Stránka 2 z 2
Re: kam druhou baterku
Napsal: 13 pro 2010 09:00
od Hubert
Taky přemýšlím o dvou baterkách. Jednu hlavní ta by táhla i naviják a druhou záložní na vodního bufíka a další spotřebiče v autě ale kam ji dám ještě nevím. Druhá by se připojovala jenom když by motor dobíjel jinak ne.
Re: kam druhou baterku
Napsal: 13 pro 2010 09:27
od Miloš II
MadTom píše:To co tady popisuje Pavel nebo Miloš - 2 optimy nedo jiné podobné baterky má smysl kvůli navijáku - aby měl z čeho tahat, ale neřeší to dostatečnou kapacitu druhé baterky pro webasto v zimě a ledničku v létě, případně pro notebook a podobné věci, nepoužívané za chodu motoru. Pokud se nepletu, tak tyhlety baterky mají kapacitu cca 55Ah.
.
Co mám zkušenosti s těma optimama (2x55) v létě i v zimě tak cokoliv co zapojíš (varná konvice, měnič, topení,PC + nějakej film) tak tohle vše potřebuješ, když někde zastavíš a jednorázově použiješ přes noc max, ještě ráno varná konvice. Pak nastartuješ odjedeš vše se dobije.
Samo že to není na to, že dojedeš na Mácháč s plnou ledničkou tam strčíš nohy do vody a čuňu do studenýho piva a to vše celej týden. Pak už to je o velikosti baterií. MIlošII
Re: kam druhou baterku
Napsal: 13 pro 2010 12:12
od RudaK
Miloš II píše:Samo že to není na to, že strčíš čuňu do studenýho piva
Čuňu ve studeným pivě sem měl celý víkend ( né týden ) . Od pátku do neděle non stop a v pondělí ráno to nastartovalo bez zaváhání . Vona ta lednička taky moc nebere,pokud nechceš to pivo lízat jak Eskimo

. Normální pitelná teplota cca 8 - 10°C , aby ti nezmrzla ta
čuňa 
jó a eště hrálo rádio - to nebylo non stop zaplý

Re: kam druhou baterku
Napsal: 13 pro 2010 12:17
od visby
ono zase zalezi od spotrebicov. ak mas absorpcnu chladnicku, tak mas za jeden den aj tri optimy vybite;-)
Re: kam druhou baterku
Napsal: 13 pro 2010 18:13
od Steve
RudaK: Čuňu ve studeným pivě sem měl celý víkend ( né týden ) . Od pátku do neděle non stop a v pondělí ráno to nastartovalo bez zaváhání
No, v tomto počasí to mohlo zůstat i venku a ještě přihřát
Opravdu máš baterky do série? Ne paralelně?

Re: kam druhou baterku
Napsal: 14 pro 2010 05:29
od RudaK
Steve píše: No, v tomto počasí to mohlo zůstat i venku a ještě přihřát
Opravdu máš baterky do série? Ne paralelně?

Já myslel v létě

( ve stínu cca 30°C - teda pařák

) Já té terminologii nerozumím ....prostě za sebou

+- +-
p.s. teď se dá pivo pít za kamnama

aby ti neumzla čuňa ( o žízeň nejde,teď se dodržuje pitný režim

)
Re: kam druhou baterku
Napsal: 17 pro 2010 11:12
od lukes
děkuji za rady v první řadě jsem nechal přepojit ateso napřímo na baterku (celonoční topení šlo jen v případě zastrčeného klíčku v zapalování a otočeného na první stupeň, hraje radio ale nesvítí palubovka) dám tomu ještě jednu noc, pak vyměním baterku za novější a na třetí neúspěšnou noc budu pátrat kam dát ovládání navijáku a poté osadím další baterku jen pro topení.
ještě jednou děkuji vám za rady
Re: kam druhou baterku
Napsal: 30 čer 2011 22:12
od Mike III
tak už mám taky druhou baterku - trakční, na vybíjení napojený 4 zásuvky na originál svazku. 1 vpředu, 1 ve středové konzoli a dvě v kufru, nabíjení se připíná po cca 3 vteřinách po nastartování - zatím to funguje hezky. Kapacita 80Ah
Re: kam druhou baterku
Napsal: 01 črc 2011 06:40
od Frana
V D3 je misto na druhou 75Ah baterku v tom plastovym kastliku s posilovacem brzd. Ja ji tam mam.