Stránka 2 z 2
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 18 led 2011 08:11
od J. Pavlovský
Měl jsem kdysi Nissan Bluebird - od té doby nic co má šikmý oči nechci ! Rezavěl na úplně nepochopitelných místech - a o cenách ND raději nemluvit !
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 18 led 2011 17:19
od Martas99
Ježiš marja ,já fakt nevím co furt všichni máte s těma cenama dílů na japonce. Kdysi se to povídalo, někdy po revoluci a od té doby to každej papouškuje jako svatou pravdu a přitom ty díly jsou levnější než na škodovku. Připomíná mi to stejný blaf jako když čtu nějaký motoristický časopis a tam dělají test audi nebo VW a vždycky říkaj jak to má kvalitní materiály v interiéru a kvalitní spracování a podobné blbosti.
Co se týká pajera tak mám osobní zkušenost s 2.8TD z roku 96.
Pajero je o něco větší uvnitř už jen podle rozvoru náprav, pro ilustraci asi tak že měřím přes 2m a v pohodě se za sebe posadím aniž bych měl nějak skrčená kolena.
Motor určitě doporučuji 2.8 hlavně kvůli výkonu a taky že má řetěz. spotřeba cca od 9l do 14l s károu 3T.
Pokud to není bourané tak kastle nikde moc nerezne, max trochu zadní lemy ale to u auta z roku 96 není nic divného. Hlavne zkontroluj rám za zadníma kolama, tam to bývá shnilé u všech ale je to zase dobře přístupné takže se to dá svařit na autě. A pokud vybereš auto které má Super Select uzávěrky což mají skoro všechny co maj plastové lemy tak to projede stejně jako LR. Ohledně těch uzávěrek pohledej na OFFroud foru,nekde se tam řešil rozdíl.
Jinak auto má najeto cca 350tis a po technické stránce je OK, opravoval se tam akorát startér a žhavičky.
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 18 led 2011 18:07
od J. Pavlovský
V roce asi 2001 jsem za přední světlomety - byly oblezlé - zaplatil 11.000,- Pravda je, že auto mělo najeto 350 000km a motor nebral olej a šel jako hodinky... nebýt toho rezavění a cen byl jsem spokojen !
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 18 led 2011 18:37
od Martas99
Jo ten nissan bluebird nebyl moc rozšířenej takže si cenu za ty světla někdo mohl pekně napálit.
Já spíš myslím to jak lidé automaticky s japonským autem spojují drahé díly což opravdu ,ale opravdu není pravda

Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 19 led 2011 12:05
od Honza21
Proč jsou vůbec japonská auta v Evropě ?
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 19 led 2011 13:09
od Martas99
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 19 led 2011 15:20
od Tomas K (tkala)
Pro jistotu, kdybys chtěl jít do Patrola 4 válce 3 litry, nedělej to, sypou se motory. První vydržel 5.000 kiláků, druhej 50.000 a v servisu se nedivili...
Tom
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 19 led 2011 15:38
od RostaO
...tak ja Pajero mel. Bylo pohodlny. Ale ty ceny dilu jsou fakt problem. Jako kdyz pomocny cep rizeni, kterej jsme mel totalne vybitej stal pres 10 000,- predni ramena se musely koupit cely, ze nesly menit jen kulaky a to rameno taky nebylo za 3000,- atp. Takze ja rikam nebrat. Pohodlny to je, ale oproti D1 je ten servis dost o jinych penezich. Vlastni zkusenost.
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 19 led 2011 23:04
od Martas99
Já si myslím že zrovna na pajeru II jdou měnit čepy samostatně, o čemž svědčí i to že je nabízí v katalogu dílů, horní rameno stojí od cca 2300 do 4500,čep tak 600kč, pomocný čep řízení od cca 1800,- , ale to se každý může přesvědčit sám na jakémkoli e-shopu.
Zatím jsme výměnu po 350TIS nějak neřešili a stk to prošlo.
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 19 led 2011 23:14
od J. Pavlovský
No - mi 17 let stará Disco I koupená před dvěma lety za nějakejch 70 litrů taky STK prošla bez problémů...
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 19 led 2011 23:16
od Filip
ja myslim ze tu zbytocne riesite cenu dielov. Vsetkosa da ohnat v niekolkych cenovych kategoriach, tak ako aj pri LR. Je len na tvojom zvazeni ci risknes lacny diel, alebo kupis origo. Pri kupe musis mat aj trosku stastie na dobry kus a je jedno co si vyberies za auto. Kup si to co sa ti paci a ktore ti bude robit radost. Potom mu odpustis aj drobne opravy. A ver omu ze ich pri starsom aute bude dost, ajked vacsina oprav sa berie ako udrzba a bezne opotrebenie prevadzkou. Hlavne ked budes jazdit v terene
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 19 led 2011 23:18
od J. Pavlovský
Filip píše:ja myslim ze tu zbytocne riesite cenu dielov. Vsetkosa da ohnat v niekolkych cenovych kategoriach, tak ako aj pri LR. Je len na tvojom zvazeni ci risknes lacny diel, alebo kupis origo. Pri kupe musis mat aj trosku stastie na dobry kus a je jedno co si vyberies za auto. Kup si to co sa ti paci a ktore ti bude robit radost. Potom mu odpustis aj drobne opravy. A ver omu ze ich pri starsom aute bude dost, ajked vacsina oprav sa berie ako udrzba a bezne opotrebenie prevadzkou. Hlavne ked budes jazdit v terene
S tímhle se nedá než souhlasit ! Je to tak !
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 21 led 2011 10:41
od Martas99
To Pavlovsky:No - mi 17 let stará Disco I koupená před dvěma lety za nějakejch 70 litrů taky STK prošla bez problémů...
Ja to myslel tak že to auto má 350tis km najeto a je z roku 96 a má to origo podvozek a prošlo to technickou.
To Filip : souhlas

Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 22 led 2011 00:57
od Filip
vidim ze tie texty by som mal po sebe aj citat. Te grepovy tonic v klavesnici narusa moju gramatiku

Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 22 led 2011 01:50
od Diglobe
mám doma pajero 2,5l, rok výroby 91. Zkušenosti z praxe: hnije rám, zejména za zadními koly, zadní dveře koroze ve spodní části, ABS, častá porucha, raději jsem ho odpojil. Přední náprava samý kloub, stačí dát rozšiřující podložky a začne to vrzat, takže výměna kloubů je na místě. Jinak je pravda, že superselect není špatný a zadní špéra leccos zachrání (ale už mi taky nefunguje) interiér je docela pohodlný, plasty na blatníkách a prazích zakryjí rez, topí to, zatím jsem vyjel vše, co jsem potřeboval, spotřeba kolem 10l/100km, v terénu kolem 15-20L/100km, náhradní díly taky nejsou nějak kritické, pokud netrváš na origo, servis se dá sehnat taky relativně levně. Kupní cena nebyla vysoká, ale stejně jsem musel dát skoro 40% pořizovací ceny do nutných oprav (rozvody, vyvaření, opravy laku....) Každopádně se ale nemůžu dočkat, až seženu LR podle svých představ a japonce se zbavím

V Pajeru tě prostě nikdo nepozdraví, nikdo se za tebou neohlédne a o tom to tak trochu taky je.

Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 22 led 2011 03:42
od paramount2
S těma cenama dílů je to samozřejmě jasný....
Když budu srovnávat Pajero II a Discovery I (stejný rok) u D I budou ceny naprostý většiny dílů i několikanásobně nižší...
Nehledě na dostupnost a cenu dílů na úpravy vozu...tím myslím např liftový podvozky, šnorchly, pevnostňáky apod...
To si může v e-shopech najít každej...
Jinak co se týká Pajera, tak jedinej motor, kterej má smysl vzhledem ke spolehlivosti, výkonu a spotřebě je skutečně ten 2,8 TD...3l a 3,5 l benzíny maj až nesmyslnou spotřebu, 2,5 nafta zase nemá výkon...
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 25 led 2011 15:37
od Martas99
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 25 led 2011 15:41
od Miky_CZ
ted sme se bavili s kamaradem co ma pajero, shanel 4 silentbloky na zadni ramena, jeden stal 360kc, na disco stoji 56 a 120kc
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 25 led 2011 16:13
od Acon
Diglobe píše:... V Pajeru tě prostě nikdo nepozdraví, nikdo se za tebou neohlédne a o tom to tak trochu taky je.

čo dodať.
paramount2 píše:...... 2,5 nafta zase nemá výkon...
Nevidel by som to tak tragicky. Kamoš má 3l Patrola a že by mi nejako unikal, to by som netvrdil. Rozdiel samozrejme je ak na to ideme tak, že kto z koho, ale tak do 90-100km je LR dokonca svižnejší. Dych stráca po preradení na 4, potom má už Patrol nepatrne navrch.Ale pri bežnej jazde... Veľmi by som tie Patroly nepreceňoval. Je pravda, že mám TD5 ale podľa toho, čo som sa na tomto fóre dočítal, ak je 300ka OK, tak to nie je žiadna brzda.
Re: Disko 300 I alebo Pajero II 2,5
Napsal: 25 led 2011 16:26
od Stavros
Pokud se ti zda cena 360 za silentblok hodne, tak ti radim nekupuju si toyotu, jeden ten silentblok stoji 2000,- Ale myslim, ze cena dilu nebude pri vyberu auta az tak dulezita, to bysme jezdili vsichni ve skode 120, tam jsou ty dily jeste levnejsi.