Stránka 2 z 3
Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 08 pro 2011 15:14
od marek sk,lm
Tomy H. píše:MadTom píše:To že je ABS odpojené neznamená, že tam není "kostka" ve které jsou ventily a pomocná pumpa. Elektricky odpojené znamená, že není aktivní, ale stejně je potřeba vnitřek odvzdušnit. Pšerně tak se mi to chovalo na Disco2, pomohlo až opakované (dle návodu) odvzdušnění přes diagnostiku.
Ako zistim, ci mam v aute ABS

? Ak tam aj je, urcite nieje zapojene...
ABS je hranata hlinikova skatula hned pred soferom a ide do nej vela kovovych trubiek, medzi skatulov filtra sania a brzdovym valcom s nadobkou na brzd. kvapalinu...

Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 08 pro 2011 21:20
od sisobmw
Takže ako sa hovorí, keď ti nikto nepomôže, pomôž si sám.
Nebrzdilo to preto, že mi utekal podtlak cez ten "sersám" ktorí otvára klapku na kúrení (asi na kúrení, keďže sa nikto neunúval mi poradiť). Ale ja nie som taký, veď sa to môže stať ďalším. Po zablindovaní tej hadičky vákuová pumpa spravila podtlak -0,85baru. Keď bola hadička zapojená a podtlak utekal cez ten "sersám", "vákuovka" spravila podtlak len 0,48 baru. Takže prvé zabrzdenie ešte ako tak ok a druhé už chýbal podtlak.
Dostal som podnet od známeho a poriešil sam to ešte aj takto.
Uploaded with
ImageShack.us
Zásobník podtlaku (používa sa bežne vraj v dodávkach Pegiot). Ja som to vyrobil s novodurovej trubky ( 110 x 210 mm ), dvoch zátiek, M6 skrutky prevrtanéj 2,5mm vrtákom a kúskom hadičky.
Uploaded with
ImageShack.us
Hadičku ktorá smeruje do kúrenia som zrušil a do odbočky som dopojil zásobník. Napojil som aj podtlakoví manometer abi som to vedel odskúšať.
Merania dopadli nasledovne:
Do max. podtlaku -0,85baru, sa to dostane za 45sek. (bez zásobníka 28sek.)
Po prvom zabrzdení a uvoľnení pedálu pokles na -0,70baru (bez zásobníka -0,42baru)
Po opätovnom zabrzdení a uvoľnení pedálu pokles na -0,55baru (bez zásobníka -0,25baru)
Posilovač brzd ešte ako tak funguje do -0,45baru. Mne to teraz funguje tak, že na voľnobehu môžem zošliapnuť brzd. pedál 3-4 krát po sebe a až potom zacítim tvrdší pedál. Do max. podtlaku sa znovu dostane po 30sek. Meranie som robil pri voľnobežých otáčkach.
Možno to niekomu pomôže čo má podobný problém.
šišobmw.
Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 09 pro 2011 09:36
od marek sk,lm
NOO! dikes za info - inak ja som presne nad takimto niecim rozmyslal.Reku ked pumpa nestiha tak treba nejaky "zasobnik".
Na favorite mi podtlak drzi aj po 2 dnoch na 2-3 zosliapnutia (je sice tahany karburatorom - no drzi), na D1 mi po vypnuti motora "vyfuci do par sekund...

asi to nieje celkom v poriadku, co myslite?
Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 10 pro 2011 11:41
od sisobmw
Asi nie. Ja keď som odpojil tú hadičku k tomu kúreniu a zaslepil podtlak držal aj 10min., viac som to nemeral. Takže to treba skontrolovať kde to púšťa.
Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 12 pro 2011 06:06
od Hubert
Standartně bejvá ne té hadičce ventil na EGR. Takže ji stačilo pouze zaslepit. Ten zásobník je dle mě zbytečný. Ale hlavně že ti to pomohlo.
Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 12 pro 2011 16:28
od sisobmw
EGR ventil je dopojený s tou hadičkou čo je zaslepená skrutkou, je to vidieť na fotke.
Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 12 pro 2011 21:25
od Sláma Karel
Počkej počkej, ona 200tdi má EGR ventil? To je nějaká raritka. Ještě ani spousta 300tdi neměla EGR ventil.
Ve 200tdi jsem ho ještě neviděl.
A další věc je, že rady třístovkářů jsou pro dvoustovkáře docela málo použitelné, protože 300tdi má zcela jiné topení a už vůbec ne ovládané klapky podtlakem. Jiná je i vakuová pumpa.
K

Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 14 pro 2011 18:12
od sisobmw
Tak táto 200tdi EGR ventil mala. Auto bolo dovezené z Belgicka a už v 92 tam vraj mali zelený zákon - platila sa menšia daň za auto. Samozrejme, že bol odstavený.
Ja si vôbec netrúfam niekomu radiť, len som sa zdôveril s mojimi skúsenosťami, ktoré fungujú.
A ten zásobník podtlaku sa dá zapojiť určite aj na 300tdi. Stačí pridať jednu odbočku. A dokonca viem aj to, že podtlaková pumpa je inakšia. Mimochodom ľahšie prístupná ako na 300tdi. Neviem prečo to čo je dobré menia.
Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 12 srp 2012 11:55
od gibson
mam rovnaky problem ano sisobmw
uz dlhsie mi tecie okolo vakuovej pumpy a teras to prestalo brzdit, vracia mi pedal...
neviem presne ako to funguje len sa domnievam, ze ked ju odsubujem tak bude tiect motorovy olej alebo co mi to vlastne tecie??
dik za rady
Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 12 čer 2013 14:46
od gibson
gibson píše:mam rovnaky problem ano sisobmw
uz dlhsie mi tecie okolo vakuovej pumpy a teras to prestalo brzdit, vracia mi pedal...
neviem presne ako to funguje len sa domnievam, ze ked ju odsubujem tak bude tiect motorovy olej alebo co mi to vlastne tecie??
dik za rady
pozeram ze bez reakcie, tak keby to malo niekomu pomoct:
vymenil som tesnenie od vakouvou pumpou a ani netrebalo davat prvy valec do hornej uvrate...
Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 12 čer 2013 14:49
od gibson
aktualny roblem:
menil som predne brzdy aj kotuce za vacsie z defa a nejak mi to teras brzdi az na 2-3 zabrzdenie
odvzdusnoval som uz 4 krat a mal som uz aj rozobraty brzdovy valec ale bez zmeny...
poradte prosim

Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 13 čer 2013 11:07
od Piskot
...pokud se to musí "našlapat" tak je tam buď vzduch nebo mají brzdiče větší pístky než byl originál (tedy větší objem kapaliny) a pumpa nestíhá. Ale zase na druhou stranu někdo tady na foru psal, že defenderové brzdiče ze 110 by tam měli jít bez problémů. Otázka je, co je to vlastně za typ brzdiče cos tam dal ....
Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 13 čer 2013 11:20
od gibson
no kupoval som to tu na fore ako brzdice zo 110tky

Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 13 čer 2013 11:52
od Piskot
....jediné co mne napadá, vyloučit použití nesprávného typu brzdiče a to by jsi mohl zjistit dle čísla dílu (mělo by být někde vyražené na odlitku brzdiče). Zkus případně kontaktovat uživatele "fidzi", ten si přehazoval přední brzdy z defendera na disco I a funguje mu to. Třeba by Ti mohl pomoci s identifikací dílů. Držím palce ať to vyřešíš

Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 13 čer 2013 12:05
od gibson
diky za rady, skusim to este ras odvzdusnit a ak to nepojde tak mu napisem

Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 13 čer 2013 12:07
od Tonny
odvzdušnil jsi jen předek co jsi dělal nebo jsi odvzdušnil i zadek? a odvzdušnil znamená co? že jsi jen čekal až z toho přestanou jít bublinky nebo jsi použil i hadičku a proteklo tam něco skrz aby to bylo pořádně?
Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 13 čer 2013 13:06
od gibson
Tonny píše:odvzdušnil jsi jen předek co jsi dělal nebo jsi odvzdušnil i zadek? a odvzdušnil znamená co? že jsi jen čekal až z toho přestanou jít bublinky nebo jsi použil i hadičku a proteklo tam něco skrz aby to bylo pořádně?
neovereny postup:
vypnuty motor
na brzdici priehladna hadicka na odvzdusnovaku
niekto macka zopar krat brzdu
pri stlacenej brzde povolim odvzdusnovak a znova dotiahnem kym prestanu ist bublinky
par krat zopakujem postup na kazdom brzdici - prednom aj zadnom
mam nastartovat nech to je s posilovacom alebo ako??
alebo moze byt problem aj v posilovaci?
Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 13 čer 2013 13:12
od BAGETKA
no jo to delas hezky ale musis zacit kolem ktere je nejdal a skoncit u nejkratsim aby si s toho dostal vzduch
Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 13 čer 2013 13:14
od gibson
ok, konecne mam niekoho kto moze mackat brzdu tak idem hned na to
dik

Re: DI brzdy nebrzdi
Napsal: 13 čer 2013 19:44
od gibson
ok, takze uz brzdime, este 2 krat som dal kolecko ako isal bagetka a ide to
vdakam vsetkym za rady
