IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
Moderátor: Acon
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
... pri tomto zapojeni mas cast spotrebicov na jednej a cast na druhej baterke. Kludne sa ti moze stat, ze chladnickou vybijes jednu baterku a povedzme zapnutymi svetlami na aute druhu. Preferujem zapojenie kedy pri vypnutom zapalovani mas jednu baterku upne izolovanu a v pripade nudze ju pouzijes.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Mike III
- Příspěvky: 415
- Registrován: 06 črc 2010 10:39
- tel.: +420777251521
- auto: DIII, L322
- Kontaktovat uživatele:
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
cyrix mám, i dodávám, tohle je úplně v pořádku.
přidám popis funkce
Cyrix-ct 12/24V 120A mikroprocesorem řízený bateriový propojovač (nebo také separátor či oddělovač). Relé pro dobíjení druhé baterie.
Heavy Duty bateriový propojovač automaticky spojí paralelně baterie pokud napětí na baterii dosáhne nastavené úrovně (což v praxi znamená, že baterie je nabíjená) a rozpojí baterie, pokud napětí klesne pod nastavenou úroveň (baterie přestaly být dobíjeny). Cyrix také rozpojí baterie při přepětí, například když dojde k poškození nabíjení. Hlavní využití je tedy například v karavanech a lodích, kde jsou dvě baterie, jedna startovací a druhá napájecí. Baterie budou spojeny při nastartovaném motoru a rozdělené v době stání.
Cyrix-ct je exelentní náhradou diodových separátorů (izolátorů). Hlavní vlastnosí je, že úbytek napětí je nulový, takže výstupní napětí alternátoru nebo nabíječe nemusí být navyšováno.
Některé konkurenční separátory pracují na čistě napěťím řízené bázi, takže v případě náhlého poklesu napětí (připojení velké vybité baterie) dojde k rozpojení a to vede k selhání celého systému. Software Cyrixu-i 12/24 dělá více než jen spojuje a rozpojuje baterie na základě napětí. Cyrix-i 12/24 sleduje základní napěťový trend (rostoucí nebo klesající) a obrátí předchozí stav pouze je-li trend změněn v určitém časovém úseku.
12/24 automatické nastavení
Cyrix-i 12/24 automaticky provede volbu napětí
Upřednostnění startovací baterie
Typicky je startovací baterie připojena přímo k alternátoru. Napájecí baterie (baterie pro napájení elektrických spotřebičů ve voze, karavanu, či lodi) je spojována se startovací pomocí Cyrix-i 12/24. Jakmile Cyrix-i rozpozná, že napětí na startovací baterii dosáhlo potřebné úrovně, sepne se a tím dojde ke spojení obou baterií a jejich nabíjení alternátorem.
Oboustranné měření napětí
Cyric měří napětí na obou bateriích. Pokud dojde k dobíjení napájecí baterie (například v kempu nebo marině), pak dojde také ke spojení se startovací baterií a jsou dobíjeny obě.
Aby se předešlo nenadálým situacím při montáži nebo je-li jedna baterie odpojena, Cyryx se nesepne, pokud jedna z baterií má nižší napětí než 2V (12V baterie), nebo 4V (24V baterie)
Paralelní spojení v případě nouze (pomoc při startu)
Cyrix může být spuštěn-sepnut tlačítkem (není součástí zařízení) automaticky na dobu 30s od sepnutí tlačítka, nebo lze provést zapojení, kdy baterie jsou spojeny po celou dobu sepnutí tlačítka. Obojí se může využít k dosažení většího startovacího výkonu baterie.
Teplotní ochrana
Cyrix-ct obsahuje zabudovanou teplotní ochranu.
TECHNICKÉ PARAMETRY
Trvalý proud :120A
Maximální proud (5s): 180A
Vstupní napětí: 0-36VDC
Spínací napětí (pro 24V systém jsou hodnoty dvojnásobné)
Trvale rozpojeno: <13V
Spojovací napětí (spoždění ca 10min): 13~13,2V
Spojovací napětí (spoždění ca 5min): 13,2~13,4V
Spojovací napětí (spoždění ca 1min): 13,4~13,6V
Spojovací napětí (spoždění ca 4s): 13,6~13,8V
Rozpínací napětí
Rozpojeno: >16V (přepětí)
Trvale spojeno: >12.8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 3min): 12,4~12,8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 30s): 12,2~12,4V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 10s): 12,0~12,2V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 1s): 11,0~12,0V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 0s): <11V
Odpojení při přepětí: 16 / 32V
Spotřeba v rozepnutém stavu: 4mA
Spotřeba při sepnutém stavu: 12V 220mA, 24V 120mA
Krytí: IP54
přidám popis funkce
Cyrix-ct 12/24V 120A mikroprocesorem řízený bateriový propojovač (nebo také separátor či oddělovač). Relé pro dobíjení druhé baterie.
Heavy Duty bateriový propojovač automaticky spojí paralelně baterie pokud napětí na baterii dosáhne nastavené úrovně (což v praxi znamená, že baterie je nabíjená) a rozpojí baterie, pokud napětí klesne pod nastavenou úroveň (baterie přestaly být dobíjeny). Cyrix také rozpojí baterie při přepětí, například když dojde k poškození nabíjení. Hlavní využití je tedy například v karavanech a lodích, kde jsou dvě baterie, jedna startovací a druhá napájecí. Baterie budou spojeny při nastartovaném motoru a rozdělené v době stání.
Cyrix-ct je exelentní náhradou diodových separátorů (izolátorů). Hlavní vlastnosí je, že úbytek napětí je nulový, takže výstupní napětí alternátoru nebo nabíječe nemusí být navyšováno.
Některé konkurenční separátory pracují na čistě napěťím řízené bázi, takže v případě náhlého poklesu napětí (připojení velké vybité baterie) dojde k rozpojení a to vede k selhání celého systému. Software Cyrixu-i 12/24 dělá více než jen spojuje a rozpojuje baterie na základě napětí. Cyrix-i 12/24 sleduje základní napěťový trend (rostoucí nebo klesající) a obrátí předchozí stav pouze je-li trend změněn v určitém časovém úseku.
12/24 automatické nastavení
Cyrix-i 12/24 automaticky provede volbu napětí
Upřednostnění startovací baterie
Typicky je startovací baterie připojena přímo k alternátoru. Napájecí baterie (baterie pro napájení elektrických spotřebičů ve voze, karavanu, či lodi) je spojována se startovací pomocí Cyrix-i 12/24. Jakmile Cyrix-i rozpozná, že napětí na startovací baterii dosáhlo potřebné úrovně, sepne se a tím dojde ke spojení obou baterií a jejich nabíjení alternátorem.
Oboustranné měření napětí
Cyric měří napětí na obou bateriích. Pokud dojde k dobíjení napájecí baterie (například v kempu nebo marině), pak dojde také ke spojení se startovací baterií a jsou dobíjeny obě.
Aby se předešlo nenadálým situacím při montáži nebo je-li jedna baterie odpojena, Cyryx se nesepne, pokud jedna z baterií má nižší napětí než 2V (12V baterie), nebo 4V (24V baterie)
Paralelní spojení v případě nouze (pomoc při startu)
Cyrix může být spuštěn-sepnut tlačítkem (není součástí zařízení) automaticky na dobu 30s od sepnutí tlačítka, nebo lze provést zapojení, kdy baterie jsou spojeny po celou dobu sepnutí tlačítka. Obojí se může využít k dosažení většího startovacího výkonu baterie.
Teplotní ochrana
Cyrix-ct obsahuje zabudovanou teplotní ochranu.
TECHNICKÉ PARAMETRY
Trvalý proud :120A
Maximální proud (5s): 180A
Vstupní napětí: 0-36VDC
Spínací napětí (pro 24V systém jsou hodnoty dvojnásobné)
Trvale rozpojeno: <13V
Spojovací napětí (spoždění ca 10min): 13~13,2V
Spojovací napětí (spoždění ca 5min): 13,2~13,4V
Spojovací napětí (spoždění ca 1min): 13,4~13,6V
Spojovací napětí (spoždění ca 4s): 13,6~13,8V
Rozpínací napětí
Rozpojeno: >16V (přepětí)
Trvale spojeno: >12.8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 3min): 12,4~12,8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 30s): 12,2~12,4V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 10s): 12,0~12,2V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 1s): 11,0~12,0V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 0s): <11V
Odpojení při přepětí: 16 / 32V
Spotřeba v rozepnutém stavu: 4mA
Spotřeba při sepnutém stavu: 12V 220mA, 24V 120mA
Krytí: IP54
- charlie.tramp
- Příspěvky: 134
- Registrován: 08 črc 2009 15:52
- auto: LR Discovery I 300TD
- Bydliště: Highland
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
Zrovna tenhle problem resim, ale po precteni vlakna nemam jasno. Co tedy doporucujete pro provoz dvou baterii a pripadne jake zapojeni? S tim Cyrixem mate jake zkusennosti? Diky
Charlie of Highland
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
No ani ja v tom nemam jasno ale v zime to budem tiesit - asi cyrix
Tapatalk Positive
Tapatalk Positive
---------------------------------
LR Defender 110
BMW X5
LR Defender 110
BMW X5
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
Urban Panzer to spravil nasledovne:
http://www.discovery2.co.uk/twinbattery.html
Mne sa to celkom pozdáva, VSR je už na ceste
DanoB
http://www.discovery2.co.uk/twinbattery.html
Mne sa to celkom pozdáva, VSR je už na ceste

DanoB
LR Discovery II Td5
-
- Příspěvky: 15213
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
V D2 mám druhou baterku karavanovou a tu normálně natvrdo připnu přes relé k té hlavní ve chvíli, kdy je klíček v poloze pro chod motoru. Není to ideální, ale je to nejjednodušší řešení.
Do Defa plánuju dvě 105Ah startovací baterie se zvýšenou odolností proti hlubokému vybití - tj. měly by fungovat i jako ta karavanová. A tam to bude podobně - sekundární baterie připínaná k hlavní pomocí velkého stykače a pomocí druhého velké stykače budu moci tu hlavní baterii odpojit od auta - předpokládám, že drát ke startéru a alternátoru odpojovat nebudu. A přibude mi tam ještě vypínač/tlačítko pro tvrdé spojení obou baterií - třeba pro naviják při zdechnutém motoru.
Do Defa plánuju dvě 105Ah startovací baterie se zvýšenou odolností proti hlubokému vybití - tj. měly by fungovat i jako ta karavanová. A tam to bude podobně - sekundární baterie připínaná k hlavní pomocí velkého stykače a pomocí druhého velké stykače budu moci tu hlavní baterii odpojit od auta - předpokládám, že drát ke startéru a alternátoru odpojovat nebudu. A přibude mi tam ještě vypínač/tlačítko pro tvrdé spojení obou baterií - třeba pro naviják při zdechnutém motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
Mám dvě baterky ovládané T-Max Inteligentním bateriovým systémem zapojené dle návodu výrobce. A stalo se mi, že jsem nedopatřením úplně vytřískal hlavní startovací baterku, a jelikož je silenoid připojující sekundární baterku ovládanej hlavní baterkou, tak jsem stejně nenastartoval. 

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 15213
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
Jo, to je dobrej ojeb, ale to se dá řešit diodama - aby napájení řídící elektroniky bylo možné z obou baterií. No a stykače co mám se dají v nejhorším ovládat I prstem - dá se odšroubovat v pohodě kryt.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
A to VSR by to nevyriesilo? Na mna je to komplikovane, ale nieco podobne sa tusim pouziva v karavanoch...
Nemam v tom jasno ale dostudujem pripadne to niekto vyriesi skor.
Tapatalk Positive
Nemam v tom jasno ale dostudujem pripadne to niekto vyriesi skor.
Tapatalk Positive
---------------------------------
LR Defender 110
BMW X5
LR Defender 110
BMW X5
- charlie.tramp
- Příspěvky: 134
- Registrován: 08 črc 2009 15:52
- auto: LR Discovery I 300TD
- Bydliště: Highland
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
Ta druha autobaterie (uzitkova) musi byt trakcni nebo muze byt klasicka autobaterie?
Charlie of Highland
- Mike III
- Příspěvky: 415
- Registrován: 06 črc 2010 10:39
- tel.: +420777251521
- auto: DIII, L322
- Kontaktovat uživatele:
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
Cyrix běhá naprosto spolehlivě. řídí ho procesor a vyhodnocuje napětí na obou stranách. S tím, že startovací baterka je preferovaná jako první pro dobíjení.
- Mike III
- Příspěvky: 415
- Registrován: 06 črc 2010 10:39
- tel.: +420777251521
- auto: DIII, L322
- Kontaktovat uživatele:
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
rozhodně je lepší trakční pro využití napájení spotřebičůcharlie.tramp píše:Ta druha autobaterie (uzitkova) musi byt trakcni nebo muze byt klasicka autobaterie?
- charlie.tramp
- Příspěvky: 134
- Registrován: 08 črc 2009 15:52
- auto: LR Discovery I 300TD
- Bydliště: Highland
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
Diky mocMike III píše:rozhodně je lepší trakční pro využití napájení spotřebičůcharlie.tramp píše:Ta druha autobaterie (uzitkova) musi byt trakcni nebo muze byt klasicka autobaterie?

Charlie of Highland
- charlie.tramp
- Příspěvky: 134
- Registrován: 08 črc 2009 15:52
- auto: LR Discovery I 300TD
- Bydliště: Highland
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
Ted uz se jen rozhodnout jestli Cyrix komplet stavebnici nebo jen tu jednotku. Cenovy rozdil je znacny.
Charlie of Highland
- Mike III
- Příspěvky: 415
- Registrován: 06 črc 2010 10:39
- tel.: +420777251521
- auto: DIII, L322
- Kontaktovat uživatele:
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
spočítej si za kolik koupíš tohle nebo skutečnou délku kabelu co budeš potřebovat.
1 x 10 metrů červeného kabelu o průřezu 10 mm2
1 x 0,5 metru černého kabelu o průřezu 10 mm2
1 x 0,2 metru černého kabelu o průřezu 1,5 mm2 s okem o vnitřním průměru otvoru 8 mm a fastonem 6,3 mm (propojení výstupu 86 na Cyrixu-ct a baterie)
2 x oko s vnitřním otvorem o průměru 8 mm s izolací
4 x oko s vnitřním otvorem o průměru 6 mm s izolací
4 x černé stahovací pásky
+ čas a pak posoudíš co je pro tebe výhodnější.
Minimálně je to vodítko o průřezech
1 x 10 metrů červeného kabelu o průřezu 10 mm2
1 x 0,5 metru černého kabelu o průřezu 10 mm2
1 x 0,2 metru černého kabelu o průřezu 1,5 mm2 s okem o vnitřním průměru otvoru 8 mm a fastonem 6,3 mm (propojení výstupu 86 na Cyrixu-ct a baterie)
2 x oko s vnitřním otvorem o průměru 8 mm s izolací
4 x oko s vnitřním otvorem o průměru 6 mm s izolací
4 x černé stahovací pásky
+ čas a pak posoudíš co je pro tebe výhodnější.
Minimálně je to vodítko o průřezech
- richo.70
- Příspěvky: 466
- Registrován: 17 led 2013 22:19
- tel.: 723083731
- auto: LR 3, LR 4
- Bydliště: PV a RpR
- Kontaktovat uživatele:
Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii
Já pořídil do své D4 tohle: http://www.toomich.cz/obchod/frontrunne ... u-baterii/
Odskoušeno letošníma teplotama. Indel vydržel běžet 3 dny. Baterku tam mám 95 mA.
Odskoušeno letošníma teplotama. Indel vydržel běžet 3 dny. Baterku tam mám 95 mA.
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."