Stránka 2 z 2

Re: identifikace

Napsal: 16 říj 2011 21:36
od DanoDEF
MadTom píše:Docela si dovedu představit dvě nastavení auta - jedno na běžné ježdění, které nebude tahat tak dobře k nízkým otáčkám (a tím pádem i kouřit) a druhé nastavení pro případ jízdy mimo silnici, kde se z motoru hodí vytáhnout trošku víc.
... a nema to TD5ka tak urobene ? ECU totiz vie kedy je zaradena redukcia.

Re: identifikace

Napsal: 17 říj 2011 00:44
od Acon
visby píše:to u td5ky znamena viac vstrekovat pri nizkych otackach, ked este nezabera turbo. nijak inak to neporiesis.
...
To je jasné. Lenže viac paliva = viac výfukových plynov = vyššie otáčky turba = viac vzduchu. A ja naivne predpokladám, že reamp dokáže zvýšiť plniaci tlak. Odo toho je tam predsa elektronicky ovládaný ventil. Či?

Re: identifikace

Napsal: 17 říj 2011 07:11
od MadTom
TD5ka při zařazení redukce změní hlavně reakci na plynový pedál - na začátku zmáčknutí je potom změna malá a pořádně přidává až skoro na konci chodu pedálu.
Tlak za turbem se dá zvýšit nastavením wastegate (u Defa je jenom mechanický, Disco tam má ještě elektronický ventil, pro přesnější řízení). Trošku to řeší i rychlejší náběh tlaku, ale jenom trošku.
Lépe je dát jiné turbo, s variabilním nastavením lopatek, to je potom shopné dávat dost tlaku i při cca 1400 otáček. Vzhledem k ceně tohoto turba, o tom budu uvažovat, až stávající turbo umře.

Re: identifikace

Napsal: 17 říj 2011 09:48
od visby
Acon píše:To je jasné. Lenže viac paliva = viac výfukových plynov = vyššie otáčky turba = viac vzduchu. A ja naivne predpokladám, že reamp dokáže zvýšiť plniaci tlak. Odo toho je tam predsa elektronicky ovládaný ventil. Či?
zalezi od toho v akej sfere otacok. urcite viac vsetrekovaneho paliva trochu urychli nastup turba, ale iba minimalne.

plniaci tlak dokazes zvysit iba tym ze okasles cidlo a aj to iba vo vysokych otackach. td5ka nema elektricky ovladany wastegate, disco ma len oneskorenie solenoidom. aj to pocitis az vo vyssich otackach. remapom ho v nizkych otackach nijak nezvysis. jedine novym turbom, tak ako spominal madtom. akurat tam treba uz brzdu a experta, co ti to cipne na to turbo...

2madtom: egrom jednak nechavas nejake male mnozstvo NOxov spalit, ale taktiez znizujes obsah kysliku v nasavanom vzduchu a tym padom motor skrtis. novsie diesle uz maju skrtiacu klapku a EGRom ti to uz len doladujes (prave kvoli dymivosti)
dve nastavenia budu asi tazke, kedze by si musel mat dve mapy (spravit si vlastny soft by bolo trochu peklo, ale su firmy ktore to robia;-))

Re: identifikace

Napsal: 17 říj 2011 09:49
od Acon
A existuje také na TD5ku? Aká je tá cena?

Re: identifikace

Napsal: 17 říj 2011 10:04
od visby
http://bellautoservices.co.uk/products/td5-vnt-turbo/" onclick="window.open(this.href);return false;

je to cca 2nasobok ceny normalneho turba. je to vsak velky tuning, za par eur dostanes z toho motora naozaj vela...

Re: identifikace

Napsal: 17 říj 2011 13:10
od MadTom
Jenom doplním - přepínat dvě mapy není problém, jednu jednotku už jsem takovou udělal a během tohoto týdne budu řešit lepší řešení, které bude méně pracné na výrobu a spolehlivější. Základem je větší paměť pro software v jednotce.
Druhá věc je, co do jednotky nalít za software. Zatím počítám na jedné straně se standardním sériovým a na druhé s laděným. Potom už jenom vypínač na palubní desku a můžeme porovnávat, jak se auto po načipování změní.

Re: identifikace

Napsal: 17 říj 2011 13:48
od Miloš II
MadTom píše:Jenom doplním - přepínat dvě mapy není problém, jednu jednotku už jsem takovou udělal a během tohoto týdne budu řešit lepší řešení, které bude méně pracné na výrobu a spolehlivější.
Přepínatelná ECU se chovala normálně podle očekávání akurát přepínání bude pozměněno....jinak tu něco k turbu....http://www.ebay.co.uk/itm/land-rover-td ... 4aafb00da8" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II

Re: identifikace

Napsal: 17 říj 2011 14:31
od Acon
745Ł ? Očakával som viac. Nie že by sa mi válala zbytočná 1000ka v €urópskych peniazoch, no je to chrobák do hlavy. Vyskúšal to už niekto? A dobre som pochopil, že netreba nič upravovať, jednoducho sa vymení turbo a maká to OK? Či?

Asi to bude chcieť samostatnú tému.

Re: identifikace

Napsal: 17 říj 2011 20:38
od Honza_offroad
MadTom píše:Pokud jsi krabičku jenom odpojit a nepropojil jsi příslušné signály tak jak mají být bez krabičky, tak je velmi pravděpodobné, že motor fungoval tak, jako by neměl připojené některé čidlo = běžel v nějak omezeném režimu.
Neni potreba nic propojovat ani resit, je to pripojene paralelne... nekolik takovych veci jsem uz zkoumal a jednu ma Jakub v aute...

Podle ty samoleky bych rek, ze je to ta co uz jsem mel v ruce.

Jinak jeste jednu doma mam, kdyby nekdo chtel experimentovat...

;-)

H.

Re: identifikace

Napsal: 17 říj 2011 21:46
od MadTom
Díky za info, takže je to ta horší možnost - pouze tahá za čidla směrem dolů. Ta lepší verze co jsem viděl byla řešená tak, že tam by AD převodník, tabulka a DA převodník. V tabulce byla napsaná korekční křivka a ta se dala měnit a tím nastavovat chování krabičky. A umělo to i kombinovat několik signálů dohromady a podle toho ovlivňovat jakou korekci to udělá. To se používalo minimálně jako teplotní omezení - dokud byl motor studenej, tak se krabička chovala transparentně a neovlivňovala funkci motoru.

Re: identifikace

Napsal: 17 říj 2011 21:50
od Honza_offroad
To co popisujes jsem videl taky na Patrolu, dokonce tam bylo vic moznosti nastaveni...

H.

Re: identifikace

Napsal: 02 lis 2011 18:27
od Xakru
Nedalo mi to a při čekání u Tesca na manželku jsem to kuchnul je to tak jak psal Honza_offroad je tam speciální spojka (krutispojka) zajištěná cínem a izolačkou.
Přikládám jak foto jednotky tak i "spojky". Musím to předělat o víkendu tohle se mi nelíbí. Zatím jsem odpojil krabičku a jezdím bez ní . V rychlostech nad 60 je auto jínější pod 60 to znát moc není. Uvidím co to udělá se spotřebou doteď papkalo +-13L. Původní krabičku někdo umně přetřel, aby nebylo vidět výrobce. Auto je z Dánska.

Petr

Update /po odpojení a vyjetí celé nádrže jsem zjistil že spotřeba klesla o 2l (10,8) což není zanedbatelné. Vzhledem že vedu knihu jízd a tankuji vždy plnou tak ta změna je reálná né zádný odhad/