Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Moderátor: Miky_CZ
- WOYTA
- Příspěvky: 185
- Registrován: 16 led 2010 10:58
- tel.: +420 606 854 519
- auto: Discovery ll td5
- Bydliště: Tuchoměřice Praha-západ
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Jsem psal,zě na tahání karavanu třeba za DII je třeba CE. Myslím karavan...... takovej
http://www.caravanmetropol.cz/akcni-nab ... -560-TK-30" onclick="window.open(this.href);return false; nebo třeba
http://www.sauto.cz/obytne/detail/burst ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sauto.cz/obytne/detail/hobby ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;
Součet celkové hmotnosti DII 2750kg+vaha karavanu překračuje váhu soupravy povolené se skupinou BE (max 4250kg). Ještě loni to nebyl problém a platilo to co tu dával masar
http://ridicske-prukazy.info/ridicske-o ... uprav.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Většinou policajti neprudili. Letos si v práci všichni, kdo tahaj karavany dodělávali C.
Logicky je nesmysl, aby mohl někdo s ridičákem BE jezdit třeba s 6t soupravou, když už i na velkou dodávku s tuplákama s celkovou hmotností nad 3500kg musíš mít C.
http://www.caravanmetropol.cz/akcni-nab ... -560-TK-30" onclick="window.open(this.href);return false; nebo třeba
http://www.sauto.cz/obytne/detail/burst ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sauto.cz/obytne/detail/hobby ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;
Součet celkové hmotnosti DII 2750kg+vaha karavanu překračuje váhu soupravy povolené se skupinou BE (max 4250kg). Ještě loni to nebyl problém a platilo to co tu dával masar
http://ridicske-prukazy.info/ridicske-o ... uprav.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Většinou policajti neprudili. Letos si v práci všichni, kdo tahaj karavany dodělávali C.
Logicky je nesmysl, aby mohl někdo s ridičákem BE jezdit třeba s 6t soupravou, když už i na velkou dodávku s tuplákama s celkovou hmotností nad 3500kg musíš mít C.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Váhu 4250kg nesmíš překročit se skupinou B.Auto do 3,5t + vozík do 750kg.WOYTA píše:Jsem psal,zě na tahání karavanu třeba za DII je třeba CE. Myslím karavan...... takovej
http://www.caravanmetropol.cz/akcni-nab ... -560-TK-30" onclick="window.open(this.href);return false; nebo třeba
http://www.sauto.cz/obytne/detail/burst ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sauto.cz/obytne/detail/hobby ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;
Součet celkové hmotnosti DII 2750kg+vaha karavanu překračuje váhu soupravy povolené se skupinou BE (max 4250kg). Ještě loni to nebyl problém a platilo to co tu dával masar
http://ridicske-prukazy.info/ridicske-o ... uprav.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Většinou policajti neprudili. Letos si v práci všichni, kdo tahaj karavany dodělávali C.
Logicky je nesmysl, aby mohl někdo s ridičákem BE jezdit třeba s 6t soupravou, když už i na velkou dodávku s tuplákama s celkovou hmotností nad 3500kg musíš mít C.
Pokud mám BE tak omezení na váhu soupravy žádné není.
Prostě pokud budu mít auto které opravnuje k řízení skupina B tak s BE za nej mohu zapřáhnout to co podle dokladů utáhne.A je jedno jestli souprava váží 6t.
Nicméně novela zákona která se připravuje na schválení pro příští rok bude skupinu BE omezovat na váhu soupravy na max.3500kg.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Hm, to jako že by novela snížila řidičům kvalifikaci? To snad ne. Možná jenom pro ty, co si udělají řidičák nově. To by byla retroaktivita práva jak vyšitá.
S tím co dělají v Chorvatsku by se chtělo podívat, k čemu tě opravňuje mezinárodní řidičský průkaz a ke které smlouvě Chorvatsko přistoupilo.
A protože jste mě nahlodali, tak se zkusím večer kouknout do platnýho paragrafovýho změní, který toto řeší. Sice se mě to netýká, ale zajímá mě to.
Zatím jsem toho názoru, že B je auto do 3,5t s vozíkem max 750kg, B+E je auto do 3,5t s vozíkem kterej je za něj možné připojit, takže teoreticky u terénního auta 3,5t*1,5=5,25t, takže celková hmotnost soupravy až 8,75t.
Akorát jsem neviděl žádné 3,5t terénní auto, které by tak velkej vlek mělo povolené.
S tím co dělají v Chorvatsku by se chtělo podívat, k čemu tě opravňuje mezinárodní řidičský průkaz a ke které smlouvě Chorvatsko přistoupilo.
A protože jste mě nahlodali, tak se zkusím večer kouknout do platnýho paragrafovýho změní, který toto řeší. Sice se mě to netýká, ale zajímá mě to.
Zatím jsem toho názoru, že B je auto do 3,5t s vozíkem max 750kg, B+E je auto do 3,5t s vozíkem kterej je za něj možné připojit, takže teoreticky u terénního auta 3,5t*1,5=5,25t, takže celková hmotnost soupravy až 8,75t.
Akorát jsem neviděl žádné 3,5t terénní auto, které by tak velkej vlek mělo povolené.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Také si osobně moc nedokážu představit, že by mi určitým rozhodnutím a následným datem v kalendáři změnili kvalifikaci v můj neprospěch, tj. snížili. Přeci pokud tuto kvalifikaci řádně nabydu, tak ji nemůžu jen tak ztratit. Jedinou možnou alternativou by mohla být určitá forma přezkoušení, jak to funguje v jiných odvětvích. Nicméně ani to si nedokážu představit realizovat. A v případě snížení hmotnosti soupravy na 3,5t pak nějak ztrácí B+E smysl, ne? Z logiky věci přeci není možné, abych si dnes řádně udělal papíry na auto a příští týden mi řekli, že můžu řídit maximálně motokáru....
Nějaké info zde: http://www.autoskolasluka.cz/wp-content ... ove-ro.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
z toho vyplývá, že:
se skupinou B: Auto do 3,5 tuny. Vozík do 750 kg. Pokud připojím vozík, tak pak auto + vozík = max 3,5t
se skupinou B+E: Auto do 3,5t + vozík do 3,5t. Z toho pak logicky vyplývá, že hmotnost soupravy je 3,5 + 3,5 = max 7,0t
Takže tak černé to zase opravdu není, ale to nic nemění, že i tak je to...
P.S.: Nenašla by se pak pro nás všechny, až nám to zase očešou, někde hromadná sleva na C+E?

Edit: upraven součet
Nějaké info zde: http://www.autoskolasluka.cz/wp-content ... ove-ro.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
z toho vyplývá, že:
se skupinou B: Auto do 3,5 tuny. Vozík do 750 kg. Pokud připojím vozík, tak pak auto + vozík = max 3,5t
se skupinou B+E: Auto do 3,5t + vozík do 3,5t. Z toho pak logicky vyplývá, že hmotnost soupravy je 3,5 + 3,5 = max 7,0t
Takže tak černé to zase opravdu není, ale to nic nemění, že i tak je to...



P.S.: Nenašla by se pak pro nás všechny, až nám to zase očešou, někde hromadná sleva na C+E?


Edit: upraven součet

Naposledy upravil(a) McPet dne 04 dub 2013 20:17, celkem upraveno 1 x.
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Edit: http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 98#p267998" onclick="window.open(this.href);return false;McPet píše: z toho vyplývá, že:
se skupinou B: Auto do 3,5 tuny. Vozík do 750 kg. Pokud připojím vozík, tak pak auto + vozík = max 3,5t
se skupinou B+E: Auto do 3,5t + vozík do 3,5t. Z toho pak logicky vyplývá, že hmotnost soupravy je 3,5 + 3,5 = max 7,5t
Takže tak černé to zase opravdu není, ale to nic nemění, že i tak je to...![]()
![]()
![]()
P.S.: Nenašla by se pak pro nás všechny, až nám to zase očešou, někde hromadná sleva na C+E?![]()
Naposledy upravil(a) masar dne 04 dub 2013 22:53, celkem upraveno 1 x.
Land Rover Discovery 2 Td5
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Mám tomu rozumět tedy tak, že se skupinou B mohu stále jezdit s vozidlem do 3,5t a nebrzděným vozíkem do 750 kg? Odkaz opravdu nemusí být aktuální, jen jsem dal odkaz na to, co jsem našel a protože jsem text v tomto znění našel na více místech, domníval jsem se (mylně tedy), že je správný.masar píše:Tohle je hloupost, to na co odkazuješ je nějaká osekaná verze a toho co zmiňuješ ke sk. B se týká to žlutě zvýrazněný f)McPet píše: z toho vyplývá, že:
se skupinou B: Auto do 3,5 tuny. Vozík do 750 kg. Pokud připojím vozík, tak pak auto + vozík = max 3,5t
se skupinou B+E: Auto do 3,5t + vozík do 3,5t. Z toho pak logicky vyplývá, že hmotnost soupravy je 3,5 + 3,5 = max 7,5t
Takže tak černé to zase opravdu není, ale to nic nemění, že i tak je to...![]()
![]()
![]()
P.S.: Nenašla by se pak pro nás všechny, až nám to zase očešou, někde hromadná sleva na C+E?![]()
Do sk. B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg,
z čehož vyplývá, že vlek opravdu do 750kg, ale ani tak nesmí celk. hmot. přesáhnout 3,5t, takže žádných 4250kg a už vůbec ne vlek do povolené pohotovostní hmotnosti auta s celk. hmotností soupravy do 3,5t (např. tedy auto 2t + vlek 1,5t). Což navíc jasně doplňuje věta co v tom odkazovaným dokumentu u bodu f) chybí a to:
...nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250 kg
V případě toho rozšíření bych to pak chápal tak, že v rámci sk. B udělaný po 19.1.2013 budeš mít stejný možnosti jako předtím![]()
To co uvádíš u B+E je už nejspíš správně (kromě toho součtu tedy![]()
), protože ten zákon asi nepočítá s tím, že by mohl někdo táhnout vlek těžší než 3,5t, protože jak zmínil MadTom - auto se zapsaným tažným na víc jak 3,5t se běžně nevyskytuje, ikdyž jsem viděl na prodej Patrola u kterýho mělo být v TP zapsáno dokonce tažný na 6t a některý ameriky co měli snad okolo 5t, ale to tvrdili prodejci
Co se týče C+E, tak to chápu jako humor, ale kdyby jsi měl opravdu zájem tak to na OFF fóru to nabízí "Taz" se slevou a v nějaký zkrácený době nebo aspoň loni v létě to tak bylo.

Za součet se omluvám, již je opraven.

Ano, s C+E to byl zatím jen humor. B+E mi plně postačuje...
...a teď jen doufám, že jsem zase něco nenapsal špatně...

- stan
- Příspěvky: 680
- Registrován: 22 zář 2009 20:35
- tel.: +420 603 499 869
- auto: Discovery III - 4,4i
- Bydliště: Krnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Jak to tak čtu, tak ještě, že mne ve středu ráno nechytli v Ostravě policajti, když jsem měl na tažném zavěšený kamión, kterému jsem pomáhal do kopce 

Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo
nafta je palivo satanovo

-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Bez skupiny E je vozík maximálně do 750kg - to je tuším kategorie O1, a je jedno, jestli brzděněj nebo nebrzděněj - to je jenom o tom, kolik má auto na nebrzděnej vozík v papírech.
Na jakejkoliv vozík nad 750kg - tedy tuším kategorie O2 je potřeba E.
Za osobní vozidlo kategori M1 (běžné osobáky) nebo N1 (osobák s přepážkou kvůli DPH nebo malá dodávka) je možné pověsit vozík maximálně do hmotnosti tohoto vozidla - okamžité hmotnosti.
Pokud je to M1G nebo N1G - tj. terénní verze, tak je to 1,5 násobek okamžité hmotnosti. Tyhlety čísla jsou z technických předpisů a souvisí s nima co může být napsané v TP. Je to o tom, aby se auto s vozíkem rozjelo i do stoupání - u terénních aut se předpokládá redukce nebo něco podobného.
Na jakejkoliv vozík nad 750kg - tedy tuším kategorie O2 je potřeba E.
Za osobní vozidlo kategori M1 (běžné osobáky) nebo N1 (osobák s přepážkou kvůli DPH nebo malá dodávka) je možné pověsit vozík maximálně do hmotnosti tohoto vozidla - okamžité hmotnosti.
Pokud je to M1G nebo N1G - tj. terénní verze, tak je to 1,5 násobek okamžité hmotnosti. Tyhlety čísla jsou z technických předpisů a souvisí s nima co může být napsané v TP. Je to o tom, aby se auto s vozíkem rozjelo i do stoupání - u terénních aut se předpokládá redukce nebo něco podobného.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Ta nutnost mít E na kategorii O2 by neměla být pravda, viz. níže.MadTom píše:Bez skupiny E je vozík maximálně do 750kg - to je tuším kategorie O1, a je jedno, jestli brzděněj nebo nebrzděněj - to je jenom o tom, kolik má auto na nebrzděnej vozík v papírech.
Na jakejkoliv vozík nad 750kg - tedy tuším kategorie O2 je potřeba E.
Máš odkaz nebo alespoň číslo resp. název toho předpisu?MadTom píše: Za osobní vozidlo kategori M1 (běžné osobáky) nebo N1 (osobák s přepážkou kvůli DPH nebo malá dodávka) je možné pověsit vozík maximálně do hmotnosti tohoto vozidla - okamžité hmotnosti.
Pokud je to M1G nebo N1G - tj. terénní verze, tak je to 1,5 násobek okamžité hmotnosti. Tyhlety čísla jsou z technických předpisů a souvisí s nima co může být napsané v TP. Je to o tom, aby se auto s vozíkem rozjelo i do stoupání - u terénních aut se předpokládá redukce nebo něco podobného.
Naposledy upravil(a) masar dne 04 dub 2013 22:52, celkem upraveno 2 x.
Land Rover Discovery 2 Td5
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Platný je tohle:
"Po 19. 01. 2013 je rozsah řidičského oprávnění skupiny B následující:
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje jeho držitele k řízení motorového vozidla, jehož největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy sezení kromě řidiče, ke kterému smí být připojeno přípojné vozidlo:
a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg
(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o max. hmotnosti 750 kg → celková hmotnost soupravy nepřesáhne 4 250 kg),
b) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg
(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o hmotnosti větší než 750 kg → celková hmotnost soupravy ale nepřesáhne 3 500 kg),
c) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu
(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3500kg + přípojné vozidlo o hmotnosti větší než 750 kg → celková hmotnost soupravy ale nepřesáhne 4 250 kg; rozšířený rozsah řidičského oprávnění získá řidič pouze na základě doplňovací zkoušky – tato skutečnost se následně vyznačí v řidičském průkazu harmonizovaným kódem 96)."
Zdroj: http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... piny_B.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže to rozporuje tomu na co jsem odkazoval tady na str. 49/50: http://www.autoklub.cz/dokument/1750-up ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false; a zachovává to tedy stejný stav jako doteď a naopak to ještě umožňuje rozšíření z hmotnosti celý soupravy s vlekem nad 750kg z celk. 3500kg na 4250kg!
Edit: Takže platí skutečně jen to co je na stránkách MD viz. výše citovaný tučný text, potvrdil mi to i Taz na offroad fóru.
"Po 19. 01. 2013 je rozsah řidičského oprávnění skupiny B následující:
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje jeho držitele k řízení motorového vozidla, jehož největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy sezení kromě řidiče, ke kterému smí být připojeno přípojné vozidlo:
a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg
(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o max. hmotnosti 750 kg → celková hmotnost soupravy nepřesáhne 4 250 kg),
b) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg
(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o hmotnosti větší než 750 kg → celková hmotnost soupravy ale nepřesáhne 3 500 kg),
c) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu
(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3500kg + přípojné vozidlo o hmotnosti větší než 750 kg → celková hmotnost soupravy ale nepřesáhne 4 250 kg; rozšířený rozsah řidičského oprávnění získá řidič pouze na základě doplňovací zkoušky – tato skutečnost se následně vyznačí v řidičském průkazu harmonizovaným kódem 96)."
Zdroj: http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... piny_B.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže to rozporuje tomu na co jsem odkazoval tady na str. 49/50: http://www.autoklub.cz/dokument/1750-up ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false; a zachovává to tedy stejný stav jako doteď a naopak to ještě umožňuje rozšíření z hmotnosti celý soupravy s vlekem nad 750kg z celk. 3500kg na 4250kg!
Edit: Takže platí skutečně jen to co je na stránkách MD viz. výše citovaný tučný text, potvrdil mi to i Taz na offroad fóru.
Land Rover Discovery 2 Td5
- WOYTA
- Příspěvky: 185
- Registrován: 16 led 2010 10:58
- tel.: +420 606 854 519
- auto: Discovery ll td5
- Bydliště: Tuchoměřice Praha-západ
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Tak ... teď už v tom mám úplnej guláš.....
Takže dál platí co dřív ? S BE můžu řídit soupravu auto + max. povolená hmotnost na tažném ?
DII 2750kg + 3500 kg = souprava až 6250 kg ?

Takže dál platí co dřív ? S BE můžu řídit soupravu auto + max. povolená hmotnost na tažném ?
DII 2750kg + 3500 kg = souprava až 6250 kg ?
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Ano s BE můžeš řídit kombinaci auto do 3,5t celkové a k tomu vozík, který vyhovuje parametrům v TP toho auta.
Druhá věc je, o tady už zaznělo, jak se k tomu staví Chorvati - to netuším, slyšel jsem to poprvé.
Druhá věc je, o tady už zaznělo, jak se k tomu staví Chorvati - to netuším, slyšel jsem to poprvé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Co na tom nechápu?libovka píše:A co na tom nechápeš?
Se skupinou B můžeš táhnout vozík do 750kg za jakýmkoliv osobákem.Když budeš mít osobák s celkovou hmotností do 3,5t tak za ním můžeš táhnout ještě vlek do 750kg.To že celá souprava váží 4250kg nevadí.
To co tu psal Woyta je blbost.
Pokud je např. SUV+vlek do 3,5t tak stačí skupina BE.
Nicméně pokud plánuje někdo cestu do chorvatska a potáhne vlek nad 750kg se skupinou BE tak má smůlu.Tuto skupinu tam neuznávají takže musíte mít CE.
Vždyť vidíš, co je tady za názory - některé si odporují přes citaci konkrétních pramenů...
Někdo píše že s "B" můžu táhnout s autem do 3500kg ještě vozík do 750kg (i ty to uvádíš), někde tady někdo naopak psal, že souprava do 3500kg max.....
Tedy:
a) Jaký vozík můžu táhnout za D.I s max. hmotností 2810kg a řidičákem skupiny "B"?
b) Kontroluje se okamžitá nebo maximální hmotnost? To je dost zásadní rozdíl.
c) Které citace platí pro nově získané řidičáky, tedy letošní? A které platí pro ty dřívější?
Vidíš, není to tak jednoznačné.
Trochu se bojím srážky s blbcem (policeman), který to nemusí rozlišit a hádej se pak s ním, když je to Orgán. A ještě mu to nemůžeš říct

Discovery je životní styl.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Odpověď pouze na jednu z otázek - z hlediska řidičáku je rozhodující maximální hmotnost v TP.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Z celkové hmotnosti soupravy max. 3500kg by pak vyplývalo, že s D.I můžu táhnout vozík o max. hmotnosti 690kg, tedy to co jsem psal předtím.
Protože ale takový není (nemyslím okamžitá hmotnost ale maximální), pak je nutno použít vozík s nejbližším nižším údajem o max. hmotnosti a to je 400kg.
Tedy za D.I s "B" bych mohl vézt jen vozík do 400kg.
Pokud by to bylo do 4250kg (souprava), pak bych s "B" mohl vézt vozík do 750kg. max.
Proto se ptám
Protože ale takový není (nemyslím okamžitá hmotnost ale maximální), pak je nutno použít vozík s nejbližším nižším údajem o max. hmotnosti a to je 400kg.
Tedy za D.I s "B" bych mohl vézt jen vozík do 400kg.
Pokud by to bylo do 4250kg (souprava), pak bych s "B" mohl vézt vozík do 750kg. max.
Proto se ptám

Discovery je životní styl.
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Z hlediska zákona:Steve píše: Co na tom nechápu?
Vždyť vidíš, co je tady za názory - některé si odporují přes citaci konkrétních pramenů...
Někdo píše že s "B" můžu táhnout s autem do 3500kg ještě vozík do 750kg (i ty to uvádíš), někde tady někdo naopak psal, že souprava do 3500kg max.....
Tedy:
a) Jaký vozík můžu táhnout za D.I s max. hmotností 2810kg a řidičákem skupiny "B"?
b) Kontroluje se okamžitá nebo maximální hmotnost? To je dost zásadní rozdíl.
c) Které citace platí pro nově získané řidičáky, tedy letošní? A které platí pro ty dřívější?
Vidíš, není to tak jednoznačné.
Trochu se bojím srážky s blbcem (policeman), který to nemusí rozlišit a hádej se pak s ním, když je to Orgán. A ještě mu to nemůžeš říct
Vždyť je to všechno napsaný tady: http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 98#p267998" onclick="window.open(this.href);return false; a pokud vím, tak všechny moje mylný příspěvky týkající se období mezi 19.1. - 1.3. jsem editoval nebo smazal s ohledem na to co je na stránkách MD.
Ale pro jistotu:
a)max. 750kg a to jsi mohl i před 19.1.2013 a můžeš od 1.3.2013. Psalo se to tu několikrát: můžeš auto 3500kg + vlek do 750kg nebo vlek nad 750kg, ale dohromady s autem už nesmíš překročit 3500kg - jen v tom období 19.1. - 1.3. to bylo jinak
b)S řidičákem co máš teď a celk. váhou auta platí bod a), takže nemusíš hmotnosti řešit - prostě nesmíš překročit 750kg.
c)platí ten odkaz viz. výše v tomhle příspěvku, pro řidičáky před 19.1. se nic nemění a u novýho si můžeš jen nechat navíc udělat B s rozšířením pod tím kódem 96 a budeš moc se sk.B tahat vlek nad 750kg až do celk. hmot. soupravy 4250kg
Land Rover Discovery 2 Td5
- WOYTA
- Příspěvky: 185
- Registrován: 16 led 2010 10:58
- tel.: +420 606 854 519
- auto: Discovery ll td5
- Bydliště: Tuchoměřice Praha-západ
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
No, po konzultaci v autoškole a kolegama, co se živěj taháním karavanů, si dodělám za 8000,-Kč k C E. Nebudu muset řešit, co platilo a už neplatí, nebo, co se do budoucna změní a jak to mají v okolních státech. 

Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Já myslím, že to masar shrnul velmi pěkně a je to poměrně srozumitelné. Ještě by možná bylo zajímavé někde vyštrachat přehled o kompetencích B+E v zahraničí (V rámci EU by to mohlo být podobné, Chorvatsko se dle info odlišuje...) abychom to měli tady kompletní. 

Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Co se týče "spojitelnosti" vozidel do soupravy, tak je určitě dobrý si ještě přečíst §14, z kterýho tu několik věcí zmiňoval MadTom: http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2002-341#cast3" onclick="window.open(this.href);return false;
Co se týče zahraničí, tak jsem našel, že Chorvati mají sk. B+E taky: http://hr.wikipedia.org/wiki/Kategorizacija_vozila" onclick="window.open(this.href);return false; a podle popisu z autoškoly jim to umožňuje tahat vlek nad 750kg až do celk. hmot. soupravy 7500kg viz. citace překladu z Google Translate
, ale sk.B umožňuje jen vlek do 750kg
"V kategorii B + E je jedna sada vozidel sestávající z kategorie motorových vozidel B + přívěs s maximální hmotností nad (NDM) 750 kg. Ideální kategorie, pokud máte ambice vytáhnout karavan nebo nějaké menší lodě, nebo snad koně přívěs pro přepravu je to něco pro vás ideální B + E. Ne zapomenout na řidičský průkaz skupiny B prostě nemají právo na tažení přípojných vozidel s více než 750 kg (NDM). Takže jděte do toho, když předáte B + E budou moci spravovat sadu vozidel, jejichž (NDM) je maximálně do 7500 kg. Co jiného čekete!!"
Zdroj: http://www.autoskolavatmar.hr/be-kategorija/" onclick="window.open(this.href);return false;
Podle tohohle http://www.fahren-lernen.de/Fahrsch%C3% ... -2013.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; a tohohle: http://www.kfz-auskunft.de/info/fuehrer ... sen.html#B" onclick="window.open(this.href);return false; to vypadá, že jsou ty řidičáky v rámci EU sjednocený a platí teda přesně to samý co u nás
Co se týče zahraničí, tak jsem našel, že Chorvati mají sk. B+E taky: http://hr.wikipedia.org/wiki/Kategorizacija_vozila" onclick="window.open(this.href);return false; a podle popisu z autoškoly jim to umožňuje tahat vlek nad 750kg až do celk. hmot. soupravy 7500kg viz. citace překladu z Google Translate


"V kategorii B + E je jedna sada vozidel sestávající z kategorie motorových vozidel B + přívěs s maximální hmotností nad (NDM) 750 kg. Ideální kategorie, pokud máte ambice vytáhnout karavan nebo nějaké menší lodě, nebo snad koně přívěs pro přepravu je to něco pro vás ideální B + E. Ne zapomenout na řidičský průkaz skupiny B prostě nemají právo na tažení přípojných vozidel s více než 750 kg (NDM). Takže jděte do toho, když předáte B + E budou moci spravovat sadu vozidel, jejichž (NDM) je maximálně do 7500 kg. Co jiného čekete!!"
Zdroj: http://www.autoskolavatmar.hr/be-kategorija/" onclick="window.open(this.href);return false;
Podle tohohle http://www.fahren-lernen.de/Fahrsch%C3% ... -2013.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; a tohohle: http://www.kfz-auskunft.de/info/fuehrer ... sen.html#B" onclick="window.open(this.href);return false; to vypadá, že jsou ty řidičáky v rámci EU sjednocený a platí teda přesně to samý co u nás

Land Rover Discovery 2 Td5
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Řidičák na 9 místný auto, hmotnost přívěsu?
Tak já už se v tom taky koupu.
Nám říkal autoškolák na školení že v chorvatsku sk.BE neuznávaj.
I když je fakt že byl krapet mimo.Dokonce tvrdil,že když budu mít osobák s platákem nad 3,5t tak že si musím koupit míto.
Nám říkal autoškolák na školení že v chorvatsku sk.BE neuznávaj.
I když je fakt že byl krapet mimo.Dokonce tvrdil,že když budu mít osobák s platákem nad 3,5t tak že si musím koupit míto.
