Re: Xenony
Napsal: 31 bře 2015 15:39
Boli dve chyby:
1/ obcas-nahodne sa stavalo, ze pri prepinani z dialkovych svetiel na tlmene sa clona zasekavala. Stacilo zasta a dat frcku do akrylatoveho krytu a vsetko fungova urcitu dobu. Casom sa to objavilo zas. Riesenie: svetlo som rozobral a dal 3 kvapky teflonoveho oleja do piestika solenoidu, ktory ovlada clonu. Vid. http://www.disco3.co.uk/forum/topic109576.html
2/ Po vymene prednej obrysovej ziarovky sa mi na pristrojovke rozsvietila/blika zlta kontrolka natacania svetiel. Od tohto momentu sa svetla prestali natacat do zakrut. Prisvedcovanie do zakrut (H8) fungovalo v poriadku.
http://www.disco3.co.uk/forum/topic119914.html
http://www.disco3.co.uk/forum/topic107584.html
Patral som po chybe. Kod chyby U1A38, U1A39, t.j.
COMMUNICATION MALFUNCTION OF LEFT ACTUATOR /LOST COMMUNICATION WITH LEFT HEADLAMP MODULE -:U1A38
BUS SIGNAL/MESSAGE FAILURE - MISSING A MESSAGE. (PERMANENT) resp.
COMMUNICATION MALFUNCTION OF RIGHT ACTUATOR /LOST COMMUNICATION WITH RIGHT HEADLAMP MODULE -:U1A39
BUS SIGNAL/MESSAGE FAILURE - MISSING A MESSAGE. (HISTORIC)
Nikto mi nevedel odoborne poradit. Jedine riesenie-kupa celeho svetla, co ma odradilo, lebo cena cca. 1670E.
Zamennym sposobom prednych svetiel a vylucovacou metodou a meranim som dospel k zaveru, ze vadna je iba jedna z nich. Tym som vyvratil podozrenie, ze je vadan kabelaz resp. AFC ECU (NNW502652), ktora je umietnena v dolnej casti A stlpika spolujazdca.
Lave predne svetlo som rozobral napadrt. Premeral som co sa dalo. Vo vnutri svetla je este vlastna riadiacia jednotka (10188-16569, http://www.toudy.sk/images/lrd3/headlam ... 231936.jpg) natacania sosovky doprava a dolava a tiez naklapania hore a dole.
Natacanie sosovky dolava/doprava riesi akcny clen HLSA-33001 najdes ho tu http://www.toudy.sk/images/lrd3/headlam ... 232404.jpg
Velke podozrenie mam na modul 10188-16569, ktory komunikuje s centralnym modulom ‘AFS’ vo vozidle, Koito 35800-16569(NNW502652) (http://www.toudy.sk/images/lrd3/headlam ... 2652_3.jpg). Nasledne modul AFS komunikuje s CAN zbernicou vozidla.
Modul HLSA… podla merani vyzera byt v poriadku http://www.toudy.sk/images/lrd3/headlam ... 33001).pdf
Kabelaz od AFS modulu k obidvom svetlam je v poriadku.
Viac obrazkov a popisu najdes tu http://www.toudy.sk/images/lrd3/headlam ... irlist.php
ZAVER: treba novy modul 10188-16569, ten sa neda samostatne zohnat, iba ak z nejakeho “vraku” svetla.
Svetlomet som dal presetrit u vyrobcu a vyrobca (KOITO, Japonsko) zisitil, ze je vadny budic zbernice v module 10188-16569. Je to cip L9637D, co je monoliticky budic zbernice s ISO 9141 interfejsom, tzv. K-Lline.
Obrazok kde sa cip nachadza http://www.toudy.sk/images/lrd3/headlam ... itassy.jpg
Cip sa da aj kupit vid. http://www.gme.sk/l9637d-p955-046
1/ obcas-nahodne sa stavalo, ze pri prepinani z dialkovych svetiel na tlmene sa clona zasekavala. Stacilo zasta a dat frcku do akrylatoveho krytu a vsetko fungova urcitu dobu. Casom sa to objavilo zas. Riesenie: svetlo som rozobral a dal 3 kvapky teflonoveho oleja do piestika solenoidu, ktory ovlada clonu. Vid. http://www.disco3.co.uk/forum/topic109576.html
2/ Po vymene prednej obrysovej ziarovky sa mi na pristrojovke rozsvietila/blika zlta kontrolka natacania svetiel. Od tohto momentu sa svetla prestali natacat do zakrut. Prisvedcovanie do zakrut (H8) fungovalo v poriadku.
http://www.disco3.co.uk/forum/topic119914.html
http://www.disco3.co.uk/forum/topic107584.html
Patral som po chybe. Kod chyby U1A38, U1A39, t.j.
COMMUNICATION MALFUNCTION OF LEFT ACTUATOR /LOST COMMUNICATION WITH LEFT HEADLAMP MODULE -:U1A38
BUS SIGNAL/MESSAGE FAILURE - MISSING A MESSAGE. (PERMANENT) resp.
COMMUNICATION MALFUNCTION OF RIGHT ACTUATOR /LOST COMMUNICATION WITH RIGHT HEADLAMP MODULE -:U1A39
BUS SIGNAL/MESSAGE FAILURE - MISSING A MESSAGE. (HISTORIC)
Nikto mi nevedel odoborne poradit. Jedine riesenie-kupa celeho svetla, co ma odradilo, lebo cena cca. 1670E.
Zamennym sposobom prednych svetiel a vylucovacou metodou a meranim som dospel k zaveru, ze vadna je iba jedna z nich. Tym som vyvratil podozrenie, ze je vadan kabelaz resp. AFC ECU (NNW502652), ktora je umietnena v dolnej casti A stlpika spolujazdca.
Lave predne svetlo som rozobral napadrt. Premeral som co sa dalo. Vo vnutri svetla je este vlastna riadiacia jednotka (10188-16569, http://www.toudy.sk/images/lrd3/headlam ... 231936.jpg) natacania sosovky doprava a dolava a tiez naklapania hore a dole.
Natacanie sosovky dolava/doprava riesi akcny clen HLSA-33001 najdes ho tu http://www.toudy.sk/images/lrd3/headlam ... 232404.jpg
Velke podozrenie mam na modul 10188-16569, ktory komunikuje s centralnym modulom ‘AFS’ vo vozidle, Koito 35800-16569(NNW502652) (http://www.toudy.sk/images/lrd3/headlam ... 2652_3.jpg). Nasledne modul AFS komunikuje s CAN zbernicou vozidla.
Modul HLSA… podla merani vyzera byt v poriadku http://www.toudy.sk/images/lrd3/headlam ... 33001).pdf
Kabelaz od AFS modulu k obidvom svetlam je v poriadku.
Viac obrazkov a popisu najdes tu http://www.toudy.sk/images/lrd3/headlam ... irlist.php
ZAVER: treba novy modul 10188-16569, ten sa neda samostatne zohnat, iba ak z nejakeho “vraku” svetla.
Svetlomet som dal presetrit u vyrobcu a vyrobca (KOITO, Japonsko) zisitil, ze je vadny budic zbernice v module 10188-16569. Je to cip L9637D, co je monoliticky budic zbernice s ISO 9141 interfejsom, tzv. K-Lline.
Obrazok kde sa cip nachadza http://www.toudy.sk/images/lrd3/headlam ... itassy.jpg
Cip sa da aj kupit vid. http://www.gme.sk/l9637d-p955-046