když je všechno zpátky, tak je tam najednou těsno. Ještě před operací jsem schválně zkusil povolit odvzdušňovák na palivovém filtru a začal jsem cvičit s pomocnou páčkou pumpy. Nedělo se vůbec nic, ani nebyl cítit žádný záběr, odpor,... nic. Fajn, to bude ideální stav pro posouzení funkčnosti podložky.
Sundal jsem víko filtru i filtr, ale to je tak pro vytvoření trochy místa pro ruce. Hadičky od pumpy se mi odpojovat nechtělo, takže aby se dala pumpa odtáhnou a navíc potom vmanévrovat zpět s instalovanou podložkou, tak bylo nutné nakonec odpojit i trubky ke vstřikovačům na 3 a 4 válci.
Napřed jsem si myslel, že jí hravě vyřežu z venku i zevnitř na stolní lupínkové pile, ale proxxonka se tentokrát vůbec nechytala ani s patřičnými plátky. Takže na řadu přišla flexa na výřez vnějšku následovaná odvrtávkou vnitřku.
O finální vytvarování vnitřního otvoru se postarala Dremelka s frézovacím nástavcem a karbidovou frézou (art.9901), která už mi hodněkrát na Defíku pomohla.
Já myslím, že výsledek je ucházející

No, a teď to tam dostat. Když je všechno zpátky, tak je tam najednou těsno. Ještě před operací jsem schválně zkusil povolit odvzdušňovák na palivovém filtru a začal jsem cvičit s pomocnou páčkou pumpy. Nedělo se vůbec nic, ani nebyl cítit žádný záběr, odpor,... nic. Fajn, to bude ideální stav pro posouzení funkčnosti podložky.
Sundal jsem víko filtru i filtr, ale to je tak pro vytvoření trochy místa pro ruce. Hadičky od pumpy se mi odpojovat nechtělo, takže aby se dala pumpa odtáhnou a navíc potom vmanévrovat zpět s instalovanou podložkou, tak bylo nutné nakonec odpojit i trubky ke vstřikovačům na 3 a 4 válci.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Originální těsnění kupodivu nešlo vůbec lehce sloupnout a drželo se příruby jak hovno košile. Kus navíc zůstal i na pumpě na nejblbějším místě - pod páčkou.
Nakonec jsem použil gelový odstraňovač těsnění (Gasket Stripper), který jej za 10minut rozežral, takže šlo líp seškrábnout skalpelem.
Po těsnění ani památka. Teď už stačilo "přilepit" Hylomarkou obě těsnění k podložce a celé to přilepit k přírubě motoru. Pak jsem vmanévroval pumpu dovnitř a usadil. Je fakt, že tu podložku by bylo spíš lepší nalepit napřed na pumpu a s ní to tam vpálit.
S tou podložkou je to umístění mezi ty trubky tak-tak. Pochopitelně až při rozborce jsem si uvědomil, že by to chtělo delší šrouby, když tam přibylo 5mm navíc. Takhle ze závitu těch původních (M8x25) zbývalo do bloku 5mm. Samozřejmě sem si myslel, že tam vetknu ňákou délší M8čku, jenže ejhle, ta má normálně hlavu na klíč 13mm a ten se tam v podobě vořechu nedá pořádmě nastrčit, protože to je těsně u těla pumpy. Proto má orig šroub M8 s přírubou speciální hlavu na klíč 10. Dostat se tam s očkovým klíčem je taky dost obtížné a určitě by hrozilo vyhrocení situace
. Takže nakonec jsem dal šrouby původní. Kdyby někdo věděl co to je za typ šroubu (DIN, ISO,..), který má hlavu na klíč nestandardně o jeden rozměr menší vůči velikosti závitu než je obvyklé v běžné řadě, tak uvítám nápovědu.
Tady je vidět, že trubka vedoucí ke vstřiku prvního válce je úplně na těsno u těla pumpy, je tam mezírka tak na tlustší papír.
A teď to nejdůležitější - Funguje to ? Ano ! Už při prvním zmáčknutí páčky byl cítit rozdíl v záběru. Tedy je to až úplně v dolní poloze, ale je tam znatelný rozdíl. A hlavně stačilo pár zmáčknutí a nafta začala z filtru vytékat.
Nakonec jsem použil gelový odstraňovač těsnění (Gasket Stripper), který jej za 10minut rozežral, takže šlo líp seškrábnout skalpelem.
Po těsnění ani památka. Teď už stačilo "přilepit" Hylomarkou obě těsnění k podložce a celé to přilepit k přírubě motoru. Pak jsem vmanévroval pumpu dovnitř a usadil. Je fakt, že tu podložku by bylo spíš lepší nalepit napřed na pumpu a s ní to tam vpálit.
S tou podložkou je to umístění mezi ty trubky tak-tak. Pochopitelně až při rozborce jsem si uvědomil, že by to chtělo delší šrouby, když tam přibylo 5mm navíc. Takhle ze závitu těch původních (M8x25) zbývalo do bloku 5mm. Samozřejmě sem si myslel, že tam vetknu ňákou délší M8čku, jenže ejhle, ta má normálně hlavu na klíč 13mm a ten se tam v podobě vořechu nedá pořádmě nastrčit, protože to je těsně u těla pumpy. Proto má orig šroub M8 s přírubou speciální hlavu na klíč 10. Dostat se tam s očkovým klíčem je taky dost obtížné a určitě by hrozilo vyhrocení situace

Tady je vidět, že trubka vedoucí ke vstřiku prvního válce je úplně na těsno u těla pumpy, je tam mezírka tak na tlustší papír.
A teď to nejdůležitější - Funguje to ? Ano ! Už při prvním zmáčknutí páčky byl cítit rozdíl v záběru. Tedy je to až úplně v dolní poloze, ale je tam znatelný rozdíl. A hlavně stačilo pár zmáčknutí a nafta začala z filtru vytékat.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Co takhle ISO 15071 šrouby? To by mohlo být s nákružkem a menším šestihranem. Nebo tam dát s inbus hlavou a podložkou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Doobrýý Tome, to je přesně ten typ šroubuMadTom píše: 09 bře 2022 06:42 Co takhle ISO 15071 šrouby? To by mohlo být s nákružkem a menším šestihranem. Nebo tam dát s inbus hlavou a podložkou.

Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008