zásuvka pro dobíjení a předehřev

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#21 Příspěvek od MadTom » 03 říj 2012 13:08

Já mám v plánu něco jiného - elektrickou "náhradu" naftového přihřívače vody (Webasto). Je to takovej "kus trubky" ve které jsou 3 žhavící svíčky - připojit se dá 1 nebo 2 nebo všechny 3. Originál je to z Fordu Focus 1. generace. Zapojit to půjde do malýho okruhu - do trubky co vede do topení. A ovládání zkusím (přes relátka) odvodit z původního ovládání naftovýho přihřívače. O Webastu jsem uvažoval, ale na krátký trasy není vhodné - než dojedeš tak se akorát stihne zapálit, a hlavně na jeho místě už mám v motorovém prostoru druhou baterku. Tohleto je dost malý na to, abych to tam někam dostal a i průmě trubek zhruba odpovídá tomu, co do topení vede.
Předehřen na 230V jsem měl na několik autech, co jsem s nima jezdil, a bylo to fajn. Bylo jedno, jestli je to v bloku nebo v hadici, stejně jsme to provozovali tak, že to motor ohřálo na cca 20°. Akorát do hadice to šlo dát pouze u motorů, kde vedla do bloku motoru zespodu, a mimo termostat. U některých aut prostě dole hadice není a to teplo doopravdy dolů nesleze. Ohřívat vodu v chladiči taky k ničemu není.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5763
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#22 Příspěvek od Miky_CZ » 03 říj 2012 13:30

v hadici to ma rover: Na hadici která vede zespoda od chladiče nahoru k vodnímu čerpadlu..
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 626
Registrován: 17 črc 2011 22:49
tel.: +421 905 979 273
auto: DI300Tdi ARO 240
Bydliště: Martin

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#23 Příspěvek od forester » 03 říj 2012 20:23

Ježiš neblnite,ohrevná špirála na AVIA,Zetor,Liaz stlojí 20€ vložiť do trubky ju zvládne každý zámočník.Potom rozrezať hadicu a nahodiť dve sk- pásky.už fakt nieje problém.Celé riešenie je za zlomok ceny origo systémov .
V jednoduchosti je krása.

Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#24 Příspěvek od Lochy » 05 říj 2012 22:10

http://nymbursky.net/topna-telesa/topna ... u-3103.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5254
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#25 Příspěvek od Rover » 05 říj 2012 22:41

a protože nejsem zámočník a u nás zámočníci jsou drahý a nechtěj moc dělat, tak proto jsem si koupil tu Defu a měl jsem to za 20 minut hotové... i s napuštěním nemrzky... místo toho, abych strávil 14 dní uháněním zámočníků..., myslím, že mně to vyšlo rychleji a levněji a vypadá to od Defy poměrně profi, včetně zapojení elektriky...
Country boy...

Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#26 Příspěvek od Lochy » 09 říj 2012 07:29

Rovere a kam máš vyvedenou zásuvku? Za nárazník?

Uživatelský avatar
ranger
Příspěvky: 27
Registrován: 15 říj 2009 18:56
auto: D2 man., r.v. 2001
Bydliště: RK - SK

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#27 Příspěvek od ranger » 20 lis 2012 18:55

Miky_CZ píše:v hadici to ma rover: Na hadici která vede zespoda od chladiče nahoru k vodnímu čerpadlu..
Prosim vas teda o radu, na ktoru hadicu je najvhodnejsie spiralu v krabicke nainstalovat, tak aby bola ucinne zahrievana kvapalina v motore? Mam DI, 300tdi a planujem to nainstalovat prave na hadicu medzi spodny vyvod chladica a cerpadlo chladiacej kvapaliny. Bude to takto fungovat? Dostane sa ohriata kvapalina do motora? Ako sa bude chovat termostat?
Vdaka za odpovede a pripadne namety.

Uživatelský avatar
MIROFF
Příspěvky: 293
Registrován: 18 říj 2007 20:28
tel.: +421915833118
auto: Discovery 300 Tdi
Bydliště: Dudince, Prešov, Bratislava - Karloffka

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#28 Příspěvek od MIROFF » 22 lis 2012 11:12

To ranger:
Presne ako píšeš. V obvode s predohrevom by namal byť termostat.
http://www.normans.cz/produkty/ohrev-os ... vy-ohrivac" onclick="window.open(this.href);return false;
Miro
Always Look on the Bright Side of Life...

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#29 Příspěvek od cesta » 10 pro 2012 13:11

Já našel tady toto vypadá to zajímavě, otázka je jak dlouho to vydrží ....chlapík říkal že to prodává 4 roky.
http://www.predehrevmotoru220v.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#30 Příspěvek od libovka » 11 pro 2012 20:29

MadTom píše:Já mám v plánu něco jiného - elektrickou "náhradu" naftového přihřívače vody (Webasto). Je to takovej "kus trubky" ve které jsou 3 žhavící svíčky - připojit se dá 1 nebo 2 nebo všechny 3. Originál je to z Fordu Focus 1. generace. Zapojit to půjde do malýho okruhu - do trubky co vede do topení. A ovládání zkusím (přes relátka) odvodit z původního ovládání naftovýho přihřívače. O Webastu jsem uvažoval, ale na krátký trasy není vhodné - než dojedeš tak se akorát stihne zapálit, a hlavně na jeho místě už mám v motorovém prostoru druhou baterku. Tohleto je dost malý na to, abych to tam někam dostal a i průmě trubek zhruba odpovídá tomu, co do topení vede.
Předehřen na 230V jsem měl na několik autech, co jsem s nima jezdil, a bylo to fajn. Bylo jedno, jestli je to v bloku nebo v hadici, stejně jsme to provozovali tak, že to motor ohřálo na cca 20°. Akorát do hadice to šlo dát pouze u motorů, kde vedla do bloku motoru zespodu, a mimo termostat. U některých aut prostě dole hadice není a to teplo doopravdy dolů nesleze. Ohřívat vodu v chladiči taky k ničemu není.
To si tam chci dat taky,ale mam to z Renaulta a ma to ty zhavicky 4.Takze to.ma 100 amper coz je docela dost. Obyc relatka takovej odber asi dlouho nevydrzej takze tam dam nejake zhavici rele.A jeste by me zajimalo co ma to dobijeni.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#31 Příspěvek od MadTom » 11 pro 2012 21:43

Obyč relátka to zvládnou - 1 relé na 1 žhavič. Co se týče dobíjení, tak je potřeba změřit, kolik klesne palubní napětí. Ono když si zapnu vyhřívání čelního a zadního skla, tak je to takz minimálně 50A, a to neberu světla, ventilátor topení a dobíjení akumulátoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11529
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#32 Příspěvek od eliott » 11 pro 2012 21:50

libovka píše:
MadTom píše:Já mám v plánu něco jiného - elektrickou "náhradu" naftového přihřívače vody (Webasto). Je to takovej "kus trubky" ve které jsou 3 žhavící svíčky - připojit se dá 1 nebo 2 nebo všechny 3. Originál je to z Fordu Focus 1. generace. Zapojit to půjde do malýho okruhu - do trubky co vede do topení. A ovládání zkusím (přes relátka) odvodit z původního ovládání naftovýho přihřívače. O Webastu jsem uvažoval, ale na krátký trasy není vhodné - než dojedeš tak se akorát stihne zapálit, a hlavně na jeho místě už mám v motorovém prostoru druhou baterku. Tohleto je dost malý na to, abych to tam někam dostal a i průmě trubek zhruba odpovídá tomu, co do topení vede.
Předehřen na 230V jsem měl na několik autech, co jsem s nima jezdil, a bylo to fajn. Bylo jedno, jestli je to v bloku nebo v hadici, stejně jsme to provozovali tak, že to motor ohřálo na cca 20°. Akorát do hadice to šlo dát pouze u motorů, kde vedla do bloku motoru zespodu, a mimo termostat. U některých aut prostě dole hadice není a to teplo doopravdy dolů nesleze. Ohřívat vodu v chladiči taky k ničemu není.
To si tam chci dat taky,ale mam to z Renaulta a ma to ty zhavicky 4.Takze to.ma 100 amper coz je docela dost. Obyc relatka takovej odber asi dlouho nevydrzej takze tam dam nejake zhavici rele.A jeste by me zajimalo co ma to dobijeni.

A mají to i koncernové vozy...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#33 Příspěvek od libovka » 12 pro 2012 10:45

MadTom píše:Obyč relátka to zvládnou - 1 relé na 1 žhavič. Co se týče dobíjení, tak je potřeba změřit, kolik klesne palubní napětí. Ono když si zapnu vyhřívání čelního a zadního skla, tak je to takz minimálně 50A, a to neberu světla, ventilátor topení a dobíjení akumulátoru.

Právě to dobíjení mě trápí.Myslím právě že na ty krátké trasi tahle volba moc vhodná není jelikož baterka a altík se z toho odběru poserou.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#34 Příspěvek od libovka » 12 pro 2012 10:46

libovka píše:
MadTom píše:Obyč relátka to zvládnou - 1 relé na 1 žhavič. Co se týče dobíjení, tak je potřeba změřit, kolik klesne palubní napětí. Ono když si zapnu vyhřívání čelního a zadního skla, tak je to takz minimálně 50A, a to neberu světla, ventilátor topení a dobíjení akumulátoru.

Právě to dobíjení mě trápí.Myslím právě že na ty krátké trasi tahle volba moc vhodná není jelikož baterka a altík se z toho odběru poserou.
Jinak téma o el.příhřevu už tu někde je.Osobně jsem ho sem dával jelikož na první diskošce jsem to měl taky,ale z BMW.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#35 Příspěvek od MadTom » 12 pro 2012 12:47

Hele, jak psal Elliot - má to většina nových dieselů, protože se jinak pořádně neohřejí. Taky tomu odpovídají alternátory co v těch autech jsou.
Pokud to mám shrnout podle sebe:
1. předehřev motoru a auta na 230V - prostě to píchnu do zásuvky a přijdu k vyhřátýmu autu, zásuvka bohužel není všude
2. naftovej předehřev - problém jsou krátký trasy - bufík se nestihne pořádně roztopit
3. elektrickej předehřev na 12V - má menší výkon než bufík

Jinak alternátor je v tu chvíli dobře chlazenej - je zima a je ještě studenej motor, takže se mu lépe pracuje. A co se týče dobíjení - je potřeba mít pořádnou baterku, aby auto chytlo hned a nemusel jsem ji vytloukat dlouhým startováním. Pořádnou myslím takovou aby točila startérem rychle = s malý vnitřním odporem.
A nejlepší je změřit si, kolik je odběr z alternátoru po nastartování - krásně se to dělá ktešťovým ampérmetrem, a kolik je v běžném provozu auta, když vrčí motor, svítí světla a běží ventilátor pro kabinu. A potom porovnáním s prudem co je schopnej alternátor dodávat mohu posoudit, jestli tam mohu dát elektrickej přihřívač nebo nemohu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#36 Příspěvek od libovka » 13 pro 2012 11:13

Tak jsem to dnes změřil a při zapnutých,obou sedačkách,obou sklech,světlech,větráku topení,leze z altíku cca 85A.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#37 Příspěvek od MadTom » 13 pro 2012 15:17

A kolik z toho leze do baterky? 20A?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#38 Příspěvek od lopik » 13 pro 2012 16:30

libovka píše:Tak jsem to dnes změřil a při zapnutých,obou sedačkách,obou sklech,světlech,větráku topení,leze z altíku cca 85A.
pri akých otáčkach motora si to meral?

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#39 Příspěvek od libovka » 13 pro 2012 18:22

Baterku mám zdřejmě dobrou.Lezlo do ní 10A a klesalo to.

Měřil jsem to při volnoběhu.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

#40 Příspěvek od MadTom » 13 pro 2012 18:45

Otáčky nejsou podstatné, alternátor má vlastní regulaci a roli hraje pouze, jestli se točí už dost rychle aby dal dost proudu na výstupu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět