Přestavba RRC na 4,6 V8

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#181 Příspěvek od teslo » 30 zář 2013 08:59

pooh píše: pisem to sem, lebo tu sa robi s motorom a mozno mi pomozete.
tak ma to nenechalo spavat, tak som to predsa rozoberal.... narazil som ale na problem u hlavy, nevedel som to dat dole, dokonca praskol sa mi aj kluc od kamarata, a nebolo to vyslovene smejd. :cry :angry :punch
aky kluc tam ide podla ostrovcanov, 5/8 ? kamarat mi dal seriozne vyzerajucu hlavu 16-ku, metricku. s tym som vysroboval asi pat, ale ten spodny, co je vzadu, tam asi nesedel poriadne a mozno som aj trosku znicil hlavu sroba, no a potom asi ten siedmy ked som chcel vysrobovat, tak sa mi praskol kluc :muscle :cry . no a teraz otazka, ze ako to dam predsa dole ?

ale motor zas vyzera celkom dobre, aspon podla mna. takto vyzeral tesne po rozborke:
ja som mal podobnu skusenost. nakoniec som musel hlavicku odvrtat...
Tvoj motor vyzera oproti tomu mojmu ako novy.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 713
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#182 Příspěvek od pooh » 30 zář 2013 21:46

to si mal asi motor vonku? neviem ako vyberiem ten srob, spravil som peknu fotku ako som zodrel hrany ked mi z ruk vyskocil kluc, len mi dnes sahli telefon, tak fotky net.
ked tam popripade skusim nazvarat maticu, nepokaslem este viac ? ved je to dama 4.6-ka s tym ultrasenzitivnym blokom...
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#183 Příspěvek od teslo » 01 říj 2013 08:28

ja som kupil dalsi motor, ktory ma byt upgrade aktualnej 3.9. Momentalne je rozobraty v stojane :)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#184 Příspěvek od Mirko » 01 říj 2013 08:58

@pooh: S tvým problémem jsem se ještě nesetkal, takže neporadím, ale ten motor vypadá až podezřele dobře. Víš víc o historií vozu?
@teslo: Co chystáš? Rakušák mi teď nabízel údajně skvělou 4,2....
@eliott: Nebylo to kupodivu ono. Skoro bych si přál aby to bylo ono a bylo by to jasné. Byl údajně rozsypaný "koš" v automatu. Závada, kterou jak Pešl, tak opravář ZF viděl poprvé. (Já vůbec nevím co je koš, poněvadž jsem automat zevnitř ještě neviděl) Už je to v kupě, včera jsem byl pro něj, byl jsem se i projet, akorát zas to nebylo úplně dodělaný, protože to skládali zas na poslední chvíli a po zkušební jízdě ještě uvalili koleno od LPG, takže jsem ho tam ještě nechal. Nicméně jsem nyní měl přímé srovnání 3,9 benzín a 4,6 LPG, když jsem v nedělí ještě jel prvním a v pondělí druhým a křivdil jsem 4,6-ce. Jede o hodně lépe než 3,9, aspoň do stovky.

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 713
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#185 Příspěvek od pooh » 01 říj 2013 10:28

Mirko píše:@pooh: S tvým problémem jsem se ještě nesetkal, takže neporadím, ale ten motor vypadá až podezřele dobře. Víš víc o historií vozu?
je to dovoz z Talianska, v roku 2008 (rocnik 2001), ale jazdilo len do konca leta. potom prakticky stalo 2 roky, obcas to asi nastartovali ale nijake velke jazdy. ja som to kupil v lete 2010. akkumulator bol dead, ale inac v dobrom, zachovalom stave. interier pekny, akurat strop musim spravit samozrejme, mechy bez prasknutia vo velmi dobrom stave, nikdy netahalo nic, ja som pred pol rokom namontoval tazne. ziadne tazke voziky, len na vynesenie odpadu zo zahrady, obcas. :angel
hlavu som chcel dat dole lebo som zistil , ze kvapka voda. asi je vada tesnenia. nic moc, ale chcel som dat do poriadku. aj jazdilo ok, len ked to stalo vzdy boli kvapky vody pod vozidlom.
no a teraz mam 2 skurvene srouby (zatial ) a 2 zlomene kluce - ked sa zlomil kluc, uvolnilo sa to a zodrel hrany srouba ... :Ja blb: :angry
a motor som neplanoval vyberat ...., ani vymenit za novy ...
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#186 Příspěvek od teslo » 01 říj 2013 11:05

mne sa stalo presne to iste...praskol Proxxon orech a strhol hlavicku. V nadeji, ze sa to podari este standardne povolit som si kupil Gedore orech, ale nepomohlo. Po odvrtani som zvysok srob vytocil prstami :wink:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#187 Příspěvek od teslo » 01 říj 2013 11:13

Mirko píše: @teslo: Co chystáš? Rakušák mi teď nabízel údajně skvělou 4,2....
chystam strasne zviera :twisted: ale nie...iba sa hram :wink:
aj ked to bude dost intenzivne zgeneralkovane...blok dam prebrusit, nova vacka, vsetky loziska, kruzky, pohravam sa s myslienkou trosku poladit hlavy, sanie, ventily a navrch chcem dat thor (sice ma vykonove obmedzenie na nejakych 250 koni, ale ma lepsi krutak).
ale je to hracka, takze pokial sa to nepodari, nic sa nestane...a hlavne si to chcem spravit sam, nech mam z toho radost :-)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#188 Příspěvek od Mirko » 08 říj 2013 11:17

V noci mi Pešl vrátil mého RRC se 4,6kou. Z nějakého důvodu přestal sice fungovat plyn ale jinak jede, dokonce s ním tahal vlek z Valmezu do Brna. Tak snad už teď vydrží a můžu zas v klidu jezdit. Budu dále referovat a snad se Beluga předvede i na Classic Meets...

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#189 Příspěvek od teslo » 08 říj 2013 12:02

tak na to sa hrozne tesim... :clap
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#190 Příspěvek od Neklan » 08 říj 2013 20:38

Také se těším, můžeme porovnat dvě 4,6-ky v RRC, jednu se vstřikováním a druhou s karburátorem.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Otifant
Příspěvky: 100
Registrován: 24 lis 2008 19:37
auto: LR SIII Stage One
Bydliště: Boskovice

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#191 Příspěvek od Otifant » 08 říj 2013 20:45

poslusne hlasim,ze to faaakt jede moc pekne :shock: ....sice nikdo nevi, jak dlouho..ale kdyz to jede, tak to upaluje neskutecne slusne na tak tezkou potvoru
LR Serie III Stage 1, břichoplaz 1,6dCi a 2,0 tDi

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#192 Příspěvek od Neklan » 08 říj 2013 20:47

A ještě jsem zapomněl dodat, že obě laděné Pešlikem
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
merlin
Příspěvky: 862
Registrován: 02 led 2009 00:16
tel.: 602620817
auto: RRC 2door, RR 4,4
Bydliště: Horní Staré Buky

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#193 Příspěvek od merlin » 08 říj 2013 22:22

Otifant píše:poslusne hlasim,ze to faaakt jede moc pekne :shock: ....sice nikdo nevi, jak dlouho..ale kdyz to jede, tak to upaluje neskutecne slusne na tak tezkou potvoru

Proč těžkou potvoru?
RRC s VM má provozní hmotnost 1.840 kg
RRC s V8 3.5 má provozní hmotnost 1.970 kg 123kW
(Preváženo při změně palivového systému a motoru)

Ochcávka 2.0 TDI provozní hmotnost 1.650 kg 103 kW

Ve finále ty dvě auta jedou úplně jinak. Obě v automatu mají ten největší rozdíl právě v automatu( DSG/4hp22)
Jezdím oběma auty stejnou trasu a tak porovnávám neporovnatelné...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#194 Příspěvek od Mirko » 09 říj 2013 08:11

S aktuálními vozy, zvlášť dvoukolkami je to stále nesrovnatelné. Tam ten automat, i když Pešl s nim dělá divy, stále pokulhává. A samozřejmě i ten ztrátový pohon 4x4, který mění víc síly v teplo, než v posun dopředu. Rover V8 navíc není žádné krouťákové terno.
K tomuto konkrétnímu kusu: 3,9 Vogue SEi váží prázdný 2035, plus tam mám plynovou instalaci, tažné, měli jsme naloženo hromadu nůžek a motorových pil a jeli jsme ve třech, takže se aktuální hodnota včera blížila tak 2,4 tunám. I tak by cca. 220 koní měli zajistit lepší poměr výkon/váha než u staré Octavky 2,0 tdi, která má údaj zrychlení 9,6 na sto...a od toho nebudu na míle vzdálený...
Nad stovkou už není co řešit, tam aerodynamika Range alias letící cihly zamezuje dynamice.
Pro takové údaje jsem tu přestavbu ale ani nedělal. Chyběla mi u mé 3,9ky, která už nebyla v nejlepší fazoně, výkonnostní rezerva, která je někdy potřeba k úspěšnému řešení dopravních situací a klidné jízdě na dlouhých štrekách. Vadilo mi například neschopnost přidat v dálničním stoupání. Používám vůz jako hlavní vozidlo a chtěl jsem, abych mohl suverénně plout mezi současnými vozy, jinak řečeno vrátit Rangovi výkonnostní poměr k automobilovému plebsu z jeho roku výroby :mrk . Taky mě štvalo, že při stejné nebo nižší spotřebě a mnohem vyšší hmotnosti jede L322 výrazně lépe než Classic. Pokud ta přestavba tentokrát vydrží, tak jsem nesmírně spokojený s tímto zásahem, protože opravdu při běžné jízdě na něj nemusím šlapat a když si přišlápnu, tak vyrazí kupředu.
I Leona, věčný kritik mého koníčka, uznala že to je trochu jiná jízda :mrk

@ merlin: Co sraz Classic Meets? Nepřijedeš s pražskou kolonou? Rád tě svezu v 4,6ce
@ ottifant: Stejně si nevyžehlíš, že jste včera slintali u L322 :mrk

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#195 Příspěvek od Neklan » 09 říj 2013 12:28

To je ta Octávka tak těžká? 1650 mi připadá trochu hodně. Míval jsem 3 Octavie první generace po sobě, ale vždy benzinové a třeba RS-ka měla pohotovostní váhu kolem 1320kg. Ono porovnávat benzinový V8 a turbodiesel ani snad nejde, ty motory mají naprosto rozdílnou charakteristiku. Ty ztráty v transmisích jsou fakt velké. Před lety jsem četl výsledky měření výkonu na kolech různých aut a tehdy moderní RRS první generace (na platformě D3) ztrácel na kolech oproti udávanému výkonu na klice skoro 50 koní, což bylo ze všech tehdy měřených aut nejvíce. Myslím, že RRC i s 225-ti koníky ze 4,6 V8 jich na kola dostane tak možná 150-160, zatímco Octavia z těch 140-ti koní dostane na kola cca 120.
I tak mi ale odpich mého RRC z místa přijde velmi dobrý, nejlínější je mezi 2000 - 3000 rpm, pokud chci tedy zrychlovat z běžné cestovní stovky bez podřazení, chvíli to trvá, ale mezi cca 3300 a 4300 rpm, kdy mi automat přeřadí výš, to auto fakt jede. Možná mi připadá díky trochu uřvanému výfuku rychlejší, než ve skutečnosti je, ale nestěžuji si.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Otifant
Příspěvky: 100
Registrován: 24 lis 2008 19:37
auto: LR SIII Stage One
Bydliště: Boskovice

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#196 Příspěvek od Otifant » 09 říj 2013 12:42

Neklan píše:Také se těším, můžeme porovnat dvě 4,6-ky v RRC, jednu se vstřikováním a druhou s karburátorem.

takze mame asi dalsi bod naseho srazu :clap ... jak to porovnani provedem, Neklane?...co navrhujes za "zbrane"?
LR Serie III Stage 1, břichoplaz 1,6dCi a 2,0 tDi

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#197 Příspěvek od teslo » 09 říj 2013 15:10

navrhujem vyhliadnut nejaku velmi uzku a clenitu aspon kilometrovu cesticku vo velmi hustom lese idealne s poriadne podmacanym a bahnovym povrchom. a kto ju prejde rychlejsie... :devil

ci? :angel
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 15260
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#198 Příspěvek od MadTom » 09 říj 2013 19:41

Proč kilometr. Stačí 50m a z toho 30m na navijáku. :mrgreen: A to vše nejlépe z kopce. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#199 Příspěvek od Mirko » 09 říj 2013 21:19

Vy nám dáváte.... :ty jeden...:
Zpět k technickém věcem:
Dnes jsem byl u pana Kolbábka, byl projet Range a naznal, že tu 4,6ku s tím současným systémem LPG opravdu nenakrmíme. Nad 4000 otáček už nestačí zásobovat motor palivem.
Takže jsme se dohodli, že po Classic Meets dostane novou nádrž, která mu stejně brzy propadne, hlavně ale druhý reduktor, mnohem větší přívodní potrubí paliva z nádrže a i filtr ke každému reduktoru zvlášť. Vývody z reduktoru budou svedené do jedné hadice před směšovačem, který se vyvrtá na 39mm, čímž už bude zhruba odpovídat velikosti otvoru v boxu vzduchového filtru.
Systém směšovače tedy nakonec zachováme, kvůli jednoduchosti údržby a relativně přehlednému počtu prvků v motorovém prostoru. Jen ho posílíme a upravíme. Navrhl jsem panu Kolbábkovi i přestavbu na sekvenci, ale i když by to pro něj samozřejmě znamenalo jiný vejvar a dával ho nedávno do 3,9-ky pana Zajíčka, tak se k tomu moc nepřikláněl, navíc třeba k reduktorům Magic firmy Lovtec se vyjádřil velmi nelichotivě.
Naznal, že zkusíme směšovač vyvrtat na těch 39mm, protože dle jeho pocitu ta 37mm úprava, kterou jsem nechal narychlo provést tady v Brně ještě kousek zvětšení snese. Ovlivňuje to stabilitu volnoběhu a nebezpečí zpětných šlehů, tak uvidíme, návrat by stál pár korun.
S konzultaci jsem spokojený a jak jsem již říkal, tak se u něj cítím v dobrých rukou, který mechanik si dnes vezme čas na 15-ti minutovou zkušební jízdu?
Naposledy upravil(a) Mirko dne 09 říj 2013 21:38, celkem upraveno 1 x.

MadTom
Příspěvky: 15260
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#200 Příspěvek od MadTom » 09 říj 2013 21:29

Řekl bych že jedině ten, kterého to baví. A to od doby zavedení manažerů a podobných podivných existencí je už jen velmi málo zaměstnanců. Většině už to znechutili.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět