Stránka 10 z 16
Re: Bůček
Napsal: 07 srp 2011 21:05
od eliott
U nás je pobočka GKN, jsou pod dozorem rakušáků, tak dělají pořádně.
Re: Bůček
Napsal: 07 srp 2011 22:08
od VencaZE
Zato
modrý mosty vám nějak nejdou

...
Re: Bůček
Napsal: 08 srp 2011 01:01
od Farmář
Omlouvám se za možná hloupou otázku. To zinkování dílů necháváte dělat žárově nebo galvanicky?
Re: Bůček
Napsal: 06 zář 2011 20:56
od VencaZE
Nechal jsem to zinkovat galvanicky, protože žárově by se to prý mohlo kroutit, ale hlavně nemám v dosahu žárovou zinkovnu, kde by zároveň i pískovali, kdežto nejbližší galvanická zinkovna pískovačku má.. Takže hlavně proto.
Re: Bůček
Napsal: 06 zář 2011 21:04
od MadTom
žárové zinkování - na silné věci, nesmí tam být uzavřené konstrukce, a pokud jsou, tak s dírkama. Jinak se to při ohřevu roztrhne. Slabé ohýbané věci a věci z plechů se zkroutí. Výhodou je silná vrstva a zateče to i do spár. Nevýhodou je, že povrch je hrbatej.
galvanickej zinek - i na slabé věi a plechy. Nevýhodou je slabší vrstva a hlavně to nezateče do spár a podobně. A protože je to v kyselém roztoku tak ty spáry a rohy nejdou ani pořádně umýt a o to rzchleji to v nich rezne.
Odolnost obojího je zhruba stejná, pokud ji budeme srovnávat věci se stejnou sílou naneseného zinku. U žárového je ho ale typicky silnější vrstva.
Ani jedno se pořádně nedostne do hlubokých dutin.
Re: Bůček
Napsal: 06 zář 2011 21:10
od VencaZE
Rover píše:Co se týče kardanů, tak z pražského Kardan servisu jsem jich měl už snad deset a i když jsem výslovně vždy chtěl vyvážit, tak jsem NIKDY na kardanech nezaznamenal nějaké změny co se týká závaží, vždy byly všechny závaží úplně stejně jako když jsem je tam dovezl. Taky mně to je divný...
No čistě teoreticky se dá říct, že by těm kardanům nic být nemuselo, resp. nebylo potřeba je vyvažovat. Proto na nich nebyla patrná změna.
Problém je ale v tom, že z mého zadního kardanu mi, během čištění od rzi, odpadlo závaží v podobě dvojitého plechu, rozměru cca 3x3 cm, docela nezanedbatelné váhy, řekl bych.
To jsem jim (pražské pobočce Kardan Servisu) také telefonicky sdělil. Předtím jsem se dotázal, jakým způsobem kardany vyvažují a odpovědí mi bylo, že navařováním závaží. Tedy metodou určitě na pohled patrnou. Jenže technici co dělali mou zakázku prý zrovna nastoupili dovolenou (blbá náhoda) a tedy mi podrobnosti sdělit nemůžou. Nicméně paní na telefonu se dušovala, že není možné, aby od nich odešla ne-vyvážená zakázka zpět zákazníkovi. Mám sto chutí ten kardan znovu demontovat a poslat ho jinam ke kontrole

.
Re: Bůček
Napsal: 06 zář 2011 21:22
od eliott
MadTom píše:žárové zinkování - na silné věci, nesmí tam být uzavřené konstrukce, a pokud jsou, tak s dírkama. Jinak se to při ohřevu roztrhne. Slabé ohýbané věci a věci z plechů se zkroutí. Výhodou je silná vrstva a zateče to i do spár. Nevýhodou je, že povrch je hrbatej.
galvanickej zinek - i na slabé věi a plechy. Nevýhodou je slabší vrstva a hlavně to nezateče do spár a podobně. A protože je to v kyselém roztoku tak ty spáry a rohy nejdou ani pořádně umýt a o to rzchleji to v nich rezne.
Odolnost obojího je zhruba stejná, pokud ji budeme srovnávat věci se stejnou sílou naneseného zinku. U žárového je ho ale typicky silnější vrstva.
Ani jedno se pořádně nedostne do hlubokých dutin.
Tak pozor, odolnost galvanického zinku je v porovnání se žárovým nulová, galvanický zinek je po jedné zimě sežraný solí, zatímco žárový je na desítky let, protože vrstva galvanického se počítá v tisícinách, kdežto u žárového jsou to i desetiny, předchozí pískování křemičitým pískem způsobí silné nabalování zinku. Aby byl povrch po žárovém zinkování pěkný, je třeba pískovat jiným pískem nebo očistit chemickou cestou.
Re: Bůček
Napsal: 06 zář 2011 23:18
od Farmář
Děkuju všem za odpovědi, stejně pořád váhám co použít. Ve stodole mi narůstá hromada odstrojených dílů připraveným na pískování, které proběhne nejspíš v nejbližších dnech. Co pak s nimi?
1) galvanické pozinkovat pak nátěr základ + vrch. Kladem je blízkost galvanické zinkovny a „přátelská“ cena za zinkování.
2) žárově pozinkovat pak nátěr základ + vrch, případně nechat část dílů jen v zinku. Z hlediska životnosti nejlepší volba, ale žárová zinkovna je daleko a cena běžná, tudíž to poleze docela do peněz.
3) na zinkování se vykašlat a vzít to jen dvousložkovým akrylátovým základem AC08 od Novum a na to něco vrchního. Velkým plusem je že to nikam nemusím vozit a týhle barvy mám doma dostatek za „velmi přátelskou“ cenu. Před dvěma lety jsem touhle barvou dělal při renovaci celou Tatru a barva drží opravdu dobře, akorát syntetická vrchní na ní není to pravý ořechový.
Re: Bůček
Napsal: 06 zář 2011 23:24
od MadTom
Eliote souhlasím, psal jsem, že je potřeba srovnávat stejně tlustou vrstvu zinku. To že ji žárovej zinek udělá tlustší jsem psal taky. Galvanickej zinek se ještě chrání vrstvou chromátu, ale to moc nepomůže proti tomu, že je ho méně. Pokud není pozink vystavenej mechanickému namáhání (držáky antén na stožárech) a je dobře udělanej, tak ten galvanickej bez problémů vzdrží cca 5let a potom je vhodné ho přetřít (dlouhodobá zkušenost z montáže antén a stožárů). U auta je to horší o kamínky a sůl.
Každej pozink je potřeba chránit barvou, pokud má dlouhodobě vydržet. Barva chrání zinek a zinek zase železo.
Důležitější je mechanikcé hledisko - rozdíl mezi rámem nebo třeba ramenem, které jsou z materiálu tlustého několik mm, a mezi plechovými díly.
Každej zinek s dobrou barvou je lepší než jenom dobrá barva.
Re: Bůček
Napsal: 08 zář 2011 20:43
od ramjah
nevim kam to naprdět tak to dam sem, nemate někdo zkušenosti s barvama Lechler, s prumyslovou odnoží v epoxydu?
Re: Bůček
Napsal: 21 říj 2011 15:35
od MOPADŽI
V dobrých zinkovnách na závěr použíjí ještě separační lak...
Je bezbarvý "zatáhne" póry a spáry v zinku a to i v rozích atd.
Nanáší se jako závěrečná lázeň ať již po galvanice, nebo žárovém zn. v řádu několika mikronů.
Re: Bůček
Napsal: 02 led 2012 12:05
od VencaZE
Tak jsme se konečně, sice jen tak symbolicky, svezli po zahradě. No prvního ledna nelze ani jinak

.
Podvozek jezdí, řadí, brzdí

. Akorát nejdou světla, ani stěrače

.

- P1011928.JPG (155.91 KiB) Zobrazeno 5395 x
Re: Bůček
Napsal: 02 led 2012 13:17
od moon13
VencaZE píše:Tak jsme se konečně, sice jen tak symbolicky, svezli po zahradě. No prvního ledna nelze ani jinak

.
Podvozek jezdí, řadí, brzdí

. Akorát nejdou světla, ani stěrače

.
P1011928.JPG
líbí se mi ty modrý Recara

Re: Bůček
Napsal: 02 led 2012 13:37
od VencaZE
Mám radši to, co spočívá na nich..

.
Re: Bůček
Napsal: 02 led 2012 14:46
od psmrz
Myslíš to dřevo nebo je to dřevotříska
ale ten fanda s zavodním overalu je taky dobrej .....
Re: Bůček
Napsal: 02 led 2012 15:11
od will.26
je vidět že venca to doma drží zkrátka ....(ani polštář ji pod zadek nedá)

Re: Bůček
Napsal: 02 led 2012 15:13
od MOPADŽI
VencaZE píše:Tak jsme se konečně, sice jen tak symbolicky, svezli po zahradě. No prvního ledna nelze ani jinak

.
Podvozek jezdí, řadí, brzdí

. Akorát nejdou světla, ani stěrače

.
P1011928.JPG

krásná práce a krásný mechanik

Venco
Re: Bůček
Napsal: 02 led 2012 18:06
od Sláma Karel
VencaZE píše:Tak jsme se konečně, sice jen tak symbolicky, svezli po zahradě. No prvního ledna nelze ani jinak

.
Podvozek jezdí, řadí, brzdí

. Akorát nejdou světla, ani stěrače

.
P1011928.JPG
No já bych se podíval na pojistky
K

Re: Bůček
Napsal: 02 led 2012 18:10
od DanoDEF
... a kde by si ich hladal ?

Re: Bůček
Napsal: 02 led 2012 18:12
od Sláma Karel
DanoDEF píše:
... a kde by si ich hladal ?

NO asi v garáži NE?
K
