Stránka 2 z 2
Re: P: 2x syntetické lano 8mmx33m
Napsal: 30 bře 2013 12:35
od masar
Tak 10mm by vyšla nákupka 100m cívky okolo 16000,-
Re: P: 2x syntetické lano 8mmx33m
Napsal: 30 bře 2013 20:08
od honza_b
No samozřejmně že je lano z deneemy podstaně pevnější než klasická statika ale ta statika taky stojí třetinu:) možná ještě míň,díky opletu ale ta statika vydrži podstatně víc než lano bez opletu, u lezeckejch, spelo a pracovních lan se počítá s tím že se budou různě dřít, proto maj oplet uvnitř něho jsou kroucený prameny (proto se taky rádo kroutí).
Moje zkušenost je, že jsem rázem nedokázal diskoverou přetrhnout devítku starou dynamiku když jsem s rozjezdem tahal ze škarpy Escalade
Statiku jsem přetrhnul jen jednou a to už měla na několika mistech prodřenej oplet kterej se na pevnosti lana podílí z cca třetiny.
Re: P: 2x syntetické lano 8mmx33m
Napsal: 30 bře 2013 20:15
od honza_b
Johny R píše:Kua chlapi, máte to nějak drahé

! Mi se to nezdá

! Tady
http://eshop.lanex.cz/staticka-lana-tendon" onclick="window.open(this.href);return false; máte výběr statických lan pro práce ve výškách ! Kila přibližně sedí, jsou tam i pro větší zátěž, navíc na těchle visí člověk, tak tam budou jiné koeficienty na bezpečnost

. Pochybuju že by se někdo otravoval s výrobou něčeho pevnějšího pro auto co se pohybuje po zemi! Technologie je stejná, jen tyhle lana jsou konstrukce duše oplet, což může způsobit při jeho obtáčení, nebo třeba protahování průvlakem při velkém zatížení, kroucení duše vůči opletu! Možná tam má Tendon i něco podobného bez opletu, zkuste pohledat a zvážit

!
VELKEJ POZOR!!!!
PEVNOSTI UDÁVANÉ NA VEŠKEREJCH HORO, SPELEO, PRACOVNÍCH VĚCECH JSOU ÚDAJE PŘI NICHŽ DOCHÁZÍ K DESTRUKCI!!!!
NENÍ TO JAKO NAPŘ. U VÝTAHU NEBO ŘETĚZU KDE JE KOEFICIENT BEZPEČNOSTI.
Re: P: 2x syntetické lano 8mmx33m
Napsal: 30 bře 2013 20:37
od MadTom
Ano, to je pravda, třeba u těch statickejch lan tam byly ty pevnosti taky dvě. A to je taky důvod, proč vyprošťovací navyjáky nejsou určené na zvedání.
Když jsme dělali instalace v nové železničním tunelu na trati Benešov-Votice, tak ve svislé únikové šachtě měli hasiči Come-Up vrátek - tuším, že na 500kg, ale v porovnání s tím, co máme na autech to bylo tak na 20t. A to to mělo údajně na zvedání nosítek, podle mě spíš na tahání mrtvol. Každopádně to bylo podstatně větší, protože to bylo předimenzované, kvůli bezpečnostní rezervě.