Kardany a ložiska - topic 2.

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#21 Příspěvek od Safraporte » 30 kvě 2012 17:17

zalab píše:Ja som objednal tieto uloženia od febi,a tam je tá guma odliata nejak asymetricky,ako keby výrobca počítal s tým že tam zavesíme ešte aj visko.Samozrejme na tranzita,takže neviem ,ešte som to nenamontoval :hmm: uvidíme,ale podla mňa to bude v :Pohoda:
Od MEYLE je asymetrické také - a podle toho jak je to vyosené, je to opravdu kvůli zatížení.
Jen mi to oproti těm ,,originálům" přijde takové měkké. Jo a i když je to Made in Germany, tak ložiska jsou Turkay ... k těm moc důvěry nemám. Ale vyšlo mě to na pár kaček, tak uvidím, jak dlouho mi to vydrží. Jezdím cca do 15 000 km ročně.

Uživatelský avatar
zalab
Příspěvky: 125
Registrován: 30 lis 2010 19:43
tel.: 0907813134
auto: Freelander 1999
Bydliště: Dolná Ves

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#22 Příspěvek od zalab » 30 kvě 2012 18:39

A možno že ked je tá guma tvrdá,skôr popraská ako mäkká,neviem....treba to asi odsledovať
http://www.renova.edb.sk" onclick="window.open(this.href);return false;

Krasty
Příspěvky: 515
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#23 Příspěvek od Krasty » 03 čer 2012 06:52

Zdravim,
potreboval bych poradit. mam 2,0di rok 98. Po vymene vsech 4 lozisek v kolech auto sice mene ale furt relativne dost huci spod auta. Jestli jsem to ze vsech diskuzi tady pochopil dobre, visko jsem otestoval tak, ze jsem dal 1.rychlost a nechal pri plnem rejdu jet a auto se stale toci dokola, sice pribrzduje, ale jede v pohode stale. Takze to asi vypada na loziska na kardanu. Jenze si nejsem jisty zda to jsou loziska na kardanu. Nevim, zda nehuci treba ird nebo diferak. Muzete mi prosim poradit jak poznam pricinu toho huceni? Da se to nejak otestovat na zdvizi?

Sila huceni je zavisla na rychosti jizdy. (Pneumatiky to nejsou)

Diky moc.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#24 Příspěvek od Safraporte » 04 čer 2012 11:05

Krasty píše:Zdravim,
potreboval bych poradit. mam 2,0di rok 98. Po vymene vsech 4 lozisek v kolech auto sice mene ale furt relativne dost huci spod auta. Jestli jsem to ze vsech diskuzi tady pochopil dobre, visko jsem otestoval tak, ze jsem dal 1.rychlost a nechal pri plnem rejdu jet a auto se stale toci dokola, sice pribrzduje, ale jede v pohode stale. Takze to asi vypada na loziska na kardanu. Jenze si nejsem jisty zda to jsou loziska na kardanu. Nevim, zda nehuci treba ird nebo diferak. Muzete mi prosim poradit jak poznam pricinu toho huceni? Da se to nejak otestovat na zdvizi?

Sila huceni je zavisla na rychosti jizdy. (Pneumatiky to nejsou)

Diky moc.
Nejjednodušší (podle mne) je shodit kardany i s viskospojkou dolu a pak to poznáš.
Na druhou stranu - co máš za gumy? Já mám například Izzardy a nové byly absolutně tiché, ale teď když mají cca polovinu vzorku hučí docela dost.

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#25 Příspěvek od Hunter » 04 čer 2012 11:07

No jednodussi je myslim toto http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 17#p231417" onclick="window.open(this.href);return false; a stacilo se zeptat na jednom miste, nebo ne?

Přesunuto:
Hunter píše:Loziska na kardanu vyzkousis jednoduse - podloz si necim visco a odsroubuj loziska a pak jednim nebo druhym otacej rukou a hned poznas, zda to huci nebo ne.
Naposledy upravil(a) Safraporte dne 04 čer 2012 12:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: přesun
Free Td4 2004 HSE automat

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#26 Příspěvek od Safraporte » 04 čer 2012 12:07

Hunter píše:Loziska na kardanu vyzkousis jednoduse - podloz si necim visco a odsroubuj loziska a pak jednim nebo druhym otacej rukou a hned poznas, zda to huci nebo ne.
No, to je docela sporné, protože kolikrát se stane, že ložisko vykazuje poškození až při zatížení (což otáčení domečku není). A pokud to demontuje a projede se autem, tak to pozná hned - jestli mu auto nadále hučí nebo ne.
Ale to je věc názoru :wink:

btw díky za upozornění (Krastyho duplicitní dotaz ve vedlejším topicu smazán)

Krasty
Příspěvky: 515
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#27 Příspěvek od Krasty » 04 čer 2012 15:40

Takze kdyz sundam kardan a teoreticky by byly loziska OK, ale diferak KO, tak to bude hucet dale pri jizde bez kardanu?
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Krasty
Příspěvky: 515
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#28 Příspěvek od Krasty » 04 čer 2012 15:49

Safraporte píše:
Krasty píše:Zdravim,
potreboval bych poradit. mam 2,0di rok 98. Po vymene vsech 4 lozisek v kolech auto sice mene ale furt relativne dost huci spod auta. Jestli jsem to ze vsech diskuzi tady pochopil dobre, visko jsem otestoval tak, ze jsem dal 1.rychlost a nechal pri plnem rejdu jet a auto se stale toci dokola, sice pribrzduje, ale jede v pohode stale. Takze to asi vypada na loziska na kardanu. Jenze si nejsem jisty zda to jsou loziska na kardanu. Nevim, zda nehuci treba ird nebo diferak. Muzete mi prosim poradit jak poznam pricinu toho huceni? Da se to nejak otestovat na zdvizi?

Sila huceni je zavisla na rychosti jizdy. (Pneumatiky to nejsou)

Diky moc.
Nejjednodušší (podle mne) je shodit kardany i s viskospojkou dolu a pak to poznáš.
Na druhou stranu - co máš za gumy? Já mám například Izzardy a nové byly absolutně tiché, ale teď když mají cca polovinu vzorku hučí docela dost.
Coz to jsem si taky myslel, ale jestli se nepletu, dkyz huci gumy, tak to je huceni 1x za otoceni kola a ne nekolikrat za otoceni obvodu kola. Vypada to opravdu na neco kolem prevodu na zadni nahon. No puvodne jsem si myslel, ze to jsou loziska v kolech, protoze to hucelo vice pri zataceni doleva....nechal jsem vsechny 4 na radu mechanika vymenit, ale huci to stale dal...a svete div se, opet je to razantnejsi pri zataceni doleva.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Krasty
Příspěvky: 515
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#29 Příspěvek od Krasty » 16 črc 2012 10:52

I kdyz jsem sice zacatecnik co se tyka Freelanderu, tak si tu musim posypat popel na hlavu. Nejen na tomto vlakne jsem resil huceni spod auta. Nejen ja, ale i dva automechanici tvrdili, ze to musi byt loziska v kolech. Ten zvuk ani nahodou nepripominal nic, co by melo mit spolecneho s pneumatikama, takze jsem dal jsem na jejich rady a nechal jsem loziska vymenit a jelikoz to nebylo jak u normalnich aut, zaplatil jsem za to skoro 10 tis kc (vcetne 4 ks neoriginalnich lozisek ... ca 700 kc/1 ks). S predni napravou si neporadil ani 20tunovy lis, takze ta palba penez byla za tu extra praci....nicmene kdyz jsem si pro auto jel, tak mi automechanik rekl, jeste musis vymenit loziska na kardanu, huci to jako krava. To uz jsem znejistel, protoze kardan je novy. Nebudu se tady rozepisovat jak to vse pak probihalo, proste jsem uz nic nevymenoval a zacal jsem sam patrat a kdekoho se ptat, co za tim muze byt a nakonec mi jeden kamarad jednoduse ukazal, kde je problem.
Koupil jsem nove 4 pneumatiky...auto jede jak vino, nic nehuci, nebrzdi, setrvacnost jako krava a spotreba pujde predpokladam taky razantne dolu! To auto je najednou uplne jiny!
Takze rada od novacka pro novacky - jako prvni si dejte na auto 4 stejne pneumatiky(!!!) nejlepe nove ci stejne sjete a pak reste to dalsi.

Diky svoji hlouposti a neznalosti mozna zakladnich technickych veci jsem vyhodil z okna 10 tis. Horsi je, ze oba automechanici se opravovanim aut zivi. To, ze ja to nepoznam, to je mozna trochu normalni, ale od nich to je celkem hrozny!!!
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#30 Příspěvek od fugín » 03 zář 2012 10:46

Ahoj lidi prosím o názory. Dnes sem zjistil že se mě auto při rychlosti kolem 115-120 km/hod rozklepe jako drahej pes. Kola jsou vyvážený před 3mi měsíci a žádné závaží na nich nechybí,visco repasovaná v lednu šikovnou rukou pana Baláže,omezovač kmitů je na svým místě,závěsy (ložiska) kardanu sem dával nový v březnu. Od tý doby mám najeto cca 15000 km. Jinak auto jede jako ďábel. Ještě musím dodat že auto dostává dost zabrat..... Děkuju za jakýkoliv názor.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#31 Příspěvek od cesta » 03 zář 2012 11:25

Koukni se na ten spodní držák od motoru v jakém je stavu viz. odkaz http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/c3496/2-0-td.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(KHK102260) drží IRD .Řeším něco podobného zrovna teď.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#32 Příspěvek od cesta » 03 zář 2012 11:36

Teda teď se dívam že to je 2002 tak to bude asi jiné číslo asi tohle KKH000070 . Pokud bude vymlácený.ahoj
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#33 Příspěvek od fugín » 03 zář 2012 11:39

dík mrknu na to
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#34 Příspěvek od fugín » 03 zář 2012 12:53

cesta píše:Teda teď se dívam že to je 2002 tak to bude asi jiné číslo asi tohle KKH000070 . Pokud bude vymlácený.ahoj
Tohle číslo je na TD4 a navíc to nevypadá na silentblok díval sem se na všechny siletbloky (vepředu) a nevypadají špatně,jediný co je zrychtovaný jak naše národní hospodářství jsou tyčky stabilizátorů,ale ty podle mě na to klepání nemají vliv ty mají vliv na zcela něco jinýho... :rofl . Asi mě nezbude než fakt shodit kardany a projet se bez nich. Mám vážně podezření na ty závěsy,i když zase si říkám že by začalo klepat asi dřív jak na 115km/hod. Nějaký další názor?
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#35 Příspěvek od cesta » 03 zář 2012 13:04

Jo tyčky jen klepou, je fakt, že mě to vibruje už dřív a hlavně když je motor v tahu a do kopce. Já ho objednal, když vlezu pod auto zahýbu kardanem u IRD tak ten silentblok je dost volný a taky s těma plechama na tom silentbloku či co to je můžu jezdit doleva doprava.Chytřeší budu až to demontuju a vyměním zatím si taky jistý nejsem.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#36 Příspěvek od fugín » 03 zář 2012 13:06

cesta píše:Jo tyčky jen klepou, je fakt, že mě to vibruje už dřív a hlavně když je motor v tahu a do kopce. Já ho objednal, když vlezu pod auto zahýbu kardanem u IRD tak ten silentblok je dost volný a taky s těma plechama na tom silentbloku či co to je můžu jezdit doleva doprava.Chytřeší budu až to demontuju a vyměním zatím si taky jistý nejsem.
dík,dej pak vědět jak si dopadl
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#37 Příspěvek od cesta » 03 zář 2012 13:08

Jo dám,měl by dojít zítra tak pokud bude počas tak ho vyměním.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Fojcek
Příspěvky: 75
Registrován: 06 úno 2011 16:53
auto: Free Td4
Bydliště: Třebíč

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#38 Příspěvek od Fojcek » 03 zář 2012 18:04

Já bych ty kola nechal převážit ještě jednou...

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#39 Příspěvek od cesta » 05 zář 2012 06:05

Fugín: Tak jo u mě to byl ten spodní silentblokový držák, mám to vyměněné, ale tvůj případ to asi nebude, mě už to včera pak vibrovalo tak, že se s tím skoro nedalo jet, stačilo jen trochu šlapnout na plyn. Aj řadící páka lítala jak splašená.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#40 Příspěvek od fugín » 05 zář 2012 07:05

cesta píše:Fugín: Tak jo u mě to byl ten spodní silentblokový držák, mám to vyměněné, ale tvůj případ to asi nebude, mě už to včera pak vibrovalo tak, že se s tím skoro nedalo jet, stačilo jen trochu šlapnout na plyn. Aj řadící páka lítala jak splašená.
Dík za info. Jak to popisuješ tak to buď rád že se ti něco neurvalo. Dneska mám čas tak začnu pátrat po příčině. Začnu nejlevnějším ...vyměnit silniční kola za MT a pořádně to rozjet. No a dál se uvidí ....
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Odpovědět