Stránka 2 z 2

Re: Xenony v DII - zkušenosti?

Napsal: 03 srp 2011 08:38
od MadTom
Z technického hlediska při startování dojde k poklesu napětí na cca 9-10V - podle toho, jak je dobrá baterka. Nejsem si jistej jestli Disco, ale fůra aut při startování vypíná nepotřebné spotřebiče (světla, ventilátory,...) aby ulevila baterce a měla co nejvíc elektriky k dispozici pro startování. Vypínání motoru neřeším, prostě se to odpojí. Napětí vyletět nemůže, drží ho baterka. Co se týče špiček, tak těch je nejvíc v benzínových autech - od zapalování, ale ty jsou velice krátké.
Na žárovky má největší vliv jejich zapínání (čili i to, že se automaticky vypnou při startování) a otřesy. Kdysi jsem měl v autě sadu žárovek a některým se regulérně po čase uklepaly vláka.
Ad H7 - máme v práci několik aute kde jsou osazené a několik, kde jsou ještě H4. Protože někteří kolegové jsou leví, tak to většinou měním já a musím říct že H7 často, třeba i 2 za rok v jednom autě a H4 vyjímečně.
Kdysi jsem si v takovém lepším obchodě s autodíly kupoval nějaké lepší H4 žárovky a prodavač mě přesvědčoval, že když jsou +30%, tak i víc topí, o těch 30%. Nevím kam chodil do školy, ale podle mě furt platí zákon zachování energie a prostě to nemůže vytopit víc, než si to vezme elektřiny. Navíc ty žárovky stály za houby a za 1 měsíc odešly, tak jsem jim je vrátil a nechal si vrátit peníze. Byli docela překvapení, že žárovky jim ještě nikdo nereklamoval.

Re: Xenony v DII - zkušenosti?

Napsal: 03 srp 2011 14:24
od fidzi
http://autoprislusenstvi.autostangl.cz/ ... =0&lang=cs

Pouzival sem na enduru a vydrzely opravdu dost.