Stránka 2 z 5

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 30 kvě 2012 17:17
od Safraporte
zalab píše:Ja som objednal tieto uloženia od febi,a tam je tá guma odliata nejak asymetricky,ako keby výrobca počítal s tým že tam zavesíme ešte aj visko.Samozrejme na tranzita,takže neviem ,ešte som to nenamontoval :hmm: uvidíme,ale podla mňa to bude v :Pohoda:
Od MEYLE je asymetrické také - a podle toho jak je to vyosené, je to opravdu kvůli zatížení.
Jen mi to oproti těm ,,originálům" přijde takové měkké. Jo a i když je to Made in Germany, tak ložiska jsou Turkay ... k těm moc důvěry nemám. Ale vyšlo mě to na pár kaček, tak uvidím, jak dlouho mi to vydrží. Jezdím cca do 15 000 km ročně.

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 30 kvě 2012 18:39
od zalab
A možno že ked je tá guma tvrdá,skôr popraská ako mäkká,neviem....treba to asi odsledovať

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 čer 2012 06:52
od Krasty
Zdravim,
potreboval bych poradit. mam 2,0di rok 98. Po vymene vsech 4 lozisek v kolech auto sice mene ale furt relativne dost huci spod auta. Jestli jsem to ze vsech diskuzi tady pochopil dobre, visko jsem otestoval tak, ze jsem dal 1.rychlost a nechal pri plnem rejdu jet a auto se stale toci dokola, sice pribrzduje, ale jede v pohode stale. Takze to asi vypada na loziska na kardanu. Jenze si nejsem jisty zda to jsou loziska na kardanu. Nevim, zda nehuci treba ird nebo diferak. Muzete mi prosim poradit jak poznam pricinu toho huceni? Da se to nejak otestovat na zdvizi?

Sila huceni je zavisla na rychosti jizdy. (Pneumatiky to nejsou)

Diky moc.

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 04 čer 2012 11:05
od Safraporte
Krasty píše:Zdravim,
potreboval bych poradit. mam 2,0di rok 98. Po vymene vsech 4 lozisek v kolech auto sice mene ale furt relativne dost huci spod auta. Jestli jsem to ze vsech diskuzi tady pochopil dobre, visko jsem otestoval tak, ze jsem dal 1.rychlost a nechal pri plnem rejdu jet a auto se stale toci dokola, sice pribrzduje, ale jede v pohode stale. Takze to asi vypada na loziska na kardanu. Jenze si nejsem jisty zda to jsou loziska na kardanu. Nevim, zda nehuci treba ird nebo diferak. Muzete mi prosim poradit jak poznam pricinu toho huceni? Da se to nejak otestovat na zdvizi?

Sila huceni je zavisla na rychosti jizdy. (Pneumatiky to nejsou)

Diky moc.
Nejjednodušší (podle mne) je shodit kardany i s viskospojkou dolu a pak to poznáš.
Na druhou stranu - co máš za gumy? Já mám například Izzardy a nové byly absolutně tiché, ale teď když mají cca polovinu vzorku hučí docela dost.

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 04 čer 2012 11:07
od Hunter
No jednodussi je myslim toto http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 17#p231417" onclick="window.open(this.href);return false; a stacilo se zeptat na jednom miste, nebo ne?

Přesunuto:
Hunter píše:Loziska na kardanu vyzkousis jednoduse - podloz si necim visco a odsroubuj loziska a pak jednim nebo druhym otacej rukou a hned poznas, zda to huci nebo ne.

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 04 čer 2012 12:07
od Safraporte
Hunter píše:Loziska na kardanu vyzkousis jednoduse - podloz si necim visco a odsroubuj loziska a pak jednim nebo druhym otacej rukou a hned poznas, zda to huci nebo ne.
No, to je docela sporné, protože kolikrát se stane, že ložisko vykazuje poškození až při zatížení (což otáčení domečku není). A pokud to demontuje a projede se autem, tak to pozná hned - jestli mu auto nadále hučí nebo ne.
Ale to je věc názoru :wink:

btw díky za upozornění (Krastyho duplicitní dotaz ve vedlejším topicu smazán)

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 04 čer 2012 15:40
od Krasty
Takze kdyz sundam kardan a teoreticky by byly loziska OK, ale diferak KO, tak to bude hucet dale pri jizde bez kardanu?

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 04 čer 2012 15:49
od Krasty
Safraporte píše:
Krasty píše:Zdravim,
potreboval bych poradit. mam 2,0di rok 98. Po vymene vsech 4 lozisek v kolech auto sice mene ale furt relativne dost huci spod auta. Jestli jsem to ze vsech diskuzi tady pochopil dobre, visko jsem otestoval tak, ze jsem dal 1.rychlost a nechal pri plnem rejdu jet a auto se stale toci dokola, sice pribrzduje, ale jede v pohode stale. Takze to asi vypada na loziska na kardanu. Jenze si nejsem jisty zda to jsou loziska na kardanu. Nevim, zda nehuci treba ird nebo diferak. Muzete mi prosim poradit jak poznam pricinu toho huceni? Da se to nejak otestovat na zdvizi?

Sila huceni je zavisla na rychosti jizdy. (Pneumatiky to nejsou)

Diky moc.
Nejjednodušší (podle mne) je shodit kardany i s viskospojkou dolu a pak to poznáš.
Na druhou stranu - co máš za gumy? Já mám například Izzardy a nové byly absolutně tiché, ale teď když mají cca polovinu vzorku hučí docela dost.
Coz to jsem si taky myslel, ale jestli se nepletu, dkyz huci gumy, tak to je huceni 1x za otoceni kola a ne nekolikrat za otoceni obvodu kola. Vypada to opravdu na neco kolem prevodu na zadni nahon. No puvodne jsem si myslel, ze to jsou loziska v kolech, protoze to hucelo vice pri zataceni doleva....nechal jsem vsechny 4 na radu mechanika vymenit, ale huci to stale dal...a svete div se, opet je to razantnejsi pri zataceni doleva.

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 16 črc 2012 10:52
od Krasty
I kdyz jsem sice zacatecnik co se tyka Freelanderu, tak si tu musim posypat popel na hlavu. Nejen na tomto vlakne jsem resil huceni spod auta. Nejen ja, ale i dva automechanici tvrdili, ze to musi byt loziska v kolech. Ten zvuk ani nahodou nepripominal nic, co by melo mit spolecneho s pneumatikama, takze jsem dal jsem na jejich rady a nechal jsem loziska vymenit a jelikoz to nebylo jak u normalnich aut, zaplatil jsem za to skoro 10 tis kc (vcetne 4 ks neoriginalnich lozisek ... ca 700 kc/1 ks). S predni napravou si neporadil ani 20tunovy lis, takze ta palba penez byla za tu extra praci....nicmene kdyz jsem si pro auto jel, tak mi automechanik rekl, jeste musis vymenit loziska na kardanu, huci to jako krava. To uz jsem znejistel, protoze kardan je novy. Nebudu se tady rozepisovat jak to vse pak probihalo, proste jsem uz nic nevymenoval a zacal jsem sam patrat a kdekoho se ptat, co za tim muze byt a nakonec mi jeden kamarad jednoduse ukazal, kde je problem.
Koupil jsem nove 4 pneumatiky...auto jede jak vino, nic nehuci, nebrzdi, setrvacnost jako krava a spotreba pujde predpokladam taky razantne dolu! To auto je najednou uplne jiny!
Takze rada od novacka pro novacky - jako prvni si dejte na auto 4 stejne pneumatiky(!!!) nejlepe nove ci stejne sjete a pak reste to dalsi.

Diky svoji hlouposti a neznalosti mozna zakladnich technickych veci jsem vyhodil z okna 10 tis. Horsi je, ze oba automechanici se opravovanim aut zivi. To, ze ja to nepoznam, to je mozna trochu normalni, ale od nich to je celkem hrozny!!!

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 zář 2012 10:46
od fugín
Ahoj lidi prosím o názory. Dnes sem zjistil že se mě auto při rychlosti kolem 115-120 km/hod rozklepe jako drahej pes. Kola jsou vyvážený před 3mi měsíci a žádné závaží na nich nechybí,visco repasovaná v lednu šikovnou rukou pana Baláže,omezovač kmitů je na svým místě,závěsy (ložiska) kardanu sem dával nový v březnu. Od tý doby mám najeto cca 15000 km. Jinak auto jede jako ďábel. Ještě musím dodat že auto dostává dost zabrat..... Děkuju za jakýkoliv názor.

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 zář 2012 11:25
od cesta
Koukni se na ten spodní držák od motoru v jakém je stavu viz. odkaz http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/c3496/2-0-td.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(KHK102260) drží IRD .Řeším něco podobného zrovna teď.

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 zář 2012 11:36
od cesta
Teda teď se dívam že to je 2002 tak to bude asi jiné číslo asi tohle KKH000070 . Pokud bude vymlácený.ahoj

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 zář 2012 11:39
od fugín
dík mrknu na to

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 zář 2012 12:53
od fugín
cesta píše:Teda teď se dívam že to je 2002 tak to bude asi jiné číslo asi tohle KKH000070 . Pokud bude vymlácený.ahoj
Tohle číslo je na TD4 a navíc to nevypadá na silentblok díval sem se na všechny siletbloky (vepředu) a nevypadají špatně,jediný co je zrychtovaný jak naše národní hospodářství jsou tyčky stabilizátorů,ale ty podle mě na to klepání nemají vliv ty mají vliv na zcela něco jinýho... :rofl . Asi mě nezbude než fakt shodit kardany a projet se bez nich. Mám vážně podezření na ty závěsy,i když zase si říkám že by začalo klepat asi dřív jak na 115km/hod. Nějaký další názor?

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 zář 2012 13:04
od cesta
Jo tyčky jen klepou, je fakt, že mě to vibruje už dřív a hlavně když je motor v tahu a do kopce. Já ho objednal, když vlezu pod auto zahýbu kardanem u IRD tak ten silentblok je dost volný a taky s těma plechama na tom silentbloku či co to je můžu jezdit doleva doprava.Chytřeší budu až to demontuju a vyměním zatím si taky jistý nejsem.

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 zář 2012 13:06
od fugín
cesta píše:Jo tyčky jen klepou, je fakt, že mě to vibruje už dřív a hlavně když je motor v tahu a do kopce. Já ho objednal, když vlezu pod auto zahýbu kardanem u IRD tak ten silentblok je dost volný a taky s těma plechama na tom silentbloku či co to je můžu jezdit doleva doprava.Chytřeší budu až to demontuju a vyměním zatím si taky jistý nejsem.
dík,dej pak vědět jak si dopadl

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 zář 2012 13:08
od cesta
Jo dám,měl by dojít zítra tak pokud bude počas tak ho vyměním.

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 03 zář 2012 18:04
od Fojcek
Já bych ty kola nechal převážit ještě jednou...

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 05 zář 2012 06:05
od cesta
Fugín: Tak jo u mě to byl ten spodní silentblokový držák, mám to vyměněné, ale tvůj případ to asi nebude, mě už to včera pak vibrovalo tak, že se s tím skoro nedalo jet, stačilo jen trochu šlapnout na plyn. Aj řadící páka lítala jak splašená.

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

Napsal: 05 zář 2012 07:05
od fugín
cesta píše:Fugín: Tak jo u mě to byl ten spodní silentblokový držák, mám to vyměněné, ale tvůj případ to asi nebude, mě už to včera pak vibrovalo tak, že se s tím skoro nedalo jet, stačilo jen trochu šlapnout na plyn. Aj řadící páka lítala jak splašená.
Dík za info. Jak to popisuješ tak to buď rád že se ti něco neurvalo. Dneska mám čas tak začnu pátrat po příčině. Začnu nejlevnějším ...vyměnit silniční kola za MT a pořádně to rozjet. No a dál se uvidí ....