Stránka 2 z 2
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 08 led 2011 21:59
od PavelU
Promiň měl jsem na mysli Td5 a chování se k tomu motoru + případnou údržbu...

Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 08 led 2011 22:04
od eliott
Acon píše:PavelU píše:Píšeš o Td5...

Ak to bolo na mňa, tak nie konkrétne. Písal som, že "všeobecne 2,5l motory". Myslím, že motory podobných parametrov sú jednoducho na tom so životnosťou podobne. Aj keď je tu rozdiel v počte valcov, no myslím, že to zásadný vplyv na životnosť nemá. Dokonca som presvedčený, že moderný motor vydrží viac ako staré 2,5litre.
No tak úplně to není, vyšší výkon přináší vyšší namáhání a nižší životnost, i když částečně to dohánějí kvalitnější maziva. Každopádně s životností 400tis. km a víc se můžeme všeobecně rozliučit. Éra nejspolehlivějších motorů byla podle mne v devadesátých letech.
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 08 led 2011 22:49
od Acon
Ale zasa je tu presnejšia výroba, kvalitnejšie materiály a ich spracovanie. Rovnako spôsob vstrekovania a tým vznietenie paliva je podstatne šetrnejšie k ložiskám. Tzv pomalé vznietenie nespôsobuje také detonácie ako klasický jeden vstrek. K tomu lepšie filtrovanie kvalitnejších mazív... Mechanickej životnosti by som sa nebál. Skôr by som videl problém v tom ostatnom, ktoré v tých 80-90 rokoch na motoroch absentovalo.
Navyše ten výkon TD5ky má, myslím vééľkú rezervu. 2,5l motory s PD majú dnes výkony ďaleko vyššie.
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 09 led 2011 10:52
od eliott
Jedna věc je, čeho jze technologicky dosáhnout, a jaká je skutečnost. Není v ekonomickém zájmu nikoho v automobilovém průmyslu, aby byla životnost vysoká. V dnešní době většina aut stárne mnohom rychleji morálně, než technicky, takže stavba ''nesmrtelných'' motorů je i zbytečná.
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 09 led 2011 11:11
od MadTom
Po pár rozhoverech s lidmi z vývoje automobilů musím smutně konstatovat, že veliké peníze jsou investovány do toho, jak vyvinuté auto "poopravit" tak, aby vydrželo s jistotou záruku a něco navíc a potom se začalo rozpadat tak, aby se oprava nevypatila - konkrétně mi to bylo vysvětlování na protikorozní ochraně - jak ji museli zhoršit, protože ta prvně vyvinutá by auto chránila cca 18let, místo cca 7mi, na které je záruka. Ty takto investované prostředky byly v řádu cca 20-30% ceny vývoje - to už je slušná optimalizace.

Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 09 led 2011 11:24
od eliott
To říkám, jde to do

, podívejte se na nějaké BMW z roku cca 90, pokud nebyla karoserie mechanicky poškozená, bude i dnes bezvadná. Motor to samé, měl jsem 735i r91, když mělo auto ccy 450tis km, tak spotřeba oleje byla 0 ! Auto jsem pak prodal, když mělo cca 600tis.km tak havarovalo, motor prodali a jezdil dál. Taková spolehlivost se už NIKDY opakovat nebude.
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 09 led 2011 11:45
od PavelU
Acon píše:Ale zasa je tu presnejšia výroba, kvalitnejšie materiály a ich spracovanie. Rovnako spôsob vstrekovania a tým vznietenie paliva je podstatne šetrnejšie k ložiskám. Tzv pomalé vznietenie nespôsobuje také detonácie ako klasický jeden vstrek. K tomu lepšie filtrovanie kvalitnejších mazív... Mechanickej životnosti by som sa nebál. Skôr by som videl problém v tom ostatnom, ktoré v tých 80-90 rokoch na motoroch absentovalo.
Navyše ten výkon TD5ky má, myslím vééľkú rezervu. 2,5l motory s PD majú dnes výkony ďaleko vyššie.
S tím se dá souhlasit, navíc sám mám Td5 s remapem a s motorem nejsou žádné problémy...

Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 09 led 2011 12:36
od Acon
To, že sa dnes vyrábajú veci na obmedzený čas, je fakt. Tak isto môžem potvrdiť
Po pár rozhoverech s lidmi z vývoje automobilů musím smutně konstatovat, že veliké peníze jsou investovány do toho, jak vyvinuté auto "poopravit" tak, aby vydrželo s jistotou záruku
12r. som robil v IVECOu a je to žial pravda. No motor je trochu iná kategória. Marketingoví magnáti vedia, že v prípade kúpy auta sa toho najviac točí okolo motorov a ak má nejaké auto srdce opletené legendami o nekonečnej životnosti tak je úspech zaručený. Pretože laická verejnosť si životnosť auta dáva do rovnice s životnosťou motora. Navyše výrobca nevie do akých podmienok bude motor nasadený a tak musí byť vyrobený s veľkou rezervou na životnosti. To sa netýka toho všetkého okolo. A hlavne elektroniky. Všetko, čo sa týka elektroniky je dimenzované na čas a isté hodiny práce. Myslím, že nei je treb achodiť ďaleko. Stačí taká TD5ka. Koľko % motorov potrebovalo GO po 400 000km? Ale koľko porúch ten motor má, ktoré vychádzajú z elektroniky? Mechanická životnosť nie je problém. Navyše stále existuje možnosť GO a bude zasa na 500 000km pokoj. No s elektronikou človek skrátka stratí trpezlivosť. Pretože to nie je o GO. To je stále dookola nejaká blbosť a človek má len jedni nervy.
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 09 led 2011 16:17
od Honza21
Spousta lidí tady píše že, 200-300-400 tisíc km není žádný problém, že tady a tam takové auto viděli (měli). To je ale pořád "několik" aut. Při výrobách aut v řádech desetitisícu to jsou slabé setiny promile. Další věc je, že si ojeté auto nikdo nekupuje aby vydrželo 200 tisíc km ale aby s ním nějakou významnou část životnosti najezdil on sám, což u auta s druhé (třetí) ruky a nájezdem 200 tisíc km málokdo "dá". Můj názor je ojetinu ano ale max do 100 tisíc km. 200-300 ... x tisícové nájezdy jsou silácké řeči a nebo anomálie aut vyrobených v úterý, středu nebo ve čtvrtek někdy uprostřed pracovní doby a to jěště musela probíhat celopodniková kontrola a měsíc předtím dostali zaměstnanci přidáno.
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 09 led 2011 17:00
od Martas99
Ono to s těmi novými auty není tak zlé, samozřejmě že nejvíc zlobí elektrika a další komponenty ale to by zlobilo i dřív kdyby se to používalo.
Pokud se někdo děsí elektriky at si koupí japonce, tam je v principu šance že se to bude srát co nejmíň.
Trvanlivost dnešních aut je přesně jak psal Eliott o tom že stárnou morálně, ale taky hlavně o tom že se o dost zvýšil nájezd kilometrů u všech kategorií aut. Dříve když někdo jezdil př. 100tis za rok tak si koupil MB nebo BMW a byl spokojen a ty auta na to byli stavěný, dneska není problém koupit 3letou Fobii HTP která má 180tis a stočeno na 80tis, takže se pak štastný majitel diví že dnes ty auta už vůbec nic nevydrží.
Další věc je o údržbě a používání vozu, dříve v dobách š110L musel být každý tak trochu mechanik, ale dnes někteří akorát točí volantem (a je jich až nebezpečně moc)

, a neumí si ani vyměnit žárovku, a to že tam nemají např. olej je vůbec nezajímá i kdyby na ně řvalo 10 kontrolek.
A potom dají své 3leté auto do bazaru,vypadá jak nové, málo najeto no prostě leštěnka a nový majitel má o legraci postaráno

Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 09 led 2011 21:00
od eliott
Honza21 píše:Můj názor je ojetinu ano ale max do 100 tisíc km. 200-300 ... x tisícové nájezdy jsou silácké řeči a nebo anomálie aut vyrobených v úterý, středu nebo ve čtvrtek někdy uprostřed pracovní doby a to jěště musela probíhat celopodniková kontrola a měsíc předtím dostali zaměstnanci přidáno.
Není to úplně tak, jsou auta, která opravdu vydrží stovky tisíc. Před rokem jsem koupil manželce Berlingo HDI r.2004, najeto 320 tis. Auto jsem koupil ve Švýcarsku z firmy, kde jezdilo v nočním rozvozu zásilek a mělo pravidelný servis. Je bez rezu, a funguje bezvadně. Kamarád co má servis na všechny značky mi to doporučil, jezdí k němu Berlinga co mají okolo 700 tis a všechny hlavní komponenty (poloosy, převodovka, motor) drží. To samé starší VW, také polykají stovky tisíc bez problémů. Ale co takový Renault. Ložiska v kolech bývaly záležitostí několika desítek tisíc km a byly KO, a samozřejmě elektrika katastrofa. Nebo Nissan micra, rozvodové řetězy dokázaly být vytahané ve 40000km tak, že to rozhodilo časování, to jsem nepochopil dodnes.
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 09 led 2011 22:01
od pan klobouk
To mohu potvrdit. My máme Peugeoty Partnery ve firmě a mají všechny nájezd zhruba okolo 400 000 km,vše naskákaný po Brně,motoricky bez problémů. Pouze děláme oleje po 10000 km a pravidelně rozvody. Teď jsme ale asi udělali chybu a pořídili nové Experty a ti už byly během 20 000 km v servise třeba i desetkrát.(ramena,převodovky,egr ventily atd.) Ještě máme dvě Iveca,ale ty jsou po smrti za rok.Ty ale najedou 1800 km denně pod plným plynem...
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 09 led 2011 22:15
od Martas99
to Eliott: Berlingo je asi poslední model od PSA který ještě jakžtakž drží, ale divím se že je to už HDI,tam jsou docela problémy se vstřiky a turbem, stará dobrá 1.9D nalítala v pohodě 500tis.
Kamarád dělá v peugeotu a říká že od 307 je to asi jak píšeš u toho renaultu, tj čepy,ramena atd max 30tis km a výměna a navíc další věci které jsou v originále strašně drahé na všechny francouze.
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 09 led 2011 22:17
od default
Ano rovnou se přiznám, že nepatřím do kategorie automechaniků, a ani do té kategorie společnosti, která dává autům jména a podobně. Pro mě to byla a bude vždy jen záležitost pracovní a osobního pohodlí.
Nicméně...
Pro mojí Alenku je to stále traktor, a to už asi nic nezmění.
Celou zimu mi ho krade, a to už také asi nic nezmění (i když určité naděje vkládám do koupi toho SUV Volva).
Jezdí s tím i na firemní teambulding.
Jezdí s tím přes 160km/h.
Já to používám především v práci (je to tahač).
Absenci chladicího media jsem zjistil, až když to netopilo (tak někdy v září cestou na chatu).
Pravidelně to servisuju každých předepsaných a požaduji všechny doporučené úkony.
Chtěl bych napsat i kouzelnou větu "v terénu nejetá", ale bojím se že by s tím někteří nesouhlasili. I když (a popravdě řečeno) co je
v Přešticích,
Valašských Kotárech,
na Středočeských silnicích I+II+III cenové kategorie,
v Dobřanech,
na Jihlavě,
bůhví kde ještě
a v podobných rekreačních oblastech za terén...
a ono to stejně furt jezdí... (pokud tomu drží měchy - ovšem)...
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 10 led 2011 16:30
od Acon
Honza21 píše:Spousta lidí tady píše že, 200-300-400 tisíc km není žádný problém, že tady a tam takové auto viděli (měli). To je ale pořád "několik" aut. Při výrobách aut v řádech desetitisícu to jsou slabé setiny promile. Další věc je, že si ojeté auto nikdo nekupuje aby vydrželo 200 tisíc km ale aby s ním nějakou významnou část životnosti najezdil on sám, což u auta s druhé (třetí) ruky a nájezdem 200 tisíc km málokdo "dá". Můj názor je ojetinu ano ale max do 100 tisíc km. 200-300 ... x tisícové nájezdy jsou silácké řeči a nebo anomálie aut vyrobených v úterý, středu nebo ve čtvrtek někdy uprostřed pracovní doby a to jěště musela probíhat celopodniková kontrola a měsíc předtím dostali zaměstnanci přidáno.
No, to je tak. Každý pri kúpe 10r. auta pozerá, či to má do 100 000km.

Pretože to je záruka spolahlivosti

Sám som mal 6r. DII s poctivou serviskou a dá sa povedať, že s poctivými 150 000km. Keď sa pozriem na 80% inzerátov v kaom stave je interiér, volant a hlavne vodičova sedačka a n atacháči uvedené 100 - 200 000km, je mi jasné aká je realita. Pretože na aute s 200 000km nemôže byť deravá sedačka, nemôže byť popraskaná koža, predratý volant o pedáloch a iných veciach ani nehovorím. Súčasný majiteľ mojej prvej DII môže potvrdiť, že po 175 000km nemá sedačka vodiča ani jednu malú prasklinku. Takže to, že sa autá predávajú s rozumným stavom na tacháči, neznamenám že to tak je. Práve naopak, autá s 200-300-400km sú bežná realita tak ako je bežná realita, že človek sa teší zo "zachovalého auta", ktoré má stočené tacho o 100-300 000km.
Veď stačí počítať. Ja na Disko spravím cca 20 000km ročne. A to mám služobnú oktávku, ktorú používam najviac a manželka používa hlavne C5ku pretože na DII sa jej v meste zle parkuje. Koľko na takom aute najazdí niekto, kto ho normálne používa? Myslím, že 20 000 ročne je také minimum v našich podmienkach. V krajinách ako je I,D,NL,F.. je to viacnásobok. Takže 10r. auto má 200 a viac tisíc km v našich podmienkach a vonku bežne 300 000 a viac.
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Napsal: 11 led 2011 15:58
od Martas99
Přesně jak píšeš,jenže v čechách je takový zvyk že auto musí najet za rok 10-15tis protože jinak je strašně ojeté. Když se kouknu na mobile.de tak za ceny které jsou tady za dovezená auta jsou bud bouračky a nebo auto s 250tis km a víc a tady to prodávají se 130tis.najeto.