Stránka 10 z 12
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 16:24
od visby
Acon píše:počkaj ty o akom medziplyne hovoríš? Jazdíš V3S alebo si si jednoducho povedal, že dáš synchronom na prdel?

ked podradujes, tak musis pred vysplanutim spojky dat plyn aby si zrovnal otacky (v zmysle v3s medziplynu, pseudo medziplyn)
niekedy si vyslapnem aj spojku na neutrale a pridam, citelne lahsie ide zaradit nizsia rychlost (v zmysle v3s medziplyn)
nevidim dovod preco by to malo synchronom vadit...
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 17:09
od RudaK
U komfortního řazení na MANu si řídící jednotka sama přidá při řazení dolů.Takový ten meziplyn u synchronizované převodovky.Pravda je,že se ani nevyšlapuje spojka,pokud je auto v pohybu - akorát se zmáčkne vypinač na řadicí páce a přeřadí .No náklaďák ,co by jste po něm chtěli

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 17:14
od visby
na MANe je krasne pocut, ako si tam pridava prevodovka. sem tam aj smerom hore. ale zase niekedy to tam narve bez hanby...

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 17:22
od RudaK
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 21:38
od majkro
Kdyz uz jsme u te automaticke prevodovkty.. Netusite nekdo co se deje, pokud jedu se zarazenou trojkou a stane se toto: rozjizdim se, ve 20-30km/h se preradi na dvojku, jedu na dvojku (zkouseno jen ted do kopce bohuzel), ty roztahnu cca na 50km/h a 3000 otacek, pak se zaradi trojka, jedu asi do 70 - 80 a 3000 otacek a pak to radi zas. Nechapu co to dela, ale prijde mi, ze 4ka to neni, protoze ten posledni kvalt, kterej to zaradi ma ve 90 - 100km/h asi 3500 otacek, to 4ka nema ta ma tak 2000 a kousek.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 21:46
od Acon
Rudo, ale tá ZFka čo má MAN nemá synchrony. Medziplyn je elektronicky riadený a zrovnáva otáčky.
Medziplyn v prípade synchronizovanej prevodovky je diskutabilný. Synchrony sa snažia zrovnať ozubenie a medziplynom sa ide proti nim. Znižuje to ich životnosť. Ak je potrebný medziplyn, pravdepodobne už nefungujú tak ako by bolo treba. No je pravda, že ak treba podradiť aby sme získali podstatne vyššie otáčky, synchrony s tým majú problém a medziplyn pomôže.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 21:56
od Benjamin
majkro píše:Kdyz uz jsme u te automaticke prevodovkty.. Netusite nekdo co se deje, pokud jedu se zarazenou trojkou a stane se toto: rozjizdim se, ve 20-30km/h se preradi na dvojku, jedu na dvojku (zkouseno jen ted do kopce bohuzel), ty roztahnu cca na 50km/h a 3000 otacek, pak se zaradi trojka, jedu asi do 70 - 80 a 3000 otacek a pak to radi zas. Nechapu co to dela, ale prijde mi, ze 4ka to neni, protoze ten posledni kvalt, kterej to zaradi ma ve 90 - 100km/h asi 3500 otacek, to 4ka nema ta ma tak 2000 a kousek.
Ahoj majkro, nejsem si jistý, ale mám pocit, že vím, o čem mluvíš. Teď jsem dal na Acona a začal jezdit v podstatě furt na 3, poněvadž jezdím teď samý couračky, město nebo meziměsto. A zdá se mi, že jsem v jednu chvíli zpozoroval něco podobného, ale nejsem si jistý, až budu o víkendu doma, musím to vyzkoušet.
Jinak je pravda, že na ty couračky se mi zdá teď Disco na zařazenou trojku mnohem svižnější a tak nějak plynulejší, jen mě někdy trápí, když otáčkou lezou nahoru k těm 3000 a taky občas když sundám nohu rychle z plynu, tak cítím nepatrné cuknutí, není to tak plynulé, ale to jsme asi zhejčkaný z nových vicestupnových automatu...
Acon má jiný měnič, tak mu to na tu trojku když to trochu rozjede asi tolik netočí, je to tak Acone?
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 22:00
od Acon
Na 3 to robí to isté ako na 4. Uzamkne sa Vám menič

Kým sa neuzamkne, otáčky Vám kolíšu podľa toho ako pridávate. Po uzamknutí to už nejde, lebo je motor na pevno spojený s prevodovkou. V podstate ako pri man. prevodovke.
To cuknutie, čo cítiš po ubratí môže byť tým, že sa uzamkol menič a potom celá hnacia línia viac reaguje na necitlivú manipuláciu plynom. Je tam príliš veľa spojov (2 prevodovky, niekoľko kardan. krížov, diferáky...) v každom ak je minimálna vôla, tak sa to zráta a výsledná vôla je taká, že to pri prudkom pridaní alebo ubratí cítiť ako cuknutie. Kým je menič odomknutý, nič sa nedeje, lebo motor sa točí nezávisle na kolesách.
Inak, keď už sa s tým zžívate, dám Vám Typ ako predbiehať. Pred predbiehaním je dobré zavčasu podradiť do 3 aby mala prevodovka čas na uzamknutie meniču (deje sa tak nad 70km/h). Potom sa treba naučiť pridávať tak aby sa zasa neodomkol (stane sa tak ak stlačíte na podlahu, prípadne pretlačíte kickdown). Pri tomto režime predbiehate na 3 ako keby ste mali manuál so suchou spojkou. TD5ka má dosť sily a na 3jke je po uzamknutí celkom svižná a ochotne ide do otáčok.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 22:02
od majkro
Ja trojku prave rdi jen po meste nebo na kratk cesty, ona jde do 80ti to na takove staci, jen jsem trosku v rozpacich z razeni toho dalsiho stupne. Kazdopadne ano, bez Dcka je auto po meste sviznejsi a plynulejsi, to cuknuti je jasne, vic brzdi motor, to je normal a pokud to nevadi prevodocvce nebo necemu, tak mi to neadi taky, jsem zvyklej na motorku s velkou kompresi

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 22:02
od majkro
Acon píše:Na 3 to robí to isté ako na 4. Uzamkne sa Vám menič

Kým sa neuzamkne, otáčky Vám kolíšu podľa toho ako pridávate. Po uzamknutí to už nejde, lebo je motor na pevno spojený s prevodovkou. V podstate ako pri man. prevodovke.
Takze to neni dalsi rychlostni stupen, ale jen zamknuti toho menice?
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 22:11
od Acon
majkro píše:
Takze to neni dalsi rychlostni stupen, ale jen zamknuti toho menice?
Ano
A vyššie som doplnil pár info.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 22:12
od Benjamin
majkro píše:Acon píše:Na 3 to robí to isté ako na 4. Uzamkne sa Vám menič

Kým sa neuzamkne, otáčky Vám kolíšu podľa toho ako pridávate. Po uzamknutí to už nejde, lebo je motor na pevno spojený s prevodovkou. V podstate ako pri man. prevodovke.
Takze to neni dalsi rychlostni stupen, ale jen zamknuti toho menice?
Jj myslím, že to tak Acon myslel, ono to tak bude. Jak říkáš do těch 80 kmh je to dobrý. Mi máme u nás samý kroucený cesty, tak málokdy 80 kmh přetáhnu. Jinak to cuknutí je logické to chápu, a jak říkáš, pokud to ničemu neškodí, tak mi to taky neva - su mimochodem z motorky taky zvykly

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 22:17
od Benjamin
Acon píše:ám Typ ako predbiehať. Pred predbiehaním je dobré zavčasu podradiť do 3 aby mala prevodovka čas na uzamknutie meniču (deje sa tak nad 70km/h). Potom sa treba naučiť pridávať tak aby sa zasa neodomkol (stane sa tak ak stlačíte na podlahu, prípadne pretlačíte kickdown). Pri tomto režime predbiehate na 3 ako keby ste mali manuál so suchou spojkou. TD5ka má dosť sily a na 3jke je po uzamknutí celkom svižná a ochotne ide do otáčok.
Jj díky vyzkoušíno včera při predjíždení linkového autobusu do kopce s plně naloženým autem, až sem byl překvapený, jak to slušně jelo. Včera jsme nahodili nové pneu BFG KM2 265/75 R16, tak jsem zvedavý o jak moc to bude horší oproti zimakum 235/70...mno uvidíme...jsou to me první MT...vyzkouším o víkendu jak moc velkého lenocha jsem z toho udělal...ale věřím, že to nebude tak hrozné, s výkonem Td5 jsme celkem spokojený, i když mnoha lidem se nezdá...stačí se ale projet v jiném 2,5 TD off a člověk pozná, že td5 si nestojí vůbec špatně...krom toho nemám Disco na rychlost..
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 08 bře 2011 22:25
od majkro
No ja si prave vsiml, ze kdyz to (ted uz to vim) zamkne a je potreba predjet, tak to jde samo klidne do 120km/h (vim, ze je to uz prasarna, ale obcas predjizdite prase)
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 09 bře 2011 06:18
od RudaK
Acon píše:Rudo, ale tá ZFka čo má MAN nemá synchrony. Medziplyn je elektronicky riadený a zrovnáva otáčky.

já myslel,že má

ti němci šetří všude ,že tam synchrony nedávají

.Proto mají větší HDP

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 09 bře 2011 08:13
od visby
Acon píše:Rudo, ale tá ZFka čo má MAN nemá synchrony. Medziplyn je elektronicky riadený a zrovnáva otáčky.
je to vcelku aj logicke, kedze uplne sam nezaradis (vzdy ti elektronika preberie plyn a robi si co chce;-)
Acon píše:Medziplyn v prípade synchronizovanej prevodovky je diskutabilný. Synchrony sa snažia zrovnať ozubenie a medziplynom sa ide proti nim. Znižuje to ich životnosť. Ak je potrebný medziplyn, pravdepodobne už nefungujú tak ako by bolo treba. No je pravda, že ak treba podradiť aby sme získali podstatne vyššie otáčky, synchrony s tým majú problém a medziplyn pomôže.
toto som nevedel. ale v kazdom pripade, pri prudkom podradovani bez pridania plynu (pseudo ci full medziplyn) casto ani nezaradis rychlost, prevodovka kladie naozaj vysoky odpor.
mam pocit, ze rychlosti tam idu lahsie ked si drzim rovnake otacky a to mi pre dobry pocit staci:-)
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 02 dub 2011 23:32
od Acon
ma teraz počas jazdy napadlo, že som viedol debatu o otáčkach manuálu a automate, že tu niekto povedal, že automat točí menej. Tak len pre porovnanie, automat
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 02 dub 2011 23:54
od majkro
To mas zamklou 3 nebo D? Zamkla 3 mysilm dava pres 3500 pri tehle rychlosti

Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 03 dub 2011 08:34
od Acon
jasné, že 4.
Re: automat a nebo manuál??
Napsal: 13 dub 2011 23:18
od KubaVondal
Můžu se jen zeptat?? Dnes jsme řešili takovou blbost. Jestli jde za jízdy u automatu zařadit neutrál.. Prostě blbost, akorát nás to jen zajímalo.. Tak jak to je teda??
