IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#21 Příspěvek od DanoDEF » 21 čer 2015 22:09

... pri tomto zapojeni mas cast spotrebicov na jednej a cast na druhej baterke. Kludne sa ti moze stat, ze chladnickou vybijes jednu baterku a povedzme zapnutymi svetlami na aute druhu. Preferujem zapojenie kedy pri vypnutom zapalovani mas jednu baterku upne izolovanu a v pripade nudze ju pouzijes.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Mike III
Příspěvky: 415
Registrován: 06 črc 2010 10:39
tel.: +420777251521
auto: DIII, L322
Kontaktovat uživatele:

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#22 Příspěvek od Mike III » 26 čer 2015 00:21

cyrix mám, i dodávám, tohle je úplně v pořádku.
přidám popis funkce

Cyrix-ct 12/24V 120A mikroprocesorem řízený bateriový propojovač (nebo také separátor či oddělovač). Relé pro dobíjení druhé baterie.
Heavy Duty bateriový propojovač automaticky spojí paralelně baterie pokud napětí na baterii dosáhne nastavené úrovně (což v praxi znamená, že baterie je nabíjená) a rozpojí baterie, pokud napětí klesne pod nastavenou úroveň (baterie přestaly být dobíjeny). Cyrix také rozpojí baterie při přepětí, například když dojde k poškození nabíjení. Hlavní využití je tedy například v karavanech a lodích, kde jsou dvě baterie, jedna startovací a druhá napájecí. Baterie budou spojeny při nastartovaném motoru a rozdělené v době stání.
Cyrix-ct je exelentní náhradou diodových separátorů (izolátorů). Hlavní vlastnosí je, že úbytek napětí je nulový, takže výstupní napětí alternátoru nebo nabíječe nemusí být navyšováno.
Některé konkurenční separátory pracují na čistě napěťím řízené bázi, takže v případě náhlého poklesu napětí (připojení velké vybité baterie) dojde k rozpojení a to vede k selhání celého systému. Software Cyrixu-i 12/24 dělá více než jen spojuje a rozpojuje baterie na základě napětí. Cyrix-i 12/24 sleduje základní napěťový trend (rostoucí nebo klesající) a obrátí předchozí stav pouze je-li trend změněn v určitém časovém úseku.
12/24 automatické nastavení
Cyrix-i 12/24 automaticky provede volbu napětí
Upřednostnění startovací baterie
Typicky je startovací baterie připojena přímo k alternátoru. Napájecí baterie (baterie pro napájení elektrických spotřebičů ve voze, karavanu, či lodi) je spojována se startovací pomocí Cyrix-i 12/24. Jakmile Cyrix-i rozpozná, že napětí na startovací baterii dosáhlo potřebné úrovně, sepne se a tím dojde ke spojení obou baterií a jejich nabíjení alternátorem.
Oboustranné měření napětí
Cyric měří napětí na obou bateriích. Pokud dojde k dobíjení napájecí baterie (například v kempu nebo marině), pak dojde také ke spojení se startovací baterií a jsou dobíjeny obě.
Aby se předešlo nenadálým situacím při montáži nebo je-li jedna baterie odpojena, Cyryx se nesepne, pokud jedna z baterií má nižší napětí než 2V (12V baterie), nebo 4V (24V baterie)
Paralelní spojení v případě nouze (pomoc při startu)
Cyrix může být spuštěn-sepnut tlačítkem (není součástí zařízení) automaticky na dobu 30s od sepnutí tlačítka, nebo lze provést zapojení, kdy baterie jsou spojeny po celou dobu sepnutí tlačítka. Obojí se může využít k dosažení většího startovacího výkonu baterie.

Teplotní ochrana
Cyrix-ct obsahuje zabudovanou teplotní ochranu.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Trvalý proud :120A
Maximální proud (5s): 180A
Vstupní napětí: 0-36VDC

Spínací napětí (pro 24V systém jsou hodnoty dvojnásobné)
Trvale rozpojeno: <13V
Spojovací napětí (spoždění ca 10min): 13~13,2V
Spojovací napětí (spoždění ca 5min): 13,2~13,4V
Spojovací napětí (spoždění ca 1min): 13,4~13,6V
Spojovací napětí (spoždění ca 4s): 13,6~13,8V

Rozpínací napětí
Rozpojeno: >16V (přepětí)
Trvale spojeno: >12.8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 3min): 12,4~12,8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 30s): 12,2~12,4V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 10s): 12,0~12,2V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 1s): 11,0~12,0V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 0s): <11V
Odpojení při přepětí: 16 / 32V
Spotřeba v rozepnutém stavu: 4mA
Spotřeba při sepnutém stavu: 12V 220mA, 24V 120mA
Krytí: IP54

Uživatelský avatar
charlie.tramp
Příspěvky: 134
Registrován: 08 črc 2009 15:52
auto: LR Discovery I 300TD
Bydliště: Highland

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#23 Příspěvek od charlie.tramp » 31 črc 2015 07:49

Zrovna tenhle problem resim, ale po precteni vlakna nemam jasno. Co tedy doporucujete pro provoz dvou baterii a pripadne jake zapojeni? S tim Cyrixem mate jake zkusennosti? Diky
Charlie of Highland

Uživatelský avatar
mdz79
Příspěvky: 87
Registrován: 23 bře 2014 13:06
auto: Defender 110
Bydliště: Senica, Slovensko

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#24 Příspěvek od mdz79 » 31 črc 2015 18:14

No ani ja v tom nemam jasno ale v zime to budem tiesit - asi cyrix


Tapatalk Positive
---------------------------------
LR Defender 110
BMW X5

Uživatelský avatar
faisceau
Příspěvky: 212
Registrován: 27 bře 2012 22:21
tel.: +421918707701
auto: LR Discovery Td5
Bydliště: Stredné Slovensko

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#25 Příspěvek od faisceau » 31 črc 2015 18:27

Urban Panzer to spravil nasledovne:

http://www.discovery2.co.uk/twinbattery.html

Mne sa to celkom pozdáva, VSR je už na ceste :-)


DanoB
LR Discovery II Td5

MadTom
Příspěvky: 15213
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#26 Příspěvek od MadTom » 31 črc 2015 20:40

V D2 mám druhou baterku karavanovou a tu normálně natvrdo připnu přes relé k té hlavní ve chvíli, kdy je klíček v poloze pro chod motoru. Není to ideální, ale je to nejjednodušší řešení.
Do Defa plánuju dvě 105Ah startovací baterie se zvýšenou odolností proti hlubokému vybití - tj. měly by fungovat i jako ta karavanová. A tam to bude podobně - sekundární baterie připínaná k hlavní pomocí velkého stykače a pomocí druhého velké stykače budu moci tu hlavní baterii odpojit od auta - předpokládám, že drát ke startéru a alternátoru odpojovat nebudu. A přibude mi tam ještě vypínač/tlačítko pro tvrdé spojení obou baterií - třeba pro naviják při zdechnutém motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#27 Příspěvek od mr-tomas » 31 črc 2015 23:46

Mám dvě baterky ovládané T-Max Inteligentním bateriovým systémem zapojené dle návodu výrobce. A stalo se mi, že jsem nedopatřením úplně vytřískal hlavní startovací baterku, a jelikož je silenoid připojující sekundární baterku ovládanej hlavní baterkou, tak jsem stejně nenastartoval. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 15213
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#28 Příspěvek od MadTom » 01 srp 2015 00:15

Jo, to je dobrej ojeb, ale to se dá řešit diodama - aby napájení řídící elektroniky bylo možné z obou baterií. No a stykače co mám se dají v nejhorším ovládat I prstem - dá se odšroubovat v pohodě kryt.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mdz79
Příspěvky: 87
Registrován: 23 bře 2014 13:06
auto: Defender 110
Bydliště: Senica, Slovensko

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#29 Příspěvek od mdz79 » 01 srp 2015 11:46

A to VSR by to nevyriesilo? Na mna je to komplikovane, ale nieco podobne sa tusim pouziva v karavanoch...
Nemam v tom jasno ale dostudujem pripadne to niekto vyriesi skor.


Tapatalk Positive
---------------------------------
LR Defender 110
BMW X5

Uživatelský avatar
charlie.tramp
Příspěvky: 134
Registrován: 08 črc 2009 15:52
auto: LR Discovery I 300TD
Bydliště: Highland

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#30 Příspěvek od charlie.tramp » 02 srp 2015 07:56

Ta druha autobaterie (uzitkova) musi byt trakcni nebo muze byt klasicka autobaterie?
Charlie of Highland

Uživatelský avatar
Mike III
Příspěvky: 415
Registrován: 06 črc 2010 10:39
tel.: +420777251521
auto: DIII, L322
Kontaktovat uživatele:

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#31 Příspěvek od Mike III » 02 srp 2015 16:14

Cyrix běhá naprosto spolehlivě. řídí ho procesor a vyhodnocuje napětí na obou stranách. S tím, že startovací baterka je preferovaná jako první pro dobíjení.

Uživatelský avatar
Mike III
Příspěvky: 415
Registrován: 06 črc 2010 10:39
tel.: +420777251521
auto: DIII, L322
Kontaktovat uživatele:

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#32 Příspěvek od Mike III » 02 srp 2015 16:16

charlie.tramp píše:Ta druha autobaterie (uzitkova) musi byt trakcni nebo muze byt klasicka autobaterie?
rozhodně je lepší trakční pro využití napájení spotřebičů

Uživatelský avatar
charlie.tramp
Příspěvky: 134
Registrován: 08 črc 2009 15:52
auto: LR Discovery I 300TD
Bydliště: Highland

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#33 Příspěvek od charlie.tramp » 02 srp 2015 18:48

Mike III píše:
charlie.tramp píše:Ta druha autobaterie (uzitkova) musi byt trakcni nebo muze byt klasicka autobaterie?
rozhodně je lepší trakční pro využití napájení spotřebičů
Diky moc :Sorry:
Charlie of Highland

Uživatelský avatar
charlie.tramp
Příspěvky: 134
Registrován: 08 črc 2009 15:52
auto: LR Discovery I 300TD
Bydliště: Highland

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#34 Příspěvek od charlie.tramp » 17 srp 2015 12:50

Ted uz se jen rozhodnout jestli Cyrix komplet stavebnici nebo jen tu jednotku. Cenovy rozdil je znacny.
Charlie of Highland

Uživatelský avatar
Mike III
Příspěvky: 415
Registrován: 06 črc 2010 10:39
tel.: +420777251521
auto: DIII, L322
Kontaktovat uživatele:

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#35 Příspěvek od Mike III » 17 srp 2015 17:54

spočítej si za kolik koupíš tohle nebo skutečnou délku kabelu co budeš potřebovat.
1 x 10 metrů červeného kabelu o průřezu 10 mm2
1 x 0,5 metru černého kabelu o průřezu 10 mm2
1 x 0,2 metru černého kabelu o průřezu 1,5 mm2 s okem o vnitřním průměru otvoru 8 mm a fastonem 6,3 mm (propojení výstupu 86 na Cyrixu-ct a baterie)
2 x oko s vnitřním otvorem o průměru 8 mm s izolací
4 x oko s vnitřním otvorem o průměru 6 mm s izolací
4 x černé stahovací pásky

+ čas a pak posoudíš co je pro tebe výhodnější.
Minimálně je to vodítko o průřezech

Uživatelský avatar
richo.70
Příspěvky: 466
Registrován: 17 led 2013 22:19
tel.: 723083731
auto: LR 3, LR 4
Bydliště: PV a RpR
Kontaktovat uživatele:

Re: IBS - inteligentny system pre riadenie autobaterii

#36 Příspěvek od richo.70 » 17 srp 2015 18:16

Já pořídil do své D4 tohle: http://www.toomich.cz/obchod/frontrunne ... u-baterii/

Odskoušeno letošníma teplotama. Indel vydržel běžet 3 dny. Baterku tam mám 95 mA.
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."

Odpovědět