Stránka 2 z 2
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 11 bře 2015 12:52
od Miloš II
Tak zátěžový je asi nejlepší si udělat na míru tj naložit a zvážít....ja je dělaldvakrát... skoušel jsem kombinaci přídavný měchy Airlift a klasycký měchy s Diskošky vložený do pružimy.. nejdýl vydržely Airlifty oboje se časem prodřou. Ted si do letdla beru sebou nový pera s 20cýtky drátu... přidáno 700kg. Miloš II
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 11 bře 2015 14:27
od Barbucha
MadTom píše:A s těmi tlumiči jsi si jistý? Mě na D2 fungovali podobné zvadu dobře zhruba rok, a od té doby už to není ono. U "prázdného" auta je to v pohodě, ale po naložení věcí na výlet a stanu na střechu, už to není ono. A to na testeru jsou krásně v pořádku.
No, abych pravdu rekl, me se to auto houpe i nenalozeny. A na tehle tlumicich uz jsem ho koupil a pry byly asi rok na aute a ja uz ho mam 2 roky a najeto asi 15 000 km. Byl jsem na testech tlumicu a ten vysel jako u novych. Tak jen z nej vim ze jsou dobry.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 11 bře 2015 14:42
od Barbucha
dava píše:Houpání zadku v zátěži je asi o pružinách, chtělo by to nahradit zátěžovýma. Pak ale zase budou cvakat zuby na každým šutru, pokud to nebudou nějaký fakt šikovný brka s progresivní charakteristikou, což by mohly mít OME.
Řidičovu a spolujezdcovu pružinu jsme tu nedávno řešili v jiným vlákně a došli jsme k závěru, že pro LHD to je nevýznamný, možná spíš problém. Pro RHD je nutná silnější pravá (značená jako řidičova), protože je přídavka, kardany , převodka řízení, sloupek řízení, brzdy, všechno vpravo. U LHD je z jmenovaného vpravo jen ta přídavka s kardanama, zbytek krámů to vyvažuje vlevo.
Já osobně mám teda TF každou jinou (DS/PS). DS tedy u řidiče, jak praví manuály, bo jsem tenkrát neřešil a spěchal. Auto vypadá rovně, ale fakt je, že 2x do roka měním uložení jednoho př. tlumiče. Měním teda pokaždý oboje, ale komplet vytlučený je to vždy nalevo. Netuším jestli to má něco společnýho, ale je to otrava
Z toho drncani mam taky obavu. A proto se ptam jakou s tim mate zkusenost vy.
Muzes mi prosim prelozit ty skratky do cestiny? Uz na vojne jsem vnich plaval.
RHD, LHD, TF, DS a PS.
Ulozeni tlumicu jsem jeste nemenil.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 11 bře 2015 18:32
od dava
Barbucha píše:dava píše:Houpání zadku v zátěži je asi o pružinách, chtělo by to nahradit zátěžovýma. Pak ale zase budou cvakat zuby na každým šutru, pokud to nebudou nějaký fakt šikovný brka s progresivní charakteristikou, což by mohly mít OME.
Řidičovu a spolujezdcovu pružinu jsme tu nedávno řešili v jiným vlákně a došli jsme k závěru, že pro LHD to je nevýznamný, možná spíš problém. Pro RHD je nutná silnější pravá (značená jako řidičova), protože je přídavka, kardany , převodka řízení, sloupek řízení, brzdy, všechno vpravo. U LHD je z jmenovaného vpravo jen ta přídavka s kardanama, zbytek krámů to vyvažuje vlevo.
Já osobně mám teda TF každou jinou (DS/PS). DS tedy u řidiče, jak praví manuály, bo jsem tenkrát neřešil a spěchal. Auto vypadá rovně, ale fakt je, že 2x do roka měním uložení jednoho př. tlumiče. Měním teda pokaždý oboje, ale komplet vytlučený je to vždy nalevo. Netuším jestli to má něco společnýho, ale je to otrava
Z toho drncani mam taky obavu. A proto se ptam jakou s tim mate zkusenost vy.
Muzes mi prosim prelozit ty skratky do cestiny? Uz na vojne jsem vnich plaval.
RHD, LHD, TF, DS a PS.
Ulozeni tlumicu jsem jeste nemenil.
No, pohodlí seriovky po úpravě prostě nebude co bejvalo.
LHD je left hand drive, levostranné řízení, RHD je pravostranné, tedy angličan
TF - myšlený jsou díly podvozků od TerraFirma, já mám od nich zatím jen přední pera a asi dám i tlumiče časem.
DS značí na pružině Driver Side, neboli řidičova strana. PS je Passenger Side, spolujezdcova strana.
Kupuju díly u Pavla , Litep4x4 :
http://www.litep4x4.cz/kategorie/discov ... standartni
Na tom páru co koupíš jsou pak označený, ale mám dojem že aspoň u DII se to týká pouze předních, jen u RRC myslím je každá jiná. DI nevím, ale Pavel bude vědět určitě. Nicméně jsem toho názoru, že na naše levostranný auta je to mimo mísu, jak jsem psal nahoře
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 11 bře 2015 18:46
od kupec18
To houpani je dojeb taky se mi to tak nepřijemně houpe i prazde, asi anglani ty pera spočitali blbě
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 11 bře 2015 18:48
od dava
Jo, a to co vložil MilošII vypadá dost dobře, to by mělo takhle nějak vypadat. Progres má na starosti menší rány, je to měkčí část pera a při větším rázu se zamáčkne a přijdou na řadu ty tvrdší části pružiny. Auto pak zůstane celkem pohodlné a zároveň víc unese.
Nicméně- tvrdší pružiny potřebují i výkonnější tlumiče, aby zvládly větší sílu útlumu odskoku. Jinak to pak drncá. Je to celkem peklo, jak se šáhne na podvozek. Skoro bych řekl, že pro normální užití je lepší jít do naladěný origo sady, třeba od TF nebo OME atd.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 11 bře 2015 18:49
od dava
kupec18 píše:To houpani je dojeb taky se mi to tak nepřijemně houpe i prazde, asi anglani ty pera spočitali blbě
No, před 20 rokama se to možná nehoupalo... nový origo budou taky jiný
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 11 bře 2015 18:57
od kupec18
dava píše:kupec18 píše:To houpani je dojeb taky se mi to tak nepřijemně houpe i prazde, asi anglani ty pera spočitali blbě
No, před 20 rokama se to možná nehoupalo... nový origo budou taky jiný
To bude taky pravda

Re: zátěžové pružiny
Napsal: 13 bře 2015 09:09
od Barbucha
Taky si myslím, že to mohou být původní pružiny. Když stojící auto ,,rozhoupu,, a pustím tak se zhoupne dvakrát na každou stranu a pak se zastaví. Tak to budou opravdu ty pružiny, než tlumiče.
Máte někdo ty HD pružiny standardní délky?? A jak se vám na nich jezdí??
Dava To pravo a levostranný řízení jsem typnul, ale to ostatní už ne. Dík za překlad.
U Pavla taky nakupuju. Poradím se i s ním.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 13 bře 2015 09:21
od habakuk
Já bych se přiklonil k MadTomovi a šel po tlumičích. Měl jsem stejné příznaky i na autě se vzduchovou zadní nápravou kdy na nerovnostech zadek koupal a v terénu to bylo ještě horší. Po výměně tlumičů vše ustalo. Co si pudem povídat prodejce se stářím tlumičů mohl kecat a TerraFirmy nejsou žádnej zázrak.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 19 kvě 2015 14:56
od wittmann19
ahoj , taky mi to drncá a poskakuje- odsjakuje vzádu , , mám tam nejspíš původní tlumiče i péra a měly by mít 200tis takže budou asi kaput.Když už budu měnit tlumiče dal bych i pružiny a zvednu o 5cm, Má někdo zkušenosti s :
http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... i-d2--50mm
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 19 kvě 2015 15:24
od habakuk
Proč chceš velké zatížení? Máš upravený auto nebo jej trvale přetěžuješ? Pokud nikoliv šel bych do standardního zatížení maximálně +50kg. Jinak to budeš mít zbytečně tvrdý.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 19 kvě 2015 21:25
od wittmann19
myslel jsem typ tlumičů a pružin Super Gaz co nabízí litep4x4 jestli má někdo zkušenosti nebo poradí nějaké jiné se zvýšením o 5cm , nějak jsem ten odkaz blbě zkopčil a je tam velká zátěž, myslel jsem normální nebo střední zátěž, Disco nepřetěžuji ,nic netahám , používám jako rodinné jen občas potřebuji nabalit plný kufr a zahrádku na dovolenou.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 20 kvě 2015 12:21
od habakuk
Mám je osazeny druhý rok. Budou mít najeto kolem 30t km a zatím spokojenost, ale nic jsem od nich nečekal tak možná proto jsem spokojený, že fungují líp než předešlé které měli najeto asi dost km.
Pružiny mám +100kg a auto zatím stojí rovně. Tlumiče spokojenost v terénu při vyšší rychlosti neodskakují a zadek utlumí. Silentbloky drží nic z nich neteče barva drží. Za mě nemám problém.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 03 čer 2015 14:22
od wittmann19
rozhoduji jestli koupit sadu
http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... i-d2--50mm nebo
http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... i-d2--50mm
cena skoro stejná ,tak nevím pro které se rozhodnout . A poradí někdo jak postupovat u výměny.. ? , hlavně asi u předku. A je potřeba dávat nějaké jiné silentbloky ? Ve značkovém roveru mi tam nějaké nacenily... : Silentbloky (kvůli tlumičům) 4170Kč bez DPH .díky