Stránka 2 z 4

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 07 led 2012 18:16
od Sláma Karel
Já myslím, že v tématu jsi dobrém.
Vítáme tě tu na foru a věř, že pokud budeš mít zájem tak se tu i něco přiučíš.
Spousta lidí hlavně nikdy do terénu nejezdí, takže to ani nepotřebují vědět. Ale pokud to máš zájem zjistit, tak je to dobře.

Ta malá páka funguje jak na redukce, tak na mezinápravovou uzávěrku o které je v tomhle tématu řeč.

Jen mě trochu udivuje, že jezdíš na silnici s tou malou pákou vzadu vlevo. To je totiž (pokud to někdo špatně nenasadil) pozice ve které mám dlouhé rychlosti a uzavřenou mezinápravu. (měla by svítit oranžová kontrolka na palubce (pokud funguje)).
Ty pozice máš namalované na té páce. V originále je to vpravo vzadu dlouhé rychlosti bez uzávěrky. Vzadu vlevo jsou to dlouhé s uzávěrkou.
No a pokud tu páku přetlačíš dopředu tak tam máš redukce a opět vpředu vpravo je redukce bez uzávěrky a vpředu vlevo je to redukce s uzávěrou.

Můžeš to řadit jak se ti zlíbí. Uzávěrku můžeš dávat klidně za jízdy pokud ti už neprokluzují kola. No a redukce se smí řadit do rychlosti 8km/h s vyšláplou spojkou.
Hlavně musíš dávat pozor na to aby jsi ty dlouhé nebo redukce dořadil pořádně. Protože mezi nimi je neutrál a může se stát, že pokud to není zařazené pořádně, tak to vyskočí do toho neutrálu a přestane jet. Člověk se pak většinou lekne, že se něco rozbilo. Ale stačí to dořadit a zase frčíš dál. :wink:

K :dance

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 07 led 2012 18:26
od RudaK
Sláma Karel píše: Jen mě trochu udivuje, že jezdíš na silnici s tou malou pákou vzadu vlevo. K :dance
z.havlásek píše: na jízdu po silnici mám stále zařazeno k sobě v pravo. Z H
Chce si to ujasnit světové strany ..... :ty jeden...: :) Taky jezdím v pravo k sobě - teda dozadu ( jak bylo myslím myšleno ) na silniční převod !

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 07 led 2012 18:32
od komin
Tak asi takto na ceste ako pises v pravo a k sebe. V pravo od seba mas redukciu cize napr v terene do velkeho kopca proste ked treba silu a celkovo pri redukcii netreba tolko v terene radit samo. ze rychlost sa znizuje ani nie na polovicu. No a teraz obe na lavo jak k sebe tak odseba je uzavrety medzinapravovy diferencial stym ze k sebe je bez redukcie cize vhodne napr na ceste ked je sneh alebo lad auto sa sprava ovela neutralnejsie. No a od seba vlavo je uzavrety dif plus redukcia cize hlavne v terene kde je aspon trosku klzky povrch blato,sneh a podobne. :wink:

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 07 led 2012 18:42
od z.havlásek
Super!Moc Vám všem děkuji,teď už chápu i já :D ,opravdu jste mi pomohli.Přeji všem hodně kilometrů bez nehod a problémů.Děkuji ZH :hi

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 07 led 2012 23:58
od WebGardener
masar píše: Určitě ti poradí i odborníci, tady zatím video: http://www.youtube.com/watch?v=WSTn2ujwxt8" onclick="window.open(this.href);return false;
co je to tlacidlo co vidno v 34 sekunde co ma zapnute s ikonkou dialnice?

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 08:57
od evo828
WebGardener píše:
masar píše: Určitě ti poradí i odborníci, tady zatím video: http://www.youtube.com/watch?v=WSTn2ujwxt8" onclick="window.open(this.href);return false;
co je to tlacidlo co vidno v 34 sekunde co ma zapnute s ikonkou dialnice?
Tempomat

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 14:08
od edgarius
karle: a ako je to so zivotnostou medzinapravy na D2, ktora nema vyvedenu uzavierku?

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 14:32
od Acon
inak, ak si zoberieme ostatné offy, tak väčšina má nonstop uzavretú medzinápravu, ale odpája predok. Takže vždy keď priradí predok, je CDL lock. Majiteľia tých áut nemajú na výber či jazdiť s, alebo bez uzávierky.

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 14:57
od marek sk,lm
Jenda píše:Jde o to ze konstrukce mezinapravoveho difu je slaba a na tom ze se ti kola obcas protoci,i kdyz budes mit pocit ze to je jeste ok,skracujes zivotnost mezinapravy.
H.
Taktiez Karel - dikes za vysvetlenie, zas som mudrejsi :beer
(inak tu zatacku nevyriesim plynom - lebo vacsinou mam pedal uz na podlahe :chuckle )

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 15:33
od Macej
Acon píše:inak, ak si zoberieme ostatné offy, tak väčšina má nonstop uzavretú medzinápravu, ale odpája predok. Takže vždy keď priradí predok, je CDL lock. Majiteľia tých áut nemajú na výber či jazdiť s, alebo bez uzávierky.
Práve preto som to bral ako výhodu majtelov LR, že sme lepší a máme lepšie možnosti dokonca aj v tomto smere. Proste privilegovaná šlachta :mrgreen:

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 18:51
od Acon
ono je to výhoda aj nevýhoda. Možnosť odpojiť jednu nápravu na ceste nie je na zahodenie. Si rýchlejší, lepšie akceleruješ, menej zožerieš. No to už by bol ťažký luxus a to by nám ostatný offroaďáci nechutne závideli :chuckle

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 19:12
od Miky_CZ
no tak treba pajera co maji tusim superselect tak tam muzes jet bud na zadek nebo otevrena 4x4, zavrena 4x4 a jeste uzavrit zadni diferak to vse v zakladu

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 19:43
od Macej
Lenže čo ten znak na maske :chuckle

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 19:49
od Miky_CZ
Macej píše:Lenže čo ten znak na maske :chuckle
i s timhle znakem s nama byl kamarad na sraze tady v ostrave a neudelal ostudu, ba naopak tahal jak divy :wink:

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 19:55
od Frana
No kamarad ma Toyotu, nevim presne jaky oznaceni, ale je za tim tusim cislo 60 a ta ma pohanenej zadek, pripinatelnej predek a k tomu zadni i predni speru. Vse nadherne mechanicky ovladany tahlama a bowdenama, zadna elektronika. Motor 4,2 6 valcu s turbem, 2 altiky, 2 baterky... A vsechno je tam origo z fabriky, zadna dodelavka. Je to starsi model, nic novyho. Kdo byl na posledni Jihlave, tak to auto mohl videt.

To jen tak na okraj, ze podobnej system delalo vic firem origo primo ve fabrice.

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 20:09
od Miky_CZ
Frana píše:No kamarad ma Toyotu, nevim presne jaky oznaceni, ale je za tim tusim cislo 60 a ta ma pohanenej zadek, pripinatelnej predek a k tomu zadni i predni speru. Vse nadherne mechanicky ovladany tahlama a bowdenama, zadna elektronika. Motor 4,2 6 valcu s turbem, 2 altiky, 2 baterky... A vsechno je tam origo z fabriky, zadna dodelavka. Je to starsi model, nic novyho. Kdo byl na posledni Jihlave, tak to auto mohl videt.

To jen tak na okraj, ze podobnej system delalo vic firem origo primo ve fabrice.
ale ja mluvim o tom ze s tim pajerem muzes jet bud

na zadek
4x4 s otevrenym mezinapravovym difem
4x4 s uzavrenym mezinapravovym difem

plus jeste uzaverka zadku ale to je v tomhle pripadne trochu mimo

teda pokud jsem to pochopil dobre jak mi to vysvetloval

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 20:14
od Frana
clovece, ja nemuzu... myslim, ze uhadnes proc... :-)

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 20:17
od edgarius
Frana píše:clovece, ja nemuzu... myslim, ze uhadnes proc... :-)
njn :sun

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 20:58
od masar
Frana píše:No kamarad ma Toyotu, nevim presne jaky oznaceni, ale je za tim tusim cislo 60 a ta ma pohanenej zadek, pripinatelnej predek a k tomu zadni i predni speru. Vse nadherne mechanicky ovladany tahlama a bowdenama, zadna elektronika. Motor 4,2 6 valcu s turbem, 2 altiky, 2 baterky... A vsechno je tam origo z fabriky, zadna dodelavka. Je to starsi model, nic novyho. Kdo byl na posledni Jihlave, tak to auto mohl videt.

To jen tak na okraj, ze podobnej system delalo vic firem origo primo ve fabrice.
Toyota LC60 se dělala, ale zase ne s motorem 4.2 I6 Turbo, alespoň podle wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Lan ... #60_Series" onclick="window.open(this.href);return false; jinak by to spíš sedělo na LC70 (je hned pod), ale myslel jsem si že 70 jsou trvalý 4x4?


Jinak Miky s tím SuperSelectem jsi to popsal dobře, alespoň co jsem tak četl na OFF fóru :yes a samozřejmě + redukce.

Re: medzinaprava na snehu

Napsal: 08 led 2012 21:04
od SJ410
J7 není stálá. První stála byla až J8 potom J9 a nakonec LC100.