Stránka 2 z 4

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 03 říj 2012 13:08
od MadTom
Já mám v plánu něco jiného - elektrickou "náhradu" naftového přihřívače vody (Webasto). Je to takovej "kus trubky" ve které jsou 3 žhavící svíčky - připojit se dá 1 nebo 2 nebo všechny 3. Originál je to z Fordu Focus 1. generace. Zapojit to půjde do malýho okruhu - do trubky co vede do topení. A ovládání zkusím (přes relátka) odvodit z původního ovládání naftovýho přihřívače. O Webastu jsem uvažoval, ale na krátký trasy není vhodné - než dojedeš tak se akorát stihne zapálit, a hlavně na jeho místě už mám v motorovém prostoru druhou baterku. Tohleto je dost malý na to, abych to tam někam dostal a i průmě trubek zhruba odpovídá tomu, co do topení vede.
Předehřen na 230V jsem měl na několik autech, co jsem s nima jezdil, a bylo to fajn. Bylo jedno, jestli je to v bloku nebo v hadici, stejně jsme to provozovali tak, že to motor ohřálo na cca 20°. Akorát do hadice to šlo dát pouze u motorů, kde vedla do bloku motoru zespodu, a mimo termostat. U některých aut prostě dole hadice není a to teplo doopravdy dolů nesleze. Ohřívat vodu v chladiči taky k ničemu není.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 03 říj 2012 13:30
od Miky_CZ
v hadici to ma rover: Na hadici která vede zespoda od chladiče nahoru k vodnímu čerpadlu..

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 03 říj 2012 20:23
od forester
Ježiš neblnite,ohrevná špirála na AVIA,Zetor,Liaz stlojí 20€ vložiť do trubky ju zvládne každý zámočník.Potom rozrezať hadicu a nahodiť dve sk- pásky.už fakt nieje problém.Celé riešenie je za zlomok ceny origo systémov .

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 05 říj 2012 22:10
od Lochy
http://nymbursky.net/topna-telesa/topna ... u-3103.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 05 říj 2012 22:41
od Rover
a protože nejsem zámočník a u nás zámočníci jsou drahý a nechtěj moc dělat, tak proto jsem si koupil tu Defu a měl jsem to za 20 minut hotové... i s napuštěním nemrzky... místo toho, abych strávil 14 dní uháněním zámočníků..., myslím, že mně to vyšlo rychleji a levněji a vypadá to od Defy poměrně profi, včetně zapojení elektriky...

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 09 říj 2012 07:29
od Lochy
Rovere a kam máš vyvedenou zásuvku? Za nárazník?

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 20 lis 2012 18:55
od ranger
Miky_CZ píše:v hadici to ma rover: Na hadici která vede zespoda od chladiče nahoru k vodnímu čerpadlu..
Prosim vas teda o radu, na ktoru hadicu je najvhodnejsie spiralu v krabicke nainstalovat, tak aby bola ucinne zahrievana kvapalina v motore? Mam DI, 300tdi a planujem to nainstalovat prave na hadicu medzi spodny vyvod chladica a cerpadlo chladiacej kvapaliny. Bude to takto fungovat? Dostane sa ohriata kvapalina do motora? Ako sa bude chovat termostat?
Vdaka za odpovede a pripadne namety.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 22 lis 2012 11:12
od MIROFF
To ranger:
Presne ako píšeš. V obvode s predohrevom by namal byť termostat.
http://www.normans.cz/produkty/ohrev-os ... vy-ohrivac" onclick="window.open(this.href);return false;
Miro

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 10 pro 2012 13:11
od cesta
Já našel tady toto vypadá to zajímavě, otázka je jak dlouho to vydrží ....chlapík říkal že to prodává 4 roky.
http://www.predehrevmotoru220v.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 11 pro 2012 20:29
od libovka
MadTom píše:Já mám v plánu něco jiného - elektrickou "náhradu" naftového přihřívače vody (Webasto). Je to takovej "kus trubky" ve které jsou 3 žhavící svíčky - připojit se dá 1 nebo 2 nebo všechny 3. Originál je to z Fordu Focus 1. generace. Zapojit to půjde do malýho okruhu - do trubky co vede do topení. A ovládání zkusím (přes relátka) odvodit z původního ovládání naftovýho přihřívače. O Webastu jsem uvažoval, ale na krátký trasy není vhodné - než dojedeš tak se akorát stihne zapálit, a hlavně na jeho místě už mám v motorovém prostoru druhou baterku. Tohleto je dost malý na to, abych to tam někam dostal a i průmě trubek zhruba odpovídá tomu, co do topení vede.
Předehřen na 230V jsem měl na několik autech, co jsem s nima jezdil, a bylo to fajn. Bylo jedno, jestli je to v bloku nebo v hadici, stejně jsme to provozovali tak, že to motor ohřálo na cca 20°. Akorát do hadice to šlo dát pouze u motorů, kde vedla do bloku motoru zespodu, a mimo termostat. U některých aut prostě dole hadice není a to teplo doopravdy dolů nesleze. Ohřívat vodu v chladiči taky k ničemu není.
To si tam chci dat taky,ale mam to z Renaulta a ma to ty zhavicky 4.Takze to.ma 100 amper coz je docela dost. Obyc relatka takovej odber asi dlouho nevydrzej takze tam dam nejake zhavici rele.A jeste by me zajimalo co ma to dobijeni.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 11 pro 2012 21:43
od MadTom
Obyč relátka to zvládnou - 1 relé na 1 žhavič. Co se týče dobíjení, tak je potřeba změřit, kolik klesne palubní napětí. Ono když si zapnu vyhřívání čelního a zadního skla, tak je to takz minimálně 50A, a to neberu světla, ventilátor topení a dobíjení akumulátoru.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 11 pro 2012 21:50
od eliott
libovka píše:
MadTom píše:Já mám v plánu něco jiného - elektrickou "náhradu" naftového přihřívače vody (Webasto). Je to takovej "kus trubky" ve které jsou 3 žhavící svíčky - připojit se dá 1 nebo 2 nebo všechny 3. Originál je to z Fordu Focus 1. generace. Zapojit to půjde do malýho okruhu - do trubky co vede do topení. A ovládání zkusím (přes relátka) odvodit z původního ovládání naftovýho přihřívače. O Webastu jsem uvažoval, ale na krátký trasy není vhodné - než dojedeš tak se akorát stihne zapálit, a hlavně na jeho místě už mám v motorovém prostoru druhou baterku. Tohleto je dost malý na to, abych to tam někam dostal a i průmě trubek zhruba odpovídá tomu, co do topení vede.
Předehřen na 230V jsem měl na několik autech, co jsem s nima jezdil, a bylo to fajn. Bylo jedno, jestli je to v bloku nebo v hadici, stejně jsme to provozovali tak, že to motor ohřálo na cca 20°. Akorát do hadice to šlo dát pouze u motorů, kde vedla do bloku motoru zespodu, a mimo termostat. U některých aut prostě dole hadice není a to teplo doopravdy dolů nesleze. Ohřívat vodu v chladiči taky k ničemu není.
To si tam chci dat taky,ale mam to z Renaulta a ma to ty zhavicky 4.Takze to.ma 100 amper coz je docela dost. Obyc relatka takovej odber asi dlouho nevydrzej takze tam dam nejake zhavici rele.A jeste by me zajimalo co ma to dobijeni.

A mají to i koncernové vozy...

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 12 pro 2012 10:45
od libovka
MadTom píše:Obyč relátka to zvládnou - 1 relé na 1 žhavič. Co se týče dobíjení, tak je potřeba změřit, kolik klesne palubní napětí. Ono když si zapnu vyhřívání čelního a zadního skla, tak je to takz minimálně 50A, a to neberu světla, ventilátor topení a dobíjení akumulátoru.

Právě to dobíjení mě trápí.Myslím právě že na ty krátké trasi tahle volba moc vhodná není jelikož baterka a altík se z toho odběru poserou.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 12 pro 2012 10:46
od libovka
libovka píše:
MadTom píše:Obyč relátka to zvládnou - 1 relé na 1 žhavič. Co se týče dobíjení, tak je potřeba změřit, kolik klesne palubní napětí. Ono když si zapnu vyhřívání čelního a zadního skla, tak je to takz minimálně 50A, a to neberu světla, ventilátor topení a dobíjení akumulátoru.

Právě to dobíjení mě trápí.Myslím právě že na ty krátké trasi tahle volba moc vhodná není jelikož baterka a altík se z toho odběru poserou.
Jinak téma o el.příhřevu už tu někde je.Osobně jsem ho sem dával jelikož na první diskošce jsem to měl taky,ale z BMW.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 12 pro 2012 12:47
od MadTom
Hele, jak psal Elliot - má to většina nových dieselů, protože se jinak pořádně neohřejí. Taky tomu odpovídají alternátory co v těch autech jsou.
Pokud to mám shrnout podle sebe:
1. předehřev motoru a auta na 230V - prostě to píchnu do zásuvky a přijdu k vyhřátýmu autu, zásuvka bohužel není všude
2. naftovej předehřev - problém jsou krátký trasy - bufík se nestihne pořádně roztopit
3. elektrickej předehřev na 12V - má menší výkon než bufík

Jinak alternátor je v tu chvíli dobře chlazenej - je zima a je ještě studenej motor, takže se mu lépe pracuje. A co se týče dobíjení - je potřeba mít pořádnou baterku, aby auto chytlo hned a nemusel jsem ji vytloukat dlouhým startováním. Pořádnou myslím takovou aby točila startérem rychle = s malý vnitřním odporem.
A nejlepší je změřit si, kolik je odběr z alternátoru po nastartování - krásně se to dělá ktešťovým ampérmetrem, a kolik je v běžném provozu auta, když vrčí motor, svítí světla a běží ventilátor pro kabinu. A potom porovnáním s prudem co je schopnej alternátor dodávat mohu posoudit, jestli tam mohu dát elektrickej přihřívač nebo nemohu.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 13 pro 2012 11:13
od libovka
Tak jsem to dnes změřil a při zapnutých,obou sedačkách,obou sklech,světlech,větráku topení,leze z altíku cca 85A.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 13 pro 2012 15:17
od MadTom
A kolik z toho leze do baterky? 20A?

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 13 pro 2012 16:30
od lopik
libovka píše:Tak jsem to dnes změřil a při zapnutých,obou sedačkách,obou sklech,světlech,větráku topení,leze z altíku cca 85A.
pri akých otáčkach motora si to meral?

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 13 pro 2012 18:22
od libovka
Baterku mám zdřejmě dobrou.Lezlo do ní 10A a klesalo to.

Měřil jsem to při volnoběhu.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 13 pro 2012 18:45
od MadTom
Otáčky nejsou podstatné, alternátor má vlastní regulaci a roli hraje pouze, jestli se točí už dost rychle aby dal dost proudu na výstupu.