Stránka 2 z 11

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 19 bře 2011 22:20
od Acon
niekd som to tu už písal. Mne to robilo spínacie relé. Bol začiernený kontakt a nezapínalo to ABS čerpadlo. Skús kocku napojiť priamo na baterku, nie viac ako na cca 3-4s, malo by ABS vrčať a natlakovať systém. Ak zhasnú kontrolky, bude to ono.

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 03 dub 2011 19:49
od LTR
Kto mi vie poradiť ako je to z ABS riadiacou jednotkou, či je aj samostatná, ktorá je to, kde sa nachádza, či je prepojená z hlavnou RJ. Napojil som to na diagnostiku vyčistili sa všetky chyby, ale nechcelo to úplne komunikovať z riadiacou jednotkou, potom sa to nejako rozbehlo, snímače na kolesách a rozdeľovač tlaku mali dobre hodnoty, ale išlo to len 15 km potom to znova začalo sa rosviecovť a po 20 km to svietilo presne tak ako to bolo pred tým. Len škoda, že som nestihol nevyskúšal funkčnosť, keď to bolo podla kontroliek funkčné, aby som vedel že či to ozaj bolo prevádzky schopné. Tak sa už teším ako a koľko mi to ide trvať pokiaľ na niečo prídem.

L


:cry:

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 03 dub 2011 20:20
od MadTom
Je to jednotka SLABS - řídí ABS, TC, HDC a vzuchový podvozek. A je normálně napojená na diagnostický konektor a z něj se dají přes diagnostiku vyčítat chyby. U D2 to bývají nejčastěji čidla ABS a spínače v ABS modulátoru. Většinou diagnostika napoví docela přesně, co se děje.

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 03 dub 2011 20:32
od visby
MadTom píše:Je to jednotka SLABS - řídí ABS, TC, HDC a vzuchový podvozek. A je normálně napojená na diagnostický konektor a z něj se dají přes diagnostiku vyčítat chyby. U D2 to bývají nejčastěji čidla ABS a spínače v ABS modulátoru. Většinou diagnostika napoví docela přesně, co se děje.
robil som tam diagnostiku, vymazal som chyby (boli tam s pridavkom "historical") a vsetky kontrolky zhasli. sli sme to previezt ci nezasvietia znova -> nic. pozrel som napatie na cidlach, pozrel rychlost a vsetko sedelo chyby nehadzala. bohuzial sme nemali moznost otestovat funkciu ABSka.

ako som sa s tym hral, tak sa rozsvietili MILs a diagnostika sa nevedela spojit s RJ ABS, pricom spojenie s ECU motora fungovalo bez problemov. potom sa mi po restarte auta (zapalovanie off a on), podarilo spojit s RJ ABS, ale neobsahovala ziadne chyby.
MILs sa rozsvecovali nahodne, niekedy pri vycitani chyb, niekedy potom, neskor zhasli uplne a bolo...

moja diagnoza:
spojenie ECU motora a ABSka nie je v poriadku -> ked ECU strati spojenie s ABSkovou RJ, tak vyhodi MILs a vypne funkcnost ABS (plus dalsich veci).

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 03 dub 2011 20:43
od merlin
všichni odkazujete na topic---
a tím chci opět iniciovat téma, že vyhledávání tady je na dvě věci ...
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 11&t=12928

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 03 dub 2011 20:59
od MadTom
Ad Visby - jestli si to dobře pamatuju, tak z jednotky ABS jdou do jednotky motoru pouze informace o rychlosti - měly by to být impulzy. Ty když jednotka ABS negeneruje, tak jednotka motoru může vyhodit chybu. Myslím si, že opačně žádná data nejdou. Každopádně v obou jednotkách by mělo být k vyčtení chyby.
Horší je, že LR má použitý protokol, kterej nemá zrovna nejlíp řešeno ukončování komunikace. Takže při nějakým nestandardním kousnutí komunikace (může být způsobeno i diagnostikou), je občas potřeba vypnout zapalování a počkat i více než minutu, než se jednotky dostanou do nějakého definovaného výchozího stavu. Starej Nanocom na to byl docela náchylnej - musel jsem ho opakovaně odpojovat od PC a tím restartovat. Novej Nanocom to už zvládá lépe.

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 03 dub 2011 21:11
od visby
MILs rozsvecuje ECU motora nie? obe RJ nie su na spolocnom CANe?

co sa tyka tych chyb s komunikaciou, tak doteraz sa mi to stalo raz. v diskoske co ma LTR zo dva krat...

nema disco gateway na diagnostiku? ci je vsetko len na jednom CANe a diagnostika komunikuje s kazdou rj samostatne?

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 03 dub 2011 21:18
od DanoDEF
visby píše:... ci je vsetko len na jednom CANe a diagnostika komunikuje s kazdou rj samostatne?
... aj ked na ECU CANbus je tak funfuje iba u automatu.
... vsetky RJ su spojene paralelne jednym dratom po ktorom prebieha komunikacia s diagnostikou.

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 03 dub 2011 21:18
od Wojto
LTR píše:Kto mi vie poradiť ako je to z ABS riadiacou jednotkou, či je aj samostatná, ktorá je to, kde sa nachádza.....
:cry:

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 03 dub 2011 21:39
od visby
DanoDEF píše:... vsetky RJ su spojene paralelne jednym dratom po ktorom prebieha komunikacia s diagnostikou.
a to bude nejaky CAN, ci?

na prevodovku bude mat vlastny CAN, kedze tam bude asi vacsi traffic ako na diagnostickom rozhrani...

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 03 dub 2011 22:27
od MadTom
CAN - nejnovější typ sběrnice používaný mimo jiné i v autech - je vždy tahanej dvěma drátama - krouceným párem. V D2 je pouze u automatu - mezi řídící jednotkou motoru a řídící jednotkou automatické převodovky - ty si povídaj velice čile.
Jinak všechny řídící jednotky jsou připojený na konektor pro diagnostiku - jedním drátem všechny na jednom pinu, kromě originál webasta. A po tomto drátu si jednotky mezi sebou nepovídají.
MIL kontrolku rozsvěcuje jednotka motoru, a ta dostává po extra drátu s jednotky ABS údaje o rychlosti, které jednotka ABS získává z čidel na kolech. Pokud se to to vyskytuje dohromady, začal bych od jednotky motoru - měla by tam být chyba a potom šel na jednotku ABS.
Jo a k tomu CANu, v novejších autech už bývají dva samostatné - jeden je "rychlej" pro komunikaci mezi věcma co se řídí v reálném čase - třeba motor, brzdy a další, a druhej "pomalej" kterým se ovládají věci jako světla. Takže třeba do koncové lampy vedou dva dráty od napájení a dva dráty od pomalého CANu a to je vše. A do CANu se také připojuje u těchto auto diagnostika.
Na "předCANových" autech jsou tuším 3 různé protokoly - přesné označení můžu najít.

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 04 dub 2011 09:11
od visby
MadTom píše:MIL kontrolku rozsvěcuje jednotka motoru, a ta dostává po extra drátu s jednotky ABS údaje o rychlosti, které jednotka ABS získává z čidel na kolech. Pokud se to to vyskytuje dohromady, začal bych od jednotky motoru - měla by tam být chyba a potom šel na jednotku ABS.
motorova jednotka aj ABS jednotka boli bez chyby ked svietili MILs. prave toto ma zaraza, plus sa MILs rozsvecovali naozaj rozne a nahodne...
ked je ABS nefunkcne, zapise motorova RJ chybu? alebo s nim proste len nerata?

co sa tyka tych CANov v modernych autach, tak uz je to zlozitejsie. niektore maju dva CANy, luxusnejsie aj 3 a na diagnostiku zacinaju pouzivat gateway (dalsiu RJ, ktore rozdeluje requesty na rozlicne CANy, FlexRay a pod). plus dalsie bus protokoly

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 05 dub 2011 20:44
od LTR
Dnes som sa zabával z ABS, prečistil so všetky kontakty čo s tým súvisia. Prezrel som aj modulátor, vyčistil som to, premeral som mikrospínače a kontakty, všetko bolo OK, premeral som to aj priamo na SLABS ECU na konektore C0506, pin č.6 som voči ukostreniu, všetko bolo v norme, dá sa to premerať aj v zloženom stave, keď sa nebrzdi sú mikrospínače rozopnuté, postupne keď sa začne brzdiť zopne sa prvý a pri úplnom zošliapnutí sa zopne sa aj druhy, tak meraním odporu sa to dá pekne skontrolovať. Na konektore C0505 pin 1-8, som odporom premeral snímače na kolesách ktoré tiež mali správny odpor a neprerušoval sa ani pri hýbaní z prívodnými káblami, tak som nenašiel žiadnu chybu a pri zapnutí kontrolky svietili a všetky funkcie z ABS nefungujú, zatiaľ nemám diagnostiku a neviem o nikom kto ju ma v mojom okolí, tak budem pokračovať až keď budem mať možnosť napojenia na diagnostiku. Skúšal som aj ABS relatko a keď som prepojil silové kontakty na krátku dobu, modulátor ABS dosť hlasno vrčal a pri zapnutí zapaľovania sa z modulátora ABS ozýva pravidelný ton podobný cvrlikaniu. Tak zatiaľ jazdenie bez ABS, TC, ešte že to fungovalo v zime, kedy to bolo za potreby dosť často a ešte že som stihol spraviť CDL a môžem aj mimo cesty bez obáv.

L
:angry

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 17 dub 2011 14:27
od emo
nazdar vie mi niekto poradit bol som na diagnostike u kamarata svietia mi 3 kontrolky TC ABS ZJAZD a vypisalo to chybu : 0072 elektricka zavada clunkoveho ventilu 040072 ATT :think a som s toho jelen... ??? dik

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 17 dub 2011 16:53
od LubosBA
Ahoj. Ak sa nemýlim ventily sú v abs modulátore to je tá kocka pred vodičom.

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 18 dub 2011 13:51
od Petr XIX
Popis jak prvotně zdiagnostikovat SVS je tady http://www.roverparts.com/techtips/shut ... t_proc.cfm
Někde tu na foru byl i popis opravy SVS. Taky jsem to proletovával :-)

edit:
jo a tady je komplet popis opravy a jak má SVS fungovat:
http://www.landroverclubvi.com/abs-mod.html

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 01 kvě 2011 07:08
od WOYTA
Tak se mi taky rozsvítily ty kontrolky hlásící chybu ABS....... :hmm: .
Když se to napíchne na diagnostiku,pozná to , kde ta závada je, nebo se musí tak jako tak zkontrolovat všechno? Což znameno pro mě několik hodin práce LR doktora, páč, já umím jen věci rozebírat, ale dohromady mi to už tak dobře nejde......vždycky pár věcí přebývá.... :mrgreen: Woyta

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 01 kvě 2011 09:27
od Benjamin
WOYTA píše:Tak se mi taky rozsvítily ty kontrolky hlásící chybu ABS....... :hmm: .
Když se to napíchne na diagnostiku,pozná to , kde ta závada je, nebo se musí tak jako tak zkontrolovat všechno? Což znameno pro mě několik hodin práce LR doktora, páč, já umím jen věci rozebírat, ale dohromady mi to už tak dobře nejde......vždycky pár věcí přebývá.... :mrgreen: Woyta
Diagnostika rozhodně pomůže - minimálně určí, na kterém kole (čidle) je chyba nebo zda není třeba v kostce ABS. Bez diagnostiky je to tuna hledání a práce navíc. Takže určitě napíchnout :mrk

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 21 led 2013 16:11
od MarekS
Tak mám tenhle problém taky :cry už od začátku co mám DII občas se rozsvítí a pak po dalším nastartování zhasnou někdy až po třetím.
Rozsvítí se když přejedu nerovnost.
Někdy i když jedu po rovině.
Tuhle dokonce i po nastartování když jsem ještě stál.
Není to každej den,ale občas to zazlobí pročet jsem to tady a nějak jsem se nestotožnil sníkým diagnostika když jsem ji konečně našel kdo ji tady má žádnou chybu nehlásí nic ani v ten moment nesvítilo. Budu to asi muset počkat až se rozsvítí a pak načíst,ale je mě divný,že v paměti žádná chyba není :think
Napadá někoho něco ?

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 13 úno 2013 20:48
od Věrka
Tak já dnes též, po projetí díry v cestě :lol: :lol: , asi to přenechám odborníkům :Sorry: .