automat a nebo manuál??

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: automat a nebo manuál??

#161 Příspěvek od raven.99 » 07 bře 2011 13:43

tagr píše:2 baterie a náhradní startér povinná výbava :D v případě automatu na expedici :), stejně tak jako řemen a alternátor :)
+ cerpadlo + naboj + ramena + kardan + neviemco
na auto co nieje schopne bez poruchy prejist 10k km sa mozem akurat vysrat (bez urazky). Ak mi ten moj srot chcipne niekde v pusti tak si poberem najdolezitejsie veci a necham ho tam, pretoze by ma vecsia oprava stala viac nez druhe auto

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#162 Příspěvek od tagr » 07 bře 2011 13:57

:P i to je řešení, niméně v prachu ti odejde i nový díl kdykoliv a 2 baterie sou na delší cestu potřeba pro další věci, pokud nejedeš jen s ím co sám uneseš :D mně to vycházícca na 50Kg dílů a nářadí na spodku auta,takže těžiště OK,a minimalizace nedojetí na 10 000 km není moc já to dělám na 40 000 KM :) po nezpevněných cestách ,občas necestách :), tedy rok to musí vydržet každý den v provozu cca 500 km,občas se nejede,ale i pracuje :) :ty jeden...:
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#163 Příspěvek od visby » 07 bře 2011 14:17

raven.99 píše:+ cerpadlo + naboj + ramena + kardan + neviemco
na auto co nieje schopne bez poruchy prejist 10k km sa mozem akurat vysrat (bez urazky). Ak mi ten moj srot chcipne niekde v pusti tak si poberem najdolezitejsie veci a necham ho tam, pretoze by ma vecsia oprava stala viac nez druhe auto
v narocnych podmienkach ti moze odist hocico (poleno trafi kardan a pod), nieco treba mat so sebou. ale starter, alternator brat so sebou je uz peklo. to je zbytocne a viac by som zvazoval vymenu auta, ako brat 50kg dielov so sebou;-)

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#164 Příspěvek od tagr » 07 bře 2011 14:43

záleží kdy a kam jedeš :) není cesta jako cesta
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#165 Příspěvek od Acon » 07 bře 2011 17:24

raven.99 píše:
Acon píše:.... Manuál je skrátka prežitok z dôb pred opicami. Ferrari, ešte tak Porsche a pod,.... to je o inom.
no ja som este vo Ferrari manuál nevidel :lol: mozno akurat sekvencnu, to je ale o niecom inom... Do sportovych aut sa manual nedava z dvovodu ze je pomaly (clovek nikdy nedokaze zaradit rychlejsie)
A videl si vôbec nejaké Ferrari? :mrgreen: Sekvenčná je tiež manuálna, len s elektronickým radením. Povel dáva vodič.
Palubovka z F MODENA
Přílohy
DSCN0030.JPG
DSCN0030.JPG (50.09 KiB) Zobrazeno 4796 x
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#166 Příspěvek od visby » 07 bře 2011 23:00

raven.99 píše:no ja som este vo Ferrari manuál nevidel :lol: mozno akurat sekvencnu, to je ale o niecom inom... Do sportovych aut sa manual nedava z dvovodu ze je pomaly (clovek nikdy nedokaze zaradit rychlejsie)
neni automat ako automat a manual ako manual;-) je rozdiel medzi tym co je v diskach a co je vo ferrari (alebo golfe dsg:-))

jo a podla mna clovek zaradi rychlejsie/lepsie manualom ako klasika automat s menicom, uz len z dovodu ze vie dat medzi plyn.

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: automat a nebo manuál??

#167 Příspěvek od raven.99 » 08 bře 2011 08:20

Acon píše:
raven.99 píše:
no ja som este vo Ferrari manuál nevidel :lol: mozno akurat sekvencnu, to je ale o niecom inom... Do sportovych aut sa manual nedava z dvovodu ze je pomaly (clovek nikdy nedokaze zaradit rychlejsie)
A videl si vôbec nejaké Ferrari? :mrgreen: Sekvenčná je tiež manuálna, len s elektronickým radením. Povel dáva vodič.
Palubovka z F MODENA
jasne ze ti spravia aj na objadnavku manual, ale 99% vsetkych F ma teraz padla (sekv.) alebo automat. Bol by nerozum davat do takeho auta manual, pretoze by to mrhalo jeho vykonom. Ale mozno ty si aj videl nejake v klasickom manuali :mrgreen:

Sekvencna prevodovka konstrukcne nieje ANI NAHODOU podobna manualu, okrem toho ze vodic radi rychlosti padlami nema nic spolocne.

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: automat a nebo manuál??

#168 Příspěvek od jezbera ivan » 08 bře 2011 08:46

visby píše:jo a podla mna clovek zaradi rychlejsie/lepsie manualom ako klasika automat s menicom, uz len z dovodu ze vie dat medzi plyn.
Prave naopak, z toho dovodu sa do offroad specialov montuju automaty! A je na to kopa inych argumentov, preco....
A asi som to tu uz pisal, riesite osobne preferencie a pocity.To chapem, ale odpoved na otazku ci do terenu automat alebo manual je davno vyriesena. Vsetko tu uz bolo popisane a historky typu "moja sesternica pri cesta ku stryckovi cez les na automate zrazila zabu a na manuale by sa jej to isto nestalo" nemaju ziadnu vypovednu hodnotu. Opytajte sa ludi, co ten teren naozaj jazdia (a tym nemusi byt ani nejaky extra hard), ale nie takych, co ho jazdia v manuale a o automate len poculi, ale takych co ho v tom automate naozaj seriozne jazdili. Budete medzi nimi len tazko hladat (ale mozno najdete) takych, ktori budu nadalej preferovat manual. Skratka, historicky je tu manual usadeny a z toho vyplyvaju vsetky negativne debaty o automatoch, najma z ust ludi co v nich nikdy teren nejazdili. Ja som mal podobny nazor, ale skusil som a zmenil som ho. Mal som x terennych aut roznych znaciek, dizle i velkoobjemove benziny, manualy aj automaty. Dnes mozem povedat, ze D2 TD5 automat s vacsim hydromenicom, je najlepsia kombinacia co som kedy mal. Hovorim to zo skusenosti a nie z pocutia. Ak sa chceme niekam posunut, pocuvajme, skumajme, skusajme, spravme si nazor a potom ho prezentujme, bude mat nejaku vahu. Cest! :-)
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#169 Příspěvek od visby » 08 bře 2011 09:38

raven.99 píše:Sekvencna prevodovka konstrukcne nieje ANI NAHODOU podobna manualu, okrem toho ze vodic radi rychlosti padlami nema nic spolocne.
sekvencna prevodovka je asi tak podobna manual, ako je podobna automatu s menicom;-)

2ivan: tu vetu co si citoval, som myslel v globale. co sa tyka terenu mas samozrejme pravdu, automat v d2 funguje naozaj dobre, ale rovnaky automat bude v sportovom aute fungovat o svety horsie ako manual.
prave preto sa manual tak dlho drzal v sportovych autach. teraz ho postupne nahradzaju dvojspojky, ale to je uz iny svet...

jo a ako si pisal, je to hlavne o pocitoch. z automatu nemam tak dobry pocit, ako z mojho kverladla:-)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#170 Příspěvek od Acon » 08 bře 2011 09:53

Automat je u mňa prevodovka, ktorá radí sama bez pričinenia vodiča a je úplne jedno, či ide o hydraulickú, alebo mechanickú prevodovku s elktoromagnet. radením, elektrohydraulickým, elektropneumatickým a čo ja viem ešte akým radením.... Manuálna prevodovka je taká, kde radí vodič, resp dá povel k preradeniu či už pákou, alebo tlačítkom a je jedno na akom princípe pracuje. Pretože sa tu o ničom inom nebavíme, len o tom, či je niektorá z našich rúk zamestnaná radením, alebo mávaním na krásne ženy :wink: My starší automat potrebujeme aby sme mohli mávať na naše krásne manželky :lol:
Takže rozvádzať, či ide o sekvenčnú alobo DSG, alebo čokoľvek nemá význam. Celé je to o tom, či je alebo nie je k radeniu potrebný vodič.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#171 Příspěvek od visby » 08 bře 2011 10:11

Acon píše:Takže rozvádzať, či ide o sekvenčnú alobo DSG, alebo čokoľvek nemá význam. Celé je to o tom, či je alebo nie je k radeniu potrebný vodič.
nesuhlasim, robotizovana prevodovka (automat na kamionoch napr) je do terenu nepouzitelna, klasicky automat s menicom je do terenu viac nez vhodny... vyznam to ma...

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#172 Příspěvek od Stavros » 08 bře 2011 10:14

automat je do terenu dobrej, nez se pokazi nebo prehreje. Ja kdyby me nezalezelo na spotrebe, vykonu a urcite poruchovosti, tak nic jinyho nez automat nemam.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#173 Příspěvek od Acon » 08 bře 2011 10:38

visby píše:
Acon píše:Takže rozvádzať, či ide o sekvenčnú alobo DSG, alebo čokoľvek nemá význam. Celé je to o tom, či je alebo nie je k radeniu potrebný vodič.
nesuhlasim, robotizovana prevodovka (automat na kamionoch napr) je do terenu nepouzitelna, klasicky automat s menicom je do terenu viac nez vhodny... vyznam to ma...
Je rozdiel v práci cestného a terénneho automatu. Aj keď súhlasím, že v tomto prípade je dobrá istá asistencia vodiča. Niečo som s tým odjazdil na vyklápačoch. No porovnávať monštrózne prevodovky nákladiakov s drobcami v našich autách nie je to pravé orechové. Rovnako ako je rozdiel či má 420Hp nákladiak a 420Hp osobák.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1785
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: automat a nebo manuál??

#174 Příspěvek od matooo » 08 bře 2011 10:57

Vcera sa mi dostala do ruk poprve Majkrova DII TD5 Automat a musim uznat ze je to parada. Ide krasne, radi tip top a ked to porovnam so spojkou v defikovy (aj ked sa to neda) rychlo by som si na automat zvykol aj v defuldovi. Jednoznacne u mna automat vedie v osobaku vyskusane v offe po prve ale na :yes .

mato

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#175 Příspěvek od visby » 08 bře 2011 11:01

Acon píše:Je rozdiel v práci cestného a terénneho automatu. Aj keď súhlasím, že v tomto prípade je dobrá istá asistencia vodiča. Niečo som s tým odjazdil na vyklápačoch. No porovnávať monštrózne prevodovky nákladiakov s drobcami v našich autách nie je to pravé orechové. Rovnako ako je rozdiel či má 420Hp nákladiak a 420Hp osobák.
preto pisem, ze je rozdiel o akom automate sa hovori. je rozdiel ci je to automat klasika, dvojspojka alebo takato robotizovana prevodovka. v principe tam nie su velke rozdiely (okrem toho, ze menice pouzivaju mozno nejake mestske autobusy a nie tazke nakladaky)...

dat si na sportove auto automat s menicom je hlupost, lebo tym zabijes cely sportovy charakter auta. na druhu stranu, automat s menicom na trialovy special alebo offroad je podla mna super vec. vzdy zalezi od uhla pohladu...

tvrdit, ze manualna prevodovka je prezit z dinosaurovskej doby je velmi odvazne tvrdenie. skor si treba uvedomit, ze nie kazdeho bavi v aute to iste;-)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#176 Příspěvek od Acon » 08 bře 2011 11:44

visby píše:....
tvrdit, ze manualna prevodovka je prezit z dinosaurovskej doby je velmi odvazne tvrdenie. skor si treba uvedomit, ze nie kazdeho bavi v aute to iste;-)
Do istej miery súhlasím. Len sa mi zdá 5-6stupňov málo na to, aby sa to dalo nazvať zábavou. To už ma viac baví sledovať ako to skvele funguje.
A súhlasím aj s tým, že hydromenič nepatrí do športiaku. No v offe a luxusnej limuzéne je to to pravé
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#177 Příspěvek od visby » 08 bře 2011 12:23

Acon píše: Do istej miery súhlasím. Len sa mi zdá 5-6stupňov málo na to, aby sa to dalo nazvať zábavou. To už ma viac baví sledovať ako to skvele funguje.
A súhlasím aj s tým, že hydromenič nepatrí do športiaku. No v offe a luxusnej limuzéne je to to pravé
niekedy mam pocit, ze aj tri stupne su vela;-) plus ked k tomu pridas spojku, medzi plyny a presne podradovanie tak mas co robit. popri tom este prudke brzdenie do zakruty -> parada!

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: automat a nebo manuál??

#178 Příspěvek od raven.99 » 08 bře 2011 13:14

Acon píše:Takže rozvádzať, či ide o sekvenčnú alobo DSG, alebo čokoľvek nemá význam. Celé je to o tom, či je alebo nie je k radeniu potrebný vodič.
ma to zmyslel, pretoze sekvencna je 3. typ prevodovky, nieje to manual a nikdy nebude uz len z dovodu ze nema spojku.

DSG je obycajny automat, len "das Auto" si to pomenovalo posvojom, aby to vyzeralo ze je to nejake ich know-how :mrgreen:

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#179 Příspěvek od visby » 08 bře 2011 13:24

raven.99 píše:DSG je obycajny automat, len "das Auto" si to pomenovalo posvojom, aby to vyzeralo ze je to nejake ich know-how :mrgreen:
urcite nie je: http://de.wikipedia.org/wiki/Doppelkupplungsgetriebe" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#180 Příspěvek od Acon » 08 bře 2011 15:04

visby píše:
Acon píše: Do istej miery súhlasím. Len sa mi zdá 5-6stupňov málo na to, aby sa to dalo nazvať zábavou. To už ma viac baví sledovať ako to skvele funguje.
A súhlasím aj s tým, že hydromenič nepatrí do športiaku. No v offe a luxusnej limuzéne je to to pravé
niekedy mam pocit, ze aj tri stupne su vela;-) plus ked k tomu pridas spojku, medzi plyny a presne podradovanie tak mas co robit. popri tom este prudke brzdenie do zakruty -> parada!
počkaj ty o akom medziplyne hovoríš? Jazdíš V3S alebo si si jednoducho povedal, že dáš synchronom na prdel? :shock:
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět