Stránka 2 z 3
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 25 bře 2013 20:31
od MadTom
Pokud auto nejede, tak ať budeš na plyn šlapat jak chceš, tak se ta klapka na turbu možná o kousíček pohne, ale víc nic. Ono to turbo nemá na volnoběh jak stlačit, protože nemá dost výfukových plynů, a tím pádem není ani co regulovat.
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 25 bře 2013 22:01
od Hubert
Na stojícím autě se ventil vůbec nemusí otevřít motor musí mět hodně velkou zátěž. Takhle to nepoznáš. Jedině manometr nebo live data.
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 06 dub 2013 10:13
od dava
Ještě zkus očistit snímač plnícího tlaku , je na sacích parohách (kupodivu Bosch).
Je to snímač tlaku a teploty, bývá zasviněnej, včera jsem ho čistil a prochu se ta lemra probrala.
Dělám to tak že ho postříkám WD 40 a nechám působit, po čase propláchnu benzíkem a kartáčkem na zuby nebo štětcem trochu dočistím. Po sundání deklu z motoru je to práce na minutku.
Někdy proplach zabírá i na váhu , ale to musí býr extra čistej TECHNICKEJ benzín nebo líh a jemnej štěteček.
Vůbec se mi ten TD5 kočkopes nelíbí, na pětivál je to hrozný, pětivály všecky mají nástup odspodu jak hrom, ale tahle mrdka nic...
Silně si pohrávám s myšlenkou, jestli by tam nepasoval TDS od BMW , agregát z P38. Tomu aspoň umím náležitě domluvit, ale tohle PD je divokej kříženec několika značek .
Protože jinak je DII docela v pohodě auto, když neberu ty pedály.
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 06 dub 2013 12:55
od Hubert
Když udeláš chip tunnig tak to hodně pomůže právě od spodu
Odesláno z mého GT-I9100 pomocí Tapatalk 2
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 06 dub 2013 15:47
od discoverydejf
Změřeno diagnostikou a celkem bez problému(až na pár drobností)...takže uvidíme co udělá chip

děkuji za rady...
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 06 dub 2013 16:02
od fidzi
dava píše:Vůbec se mi ten TD5 kočkopes nelíbí, na pětivál je to hrozný, pětivály všecky mají nástup odspodu jak hrom, ale tahle mrdka nic...
Silně si pohrávám s myšlenkou, jestli by tam nepasoval TDS od BMW , agregát z P38.
6 hrnek z P38 se tam nemůže vejít, vždyť už TD5 nemá jednu žhavičku, aby se tam vešel. Jinak bych neřekl, že všechny 5-válce mají nástup odspodu. To není daný u přeplňovanejch aut ani tolik motorem jako velikostí turba a naladěním a taky objemem. 2,5l je prostě málo na to aby to s takhle těžkym autem tahalo odspodu.
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 06 dub 2013 17:53
od dava
fidzi píše:dava píše:Vůbec se mi ten TD5 kočkopes nelíbí, na pětivál je to hrozný, pětivály všecky mají nástup odspodu jak hrom, ale tahle mrdka nic...
Silně si pohrávám s myšlenkou, jestli by tam nepasoval TDS od BMW , agregát z P38.
6 hrnek z P38 se tam nemůže vejít, vždyť už TD5 nemá jednu žhavičku, aby se tam vešel. Jinak bych neřekl, že všechny 5-válce mají nástup odspodu. To není daný u přeplňovanejch aut ani tolik motorem jako velikostí turba a naladěním a taky objemem. 2,5l je prostě málo na to aby to s takhle těžkym autem tahalo odspodu.
No, myslel jsem si to, ten RR je přeci jen o fous větší...
Před DII jsem jezdil s Mitsu L200, čtyřvál s coolerem, turbo maličký, žádný úpravy... ujel bych diskošce kdykoliv, kdekoliv a hned...
VW, jak je nemám rád... pětivál 2,5TD v transporteru jezdí jak drak, auto taky těžký.
O MB ve sprinteru a nebo i jeepu se ani nebavím, to je sice 2,7 - 2,8 obsah, ale tahá to ukrutně
Alfa romeo 2,4 JTD, těch jsem měl několik, má proměnlivou geometrii turba, uvažuju o něm (turbu).
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 06 dub 2013 18:05
od MadTom
A máš to automat nebo manuál? Jeslti automat, tak tě nejspíš nelimituje motor, ale malej měnič v převodovce - prostě převodovka pod 3000otáček pořádně nefunguje. Pokud manuál, tak se zastav a zkusíme to čipnout.
Co se týče šištění váhy vzduchu, tak štětěček ne, hrozí prasknutí. Já na to používám čistič na brzdy ve spreji, stejně tak na MAP čidlo co je v sacím potrubí.
A k TD5ce - originál je nastavenej tak, že pod 1800otáček skoro nic nedělá, po čipnutí mi to chodí dobře od 1500 a použitelně i méně.
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 06 dub 2013 18:39
od dava
Manuál. Vadí mi na něm hlavně taková ta neochota motoru v nízkých a při rozjezdu, často couvám do kopce s těžkým vlekem a různě se motám, zpočátku mi to každou chvíli škytlo a zdechlo. Mám to na 265/75/16, to je taky znát, takže na silnici to celkem beru, to neřeším. Ale ta nutnost ho občas vzít přes spojku při popotahování mě štve.
O chipnutí uvažuju, ale až si budu jistej, že mám vše v pořádku, což si myslím že zatím ne, hledám
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 06 dub 2013 19:50
od PETER SK
dava píše:Manuál. Vadí mi na něm hlavně taková ta neochota motoru v nízkých a při rozjezdu, často couvám do kopce s těžkým vlekem a různě se motám, zpočátku mi to každou chvíli škytlo a zdechlo. Mám to na 265/75/16, to je taky znát, takže na silnici to celkem beru, to neřeším. Ale ta nutnost ho občas vzít přes spojku při popotahování mě štve.
O chipnutí uvažuju, ale až si budu jistej, že mám vše v pořádku, což si myslím že zatím ne, hledám
Clovece to ze to mas na 32" kolesach si mal napisat na zaciatku a nie tu spekulovat ako a preco td5 nejde odspodu. Ked casto tahas tazky vlek tak si bud daj seriovy rozmer kolies alebo zmen aj prevody v diferakoch umerne k zmene rozmeru kolies, a potom zhodnot ochotu/neochotu motora v akychkolvek otackach. Je to totiz podobne ako keby si sa chcel zo seriovym autom s vlekom rozbehnut na dvojke. Vysledok by bol urcite rovnaky. Td5 ma sily dost aj na tahanie tazkeho vleku. Cuz.
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 06 dub 2013 20:06
od dava
PETER SK píše:dava píše:Manuál. Vadí mi na něm hlavně taková ta neochota motoru v nízkých a při rozjezdu, často couvám do kopce s těžkým vlekem a různě se motám, zpočátku mi to každou chvíli škytlo a zdechlo. Mám to na 265/75/16, to je taky znát, takže na silnici to celkem beru, to neřeším. Ale ta nutnost ho občas vzít přes spojku při popotahování mě štve.
O chipnutí uvažuju, ale až si budu jistej, že mám vše v pořádku, což si myslím že zatím ne, hledám
Clovece to ze to mas na 32" kolesach si mal napisat na zaciatku a nie tu spekulovat ako a preco td5 nejde odspodu. Ked casto tahas tazky vlek tak si bud daj seriovy rozmer kolies alebo zmen aj prevody v diferakoch umerne k zmene rozmeru kolies, a potom zhodnot ochotu/neochotu motora v akychkolvek otackach. Je to totiz podobne ako keby si sa chcel zo seriovym autom s vlekom rozbehnut na dvojke. Vysledok by bol urcite rovnaky. Td5 ma sily dost aj na tahanie tazkeho vleku. Cuz.
Nojo, holt to nejni patrol... jestli jsou tomu 32" velký

Ale i na redukci je to podobný, než se auto pohne, možná je tam nějaká chyba. Převody jsou dlouhý, ale na redukci zas perfektně krátký, takže to nechám, pokud jede a držím ho nad 1500 tak v pohodě, ty kola samosebou chápu.
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 07 dub 2013 08:15
od MadTom
Vážně, zkus tam originál 29" kola - on je to docela rozdíl. Není to o tom, co to auto snese - tak mám na D2 32", ale jak se to potom chová. Prostě je to natažené moc do rychla. Já mám auto čipnuté, co to do jisté míry srovnalo, ale stejně to není ono, a i redukce je dost rychlá. Takže v regále leží pomalejší převody do diferenciálů - místo standardních 3,54 tam půjde 3,8.
Jinak 32" kola jsou standardní u Defa, a ten má jinou přídavnou převodovku - místo silničního převodu cca 1,2 tam má cca 1,4.
A o tom to celé prostě je. Patrola komentovat nebudu, ale je pravda, že Disco má v sérii docela malý kola. Ale i tak projede docela hodně.
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 07 dub 2013 09:23
od Jenda
Ja cet i to tvoje(Dave) srovnani na offoru s tvejma hlidkama. Ja ji mel taky,je pravda ze 6ti valec 2,8l. byl solidni ale to Td5 bude taky az si nechas udelat remap ecu. Je to bohuzel dan za ekologii.
Sezen si nekoho v okoli tady z fora kdo ma remap a budes koukat
Ja mam defika a z nouze jsem se jednou vratil k origo mape paliva a byla to hruza.
H.
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 07 dub 2013 09:31
od dava
Jenda píše:Ja cet i to tvoje(Dave) srovnani na offoru s tvejma hlidkama. Ja ji mel taky,je pravda ze 6ti valec 2,8l. byl solidni ale to Td5 bude taky az si nechas udelat remap ecu. Je to bohuzel dan za ekologii.
Sezen si nekoho v okoli tady z fora kdo ma remap a budes koukat
Ja mam defika a z nouze jsem se jednou vratil k origo mape paliva a byla to hruza.
H.
Tak, konečně dobrá zpráva... přídavku z Defíka a přemapovat, to je lepší varianta než dávat malý kola.

Re: D2 td5 nejede
Napsal: 07 dub 2013 09:37
od Jenda
Tohle je tady ale stara pisnicka
Ja bejt tebou , nejdriv udelam ten remap a pak se pripadne zaridis s tema prevodama
Myslim ze vetsine tady staci ten remap. Skus Honzu Toomicha(toomich.cz),kazdej ho tu zna,takze o refence strach mit nemusis
H.
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 07 dub 2013 10:25
od Hubert
Nebo zkus MadToma ten to taky umí.
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 07 dub 2013 12:03
od Jenda
Je to bohuzel kolecko ktery si musi(nemusi)absolvovat kazdy kdo ma Td5.
Jen dodam ze tam samozrejme muze byt i neco jineho.Olej v kabelovem savzku,klapka bajpasu u turba,hadice,starej vzduch.filtr a td.
Az budes mit navic remap, bude to jezdit jako osobak
H.
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 07 dub 2013 12:28
od Rosi
Jenda píše:Je to bohuzel kolecko ktery si musi(nemusi)absolvovat kazdy kdo ma Td5.
Jen dodam ze tam samozrejme muze byt i neco jineho.Olej v kabelovem savzku,klapka bajpasu u turba,hadice,starej vzduch.filtr a td.
Az budes mit navic remap, bude to jezdit jako osobak
H.
Ahoj Jendo
Pokaždé premyslim, co mám jinak, když čtu o nutnosti precipovani, protože můj starecek td5 z rv 1999 jede bez chippu s hloupou jednotkou v uvozovkách dokonale a v zásadě je to fakt to poslední co bych řešil. Přitom mám pocit, ze ty první td5 byly fakticky ještě o par kw slabší...
Pravda jezdit 150 s defikem fakt nepotrebuji (i když s příznivým větrem v zádech na 255tkach

)

Re: D2 td5 nejede
Napsal: 07 dub 2013 12:33
od dava
Jenda píše:Je to bohuzel kolecko ktery si musi(nemusi)absolvovat kazdy kdo ma Td5.
Jen dodam ze tam samozrejme muze byt i neco jineho.Olej v kabelovem savzku,klapka bajpasu u turba,hadice,starej vzduch.filtr a td.
Az budes mit navic remap, bude to jezdit jako osobak
H.
JJ, prolezl jsem tyhle věci, akorát jsem ještě nebyl pod víkem, jinak vše celkem asi v pohodě, filtry nový, olej v kabelech a ECU byl, tak očištěno, napruženo... Modulátor waste jsem dal novej a chodí, egr zaslepil... Nejlepší výsledek ale je teď po očištění snímače tlaku turba, to se auto citelně probralo, už to jede i dole a sbírá se i na těch kolech od cca 1400, což je ok. Dnes jsem zase táhl vlečku s hnojem od koní, (traktorovou) a bylo to o dost lepší. Na redučku už se dá i couvat na volnoběh s vlečkou...
Takže až bude jistý že vše fakčí jak má, zajedu za některým z vás na remap.
Kdybych aspoň věděl, co tam kdo už udělal, auto vypadá že na něm nebylo šetřeno, ale poslední majitel už dělal jen údržbu a najel za 4 roky asi 35 tisíc, moc o tom neví. Třeba ta přídavka mi přijde , že na redukci je fakt hodně pomalá, což je super, je to tak u všech LR?? Na 5-ku tak max. 60, kolem 3500 otáček. U jiných aut je ten rozdíl menší, u Patrola se ale upravovaly takhle přídavky na velký kola pro trial, ten RD 28 taky není žádnej rafan.
Re: D2 td5 nejede
Napsal: 07 dub 2013 13:28
od Benjamin
dava píše:
Kdybych aspoň věděl, co tam kdo už udělal, auto vypadá že na něm nebylo šetřeno, ale poslední majitel už dělal jen údržbu a najel za 4 roky asi 35 tisíc, moc o tom neví. Třeba ta přídavka mi přijde , že na redukci je fakt hodně pomalá, což je super, je to tak u všech LR?? Na 5-ku tak max. 60, kolem 3500 otáček. U jiných aut je ten rozdíl menší, u Patrola se ale upravovaly takhle přídavky na velký kola pro trial, ten RD 28 taky není žádnej rafan.
Na redukčku 60km/h jsem v životě nejel

Nejezdím na ní více než cca 45 km/h. Je zpřevodovaná opravdu hodně do pomala, což je v težším terénu velmi příjemné.