zásuvka pro dobíjení a předehřev
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Já mám v plánu něco jiného - elektrickou "náhradu" naftového přihřívače vody (Webasto). Je to takovej "kus trubky" ve které jsou 3 žhavící svíčky - připojit se dá 1 nebo 2 nebo všechny 3. Originál je to z Fordu Focus 1. generace. Zapojit to půjde do malýho okruhu - do trubky co vede do topení. A ovládání zkusím (přes relátka) odvodit z původního ovládání naftovýho přihřívače. O Webastu jsem uvažoval, ale na krátký trasy není vhodné - než dojedeš tak se akorát stihne zapálit, a hlavně na jeho místě už mám v motorovém prostoru druhou baterku. Tohleto je dost malý na to, abych to tam někam dostal a i průmě trubek zhruba odpovídá tomu, co do topení vede.
Předehřen na 230V jsem měl na několik autech, co jsem s nima jezdil, a bylo to fajn. Bylo jedno, jestli je to v bloku nebo v hadici, stejně jsme to provozovali tak, že to motor ohřálo na cca 20°. Akorát do hadice to šlo dát pouze u motorů, kde vedla do bloku motoru zespodu, a mimo termostat. U některých aut prostě dole hadice není a to teplo doopravdy dolů nesleze. Ohřívat vodu v chladiči taky k ničemu není.
Předehřen na 230V jsem měl na několik autech, co jsem s nima jezdil, a bylo to fajn. Bylo jedno, jestli je to v bloku nebo v hadici, stejně jsme to provozovali tak, že to motor ohřálo na cca 20°. Akorát do hadice to šlo dát pouze u motorů, kde vedla do bloku motoru zespodu, a mimo termostat. U některých aut prostě dole hadice není a to teplo doopravdy dolů nesleze. Ohřívat vodu v chladiči taky k ničemu není.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5763
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
v hadici to ma rover: Na hadici která vede zespoda od chladiče nahoru k vodnímu čerpadlu..
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- forester
- Příspěvky: 626
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Ježiš neblnite,ohrevná špirála na AVIA,Zetor,Liaz stlojí 20€ vložiť do trubky ju zvládne každý zámočník.Potom rozrezať hadicu a nahodiť dve sk- pásky.už fakt nieje problém.Celé riešenie je za zlomok ceny origo systémov .
V jednoduchosti je krása.
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
http://nymbursky.net/topna-telesa/topna ... u-3103.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
a protože nejsem zámočník a u nás zámočníci jsou drahý a nechtěj moc dělat, tak proto jsem si koupil tu Defu a měl jsem to za 20 minut hotové... i s napuštěním nemrzky... místo toho, abych strávil 14 dní uháněním zámočníků..., myslím, že mně to vyšlo rychleji a levněji a vypadá to od Defy poměrně profi, včetně zapojení elektriky...
Country boy...
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Rovere a kam máš vyvedenou zásuvku? Za nárazník?
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Prosim vas teda o radu, na ktoru hadicu je najvhodnejsie spiralu v krabicke nainstalovat, tak aby bola ucinne zahrievana kvapalina v motore? Mam DI, 300tdi a planujem to nainstalovat prave na hadicu medzi spodny vyvod chladica a cerpadlo chladiacej kvapaliny. Bude to takto fungovat? Dostane sa ohriata kvapalina do motora? Ako sa bude chovat termostat?Miky_CZ píše:v hadici to ma rover: Na hadici která vede zespoda od chladiče nahoru k vodnímu čerpadlu..
Vdaka za odpovede a pripadne namety.
- MIROFF
- Příspěvky: 293
- Registrován: 18 říj 2007 20:28
- tel.: +421915833118
- auto: Discovery 300 Tdi
- Bydliště: Dudince, Prešov, Bratislava - Karloffka
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
To ranger:
Presne ako píšeš. V obvode s predohrevom by namal byť termostat.
http://www.normans.cz/produkty/ohrev-os ... vy-ohrivac" onclick="window.open(this.href);return false;
Miro
Presne ako píšeš. V obvode s predohrevom by namal byť termostat.
http://www.normans.cz/produkty/ohrev-os ... vy-ohrivac" onclick="window.open(this.href);return false;
Miro
Always Look on the Bright Side of Life...
- cesta
- Příspěvky: 546
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Já našel tady toto vypadá to zajímavě, otázka je jak dlouho to vydrží ....chlapík říkal že to prodává 4 roky.
http://www.predehrevmotoru220v.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.predehrevmotoru220v.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
To si tam chci dat taky,ale mam to z Renaulta a ma to ty zhavicky 4.Takze to.ma 100 amper coz je docela dost. Obyc relatka takovej odber asi dlouho nevydrzej takze tam dam nejake zhavici rele.A jeste by me zajimalo co ma to dobijeni.MadTom píše:Já mám v plánu něco jiného - elektrickou "náhradu" naftového přihřívače vody (Webasto). Je to takovej "kus trubky" ve které jsou 3 žhavící svíčky - připojit se dá 1 nebo 2 nebo všechny 3. Originál je to z Fordu Focus 1. generace. Zapojit to půjde do malýho okruhu - do trubky co vede do topení. A ovládání zkusím (přes relátka) odvodit z původního ovládání naftovýho přihřívače. O Webastu jsem uvažoval, ale na krátký trasy není vhodné - než dojedeš tak se akorát stihne zapálit, a hlavně na jeho místě už mám v motorovém prostoru druhou baterku. Tohleto je dost malý na to, abych to tam někam dostal a i průmě trubek zhruba odpovídá tomu, co do topení vede.
Předehřen na 230V jsem měl na několik autech, co jsem s nima jezdil, a bylo to fajn. Bylo jedno, jestli je to v bloku nebo v hadici, stejně jsme to provozovali tak, že to motor ohřálo na cca 20°. Akorát do hadice to šlo dát pouze u motorů, kde vedla do bloku motoru zespodu, a mimo termostat. U některých aut prostě dole hadice není a to teplo doopravdy dolů nesleze. Ohřívat vodu v chladiči taky k ničemu není.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Obyč relátka to zvládnou - 1 relé na 1 žhavič. Co se týče dobíjení, tak je potřeba změřit, kolik klesne palubní napětí. Ono když si zapnu vyhřívání čelního a zadního skla, tak je to takz minimálně 50A, a to neberu světla, ventilátor topení a dobíjení akumulátoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
libovka píše:To si tam chci dat taky,ale mam to z Renaulta a ma to ty zhavicky 4.Takze to.ma 100 amper coz je docela dost. Obyc relatka takovej odber asi dlouho nevydrzej takze tam dam nejake zhavici rele.A jeste by me zajimalo co ma to dobijeni.MadTom píše:Já mám v plánu něco jiného - elektrickou "náhradu" naftového přihřívače vody (Webasto). Je to takovej "kus trubky" ve které jsou 3 žhavící svíčky - připojit se dá 1 nebo 2 nebo všechny 3. Originál je to z Fordu Focus 1. generace. Zapojit to půjde do malýho okruhu - do trubky co vede do topení. A ovládání zkusím (přes relátka) odvodit z původního ovládání naftovýho přihřívače. O Webastu jsem uvažoval, ale na krátký trasy není vhodné - než dojedeš tak se akorát stihne zapálit, a hlavně na jeho místě už mám v motorovém prostoru druhou baterku. Tohleto je dost malý na to, abych to tam někam dostal a i průmě trubek zhruba odpovídá tomu, co do topení vede.
Předehřen na 230V jsem měl na několik autech, co jsem s nima jezdil, a bylo to fajn. Bylo jedno, jestli je to v bloku nebo v hadici, stejně jsme to provozovali tak, že to motor ohřálo na cca 20°. Akorát do hadice to šlo dát pouze u motorů, kde vedla do bloku motoru zespodu, a mimo termostat. U některých aut prostě dole hadice není a to teplo doopravdy dolů nesleze. Ohřívat vodu v chladiči taky k ničemu není.
A mají to i koncernové vozy...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
MadTom píše:Obyč relátka to zvládnou - 1 relé na 1 žhavič. Co se týče dobíjení, tak je potřeba změřit, kolik klesne palubní napětí. Ono když si zapnu vyhřívání čelního a zadního skla, tak je to takz minimálně 50A, a to neberu světla, ventilátor topení a dobíjení akumulátoru.
Právě to dobíjení mě trápí.Myslím právě že na ty krátké trasi tahle volba moc vhodná není jelikož baterka a altík se z toho odběru poserou.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Jinak téma o el.příhřevu už tu někde je.Osobně jsem ho sem dával jelikož na první diskošce jsem to měl taky,ale z BMW.libovka píše:MadTom píše:Obyč relátka to zvládnou - 1 relé na 1 žhavič. Co se týče dobíjení, tak je potřeba změřit, kolik klesne palubní napětí. Ono když si zapnu vyhřívání čelního a zadního skla, tak je to takz minimálně 50A, a to neberu světla, ventilátor topení a dobíjení akumulátoru.
Právě to dobíjení mě trápí.Myslím právě že na ty krátké trasi tahle volba moc vhodná není jelikož baterka a altík se z toho odběru poserou.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Hele, jak psal Elliot - má to většina nových dieselů, protože se jinak pořádně neohřejí. Taky tomu odpovídají alternátory co v těch autech jsou.
Pokud to mám shrnout podle sebe:
1. předehřev motoru a auta na 230V - prostě to píchnu do zásuvky a přijdu k vyhřátýmu autu, zásuvka bohužel není všude
2. naftovej předehřev - problém jsou krátký trasy - bufík se nestihne pořádně roztopit
3. elektrickej předehřev na 12V - má menší výkon než bufík
Jinak alternátor je v tu chvíli dobře chlazenej - je zima a je ještě studenej motor, takže se mu lépe pracuje. A co se týče dobíjení - je potřeba mít pořádnou baterku, aby auto chytlo hned a nemusel jsem ji vytloukat dlouhým startováním. Pořádnou myslím takovou aby točila startérem rychle = s malý vnitřním odporem.
A nejlepší je změřit si, kolik je odběr z alternátoru po nastartování - krásně se to dělá ktešťovým ampérmetrem, a kolik je v běžném provozu auta, když vrčí motor, svítí světla a běží ventilátor pro kabinu. A potom porovnáním s prudem co je schopnej alternátor dodávat mohu posoudit, jestli tam mohu dát elektrickej přihřívač nebo nemohu.
Pokud to mám shrnout podle sebe:
1. předehřev motoru a auta na 230V - prostě to píchnu do zásuvky a přijdu k vyhřátýmu autu, zásuvka bohužel není všude
2. naftovej předehřev - problém jsou krátký trasy - bufík se nestihne pořádně roztopit
3. elektrickej předehřev na 12V - má menší výkon než bufík
Jinak alternátor je v tu chvíli dobře chlazenej - je zima a je ještě studenej motor, takže se mu lépe pracuje. A co se týče dobíjení - je potřeba mít pořádnou baterku, aby auto chytlo hned a nemusel jsem ji vytloukat dlouhým startováním. Pořádnou myslím takovou aby točila startérem rychle = s malý vnitřním odporem.
A nejlepší je změřit si, kolik je odběr z alternátoru po nastartování - krásně se to dělá ktešťovým ampérmetrem, a kolik je v běžném provozu auta, když vrčí motor, svítí světla a běží ventilátor pro kabinu. A potom porovnáním s prudem co je schopnej alternátor dodávat mohu posoudit, jestli tam mohu dát elektrickej přihřívač nebo nemohu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Tak jsem to dnes změřil a při zapnutých,obou sedačkách,obou sklech,světlech,větráku topení,leze z altíku cca 85A.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
A kolik z toho leze do baterky? 20A?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
pri akých otáčkach motora si to meral?libovka píše:Tak jsem to dnes změřil a při zapnutých,obou sedačkách,obou sklech,světlech,větráku topení,leze z altíku cca 85A.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Baterku mám zdřejmě dobrou.Lezlo do ní 10A a klesalo to.
Měřil jsem to při volnoběhu.
Měřil jsem to při volnoběhu.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Otáčky nejsou podstatné, alternátor má vlastní regulaci a roli hraje pouze, jestli se točí už dost rychle aby dal dost proudu na výstupu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo