Stránka 2 z 2
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Napsal: 27 lis 2012 15:32
od kubes
Tvůj problém elegantně řeší tato nabíječka:
http://www.optimate.cz/nabijecky/accumate.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lze použít k běžnému dobíjení i jako trvale připojený konzervační nabíječ.
Z příslušenství je možno si vybrat kabel, který se strčí do "cigaretové" zásuvky.
Přijedeš, jeden konec s cigaretovým zakončením strčíš do auta a druhý do zásuvky do sítě. Kapotu neotvíráš.
Já ji používám již 3 roky k naprosté spokojenosti.
Kubeš
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Napsal: 29 lis 2012 00:43
od Steve
fidzi píše:Honzu Š. znám už roky, je můj skoro soused. Modelářský nabíječky za tisíce znám, pár mi jich rukama prošlo. .... edit: Nebudu se zbytečně hádat. Já mám něco ověřeno letama praxe, ty taky něco. Baterky mi drží leta, nebudu na svém způsobu nic měnit

Vím, že Honzu znáš, proto jsem to psal
V pohodě, já jen píšu, co vím a mám odzkoušené.
Taky se nechci hádat, ani tě přesvědčovat. Jen je třeba rozlišit gelovky a olovo. Pro olovo je 13,8V skutečně málo.
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Napsal: 29 lis 2012 00:50
od Steve
kubes píše:........Z příslušenství je možno si vybrat kabel, který se strčí do "cigaretové" zásuvky.
Přijedeš, jeden konec s cigaretovým zakončením strčíš do auta a druhý do zásuvky do sítě......
Kubeš
Jen dotaz: Tobě jde zásuvka, když všechno vypneš? Mě ne......
Někteří lidé nabíjejí přes cigareťák, ale zatím jsem se s tím setkal jen u jiných značek.
Navíc hrozí (čím novější, tím hůř), že to cigareťák nezvládne. Ač jištěn 10A pojistkou, u mnohých aut se roztéká už při 5A. Šidí se co se dá, záleží na provedení. U některých je kontaktní plocha tak malá, že dochází k velkému přechodovému odporu a zásuvka (tedy i auto bez dozoru) může vyhořet. Netvrdím, že je to u Lanďáků, ale některé značky tím trpí.
Na druhou stranu - při konzervačním dobíjení je proud velmi malý, tam spíš hrozí jen úbytek napětí, který dobíječ vyhodnotí jako nabitou baterku.
Mě by se taky líbilo dobíjet přes cigareťák, kdyby nebyl odpojený.

Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Napsal: 29 lis 2012 07:13
od pablo.gs
Není zase až takový problém si pro tento účel vytáhnout trvale napájenou zásuvku (samozřejmě jsem k ní předřadil pojistku). Oceňuji to nejen při nabíjení, ale např i při provozu lednice, když jdu v létě od auta na delší čas pryč.
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Napsal: 29 lis 2012 07:33
od Steve
Ne, to není
Na to vozím externí baterku, mám jistotu, ž nevymlátím tu hlavní.
Ale řeč byla (alespoň myslím) o standartním cigareťáku.
A pojistka pomůže, ale nemusí to být na 100%, v případě problému jen přeruší přívod k baterce. A i levná nabíječka má ochranu proti zkratu na výstupu.
Chystám se vyvést konektor přímo od baterky u motoru, do kabiny bych kabel k nabíječce táhnul jen otevřeným okýnkem. Něco jako mají severská auta na zimní vyhřívání v kapotě.
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Napsal: 29 lis 2012 10:57
od MadTom
Pokud budu mít konzervační nabíječku - tak rozumnej maximální proud je 0,5 až 1A a to ten cigareťák v pohodě snese. Pokud bych to baterkky tlačil víc, tak už se o konzervačním nebo udržovacím dobíjení nedá moc mluvit.