visby píše:jo a podla mna clovek zaradi rychlejsie/lepsie manualom ako klasika automat s menicom, uz len z dovodu ze vie dat medzi plyn.
Prave naopak, z toho dovodu sa do offroad specialov montuju automaty! A je na to kopa inych argumentov, preco....
A asi som to tu uz pisal, riesite osobne preferencie a pocity.To chapem, ale odpoved na otazku ci do terenu automat alebo manual je davno vyriesena. Vsetko tu uz bolo popisane a historky typu "moja sesternica pri cesta ku stryckovi cez les na automate zrazila zabu a na manuale by sa jej to isto nestalo" nemaju ziadnu vypovednu hodnotu. Opytajte sa ludi, co ten teren naozaj jazdia (a tym nemusi byt ani nejaky extra hard), ale nie takych, co ho jazdia v manuale a o automate len poculi, ale takych co ho v tom automate naozaj seriozne jazdili. Budete medzi nimi len tazko hladat (ale mozno najdete) takych, ktori budu nadalej preferovat manual. Skratka, historicky je tu manual usadeny a z toho vyplyvaju vsetky negativne debaty o automatoch, najma z ust ludi co v nich nikdy teren nejazdili. Ja som mal podobny nazor, ale skusil som a zmenil som ho. Mal som x terennych aut roznych znaciek, dizle i velkoobjemove benziny, manualy aj automaty. Dnes mozem povedat, ze D2 TD5 automat s vacsim hydromenicom, je najlepsia kombinacia co som kedy mal. Hovorim to zo skusenosti a nie z pocutia. Ak sa chceme niekam posunut, pocuvajme, skumajme, skusajme, spravme si nazor a potom ho prezentujme, bude mat nejaku vahu. Cest!
