Bůček

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11538
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bůček

#181 Příspěvek od eliott » 07 srp 2011 21:05

U nás je pobočka GKN, jsou pod dozorem rakušáků, tak dělají pořádně.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Bůček

#182 Příspěvek od VencaZE » 07 srp 2011 22:08

Zato modrý mosty vám nějak nejdou :lol: ...
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Farmář
Příspěvky: 177
Registrován: 28 led 2007 13:08
Bydliště: podkrkonoší

Re: Bůček

#183 Příspěvek od Farmář » 08 srp 2011 01:01

Omlouvám se za možná hloupou otázku. To zinkování dílů necháváte dělat žárově nebo galvanicky?
http://www.naklapecirotatory.cz
Ocelové zápěstí pro Vaše rypadlo, prodej+servis naklápěcích rotátorů Steelwrist

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Bůček

#184 Příspěvek od VencaZE » 06 zář 2011 20:56

Nechal jsem to zinkovat galvanicky, protože žárově by se to prý mohlo kroutit, ale hlavně nemám v dosahu žárovou zinkovnu, kde by zároveň i pískovali, kdežto nejbližší galvanická zinkovna pískovačku má.. Takže hlavně proto.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

MadTom
Příspěvky: 15270
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Bůček

#185 Příspěvek od MadTom » 06 zář 2011 21:04

žárové zinkování - na silné věci, nesmí tam být uzavřené konstrukce, a pokud jsou, tak s dírkama. Jinak se to při ohřevu roztrhne. Slabé ohýbané věci a věci z plechů se zkroutí. Výhodou je silná vrstva a zateče to i do spár. Nevýhodou je, že povrch je hrbatej.
galvanickej zinek - i na slabé věi a plechy. Nevýhodou je slabší vrstva a hlavně to nezateče do spár a podobně. A protože je to v kyselém roztoku tak ty spáry a rohy nejdou ani pořádně umýt a o to rzchleji to v nich rezne.
Odolnost obojího je zhruba stejná, pokud ji budeme srovnávat věci se stejnou sílou naneseného zinku. U žárového je ho ale typicky silnější vrstva.
Ani jedno se pořádně nedostne do hlubokých dutin.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Bůček

#186 Příspěvek od VencaZE » 06 zář 2011 21:10

Rover píše:Co se týče kardanů, tak z pražského Kardan servisu jsem jich měl už snad deset a i když jsem výslovně vždy chtěl vyvážit, tak jsem NIKDY na kardanech nezaznamenal nějaké změny co se týká závaží, vždy byly všechny závaží úplně stejně jako když jsem je tam dovezl. Taky mně to je divný...
No čistě teoreticky se dá říct, že by těm kardanům nic být nemuselo, resp. nebylo potřeba je vyvažovat. Proto na nich nebyla patrná změna.
Problém je ale v tom, že z mého zadního kardanu mi, během čištění od rzi, odpadlo závaží v podobě dvojitého plechu, rozměru cca 3x3 cm, docela nezanedbatelné váhy, řekl bych.
To jsem jim (pražské pobočce Kardan Servisu) také telefonicky sdělil. Předtím jsem se dotázal, jakým způsobem kardany vyvažují a odpovědí mi bylo, že navařováním závaží. Tedy metodou určitě na pohled patrnou. Jenže technici co dělali mou zakázku prý zrovna nastoupili dovolenou (blbá náhoda) a tedy mi podrobnosti sdělit nemůžou. Nicméně paní na telefonu se dušovala, že není možné, aby od nich odešla ne-vyvážená zakázka zpět zákazníkovi. Mám sto chutí ten kardan znovu demontovat a poslat ho jinam ke kontrole :evil: .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11538
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bůček

#187 Příspěvek od eliott » 06 zář 2011 21:22

MadTom píše:žárové zinkování - na silné věci, nesmí tam být uzavřené konstrukce, a pokud jsou, tak s dírkama. Jinak se to při ohřevu roztrhne. Slabé ohýbané věci a věci z plechů se zkroutí. Výhodou je silná vrstva a zateče to i do spár. Nevýhodou je, že povrch je hrbatej.
galvanickej zinek - i na slabé věi a plechy. Nevýhodou je slabší vrstva a hlavně to nezateče do spár a podobně. A protože je to v kyselém roztoku tak ty spáry a rohy nejdou ani pořádně umýt a o to rzchleji to v nich rezne.
Odolnost obojího je zhruba stejná, pokud ji budeme srovnávat věci se stejnou sílou naneseného zinku. U žárového je ho ale typicky silnější vrstva.
Ani jedno se pořádně nedostne do hlubokých dutin.

Tak pozor, odolnost galvanického zinku je v porovnání se žárovým nulová, galvanický zinek je po jedné zimě sežraný solí, zatímco žárový je na desítky let, protože vrstva galvanického se počítá v tisícinách, kdežto u žárového jsou to i desetiny, předchozí pískování křemičitým pískem způsobí silné nabalování zinku. Aby byl povrch po žárovém zinkování pěkný, je třeba pískovat jiným pískem nebo očistit chemickou cestou.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Farmář
Příspěvky: 177
Registrován: 28 led 2007 13:08
Bydliště: podkrkonoší

Re: Bůček

#188 Příspěvek od Farmář » 06 zář 2011 23:18

Děkuju všem za odpovědi, stejně pořád váhám co použít. Ve stodole mi narůstá hromada odstrojených dílů připraveným na pískování, které proběhne nejspíš v nejbližších dnech. Co pak s nimi?
1) galvanické pozinkovat pak nátěr základ + vrch. Kladem je blízkost galvanické zinkovny a „přátelská“ cena za zinkování.
2) žárově pozinkovat pak nátěr základ + vrch, případně nechat část dílů jen v zinku. Z hlediska životnosti nejlepší volba, ale žárová zinkovna je daleko a cena běžná, tudíž to poleze docela do peněz.
3) na zinkování se vykašlat a vzít to jen dvousložkovým akrylátovým základem AC08 od Novum a na to něco vrchního. Velkým plusem je že to nikam nemusím vozit a týhle barvy mám doma dostatek za „velmi přátelskou“ cenu. Před dvěma lety jsem touhle barvou dělal při renovaci celou Tatru a barva drží opravdu dobře, akorát syntetická vrchní na ní není to pravý ořechový.
http://www.naklapecirotatory.cz
Ocelové zápěstí pro Vaše rypadlo, prodej+servis naklápěcích rotátorů Steelwrist

MadTom
Příspěvky: 15270
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Bůček

#189 Příspěvek od MadTom » 06 zář 2011 23:24

Eliote souhlasím, psal jsem, že je potřeba srovnávat stejně tlustou vrstvu zinku. To že ji žárovej zinek udělá tlustší jsem psal taky. Galvanickej zinek se ještě chrání vrstvou chromátu, ale to moc nepomůže proti tomu, že je ho méně. Pokud není pozink vystavenej mechanickému namáhání (držáky antén na stožárech) a je dobře udělanej, tak ten galvanickej bez problémů vzdrží cca 5let a potom je vhodné ho přetřít (dlouhodobá zkušenost z montáže antén a stožárů). U auta je to horší o kamínky a sůl.
Každej pozink je potřeba chránit barvou, pokud má dlouhodobě vydržet. Barva chrání zinek a zinek zase železo.
Důležitější je mechanikcé hledisko - rozdíl mezi rámem nebo třeba ramenem, které jsou z materiálu tlustého několik mm, a mezi plechovými díly.
Každej zinek s dobrou barvou je lepší než jenom dobrá barva.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
ramjah
Příspěvky: 311
Registrován: 29 zář 2010 20:31
auto: na čas zas nic..:(
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Bůček

#190 Příspěvek od ramjah » 08 zář 2011 20:43

nevim kam to naprdět tak to dam sem, nemate někdo zkušenosti s barvama Lechler, s prumyslovou odnoží v epoxydu?

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Bůček

#191 Příspěvek od MOPADŽI » 21 říj 2011 15:35

V dobrých zinkovnách na závěr použíjí ještě separační lak...
Je bezbarvý "zatáhne" póry a spáry v zinku a to i v rozích atd.
Nanáší se jako závěrečná lázeň ať již po galvanice, nebo žárovém zn. v řádu několika mikronů.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Bůček

#192 Příspěvek od VencaZE » 02 led 2012 12:05

Tak jsme se konečně, sice jen tak symbolicky, svezli po zahradě. No prvního ledna nelze ani jinak :mrgreen: .
Podvozek jezdí, řadí, brzdí :-). Akorát nejdou světla, ani stěrače :mrgreen: .
P1011928.JPG
P1011928.JPG (155.91 KiB) Zobrazeno 5378 x
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
moon13
Příspěvky: 2484
Registrován: 06 dub 2009 12:15

Re: Bůček

#193 Příspěvek od moon13 » 02 led 2012 13:17

VencaZE píše:Tak jsme se konečně, sice jen tak symbolicky, svezli po zahradě. No prvního ledna nelze ani jinak :mrgreen: .
Podvozek jezdí, řadí, brzdí :-). Akorát nejdou světla, ani stěrače :mrgreen: .
P1011928.JPG
líbí se mi ty modrý Recara :mrgreen:
Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Bůček

#194 Příspěvek od VencaZE » 02 led 2012 13:37

Mám radši to, co spočívá na nich.. :Pohoda: .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
psmrz
Příspěvky: 508
Registrován: 13 kvě 2010 19:35
tel.: 603109678

Re: Bůček

#195 Příspěvek od psmrz » 02 led 2012 14:46

Myslíš to dřevo nebo je to dřevotříska :wasntme

ale ten fanda s zavodním overalu je taky dobrej .....
Problem ?
No, Land Rover

Uživatelský avatar
will.26
Příspěvky: 1669
Registrován: 21 dub 2009 15:18

Re: Bůček

#196 Příspěvek od will.26 » 02 led 2012 15:11

je vidět že venca to doma drží zkrátka ....(ani polštář ji pod zadek nedá) :chuckle

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Bůček

#197 Příspěvek od MOPADŽI » 02 led 2012 15:13

VencaZE píše:Tak jsme se konečně, sice jen tak symbolicky, svezli po zahradě. No prvního ledna nelze ani jinak :mrgreen: .
Podvozek jezdí, řadí, brzdí :-). Akorát nejdou světla, ani stěrače :mrgreen: .
P1011928.JPG
:yes :yes :yes krásná práce a krásný mechanik :mrk Venco
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7919
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Bůček

#198 Příspěvek od Sláma Karel » 02 led 2012 18:06

VencaZE píše:Tak jsme se konečně, sice jen tak symbolicky, svezli po zahradě. No prvního ledna nelze ani jinak :mrgreen: .
Podvozek jezdí, řadí, brzdí :-). Akorát nejdou světla, ani stěrače :mrgreen: .
P1011928.JPG

No já bych se podíval na pojistky :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Bůček

#199 Příspěvek od DanoDEF » 02 led 2012 18:10

Sláma Karel píše:No já bych se podíval na pojistky :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

K :dance
... a kde by si ich hladal ? :mrgreen:
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7919
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Bůček

#200 Příspěvek od Sláma Karel » 02 led 2012 18:12

DanoDEF píše:
Sláma Karel píše:No já bych se podíval na pojistky :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

K :dance
... a kde by si ich hladal ? :mrgreen:
NO asi v garáži NE? :mrgreen: :mrgreen:

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Odpovědět